hvad tænker folk dog på
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 08:04

Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget .

Mvh Henrik.M

Fra : Claus Smith

Dato : 24-10-04 08:52

Man burde statuere et eksempel:

Varetægtfængsling med det samme, tag bilen og kørekortet fra vedkommende
omgående, bilen kunne sælges til fordel for den skadelidte til foreløbig
erstatning

Hårdere strafferamme og i brummen med det samme uden hensyntagen til job,
familieliv samt uden mulighed for forkortelse af straffen grundet god
opførsel, så kunne det måske lære nogle Brian'er at det nok ikke er
skidesmart bare at kører folk ned med fuldt overlæg.

Bare lige min mening om pågældende sag og den slappe danske holdning til ret
og lov.

Claus Smith

Fra : Thomas

Dato : 24-10-04 09:07

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> wrote in message

> Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget .
>
> Mvh Henrik.M

Sku sendes hjem lige på stedet........

Mvh

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 09:51

"Thomas" <bambanosReMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> wrote in message

> Sku sendes hjem lige på stedet........

"Sendes hjem"?!

Er der noget jeg ikke hat læst - eller hvad?!

> Mvh
>
> Thomas

Lars B

Fra : Thomas

Dato : 24-10-04 15:12

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message

> "Sendes hjem"?!
>
> Er der noget jeg ikke hat læst - eller hvad?!

Tja... jeg læser igennem linjerne at det er en araber, i en sort
halvsmadret gammel BMW E30 320'er ,der ikke vil finde sig i, at
nogensomhelst i hele denne verden skal kritisere vedkommende....

Og det vil jeg æde min gamle Fiat på.......

Mvh

Thomas
(Dette indlæg var ikke ment racistisk, selvom nogle sikkert vil opfatte det
som sådanne)

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:21

> Tja... jeg læser igennem linjerne at det er en araber, i en sort
> halvsmadret gammel BMW E30 320'er ,der ikke vil finde sig i, at
> nogensomhelst i hele denne verden skal kritisere vedkommende....

Det kan ikke udelukkes at du har ret, men det vides jo ikke med sikkerhed.
Det eneste der står klart for mig er at du har en fed fordom ovefor arabere
i gamle halvsmadrede BMW E30 320'er.

Mvh
Claus

Fra : Thomas

Dato : 24-10-04 17:58

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det kan ikke udelukkes at du har ret, men det vides jo ikke med sikkerhed.
> Det eneste der står klart for mig er at du har en fed fordom ovefor

Jeg har foreløbig ret i én ting.... bilens fabrikat må vi foreløbig have
til gode

Citat fra Fyens Stiftstidende:
http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=160&bfv_articleid=527302

"Mens den 39-årige blev kørt på skadestuen, hvor man konstaterede, at han
var sluppet med overfladiske knubs, fandt betjente den 21-årige, der er af
arabisk herkomst, i bilen i Vollsmose. Han blev anholdt og taget med på
politigården.

Manden, der i forvejen er kendt af politiet, blev søndag morgen løsladt,
selv om sigtelsen imod ham bliver opretholdt.

Den 21-årige fik desuden inddraget sit kørekort, hvilket han protesterede
imod."

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 09:27

> Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget .

han har da fået straf han blev kørt ned !!!
Man slår sq da ikke på andres biler...

/Juel

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-10-04 09:56

Juel wrote:

> han har da fået straf han blev kørt ned !!!
> Man slår sq da ikke på andres biler...

I denne situation har jeg intet problem med at der slået på bilen. En
alm. flad hånd lået på en bil larmer men giver _ingen_ mærker af nogen
art. Det er jo ikke sådan at man kan snakke med vedkommende når han
sidder indenfor med oprullede vinduer og musikken kørende (min
antagelse). Han vil nok ikke være interesseret i at snakke med
fodgængerne så rulle ned og slukke for musikken er nok ikke aktuelt. Det
efterlader kun muligheden for at banke på karossen for at signalere til
manden at han er et kvaj.

Det viste sig jo også at manden var en idiot der gerne kører folk ned.
Sådan en person er lige til den lukkede.

mvh Bernhard

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 11:42

> [...]
> fodgængerne så rulle ned og slukke for musikken er nok ikke aktuelt. Det
> efterlader kun muligheden for at banke på karossen for at signalere til

Fordi han holder lidt ude i fodgænger feltet ?? Det er ikke dit job at
fortælle ham at han har gjort noget forkert, det er det vi har politiet til,
jeg ville ha smasket ham en, hvis han havde slået på min bil ! Det er
fandeme mangel på respekt for andres ting !

At køre ham ned er måske lige i overkanten, men en enkelt en på kassen havde
været på sin plads..

Mvh
Morten

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 13:56

"Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> At køre ham ned er måske lige i overkanten, men en enkelt en på kassen
havde
> været på sin plads..

Morten, hvor gammel er du?

Mvh
Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 14:22

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
SNIP
> Morten, hvor gammel er du?

Hvad har det med sagen at gøre?
Jeg mener også at fodgængeren kunne lade være med at provokere. Fordi
billisten holder ind i et lyskryds, skal man da ikke slå på bilen. Jeg var
ihvert fald også steget ud og sagt min mening. Jeg ved ikke om jeg ville
have stukket ham en. Men altså hvorfor skal man slå på bilen? Det er jo det
som starter det hele....

/JOnas R.

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 14:32

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
>Men altså hvorfor skal man slå på bilen? Det er jo det
> som starter det hele....

Nemlig.

Hvorfor skal folk forøvrigt slå på bilerne, hvis bare de er utilfredse
med kørslen, bilen kan sgu da ikke gøre for det. Hvis de vil slå
den ansvarlige hvorfor hiver de så ikke fat i chauffuten ? mangler
folk modet til en konfrontation, og bilen er så et nemt offer ?

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 14:50

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den ansvarlige hvorfor hiver de så ikke fat i chauffuten ? mangler
> folk modet til en konfrontation, og bilen er så et nemt offer ?

Efter min mening skal man ville misforstå situationen hvis man opfatter
artiklen som om fodgængeren straffer bilen fordi den er kørt ud i
forgængerfeltet.

Jeg opfatter artiklen sådan at fodgængeren forsøger at fange billistens
opmærksomhed ved klappe på motorhjelmen.

Har du også set for mange dårlige film og spillet for mange computerspil,
siden du så gerne vil have en konfrontation?

Mvh
Claus

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 14:52

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Har du også set for mange dårlige film og spillet for mange computerspil,
> siden du så gerne vil have en konfrontation?

Dette er ikke min måde at argumentere på, farvel til dig.

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:15

> "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Dette er ikke min måde at argumentere på, farvel til dig.

En skam for jeg ville nu ellers rigtig gerne have hørt hvorfor du så gerne
vil have konfrontationen!

Mvh
Claus

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 15:20

> En skam for jeg ville nu ellers rigtig gerne have hørt hvorfor du så gerne
> vil have konfrontationen!
>
> Mvh
> Claus

Okay, du får et forsøg til så, men husk nu, bolden, ikke manden.

Hvor ser du at jeg gerne vil en konfrontation ?

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:31

> Hvor ser du at jeg gerne vil en konfrontation ?

Du skrev; "mangler folk modet til en konfrontation" og det læser jeg som at
du ønsker konfrontationen frem for blot at gøre opmærksom på det uheldige i
det gjorte.

Mvh
Claus

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 15:33

> [...]
> at
> du ønsker konfrontationen frem for blot at gøre opmærksom på det uheldige

Okay, med konfrontation mener jeg som du selv skriver.
"at gøre opmærksom på det uheldige i det gjorte."

Dette kunne så være sket ved at sige det til manden, istedet
for at slå hånden i hjelmen af den sagesløse bil.

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:48

> Okay, med konfrontation mener jeg som du selv skriver.
> "at gøre opmærksom på det uheldige i det gjorte."
>
> Dette kunne så være sket ved at sige det til manden, istedet
> for at slå hånden i hjelmen af den sagesløse bil.

Nu skal jeg gerne erkende mine begrænsninger udi at forstå hvordan en
blikæske med motor kan være sagesløs eller det modsatte for den sags skyld,
men det er heller ikke det vigtige her.

Det interessante er for mig at se at artiklen på ingen måde nævner at
fodgængeren skader bilen.

