Mercedes W123, StationCar tung i bagenden
Fra : Bjarne Haug

Dato : 26-10-04 11:26

Hej

Jeg har købt ovenstående stationcar, og den kører såmænd fint. Men jeg synes
der hænger en smule lavt i bagenden.

Er der nogen her som kender noget til dette og kan man let fikse det?

mvh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 26-10-04 18:29

In article <cll8pb$ul7$1@news.cybercity.dk>,
   "Bjarne Haug" <b.haug@3dmarathon.dk> writes:
> [...]
> der hænger en smule lavt i bagenden.
>
> Er der nogen her som kender noget til dette og kan man let fikse det?
Let og let....

Bagenden bliver sat på plads med hydraulik ligesom på en citroen.
Start med at checke alt omkring hydraulikken : fjederbenene skal være tætte,
rørsamlinger skal være tætte, olien skal være frisk og i den rigtige mængde,
oliepumpen skal virke ordentligt (svært at checke).

Derefter når det er på plads : bøsningerne i bærearmene samt gummipakningen
mellem bagtøjet og undervognen.

Have fun,
Bjarne