Audi 2.4 V6
Fra : Simon Vognsen

Dato : 24-10-04 18:08

Hej

Jeg overvejer at købe en audi med 2.4 v6 motor.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på ved denne motor?

Og er der nogen der har dårlige erfaringer med denne?
Den jeg har kigget på har kørt ca 200.000km

mvh Simon Vognsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 19:35

"Simon Vognsen" <sv@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og er der nogen der har dårlige erfaringer med denne?
> Den jeg har kigget på har kørt ca 200.000km

2,4eren er en fin maskine, de kan dog have probleme med stort olieforbrug.
Samme problem har 2,8eren, som har identiske topstykker, der er skrevet en
del om det på audiworld's forums.

Det er tilsyneladende enighed om at det er pakningerne ved ventilstammen der
er problemet.
Hvis ikke forbruget er abnormt stort er det ikke noget man gør noget ved.
Blot man er opmærksomme på det.

Mange har haft held med at prøve sig frem med forskelligt olie, og dermed
afhjælpe problemet helt eller delvist.
Flere har haft held med "mobil 1" 0W30 olie, som skulle reducere
olieforbruget.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 20:10

> Mange har haft held med at prøve sig frem med forskelligt olie, og dermed
> afhjælpe problemet helt eller delvist.
> Flere har haft held med "mobil 1" 0W30 olie, som skulle reducere
> olieforbruget.

Hvilket i Danmark så må blive Mobil 1 0W-40.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 21:33

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :

>Mange har haft held med at prøve sig frem med forskelligt olie, og dermed
>afhjælpe problemet helt eller delvist.

Hvorfor får man ikke "bare" nogle pakninger, der virker ?
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-10-04 04:14

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message news:qa4on0tr6qschoe3qiftftpsof1hntkrtv@dtext.news.tele.dk...
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev :
>
> Hvorfor får man ikke "bare" nogle pakninger, der virker ?

Vel fordi Audi er så satans billig at købe og køre i, at man sprænger bugettet
hvis man skal ud og lave nye pakninger som duer.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:24

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev :

>Vel fordi Audi er så satans billig at købe og køre i, at man sprænger bugettet
>hvis man skal ud og lave nye pakninger som duer.

Høhø ....

--
jan@Fedtegreven.dk