Jeg kender ikke Albani Torvet i det centrale Odense men jeg kan da nemt
forestille mig at fodgængeren ikke fandt det muligt (midt i trafikken) at gå
hen og banke på sideruden for derefter at afvente at den blev rullet ned så
han kunne fortælle billisten at det var uheldigt at han var kommet et stykke
ud i fodgængerfeltet. I en sådan situation ville jeg nok også have valgt at
klappe på motorhjelmen, hvis jeg altså gad ulejlige mig.

I øvrigt undrer det mig at fodgængeren blev stående i fodgængerfeltet mens
billisten bakkede tilbage for igen at køre frem, men måske det er mit
manglende stedkendskab der gør sig gældende her!

Mvh
Claus

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 20:00

> Nu skal jeg gerne erkende mine begrænsninger udi at forstå hvordan en
> blikæske med motor kan være sagesløs eller det modsatte for den sags
> skyld,
> men det er heller ikke det vigtige her.

Det er ikke bilens skyld den holdte i overgangen, men bilistens, derfor !

> Det interessante er for mig at se at artiklen på ingen måde nævner at
> fodgængeren skader bilen.

Hvis man slår (som der står i EB) en hånd ned i en motorhjælm, så bliver
der en bule.

> [...]
> at
> klappe på motorhjelmen, hvis jeg altså gad ulejlige mig.

Kunne den samme virkning ikke opnås ved at ryste lidt forarget på
hovedet, og gå udenom bilen ? Let og elegant

Torben E

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 20:14

> Det er ikke bilens skyld den holdte i overgangen, men bilistens, derfor !

Arrhhh Torben, skal vi nu ik' lige......en bil har sgutte nogen følelser.

> Hvis man slår (som der står i EB) en hånd ned i en motorhjælm, så bliver
> der en bule.

Ikke med en flad hånd. Og da slet ikke i din panserbil.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 20:20

> Arrhhh Torben, skal vi nu ik' lige......en bil har sgutte nogen følelser.

Netop.

> Ikke med en flad hånd. Og da slet ikke i din panserbil.

Så prøver jeg på din næste gang, deal ?

Torben E

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 23:09

Claus Nygaard-Pedersen tastede følgende
> Du skrev; "mangler folk modet til en konfrontation" og det læser jeg
> som at du ønsker konfrontationen frem for blot at gøre opmærksom på
> det uheldige i det gjorte.

Du mener ikke at bilisten er klar over han er kommet for langt frem ? det er
klovnen der slår på bilen der ønsker konfrontation, men er så nosseløs at
han slår på bilen.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 23:21

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er
> klovnen der slår på bilen der ønsker konfrontation, men er så nosseløs at

Nej, det er spasseren der holder i et fodgængerfelt der ønsker en
konfrontation.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 23:07

Claus Nygaard-Pedersen tastede følgende
> En skam for jeg ville nu ellers rigtig gerne have hørt hvorfor du så
> gerne vil have konfrontationen!

Pga. tåber som dig der mener at det er ok at slå løs på andres ejendele, er
det ham der slår på bilen eller er det ham der sider stille i sin bil, der
mon ønsker en konfrontation.

Du behøver ikke svare da dit niveau er for lavt.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 23:22

> [...]
> er
> det ham der slår på bilen eller er det ham der sider stille i sin bil, der

Det er spasseren i bilen der overtræder loven - ikke fodgængeren.

> Du behøver ikke svare da dit niveau er for lavt.

Hvorfor er hans niveau lavere end dit? Han kalder f.eks. ikke os andre for
tåber....!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 23:05

Claus Nygaard-Pedersen tastede følgende
> Jeg opfatter artiklen sådan at fodgængeren forsøger at fange
> billistens opmærksomhed ved klappe på motorhjelmen.

Manden holder stille med snuden ud i fodgængerfeltet, berettiger det til at
slå på bilen ? hvor gammel er du ?

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 23:22

> Claus Nygaard-Pedersen tastede følgende
>
> Manden holder stille med snuden ud i fodgængerfeltet, berettiger det til
> at
> slå på bilen ?

Nej, jeg var også vadet hen over snuden istedet - det er jo et
FODgængerfelt.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : N/A

Dato : 24-10-04 23:43

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-10-04 23:43

Troja wrote:

> EOD

Fint nok, - med de holdninger du her lufter er det vist heller ikke stort
andet at gøre.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : N/A

Dato : 25-10-04 00:49

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 00:49

> Du mener at denne er mere smart "Nej, jeg var også vadet hen over snuden
> istedet - det er jo et
> FODgængerfelt" ??

Tjah, jeg kan evt. blive dømt til at betale skadeserstatning. Hvorimod du,
ved at flytte næser, kan få lov at blive solbrændt i striber. Vi snakker om
en latterlig bil, kontra mennesker......tsk tsk.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-04 13:09

Troja wrote:
> Henrik B. tastede følgende
>
> Hmm... der er åbenbart mange i denne gruppe der mener at det er ok at
> handle som fodgængeren, så man jo blot håbe for dem at de ikke slår
> på den forkerte bil en dag.
>
> For jeg og nok flere andre ville ikke være bekymret over at skulle
> flytte personens næse om i nakken..

Og lige netop et par eksempler som disse, er jo netop det, som det hele
handler om (IMHO).
Menneskelig adfærd.
Bare se på tonen herinde i gruppen, det flyver konstant rundt med nedladende
øgenavne samt trusler om vold.
Prøv lige at stikke en finger i jorden og se om det er den slags samfund i
selv ønsker at jeres børn skal vokse op i, for det er absolut ikke mit
ønske.
Vi skal jo trods alt være her allesammen.

Er det virkelig så svært at 'overse' andres fejl, at man absolut skal
markere sig selv som værende fejlfri ?
Det er sq snart uhyggeligt hvad folk efterhånden vil gøre ved hinanden, hvis
det ikke lige går efter deres egne hoveder det hele.
Vis dog lidt overbærenhed over for dem, som åbenbart ikke har samme
hjernekapacitet, som en selv.
Vi ser jo gang på gang, at så er der en der har trådt en anden over tæerne,
og blevet straffet med det samme (kørt over, gennembanket, skudt eller det
der er værre).
Og fordi en person har begået en fejl/dumhed, så giver det jo ikke en selv
ret til at gøre det samme eller noget der er værre.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-10-04 21:38

Per Beer Hansen wrote:
> Vi skal jo trods alt være her allesammen.

Skal vi, - man vakler da efterhånden i troen, når man følger en tråd som
denne.

Her ser det da eftehånden ud til at de gamle blikøser betyder mere end
menneskeliv.

I hvert fald for nogle!

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Troja

Dato : 25-10-04 21:44

Hans L. Jørgensen tastede følgende
> Her ser det da eftehånden ud til at de gamle blikøser betyder mere end
> menneskeliv.

Fordi du kører rundt i en gammel blikdåse, er det jo ikke ens betydning med
at alle andre ikke har et ordenligt stykke køretøj...

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 26-10-04 00:33

Troja wrote:

> Fordi du kører rundt i en gammel blikdåse,

Hvordan kan du vide hvad jeg kører i??

> er det jo ikke ens
> betydning med at alle andre ikke har et ordenligt stykke køretøj...

Med hensyn til ordentlig køretøj, kan jeg nu nok være med på den front,
bl.a. p.g.a. at den skal til syn hver år,

Oversættelse ønskes.

Hvis da ikke det skal decifreres som følger >ens betydning< er "ens
betydende".

Mn lad nu resten ligge, lige nøjagtigt dit indlæg eller om du vil
uopfordrede svar på mit indlæg, siger utroligt meget om dig sammenholdt med
dine andre indlæg alene i denne tråd.

Hvorfor sætter du EOD, når du blot fortsætter, blot en tanke - som jo stadig
er uden moms/told

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Troja

Dato : 26-10-04 01:34

Hans L. Jørgensen tastede følgende
> Med hensyn til ordentlig køretøj, kan jeg nu nok være med på den
> front, bl.a. p.g.a. at den skal til syn hver år,

Hvad har et syn af bil med kvalitet af bil at gøre ?

