Olie på Peugoet 406 2,2 ??
Fra : Jan

Dato : 26-10-04 07:05

Hejsa

Jeg har købt en brugt Peugoet 406 st.car TS4 2,2 fra 2001 og nu skal jeg
snart skifte olie på den.
Ham jeg har købt den af, havde ladet en lille dunk stå i bilen, det er
Valvolin tror jeg det hedder og så hedder den 0/30 - er det kun sådan en jeg
kan bruge eller hvad ville i anbefale til sådan en bil/motor som min.

Har aldrig prøvet at skifte selv, men tror jeg vil kaste mig ud i det denne
gang, skulle vist ikke være så svært.

Mvh

Jan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-04 07:35

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> kan bruge eller hvad ville i anbefale til sådan en bil/motor som min.
>
> Har aldrig prøvet at skifte selv, men tror jeg vil kaste mig ud i det

Jeg tror enhver kvalitetsolie med de specs som der står i manualen vil kunne
bruges, jeg ville vælge en 5W / 40 fuldsyntetisk

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 07:49

> Jeg har købt en brugt Peugoet 406 st.car TS4 2,2 fra 2001 og nu skal jeg
> snart skifte olie på den.

Hvis du vil bruge pengene på det så køb en 0W-40 - her får du all
round-olien med de bedste kvaliteter.

Årsagen er uddyben i andre tråde her i gruppen - blandt andet fra i går.

Du kan også få god olie-info hos Castrol og Shell i Danmark. De har god
kundeservice, og vil fortælle dig det samme.

Hvis din bil ikke har brug for mere end viskositetsindekset "30" i varm
drift, så kan du også købe dig en 0W-30 - den laver Castrol en god een af..
Om den tåler en 30-olie, ville jeg spørge Peugoet Danmark om.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 26-10-04 21:40

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil bruge pengene på det så køb en 0W-40 - her får du all
> round-olien med de bedste kvaliteter.

Jep.

> Du kan også få god olie-info hos Castrol og Shell i Danmark. De har god
> kundeservice, og vil fortælle dig det samme.

Ligeså hos Mobil Oil Danmark.

--
M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 16:43

"Jan" <jan@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har aldrig prøvet at skifte selv, men tror jeg vil kaste mig ud i det
> denne gang, skulle vist ikke være så svært.

Peugeot anbefaler 5W40 til de fleste af deres biler og fraråder 0W30, men
der er aligevel en del som kører på 0W30 uden problemer, snarere fordele!