Mening om Honda HR-V
Fra : E. Jensen

Dato : 27-10-04 10:03

Hi Group,

For dælan jeg er ved at være træt af at stige ned i min bil, en Nissan
Primera 2.0 SLX fra '97. Jeg vil meget hellere stige IND i en bil. Er der
noget man skal passe på hvis man overvejer at investere i en "høj" bil såsom
HR-V (totalt dyre reservedele man kun kan få hos Honda, køreegenskaber på
asfalt, irritiationsmomenter i daglig brug) ? :
http://www.auto-danmark.dk/bilerdk/details.asp?car_id=531296&iCustomer_id=587

Jeg ved godt der er kommet en nyere model, men kan faktisk bedre lide
udseendet på den gamle :)

Og jeg ved godt at "høje" biler er irriterende for bagved liggende
medtrafikanter, der har svært ved at kigge igennem deres ruder for at
observere trafikken længere fremme. Men det er der jo ikke så meget at gøre
ved.

Mvh E

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-10-04 18:19

E. Jensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> medtrafikanter, der har svært ved at kigge igennem deres ruder for at
> observere trafikken længere fremme. Men det er der jo ikke så meget

Jeg kender ikke Honda'en, men jeg kan kun give dig ret i, at det er rart at
sidde højt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-10-04 20:12

"E. Jensen" <ebbehoegjensen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> medtrafikanter, der har svært ved at kigge igennem deres ruder for at
> observere trafikken længere fremme. Men det er der jo ikke så meget at

Du skal selvfølgelig ud og prøve den samt de der ellers falder i din smag,
så får du svar på det med køreregenskaberne. Den kører ikke dårligt, men
sådan en "fætter højben" vil have nogle andre køreregenskaber end
almindelige lave biler. Den er ikke gearet specielt højt (30,1 km/t ved 1000
omd. i topgear) så den går nogle omdrejninger ved normale hastigheder, om
den støjer kommer jo an på hvad man er vant til. Nogle reservedele kan være
dyre, men normalt vil behovet for at købe dem kompensere for det. Du vil
sikkert støde på irritationsmomenter hvis du har brug for god bagageplads
eller en "rigtig" firhjulstrækker, og så er den heller ikke den mest
brændstoføkonomiske bil med mindre du sammenligner med andre biler af den
type.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Basil

Dato : 27-10-04 20:19

E. Jensen wrote:
> Hi Group,
>
> For dælan jeg er ved at være træt af at stige ned i min bil, en Nissan
> Primera 2.0 SLX fra '97. Jeg vil meget hellere stige IND i en bil.

Jeg havde det på samme måde.
Jeg kan anbefale Liana, den stiger man lige ind i, uden at bukke hovedet,
god plads på alle pladser og alt udstyr som gør det rart at være i bilen.
Det eneste den mangler er noget snobeffekt, men for satan hvor er jeg bare
glad for min (og så er den større end en skod-Golf, på alle leder)
Kai