> Oversættelse ønskes.
>
> Hvis da ikke det skal decifreres som følger >ens betydning< er "ens
> betydende".
>
> Mn lad nu resten ligge

"decifreres" staves nu "dechifreres" og "mn" staves "men"

Fedt at rette på andre og så selv taste forkert... dygtig dreng der

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-10-04 09:30

Troja wrote:

> "decifreres" staves nu "dechifreres" og "mn" staves "men"
>
> Fedt at rette på andre og så selv taste forkert... dygtig dreng der

Få et liv, please.

FUT: dk.snak.mudderkastning

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 21:47

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> denne.
>
> Her ser det da eftehånden ud til at de gamle blikøser betyder mere end

Subscribe!

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Brian

Dato : 25-10-04 22:01

Hejsa

Hans L. Jørgensen skrev:

> Skal vi, - man vakler da efterhånden i troen, når man følger en tråd
> som denne.

Jeps... det virker som om at mange ikke har været ude i den virkelige
verden på gå-ben eller cykel i lang tid,

> Her ser det da eftehånden ud til at de gamle blikøser betyder mere end
> menneskeliv.

I dagens Danmark er de ihvertfald mere værd

/Brian

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 14:44

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> SNIP
>
> Hvad har det med sagen at gøre?

At finde det ok at give fodgængeren en på kassen for at fange billistens
opnærksomhed ved at klappe på bilens motorhjelm er efter gængse
samfundsnormer, understøttet af både den lovgivende, den udførende og den
dømmende magt, så meget ude at proportioner at du enten har et problem med
at fungere i sociale sammenhænge eller også er du bare en lille teenager der
ser for mange dårlige film og ikke kan skelne computerspil fra
virkeligheden.

Derfor spørgsmålet om din alder.

Mvh
Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 15:15

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
SNIP
> Derfor spørgsmålet om din alder.

Du spurgte om Mortens alder og ikke min. Læs evt. lige hvem/hvad du svarer
til/på.

Og dine argumenter med computer spil osv. er da for langt ude. Og man kan jo
læse artiklen, som man lyster men både mig og torben E opfatter da som om
der er blevet slå på køler hjelmen.

/Jonas R.

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 15:23

>men både mig og torben E opfatter da som om
> der er blevet slå på køler hjelmen.

Ja det var jo sådanset også det der stod i artiklen.

Citat EB.

Det provokerede en 39-årige mandlig fodgænger så meget,
at han slog hånden ned i kølerhjelmen på den 21-årige bil.

Citat slut

Mon de forøvrigt ikke mangler et "s", eller så havde han en
gammel bil

Torben E

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 15:28

> [...]
> ihvert fald også steget ud og sagt min mening. Jeg ved ikke om jeg ville
> have stukket ham en. Men altså hvorfor skal man slå på bilen? Det er jo

Super svar, lige i øjet

Mvh
Morten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-10-04 17:47

Jonas R. wrote:

> [...]
> Jeg var ihvert fald også steget ud og sagt min mening. Jeg ved ikke
> om jeg ville have stukket ham en. Men altså hvorfor skal man slå på

Nej vel - den har jo ikke gjort manden noget, hvorfor skal den så påføres
smerte

> Det er jo det som starter det hele....

Nej absolut ikke, - det er klaphatten som placerer sig med fronten af sin
bil i fodgængerovergangen, som er årsag til balladen.

Men derfra og så til at torpedere en fodgænger, - tør lige øjnene, og kom
ned på jorden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 19:12

Hans L. Jørgensen wrote:
SNIP
> Nej vel - den har jo ikke gjort manden noget, hvorfor skal den så
> påføres smerte

Hør nu efter, man kan sku sagtens komme til at holde lidt ude i krydset. Og
jeg er træt af, at nogen tolker det her som om jeg synes at han fortjente.
Det gør jeg ikke, men man kan faenme selv bestemme og man vil have ballade
eller ej. Og det er nok ikke super smart at slå på en bil, så beder i hvert
fald selv om en konfrontration. hvad er der galt i bare at ignore det og gå
videre? De fleste prædiker jo altid om trafik moral og bære over med andre
og ikke at lege politi betjente osv. Det er jo lige hvad fodgængeren gør.

/Jonas R.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 19:35

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Hør nu efter, man kan sku sagtens komme til at holde lidt ude i krydset.

Også hvis du følger reglerne?

> [...]
> Det gør jeg ikke, men man kan faenme selv bestemme og man vil have ballade

Der er forskel på verbale tæsk og så det der er sket her!

> Og det er nok ikke super smart at slå på en bil, så beder i hvert
> fald selv om en konfrontration.

Bilen bliver her til en hellig ko, eller hvad?

> hvad er der galt i bare at ignore det og gå
> videre? De fleste prædiker jo altid om trafik moral og bære over med andre
> og ikke at lege politi betjente osv.

Hvad med bilistens trafikmoral, er det hele i orden der?

> Det er jo lige hvad fodgængeren gør.

og igen, står bilistens handling mål med fodgængerens forseelse?
Absolut ikke, set med mine øjne!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 21:14

Uffe Bærentsen wrote:
SNIP

> og igen, står bilistens handling mål med fodgængerens forseelse?
> Absolut ikke, set med mine øjne!

Nej det siger jeg jo heller ikke. Men jeg siger og gider ikke sige det mere,
at slår man på en bil så provokerer man og dermed går man ind i ballade. Man
kan bare ignore det og går forbi så er det sq ikke sværrere.

/Jonas R.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 21:34

> [...]
> Man
> kan bare ignore det og går forbi så er det sq ikke sværrere.

Hvorfor kan bilisten så ikke ligeså godt ignorere at der bliver slået på
bilen?

Det er samme argumentation, blot vendt 180 grader.

Det burde da ikke være så svært at se.

Men igen, det er vist bilen det hele drejer sig om her.
Ikke at bilisten starter med at gøre noget forkert.

Bilen: En død ting der ikke kan noget selv.
Bilisten: Et levende væsen der, i kraft af kørekort, burde kunne handle
ansvarsfuldt.

Eller er der noget jeg har misforstået?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 21:42

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Hvorfor kan bilisten så ikke ligeså godt ignorere at der bliver slået på
>bilen?

Arhhhhh Uffe - du kan da bedre end det ;=)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 21:51

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Arhhhhh Uffe - du kan da bedre end det ;=)

Snart ikke.
Sidder bare og bliver mere og mere forvirret.

I min verden gælder følgende:
En bil: En død ting, som hvis den bliver skadet eller 'dræbt', så kan den
repareres eller erstattes af en anden bil.
Et menneske: Et levende væsen, som hvis det skades, så er der altid følger
efter skaden.
Hvis dette væsen dræbes, så kan det IKKE erstattes!

Kom lige til at tænke, og det var faktisk skræmmende.
Er bilen ikke det våben der dræber flest i DK?
Set ud fra at hvis der er tale om eneulykke, så = selvmord.

Det er ligesom om bilen bliver levendegjort.
Jo, jeg er sgu glad for Sierra, men ikke SÅ vild/gal med den.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 23:20

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Sidder bare og bliver mere og mere forvirret.

Ak ak ;)

> [...]
>efter skaden.
>Hvis dette væsen dræbes, så kan det IKKE erstattes!

I min verden er bilen et redskab, til at komme frem og tilbage på job,
og jeg passer da på "mine redskaber" - Nok også i den grad, at jeg
ikke tillader andre at bule dem efter forgodt-befindende.

Et sådan forsøg, vil da blive påtalt (spørg bare en bestemt
lastbil-chaufut...........)

Men derfra, til at påføre folk korporlig skade, er milevidt

>Kom lige til at tænke, og det var faktisk skræmmende.
>Er bilen ikke det våben der dræber flest i DK?

Niks - der er langt flere der dør af at falde over deres egne fødder

>Det er ligesom om bilen bliver levendegjort.

Øehhh ....

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 00:15

> I min verden er bilen et redskab, til at komme frem og tilbage på job,
> og jeg passer da på "mine redskaber" - Nok også i den grad, at jeg
> ikke tillader andre at bule dem efter forgodt-befindende.

Du er da forhåbentlig ikke dum nok til at 'parkere' i et fodgængerfelt,
og så forvente at du slipper fra det, uden noget som helst.

> Et sådan forsøg, vil da blive påtalt (spørg bare en bestemt
> lastbil-chaufut...........)

