Blæseren har tabt pusten
Fra : Bent Birgersen

Dato : 24-10-04 20:40

Hejsa
Pug 106 -blæseren virker fint på 3 (fuld knald på), men på 2 og 1 kommer der
ikke en lyd fra den? Er det ikke meningen at man skal kunne høre og mærke
blæs på 1 og 2? Jeg købte bilen i sommers, og det er jo først nu der er brug
for blæs på forruden. Har I tips til hvad jeg kan gøre?

Tak
BB

Fra : DirectX

Dato : 24-10-04 21:41

ja udskift din blæsers modstand som regulere hastigheden....

mvh
C@ss

Fra : Bent Birgersen

Dato : 24-10-04 21:49

"DirectX" <stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> ja udskift din blæsers modstand som regulere hastigheden....
>
> mvh
> C@ss

OK tak for det DirectX -kan du ikke forklare lidt om hvordan jeg gør? -Hvor
sidder den, hvordan ser den ud?

mvh
/BB

Fra : LostInSpace

Dato : 25-10-04 08:17

Der sidder sikkert en lille klods (ligner lidt et relæ) på blæserboxen eller
ved h/dørstolpe
Den styrer de forskellige blæser-trin.
Det er vist en kondensator , de kalder den !!

For hvert blæsertrin har den en spolevikling , og for hvert trin som ikke
virker er der brændt sådan en vikling af

De er vist også lidt dyre, jeg mener at jeg gav nogle hundrede for en til
min Toyota camry engang.
Skub sædet tilbage så der er plads, og kig efter den kasse hvor blæseren
sidder , så vil du sikkert kunne se en lille stik , som sidder på siden af
blæserhuset.
Skru skruen eller skruerne af og træk forsigtigt klodsen ud , hvorpå stikket
sidder ,... ( tag bare stikket af først
" bemærk at viklingerne er meget porøse , da de har været udsat for meget
varme "
Monter den nye , endnu mere forsigtigt uden at støde viklingerne ind i noget
.. og vupti , så burde der være gang i alle hastighederne på blæseren igen

Fra : DirectX

Dato : 25-10-04 13:06

Flot beskrevet.... har bare et lille tillæg. fjern evt hanskerum for bedre
adgang til Modstanden / Kondensatoren

Mvh
C@ss

Fra : Bent Birgersen

Dato : 25-10-04 14:04

> [...]
noget
> . og vupti , så burde der være gang i alle hastighederne på blæseren igen

Tak for det.