smart eller ligegyldigt?
Fra : Kim Emax

Dato : 26-10-04 08:41

Hejsa

Jeg er, inspireret af en tur i en Lupo, begyndt at slukke motoren, når jeg
kan se jeg skal holde længe i kø, for rødt osv. Er der noget at vinde ved
det eller er det helt ligegyldigt?

Dyt: Fiat Cinquecento sporting ´97

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : John Sahl

Dato : 26-10-04 09:06

Kim Emax wrote:
> Jeg er, inspireret af en tur i en Lupo, begyndt at slukke motoren,
> når jeg kan se jeg skal holde længe i kø, for rødt osv. Er der noget
> at vinde ved det eller er det helt ligegyldigt?

Tror faktisk at det er bedre for din bil ikke at lave det stunt,
Lupo'en er jo specielt bygget til det. Det er Fiat'en ikke.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 09:07

> Tror faktisk at det er bedre for din bil ikke at lave det stunt,
> Lupo'en er jo specielt bygget til det. Det er Fiat'en ikke.

Ja og hvis du kun kører by, så er det batteri da hurtigt dødt :o/

Fra : Henrik B.

Dato : 26-10-04 21:37

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og hvis du kun kører by, så er det batteri da hurtigt dødt :o/

Passer ikke.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 13:28

> Tror faktisk at det er bedre for din bil ikke at lave det stunt,
> Lupo'en er jo specielt bygget til det. Det er Fiat'en ikke.

Helt enig.

Samtidig skal det tages i mente, at en motor kun bruger 1-3 ltr i timen i
tomgang.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-10-04 23:47

John Sahl wrote:

> Tror faktisk at det er bedre for din bil ikke at lave det stunt,
> Lupo'en er jo specielt bygget til det. Det er Fiat'en ikke.

Hmm. Det var da ellers FIAT der først kom med konceptet.
Læs evt. her.
http://www.dr.dk/p4/programmer/trafik/index.asp?function=vis&id=985.

mvh
Henning

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 26-10-04 09:41

Kim Emax skrev:
> Dyt: Fiat Cinquecento sporting ´97

Jeg gætter på at den går meget "langt" på literen i tomgang...
Men du kan jo prøve det nogle uger, og så melde tilbage om det kan mærkes på
din benz-økonomi, og om du må skifte batteri m.v.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Thomas Johansen

Dato : 26-10-04 14:19

> Jeg gætter på at den går meget "langt" på literen i tomgang...

Nej..den gåt ikke særlig langt.. Man holder vel oftes stille når bilen er i
tomgang, med mindre man triller eller har den i 1. gear..

Fra : Thomas H.

Dato : 26-10-04 10:27

"Kim Emax" <newsgroup@fjern-mig-emax.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan se jeg skal holde længe i kø, for rødt osv. Er der noget at vinde ved

Shit hvor folk da underlige, kan lige forstille mig, at vi skal til at have
folk holdene ved lyskrydsene og ikke kunne starte, i deres iver på at spare
10-20 kroner på benzin om året!!! Folk er i forvejen ekstremt længe om at
komme afsted, så der tit ikke kommer ret mange biler med over, jeg tror ikke
dit geniale forslag gør det meget bedre.

Fair nok, men undersøg lige først hvad en startmotor, et batteri og
tændingslås koster til sådan en Fiat, og træk så det fra dine sparede 2
liter benzin.

Fra : Kim Emax

Dato : 26-10-04 13:04

Thomas H. wrote:

> Fair nok, men undersøg lige først hvad en startmotor, et batteri og
> tændingslås koster til sådan en Fiat, og træk så det fra dine sparede
> 2 liter benzin.

Det havde jeg skam i tankerne, men den smuttede med at få det skrevet
med....

Emax

Fra : Henrik B.

Dato : 26-10-04 21:38

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spare
> 10-20 kroner på benzin om året!!! Folk er i forvejen ekstremt længe om at

Hyt hul i de 10-20 kroner, tænk på miljøet.

> Fair nok, men undersøg lige først hvad en startmotor, et batteri og
> tændingslås koster til sådan en Fiat, og træk så det fra dine sparede 2
> liter benzin.

Startmotor, batteri og tændingslås kan sagtens holde til det.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 14:44

"Kim Emax" <newsgroup@fjern-mig-emax.dk> skrev i en meddelelse

at slukke motoren, når jeg
> kan se jeg skal holde længe i kø, for rødt osv. Er der noget at vinde ved
> det eller er det helt ligegyldigt?

Jeg gør det ikke bare fordi der er rødt lys + "normal" kø, den skal være
længere og mere stabil, fx. motorvej autobahn, vente på et skib el. et
godstog har passeret. Den lange tomgangskørsel soder&forurener både luften
og motorolien + fylder udst. m. kondens + svovlsyre, så den tære hurtigere.
Jeg varmer fx heller ikke bil i tomgang, og der er en forskel , efter jeg
har aflagt mig tomgangs-vanen, køre jeg 20% længere inden motorolien er
sværtet.

Fra : Kate

Dato : 26-10-04 21:08

"Kim Emax" <newsgroup@fjern-mig-emax.dk> wrote in

> Jeg er, inspireret af en tur i en Lupo, begyndt at slukke motoren,

Jeg fik at vide at lige præcis dette var noget som ofte brød sammen på
Lupoen og mekanikeren anbefalede faktisk at hvis (min mor) købte sådan
en bil, at slå den funktion fra.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leonard

Dato : 27-10-04 08:36

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Jeg fik at vide at lige præcis dette var noget som ofte brød sammen på
>Lupoen og mekanikeren anbefalede faktisk at hvis (min mor) købte sådan
>en bil, at slå den funktion fra.

Mekanikere er ikke lige kloge allesammen ...
Jeg har nu kørt 100.000 km på 4 år i den samme Lupo 3L og altid i Eco,
så den slukker når jeg holder stille i mere end 4 sek. Der har aldrig
været problemer med den funktion, og næsten heller ikke med andet i
den bil.

--
Leonard

Fra : Kim Emax

Dato : 27-10-04 11:26

Leonard wrote:

> Mekanikere er ikke lige kloge allesammen ...

Really? Sidst jeg havde min til den autoriserede mekaniker havde jeg
klaget over at håndbremsen gav en kraftig dang-dang-dang lyd fra sig, hvis
jeg trak i bremsen mens jeg f.eks. kørte 10-20 i timen. Fik så af vide at
det var ikke det, den var beregnet til og han syns den fungerede udemærket?
Christ!