Var der noget med et ABS system der virkede og så en bøjet fælg?

> Men derfra, til at påføre folk korporlig skade, er milevidt

Enig!

> Øehhh ....

At den bliver betragtet som noget der skal forsvares, for enhver pris.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-10-04 03:59

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message news:417c374f$0$65562$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Du er da forhåbentlig ikke dum nok til at 'parkere' i et fodgængerfelt,
> og så forvente at du slipper fra det, uden noget som helst.

Du mener altså at det er ok at lave en bule til ca 1500/2000kr ?? måske mere,
i en bil som er kørt ud i et fodgængerfelt, fordi bilen foran var langsom til at fortage
sit venstresving og man så blev hængt til tørre pga. Rødt lys.

> At den bliver betragtet som noget der skal forsvares, for enhver pris.

Hvis du betaler bulen du laver i min fronthjelm så er du da velkommen til at lave en,
ellers skal du nok skynde dig at løbe.
Hverken dig eller andre har ret til at ødelægge andre folks ting fordi man gør noget
forkert, sær holdning du har, hærværk er ok men vold er forbudt.
Går du også og ridser biler der holder ulovlig parkeret ??.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 07:48

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at fortage
> sit venstresving og man så blev hængt til tørre pga. Rødt lys.

Hvor står det at bilen 'blev hængt til tørre'?
Sådan som jeg læser det, så er der tale om klassikeren:
Bilen har for dårlige bremser, den kan ikke bremse ved stregen.

> [...]
> forkert, sær holdning du har, hærværk er ok men vold er forbudt.
> Går du også og ridser biler der holder ulovlig parkeret ??.

Hvor har jeg sagt at hærværk er ok?
Jeg tager afstand fra både hæværk og vold.
Sær udlægning du har af det.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-10-04 15:38

"Uffe Bærentsen" <leitiINGENSPAM@hotmail.com> wrote in message news:417ca16e$0$18207$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor står det at bilen 'blev hængt til tørre'?
> Sådan som jeg læser det, så er der tale om klassikeren:
> Bilen har for dårlige bremser, den kan ikke bremse ved stregen.

Der står heller ikke at han ikke gjorde, men du svare jo ikke på
om det er ok at lave en bule til xxxx antal kr i en bil fordi manden er
kommet en meter forlangt frem med næsen.

> Hvor har jeg sagt at hærværk er ok?
> Jeg tager afstand fra både hæværk og vold.
> Sær udlægning du har af det.

Du syntes da det er flot at fodgængeren slår i fronthjelmen på en anden
mands bil, blot fordi bilisten har lavet en fejl, derfor kan jeg da kun
konkludere, at hvis man laver en fejl eller overtræder loven er det ok
at ødelægge denne mands ting.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 16:10

> [...]
> mands bil, blot fordi bilisten har lavet en fejl, derfor kan jeg da kun
> konkludere, at hvis man laver en fejl eller overtræder loven er det ok

Som andre har sagt det før.
En flad hånd ned på hjelmen ødelægger ikke denne.
Så skal det da lige være en bil der hænger sammen med tyggegummi.
Hvorom alting er, handlingen står under INGEN omstændigheder mål med
straffen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : JBH

Dato : 25-10-04 18:11

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

Ja, det straffes hårdt, hvis man bruger en bil til bevidst at påkøre folk.
Han der nazisten ovre i Greve, fik et år i "skyggen" da han forsøgte at
forhindre nogle indbrudstyve/hærværksmænd i at trænge ind i hans "borg" ved
at køre dem ned med hans bil.

> [...]
til at fortage
> sit venstresving og man så blev hængt til tørre pga. Rødt lys.

Mon ikke den flyvetur som fodgængeren efterfølgende tog henover kølerhjælmen
har lavet lidt større buler. ??

mvh
JBH

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:19

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Du er da forhåbentlig ikke dum nok til at 'parkere' i et fodgængerfelt,
>og så forvente at du slipper fra det, uden noget som helst.

De få gange det endeligt sker, at man er for langt fremme, er der da
ingen der tager notits af det.

>Var der noget med et ABS system der virkede og så en bøjet fælg?

Nøehh - det jeg tænker på var en spade fra BHS der kørte ind i siden
på bilen, og bulede min bagdør

Ikke alene det, men idioten fortsatte som om intet var sket

>At den bliver betragtet som noget der skal forsvares, for enhver pris.

Nåehh
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 17:29

> De få gange det endeligt sker, at man er for langt fremme, er der da
> ingen der tager notits af det.

Måske er der bare ikke nogen, der gider at påpege det.
Men du lyder da i det mindste, som om du ved det er forkert

> Nøehh - det jeg tænker på var en spade fra BHS der kørte ind i siden
> på bilen, og bulede min bagdør

Se det var jo en bommert af format!

> Ikke alene det, men idioten fortsatte som om intet var sket

Han har vel ikke mærket det, Scorpio kontra lastbil?
Der er en 'lille' størrelsesforskel.
Jeg tror dog han meget hurtigt blev vækket af sin tornerosesøvn og fik en
sang fra de varme lande.

> Nåehh

Læg lige mærke til forskellen:
Du vil have bilen lavet igen, ikke (nødvendigvis) invalidere skadesvolderen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:41

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Måske er der bare ikke nogen, der gider at påpege det.
>Men du lyder da i det mindste, som om du ved det er forkert

korrekt - jeg plejer ikke at trille for langt frem, man kan tage fejl
af hvilken bil jeg kører i, og glemme pløreturbinen

>Han har vel ikke mærket det, Scorpio kontra lastbil?

Ha påstod at han ikke havde set mig - altså , er mine øjne blå ? En
Scorpio, et par meter foran en lastbil ?

>Jeg tror dog han meget hurtigt blev vækket af sin tornerosesøvn og fik en
>sang fra de varme lande.

Han blev vækket - ja.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 20:21

> er mine øjne blå ?

Kan jeg ikke udtale mig om da jeg jo aldrig har set de omtalte øjne

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 20:29

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg ikke udtale mig om da jeg jo aldrig har set de omtalte øjne

Måske han gerne vil have nogle blå øjne

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 20:41

> Måske han gerne vil have nogle blå øjne

Personligt kan jeg blot sige, at jeg behøver ikke at slås for at få dem

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 25-10-04 21:46

jan@fedtegreven.dk wrote:

> De få gange det endeligt sker, at man er for langt fremme, er der da
> ingen der tager notits af det.

Mon det kan have noget at gøre med måden han placerede "snuden" på, jo nok
ikke helt utænkeligt, hvis man eksempelvis forstiller sig at han kommer med
høj (for høj) hastighed frem mod fodgængerovergangen. Jeg tænker her i
udtalelsen om at gutten i forvejen er et kendt ansigt ved "Sognefogedens
knejte"

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Deaster

Dato : 27-10-04 12:33

Jonas R. wrote:
> Hans L. Jørgensen wrote:
> SNIP
>
> Hør nu efter, man kan sku sagtens komme til at holde lidt ude i
> krydset.

Hvordan ?

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : phk

Dato : 24-10-04 14:25

> "Juel" <news@FJERNstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> havde
>
> Morten, hvor gammel er du?

Kun lige gammel nok til at føre en knytnæve ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 15:26

> Morten, hvor gammel er du?

26, men hvad helvede har det med sagen at gøre, hvis der er en spasser der
synes det er smart at slå på min bil, fordi han lige vil ha min
opmærksomhed, så skal han skam nok få det..
Vi kan godt blive enige om at det er sindsygt at køre idioten ned, men jeg
ville klappe ham en, eller råbe ham ind i hovedet, han har ingen ret what so
ever til at slå på min eller andres biler..
Men du ville jo nok bare vinke og smile...

Mvh
Morten

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:35

> [...]
so
> ever til at slå på min eller andres biler..

For dig egen skyld håber jeg at du kan styre dit temperament. Det er
strafbart at slå andre!

> Men du ville jo nok bare vinke og smile...

En lavpandet kommentar som, hvis du ikke lige havde fortalt at du er 26
ville have fået mig til at tro du var 10 år yngre.

