Maling til Garagegulv ?
Fra : Thomas

Dato : 26-10-04 14:08

Hej.

Jeg går og tænker lidt over at gøre min garage lidt i stand, og i den
forbindelse tror jeg at det ville friske meget op hvis jeg malede mit beton
gulv i en eller anden lysere farve.

Men typen af behandling eller produkt jeg skal bruge er jeg lidt i tvivl om.
Mur maling til eks.vis en sokkel på et hus ville da sikkert kunne gøre det
udemærket men er lidt bange for det lidt barske miljø med oile og benzin
stænk, så hvis der nu fandtes noget lige til opgaven så ville jeg da gerne
høre om det....
Det skulle jo også gerne kunne holde til at bilen køre ud og ind dagligt !!

Nogen med gode ideer ?

Thomas.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-10-04 14:30

Thomas wrote:
> [...]
> høre om det....
> Det skulle jo også gerne kunne holde til at bilen køre ud og ind dagligt !!

Malingen "Granat" fra Dyrups kan holde til rigtig meget. Men jeg tror
ikke bremsevæske er en af dem. Slidstærkt er det i hvert fald. Jeg
kender nogen der har malet med det i et stort fotostudie, hvor de kører
rundt med tunge stativer, palleløftere osv. Det holder det fint til.

De kom også til at spilde noget maling på parkeringspladsen ude foran -
det sidder fast endnu :)

Man kan få det i Bilka:
http://shor.ter.dk/298879795

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-10-04 16:02

"Thomas" <oz1jte@SLETDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Nogen med gode ideer ?

Jeg har netop malet gulvet i mit værksted/hobbyrum, det brugte jeg Urethan
gulvmaling til, som jeg købte i jem og fix 229 kr for 2½ l jeg brugte 4 l
til 15 kvm og gav det 3 gange, første gang fortyndet med 1/5 terpentin. det
err utroligt slidstærkt, og holder til "alle" vædsker

Jan

Fra : anders majland

Dato : 26-10-04 16:29

> Jeg går og tænker lidt over at gøre min garage lidt i stand, og i den
> forbindelse tror jeg at det ville friske meget op hvis jeg malede mit
> beton gulv i en eller anden lysere farve.

Overvej at få lagt en gang epoxy - Det må man ikke selv og det er
smådyrt men det holder...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Anne & Torben

Dato : 26-10-04 18:38

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:417e7182$2$18205$14726298@news.sunsite.dk...

> Overvej at få lagt en gang epoxy - Det må man ikke selv og det er smådyrt
> [...]

Prøv at bruge grå gulv maling fra Esbjerg Paints.
En af mine kammerater har et værksted, og bruger det. Han maler hver 2-3 år,
og det bliver udsat for lidt af hvert. Kræver dog at gulvet er HELT rent før
maling, eller skaller det helt vildt.
Jeg har det selv på gulvet i min garage. Koster vist omkring 6-700 for 5L.
Jeg brugte under 3L til min garage. 38 m2. Det fik 2 gange.
Vi køber det i vores lokale maskin-forretning.

/Torben