Rep af styrehus
Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 13:49

Hej NG

Jeg har - stadig - problemer med bimmeren
Den går trægt i styrtøjet og min mekanikker mener at
det må være styrehuset......
Han har forsøgt at skille det ad og samle det igen.
Derefter fungerer det fint, men efter at der bliver hældt olie
på bliver det stramt igen.

Er der en der har et bud på hvad det kan være galt, samt hvor
man evt. kan få repareret et styrehus til sådan en bimmer (E32 735) ?

--
Mvh.
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-10-04 15:33

Morten Hansen wrote:

> Er der en der har et bud på hvad det kan være galt, samt hvor
> man evt. kan få repareret et styrehus til sådan en bimmer (E32 735) ?

Defekt ventil i Styrehus, eller pumpe defekt. nok mest sandsynligt at der er
tale om ventilen i styrehuset..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 19:14

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote in message

> Defekt ventil i Styrehus, eller pumpe defekt. nok mest sandsynligt at der
> er
> tale om ventilen i styrehuset..

Jeg tror ikke det er servo pumpen for slukker man motoren
kan den slet ikke drejes.
Så en defekt ventil kunne det vel godt være... nu ved jeg
ikke hvordan sådan et styrehus er bygget op, så....
Er der evt. et link til et (teknisk) billede af et sådant ?

--
Mvh.
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-10-04 19:36

Morten Hansen wrote:

> [...]
> ikke hvordan sådan et styrehus er bygget op, så....
> Er der evt. et link til et (teknisk) billede af et sådant ?

Jeg kan ikke på stående fod (selv om det er st.46) give et link.

Der er simpelt sagt to ventiler som åbnes afhængigt af hvilken vej man
drejer, ventilen holder man åben via bevægelsen af rattet, når du stopper
med at bevæge rattet lukker ventilen.

Hvis ventilerne ikke påvirkes af rattets drejning vil det være yderst svært
at dreje rattet.

Jeg forstod på dig at der var mindre modstand inden du fyldte hydralikolie
på systemet, er det korrekt???

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 19:47

> [...]
> at dreje rattet.
>
> Jeg forstod på dig at der var mindre modstand inden du fyldte hydralikolie

Jo jo - men det er når den hænger oppe - altså ikke er belastet
og så kan man jo sagtens dreje uden motoren er startet.
Altså - den bliver pludeselig strammere at dreje end normalt,
og skal af og til hjælpes en smule med at rette op.
Det har den selvfølgelig aldrig gjort før - problemet er opstået
ummidelbart inden den skulle have lavet oliespild i en periode,
hvor den ikke har kørt ret meget (se andet indlæg... (Ferieoplevelser))

Min mekaniker skiller så styrehuset ad for at se om han kan
finde nogen fejl (dårligt tandhjul e.l. formoder jeg).
Han finder ikke noget og samler det igen.
Han ringer så og siger at nu virker det fint - der er ingen modstand.
Jeg taler så med ham senere hvor han siger at nu er det stramt igen
efter at der er kommet olie på..... men det er måske servoolien
han taler om efter at bilen er kommet ned at stå på jorden.....
Så lyder det sansynligt med en ventil der ikke fungerer - eller
er der to - en hver vej - det er nemlig samme problem begge veje.

--
Mvh.
Morten