Mvh
Claus

Fra : Juel

Dato : 24-10-04 16:07

> For dig egen skyld håber jeg at du kan styre dit temperament. Det er
> strafbart at slå andre!
Det er det vel også at slå på andres ting, et eller andet sted.. Og jeg er
ikke slå typen, med mindre jeg bliver provokeret voldsomt, men råbe, være
stor og skubbe kan jeg

> En lavpandet kommentar som, hvis du ikke lige havde fortalt at du er 26
> ville have fået mig til at tro du var 10 år yngre.

Hvorfor ? det virker på mig som om at du synes det er ok at idioten slog på
bilen...

Mvh
Morten

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 24-10-04 16:42

On Sun, 24 Oct 2004 17:06:48 +0200, "Juel" <news@FJERNstarchild.dk>
wrote:

> [...]
>stor og skubbe kan jeg

>Hvorfor ? det virker på mig som om at du synes det er ok at idioten slog på

Der er underligt nok ingen der har fået den tanke, at fodgængeren
finder det provokerende, at bilen holder halvvejs ude i
fodgængerovergangen.

Samtlige argumenter jeg har læst i denne tråd kunne snildt overføres
til fodgængeren.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 17:38

> [...]

> Der er underligt nok ingen der har fået den tanke, at fodgængeren
> finder det provokerende, at bilen holder halvvejs ude i

Det jeg har sværest ved at forstå er, at fodgængeren ikke bare går uden om
bilen.
Hvis han ikke havde så fandens travlt med at pisse territorier af, var det
her slet ikke sket.

Nu hvor det så er sket, så klipper man selvfølgelig bilistens kørekort over,
inddrager hans bil og betaler hospitalsregninger for indtægten ved salget af
den.
Samtidig giver man fodgængeren en 4-5 cifret bøde for at slå på en holdende
bil og dermed provokere til balladen.

Folk må se at lære at holde op med at te sig som vilde og gale i trafikken.
Det gælder alle trafikanter og fodgængere!

Finn

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 17:51

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen.
> Hvis han ikke havde så fandens travlt med at pisse territorier af, var det

Er der én der pisser territorie af, så er det da spasseren i personbilen,
ved at holde i forgængerfeltet.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-10-04 17:55

Finn Christensen wrote:

> Det jeg har sværest ved at forstå er, at fodgængeren ikke bare går
> uden om bilen.
> Hvis han ikke havde så fandens travlt med at pisse territorier af,
> var det her slet ikke sket.

"pisse territorier af" Det kan han (fodgængeren) da udmærket have lært sig
ved at se alle de billister der dagligt "pisser territorier af"

> Folk må se at lære at holde op med at te sig som vilde og gale i
> trafikken. Det gælder alle trafikanter og fodgængere!

Du fangede pointen..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 17:49

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse

> Det jeg har sværest ved at forstå er, at fodgængeren ikke bare går uden om
> bilen.

Hvorfor skal det være nødvendigt at gå udenom?

> Hvis han ikke havde så fandens travlt med at pisse territorier af, var det
> her slet ikke sket.

og bilisten har slet ikke travlt med at pisse territotiet af?

> [...]
> over,
> inddrager hans bil og betaler hospitalsregninger for indtægten ved salget

Gid det skete!

> Samtidig giver man fodgængeren en 4-5 cifret bøde for at slå på en
> holdende
> bil og dermed provokere til balladen.

Det ville også være på sin plads.
Men nu er det engang sådan, at du ikke må gøre som bilisten startede med at
gøre.

> Folk må se at lære at holde op med at te sig som vilde og gale i
> trafikken.
> Det gælder alle trafikanter og fodgængere!

ENIG!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Simone

Dato : 25-10-04 10:18

> "Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan så ikke forstå, at bilisten ikke bakker lidt tilbage.
Han har jo jvf. artiklen ingen bag sig.

/Simone

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 11:27

"Simone" <no@email.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan så ikke forstå, at bilisten ikke bakker lidt tilbage.
> Han har jo jvf. artiklen ingen bag sig.

Han bakker jo, men blot for bedre at kunne køre fodgængeren ned!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 17:46

> [...]
> fodgængerovergangen.
>
> Samtlige argumenter jeg har læst i denne tråd kunne snildt overføres

Tak Folmer!
Endelig 1 (siger og skriver) EEN, der kan se hvad der foregår.

Bilen er efterhånden blevet en hellig ko, der må alt.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-10-04 20:14

Uffe Bærentsen wrote:
> "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak Folmer!
> Endelig 1 (siger og skriver) EEN, der kan se hvad der foregår.

Nu har jeg sådan set været inde på det kl 12:38 men ikke skrevet på den
måde

> Bilen er efterhånden blevet en hellig ko, der må alt.

Ikke i min verden. Godt nok er de dyre, men når de ikke kan fremføres på
forsvarlig vis så skal hjernen udskiftes.

mvh Bernhard

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 20:16

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Ikke i min verden. Godt nok er de dyre, men når de ikke kan fremføres på
> forsvarlig vis så skal hjernen udskiftes.

Nemlig, hjernen ikke hjelmen.

Torben E

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 20:37

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg sådan set været inde på det kl 12:38 men ikke skrevet på den
> måde

Jeg må nok tilstå, at jeg kom ikke længere ned, før jeg følte en
uimodståelig trang til at skrive.

Beklager at jeg ikke læste hele tråden og gav dig den credit du fortjente.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Bernhard Ege

Dato : 25-10-04 08:27

Uffe Bærentsen wrote:
> [...]
> uimodståelig trang til at skrive.
>
> Beklager at jeg ikke læste hele tråden og gav dig den credit du fortjente.

Jojo, undskylde behøver du nu ikke

Det er jo et emne som tydeligvis kan bringe sindene i kog.

Jeg sad også med en masse kommentarer jeg ville have ud men jeg tror de
er nævnt allesammen. Må lige læse videre

mvh Bernhard

Fra : N/A

Dato : 24-10-04 20:50

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-10-04 20:50

> Det gælder også cyklister.
> For kort tid siden var der en snog der skulle ud fra en Metax station i
> nærheden, og der kom jeg trillende stille og roligt på min cykel

Det oplever jeg som cyklist dagligt (jeg kører hver dag 26 km til/fra
arbejde på racercykel) - det er ufatteligt så mange bilister som ikke mener
at hajtænder gælder for biler som skal krydse en cykelsti for at komme ud på
vejbanen.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-10-04 03:51

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message news:2u2fblF24fg1cU1@uni-berlin.de...

> [...]
> som ikke mener at hajtænder gælder for biler som skal krydse en cykelsti for at komme ud på vejbanen.

Det er også utrolig hvor mange stedere du ikke kan se trafikken ordenligt hvis
du bliver bag hajtænderne.
Har flere stedre i Randers hvor man ikke kan orientere sig ordenligt til siderne
hvis man bliver bag hajtænderne pga. fortover, cykelsti, høje buske og træer osv.
Men det giver da ikke nogen lov til at ødelægge andres ting, bare fordi man
prøver at se sig ordenlig for ??.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 10:36

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> wrote in message

> "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message

arbejde på racercykel) - det er ufatteligt så mange bilister

KLIp
> prøver at se sig ordenlig for ??.

Der er ingen der har påstået, at der er blevet ødelagt noget
En flad hånd på en kølerhjelm ødelægger intet, så der er ingen belæg for at
påstå at der er blevet ødelagt noget.
Reaktionerne fra bilisten skyldes nok lige så meget, at han/hun godt ved, at
de optræder forkert, og så skal det gå ud over nogen.
--
Møller

Fra : Troja

Dato : 25-10-04 21:07

Møller tastede følgende
> Der er ingen der har påstået, at der er blevet ødelagt noget
> En flad hånd på en kølerhjelm ødelægger intet, så der er ingen belæg
> for at påstå at der er blevet ødelagt noget.

De fleste i denne tråd taler som de har forstand, hvad med at sætte jeg ind
i sagerne.

Citat fra feks. Fyens Stiftstidende

"Opbremsningen forskrækkede den 39-årige så meget, at han slog en knytnæve i
kølerhjelmen, men den provokation ville bilens fører - en 21-årig mand fra
Odense - ikke finde sig i"

Citat slut...

Hvor får alle jer der mener at fodgængerens handling var/er hel ok, det med
den flade hånd fra ?

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 21:48

> [...]
> Odense - ikke finde sig i"
>
> Citat slut...
>
> Hvor får alle jer der mener at fodgængerens handling var/er hel ok, det

Og du vil stadig påstå at det IKKE er ok at banke en knytnæve ned i hjelmen?
Der er åbenbart tale om en så kraftig og tæt opbremsning at man mildest talt
først holder stille en arms længde fra den 39-årige - som jeg læser det.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Troja

Dato : 26-10-04 01:29

Henrik B. tastede følgende

> [...]
> hjelmen? Der er åbenbart tale om en så kraftig og tæt opbremsning at
> man mildest talt først holder stille en arms længde fra den 39-årige

Ja det mener jeg bestemt... du kører tydeligvis aldrig rundt i storbyer med
mange fodtudser, for hvis du gjorde det ville du vide at man tit kun holder
en armslængde fra fodgængerne og det er jo rigeligt da de jo ikke bliver
ramt, men hvis folk bare skulle slå løs på ting og sager blot fordi de
bliver forskrækket... tja det kunne da blive rigtig sjovt (mon ikke det var
lettere hvis alle i trafikken fodgængere/cyklister/bilister var vågne, frem
for at gå midt på "vejen" og dagdrømme.

Selv om biler skal holde tilbage ved fodgængerfelt, må fodgængere jo godt
være vågne... du går vel heller ikke ud og hamrer løs på en cykel, hvis en
cyklist vælger at køre over for rødt foran dig, eller du hakker vel ikke løs
på en fodgænger fordi vedkommende jokker over for rødt foran dig.

Fra : Henrik B.

Dato : 26-10-04 16:59

> [...]
> var
> lettere hvis alle i trafikken fodgængere/cyklister/bilister var vågne,

Nu går man heller ikke midt på vejen, hvis man er i et fodgængerfelt.

> [...]
> løs
> på en fodgænger fordi vedkommende jokker over for rødt foran dig.

Nej, det gør jeg ikke, men det har jeg dig mistænkt for at kunne finde på.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Verner Johnsen

Dato : 26-10-04 18:47

On Mon, 25 Oct 2004 22:06:43 +0200, "Troja"
<hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> wrote:

>De fleste i denne tråd taler som de har forstand, hvad med at sætte jeg ind
>i sagerne.

Hvorfor bringer du så kun halvdelen af citatet ?

>Citat fra feks. Fyens Stiftstidende

"Den 39-årige forgænger var kort efter kl. 20.30 ved at krydse vejen
ud for Vægtergården på Albani Torv, da en bilist kører frem og
standser lige foran ham i fodgængerfeltet."

> [...]
>
>Citat slut...
>
>Hvor får alle jer der mener at fodgængerens handling var/er hel ok, det med

Tja
Du mener at vide, at han
"holder stille med snuden ud i fodgængerfeltet"

Hvor er det lige, at du får det fra ?

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-10-04 21:24

Martin Vollert wrote:

> Det er også utrolig hvor mange stedere du ikke kan se trafikken ordenligt hvis
> du bliver bag hajtænderne.

Hajtænderne betyder blot at du har ubetinget vigepligt. Det er ikke en
stop-linie. Du må gerne trille frem og orientere dig.

Mvh.

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 21:49

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hajtænderne betyder blot at du har ubetinget vigepligt. Det er ikke en
> stop-linie. Du må gerne trille frem og orientere dig.

Ja, og bare der er én der er på vej ud i feltet, skal der standses.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Troja

Dato : 26-10-04 01:30

Henrik B. tastede følgende
> Ja, og bare der er én der er på vej ud i feltet, skal der standses.

Hvad har et fodgængerfelt med hajtænder at gøre ?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 24-10-04 17:50

Juel wrote:

> Men du ville jo nok bare vinke og smile...

Måske ikke vinke, men smile - JA.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 23:02

Juel tastede følgende
> At køre ham ned er måske lige i overkanten, men en enkelt en på
> kassen havde været på sin plads..

Enig...

Fra : Troja

Dato : 24-10-04 23:01

Bernhard Ege tastede følgende

> I denne situation har jeg intet problem med at der slået på bilen. En
> alm. flad hånd lået på en bil larmer men giver _ingen_ mærker af nogen
> art.

Der tager du voldsomt fejl, og hvad berettiger nogen til at slå på andres
ting ?
(du kan være sikker på du ville få mærker hvis du feks. valgte at slå på min
bil, for hvad fanden ligner den opførsel og behandling af andres ejendele)

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 23:23

> [...]
> min
> bil, for hvad fanden ligner den opførsel og behandling af andres ejendele)

Vor herre bevares...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Bernhard Ege

Dato : 25-10-04 08:30

Troja wrote:
> [...]
> bil, for hvad fanden ligner den opførsel og behandling af andres ejendele)

Hvis jeg følte mig truet nok eller chikaneret nok, så ville jeg reagere.
Da jeg er imod at slå på folk er en flad hånd på en motorhjelm det
nærmeste alternativ.

Og hvis du slår andre folk fordi de slår en flad hånd på din bil så er
du en alvorlig forstyrret person.

mvh Bernhard

Fra : Brian

Dato : 25-10-04 16:29

Hejsa

Troja skrev:

> Der tager du voldsomt fejl, og hvad berettiger nogen til at slå på
> andres ting ?

At du holder i fodgængerfeltet

> (du kan være sikker på du ville få mærker hvis du feks. valgte at slå
> på min bil, for hvad fanden ligner den opførsel og behandling af
> andres ejendele)

Suk.... sikke en indstilling.

/Brian

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 24-10-04 09:52

On 10/24/2004 09:03:34 "Henrik Mortensen" wrote:

Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget .

> Mvh Henrik.M

"Outlandish bedste nordiske artist"? Tja, jeg ved det ikke men
forhåbentlig lang...(?)
--
Jacob

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 11:06

Henrik Mortensen wrote:

> Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget
> .

Ja det bliver da interessant, og han er da et kvaj at han kører ind ned og
skulle miste kørekortet og ryge i spjældet for forsøg på drag eller noget i
den stil. Men fodgængeren er faenme også dum at slå på bilen, flad hånd
eller ej. Jeg kan love dig for, at jeg var stået ud af bilen og sagt min
mening til den forgænger.

/Jonas R.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 24-10-04 11:38

Jonas R. wrote:

> [...]
> den stil. Men fodgængeren er faenme også dum at slå på bilen, flad hånd
> eller ej. Jeg kan love dig for, at jeg var stået ud af bilen og sagt min

Tjaa, sålænge du blot siger noget er det vel helt ok (og at du ikke
blokerer for andre bilister). At holde med snuden ind i fodgængerfeltet
er jo ulovligt så der har vedkommende startet sagen.

Jeg ville da også blive sur hvis nogen slog på min bil men hvis jeg
forinden havde lavet en fejl må jeg nok acceptere at der kommer en
reaktion på fejlen.

mvh Bernhard

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 14:14

Bernhard Ege wrote:
SNIP
> Jeg ville da også blive sur hvis nogen slog på min bil men hvis jeg
> forinden havde lavet en fejl må jeg nok acceptere at der kommer en
> reaktion på fejlen.

Ja men du er fodgænger og han beder jo selv om at nogen tænder af på ham ved
at der slås på bilen. Altså i mine øjne er fodgængeren en klovn idet han
starter med at indbyde til provakation. Var han bare gået forbi var intet jo
sket.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 14:20

> [...]
> starter med at indbyde til provakation. Var han bare gået forbi var intet

Som Bernard skrev så er det vel helt i orden så længe du nøjes med at sige
din mening til ham. Hvis du derimod, som Morten skriver længere oppe i
tråden, giver ham en på kassen ville du opføre dig fuldstændig uacceptabelt.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 14:23

> [...]
> starter med at indbyde til provakation. Var han bare gået forbi var intet

Og det mener du så retfærdiggøre den handling der sker efterfølgende ????

Mvh Henrik.M

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 14:33

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse

> Og det mener du så retfærdiggøre den handling der sker efterfølgende ????
>
> Mvh Henrik.M

Nej, men han er dog ikke uden skyld i det skete.

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 14:46

> "Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men han er dog ikke uden skyld i det skete.

Jeg er helt uenig!

Bevidst at køre folk ned, for at klappe på motorhjelmen, er så meget ude af
proportioner at det kun kan finde sted i dårlige film og computerspil.

Mvh
Claus

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 14:53

> Jeg er helt uenig!
>
> Bevidst at køre folk ned, for at klappe på motorhjelmen, er så meget ude
> af
> proportioner at det kun kan finde sted i dårlige film og computerspil.

Se svar andetsteds i tråden.

Torben E

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:16

> "Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> Se svar andetsteds i tråden.

Det var faktisk ikke noget svar!

Det var en tilkendegivelse af at du ikke ønsker at fortsætte diskussionen.

Mvh
Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 15:21

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
SNIP
> Det var en tilkendegivelse af at du ikke ønsker at fortsætte
> diskussionen.

Ja fordi du straks begynder med alder og computer spil. Hvilket da er noget
totalt fis, kan jo være nogen mennesker bare er dumme oven i hovedet. Fx
keglen som kørte fodgængeren ned. Der er jo ingen her som synes han er smart
fordi han gjorde det. Men omvendt er man da heller ikke smart hvis man går
hen og slår på en bil fordi den holder lidt inde i et fodgænger felt.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 15:26

> Claus Nygaard-Pedersen wrote:
> SNIP
>
> Ja fordi du straks begynder med alder og computer spil.

Mon ikke at Torben kan svare for sig selv!

Mvh
Claus

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 19:14

Claus Nygaard-Pedersen wrote:
SNIP
> Mon ikke at Torben kan svare for sig selv!

Det kan da godt være, men jeg må jo sådan set også godt svare på hvad du
skriver, når jeg nu synes det er dybt åndsvagt....

/Jonas R.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 19:38

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men han er dog ikke uden skyld i det skete.

Er bilisten uden skyld?

Jeg tror ikke, der er nogen i gruppen der tror på, at bilen hedder
Christine!
Hint: læs Stephen King

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 14:38

Henrik Mortensen wrote:
SNIP
> Og det mener du så retfærdiggøre den handling der sker efterfølgende
> ????
NEJ
og hvor læser du præcis, at jeg har skrevet det?????????

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-10-04 11:56

Henrik Mortensen wrote:

> Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget
> .

Allerførst vil jeg starte med at sige, at jeg synes det er fuldstændigt
forrykt det billisten har foretaget sig og det kan på ingen måde forsvares.
Dernæst vil jeg sige, at det jo trods alt var fodgængeren selv der
"startede" det hele.
Han skulle have undladt at slå på bilen, da det kun kan tolkes som en
provokation, havde han nu gået hen til billisten og banket pænt på ruden og
fortalt ham at han var lidt vel langt fremme, så havde det nok forholdt sig
anderledes.
Jeg ser det hele som et udtryk for den holdning, som efterhånden (desværre)
hersker overalt i det danske samfund
"Ingen" kan bære over med at andre laver en fejl, så det skal selvfølgelig
straffes med det samme, koste hvad det vil, det er sq sørgeligt

Og for at komme en del skribenter i forkøbet, så handler det (IMHO) ikke om
"INGEN SKAL FUCKE MED MIN BIL" eller noget i den dur, det handler kun om
menneskelig adfærd.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Torben E

Dato : 24-10-04 12:40

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og for at komme en del skribenter i forkøbet, så handler det (IMHO) ikke
> om "INGEN SKAL FUCKE MED MIN BIL" eller noget i den dur, det handler kun

Subscribe

Torben E

Fra : phk

Dato : 24-10-04 14:27

> [...]

> forsvares.
> Dernæst vil jeg sige, at det jo trods alt var fodgængeren selv der

Vi ved ikke hvad der er sket - trods det der står i avisen. Jeg kan levende
forestille mig bilisten på vej igennem fodgængerfeltet og en fodgænger der
ikke lige vil finde sig i dét ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-10-04 13:12

phk wrote:
> Jeg kan
> levende forestille mig bilisten på vej igennem fodgængerfeltet og en
> fodgænger der ikke lige vil finde sig i dét ...

Skal vi ikke bare nøjes med at forholde os til det der står i artiklen ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 17:19

"Henrik Mortensen" <murer snabela tdcadsl dot dk> skrev i en meddelelse

> Spændende at se hvad straffen bliver, sansyndeligtvis ikke ret meget .

Sandsynligvis ikke ret meget, desværre!

Har læst en hel del af tråden.
Er der virkelig ingen der kan gennemskue, hvem der starter med at provokere?
Det er sgu da bilisten, der ikke kan finde ud af at holde bag
stregen/hajtænderne!

At det så er blevet 'moderne' at køre ud i krydset, det undskylder da ikke
at han gør noget forkert/ulovligt.

Jeg havde håbet der var flere, som kunne se den virkelige provokatør i denne
sammenhæng!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Karsten

Dato : 24-10-04 18:06

Uffe Bærentsen :

>Er der virkelig ingen der kan gennemskue, hvem der starter med at provokere?
>Det er sgu da bilisten, der ikke kan finde ud af at holde bag
>stregen/hajtænderne!

jeps, prøv at læse:
http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=160&bfv_articleid=527302

han er garanteret en af de her provokerende der sidder og
griner inde i hans "legetøj" !

>Jeg havde håbet der var flere, som kunne se den virkelige provokatør i denne
>sammenhæng!

ja, det er ret beskæmmende at læse hvor mange bilister der
bliver ophidsede ?
"alt er i vejen for mig, fodgængere, cyklister,
motorcyklister, lastbiler, busser, tog, knallerter,
traktorer, hunde, katte osv osv "

mvh.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 18:21

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Jeg havde håbet der var flere, som kunne se den virkelige provokatør i denne
>sammenhæng!

Igen mangler der det visuelle indtryk - ingen ved jo hvor langt inde
på fodtussernes territorie bilen egentligt holdt .........

10 cm ? ½meter ?

Billisten er da en nar, men fodgængeren burde da bare have ignoreret
det, istedet for at spille karl smart, så var det jo slet ikke sket.

(alle kender vel den type fordgængere der pludseligt går demonstrativt
langtsomt)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 19:15

SNIP

Præcis jan, man kan jo bare lade være med at lade sig provokere...

MVH

Jonas R.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 19:41

"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis jan, man kan jo bare lade være med at lade sig provokere...

Ja, bilisten kan lade være med at lade sig provokere.
Deri er jeg helt enig.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Jonas R.

Dato : 24-10-04 21:19

Uffe Bærentsen wrote:
SNIP
> Ja, bilisten kan lade være med at lade sig provokere.
> Deri er jeg helt enig.

Det var dog lige godt satans, fodgægeren provokerer jo lige så meget.
Forklar mig gerne hvorfor du synes, at fodgægeren ikke bare kan ryste på
hovedet men skal gå hen og slå på bilen? Hvis det ikke er at provokere så
ved jeg sq ikke.
Og det er jo klart, at man ikke skal køre manden ned. Men hvor jeg bor og
som jeg har lært livet, så kan man næsten altid undgå at komme ud i
ubehagelige situationer ved at ignore dumme mennesker. Det gjorde fodgægeren
jo ikke lige frem vel? Jeg vil aldrig forsvare det billisten gjorde, men
bare påpege at situationen kunne være løst på en noget smartere måde, ved
simpelthen at gå uden om bilen.

/Jonas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 21:38

> [...]

> bare påpege at situationen kunne være løst på en noget smartere måde, ved

Hvorfor i det hele taget forsvare bilisten?
Han har gjort en fejl til at starte med.
Så må han da også kunne tage konsekvensen af den fejl.
Det ville han så ikke.

Det er jo det der er hele humlen i sagen, IMO.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 19:30

> Igen mangler der det visuelle indtryk - ingen ved jo hvor langt inde
> på fodtussernes territorie bilen egentligt holdt .........
>
> 10 cm ? ½meter ?

Du har ret i at det visuelle mangler.
Men her i byen plejer der at være 1 måske op til 2 meter fra stoplinien hen
til fodgængerfeltet.
Dvs at bilisten har overskredet stoplinien med mindst 1 meter.
Jeg tror den bil og bilist skulle til eftersyn, da bremserne tilsyneladende
ikke fungerer korrekt.

> Billisten er da en nar, men fodgængeren burde da bare have ignoreret
> det, istedet for at spille karl smart, så var det jo slet ikke sket.

Hvorfor skal fodgængeren da tvinges til at ignorere det der åbenlyst er
forkert?

> (alle kender vel den type fordgængere der pludseligt går demonstrativt
> langtsomt)

Ja-da, men de gør det næppe i et lysreguleret kryds.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 21:39

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Du har ret i at det visuelle mangler.

Nemlig - det har en tendens til at folk altid tænker i worst case
scenarier

>Men her i byen plejer der at være 1 måske op til 2 meter fra stoplinien hen
>til fodgængerfeltet.

Hillemænd - i har satme god plads ;)

>Hvorfor skal fodgængeren da tvinges til at ignorere det der åbenlyst er
>forkert?

Fordi det nogengange er bedre bare at tænke sit, og så fortsætte
videre i sit liv

>Ja-da, men de gør det næppe i et lysreguleret kryds.

Ork jo - intet er sjovere for dem, at traske langtsomt, så
højresvingene biler skal vente ekstra længe.

>Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Same here !

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 21:43

> Hillemænd - i har satme god plads ;)

Det har mange gange undret mig, hvorfor der er så langt mellem stoplinie og
fodgængerfelt.

> Fordi det nogengange er bedre bare at tænke sit, og så fortsætte
> videre i sit liv

Det burde bilisten så have gjort!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 24-10-04 22:12

> Det har mange gange undret mig, hvorfor der er så langt mellem stoplinie
> og fodgængerfelt.

Måske fordi stoplinien på cykelstien er placeret lige op til
fodgængerfeltet. Så ved at rykke stoplinien på vejbanen en par meter
tilbage, kan højresvingende biler bedre se cyklerne når det skifter til
grønt.

Mvh

Emil

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 22:22

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fodgængerfeltet. Så ved at rykke stoplinien på vejbanen en par meter
> tilbage, kan højresvingende biler bedre se cyklerne når det skifter til

Så må konklusionen da være, at de samme bilister er ligeglade med
cyklisterne.
Hvis de kører bilen så langt frem at de holder ved fodgængerovergangen, så
er afstanden jo uden formål.
Da det er bilisterne der gør denne afstand formålsløs, så må der være en
grund.
Den eneste grund jeg kan få øje på, er at cyklisterne er ligegyldige.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-10-04 23:22

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Det burde bilisten så have gjort!

Deri er jeg ikke enig - fodgængere er katalysatoren

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 00:24

> Deri er jeg ikke enig - fodgængere er katalysatoren

Bilisten laver en fejl, som fodgængeren påpeger.
Det skulle fodgængeren så ikke have gjort?

I min lille verden er det bilisten der er årsagen til episoden.
At den ene skal ignorere den andens fejl, den kan vendes begge veje.
Fodgængeren vælger at 'forsvare sit territorie', ved at slå på bilen.
Bilisten vælger også at 'forsvare sit territorie', han gør det bare på en
hamrende forkert måde.

Dette er blot endnu et eksempel på RoadRage i DK.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-10-04 04:08

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message news:417c3977$0$65621$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Bilisten laver en fejl, som fodgængeren påpeger.
> Det skulle fodgængeren så ikke have gjort?

Joo men FANDME da ikke ved at slå på bilen, hva får han ud af det ?.
Ellers må forgængeren jo var klar over at hans handlig kan få
konsekvenser og acceptere det, ligesom bilisten må acceptere sin bule i
frontklappen.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 07:54

> [...]

> Ellers må forgængeren jo var klar over at hans handlig kan få
> konsekvenser og acceptere det, ligesom bilisten må acceptere sin bule i

Ja, bilisten må acceptere bulen som fodgængerens klap giver.
Andet er ikke acceptabelt.
At fodgængeren så bagefter skal betale erstatning er en anden snak.

Hvis du mener at bilisten må acceptere en bule efter sin påkørsel af
fodgængeren,
ja så vil jeg sige du er langt ude.
Han må acceptere langt mere end det:
1) erstatning til fodgængeren
2) frakendelse af kørekortet, burde være ubetinget
3) konfiskeret bilen (min personlige mening!)

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Bilisten laver en fejl, som fodgængeren påpeger.
>Det skulle fodgængeren så ikke have gjort?

Det kunne man have gjort ved at kigge ned på asfalten, og pege der -
der er intet belæg for potentielt hærværk

>Dette er blot endnu et eksempel på RoadRage i DK.

Ja, eller nogen der ikke kan dy sig for at brilliere

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 17:30

Uffe Bærentsen skrev:

> Ja-da, men de gør det næppe i et lysreguleret kryds.

Jo da netop der.

Lidt hjulspænd bagom dem kan dog få selv de hårdeste
kasket-bagvendt-hip-hop-knægte til at flytte sokkerne

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 25-10-04 20:23

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Lidt hjulspænd bagom dem kan dog få selv de hårdeste
> kasket-bagvendt-hip-hop-knægte til at flytte sokkerne

Enig, men der er stadig lang til omtalte påkørsel.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-10-04 05:08

Uffe Bærentsen skrev:

> Enig, men der er stadig lang til omtalte påkørsel.

Jep - jeg er rystet. Omvendt havde jeg nok læst og påtalt for omtalte
så han ikke var i tvivl om hvad han nok IKKE skulle gøre fremover.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-10-04 20:46

jan@fedtegreven.dk <jan@fedtegreven.dk> wrote:

> (alle kender vel den type fordgængere der pludseligt går demonstrativt
> langtsomt)

Jeg oplevede en der var værre den ene dag på Ejby Industrivej i
Glostrup. Der var rimelig heftig trafik, og jeg har spottet to unge mænd
som gerne vil over fodgængerfeltet, der er ikke trafiklys, men bare et
fodgængerfelt. Nuvel, jeg letter foden fra speederen og flytter den over
til bremsen (men bremser ikke), ham der kører over 100-200 meter før mig
stopper ikke, og det kan jeg godt se ikke passer den ene af dem. Men
istedet for et gå over, hvilket han fint ville kunne nå, giver ham sig
til at hoppe rundt i fodgængerfeltet, vifte med armene og råbe stop. Jeg
må så indrømme, at jeg syntes at han var en idiot, så jeg bremser ikke,
men holder stadig foden klar på bremsen (så jeg kan nå at stoppe),
farten er vel nede på 20-30km/t, han beslutter sig så for at jeg ikke
har tænkt mig at stoppe og springer så til side (der er stadig langt
derhen) og jeg kører så forbi, mens han står og råber og laver diverse
tegn og fagter. Bagefter ærger jeg mig over at jeg ikke stod ud og
spurgte ham hvad hans problem var, men på den anden side havde jeg
dårligt knæ efter at have været nede at ligge sammen med min MC, så
havde han ville bokse kunne jeg ikke løbe min vej.

Det rigtige ville have været at stoppe, det ved jeg godt. Men som andre
i tråden har skrevet, er der jo noget med at "pisse territorier af".
Og jeg kørte ham ikke ned, og havde heller ikke tænkt mig at gøre det.

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 20:54

> [...]
> til at hoppe rundt i fodgængerfeltet, vifte med armene og råbe stop. Jeg
> må så indrømme, at jeg syntes at han var en idiot, så jeg bremser ikke,

Hvordan kan han være en idiot, når DU rent faktisk SKAL holde tilbage for
fodgængere i et fodgængerfelt?

--
Tom

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-10-04 21:09

Tom <> wrote:

> Hvordan kan han være en idiot, når DU rent faktisk SKAL holde tilbage for
> fodgængere i et fodgængerfelt?

Fordi at han ikke bare går over når der var masser af plads, men istedet
for giver sig til at springe rundt i fodgængerfeltet og vifte med
armene. Var han gået over, ville der være rigeligt med plads til at jeg
kunne trille stille og roligt videre, der er jo ingen der siger at man
SKAL stoppe hvis vedkommende er gået over inden man når derhen?

--
-René

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 24-10-04 21:40

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne trille stille og roligt videre, der er jo ingen der siger at man
> SKAL stoppe hvis vedkommende er gået over inden man når derhen?

Hvis han er i fodgængerfeltet nå du kommer derhen, så SKAL du stoppe.
Der gælder ikke noget med 'hvis han var gået normalt over'.
Det gælder også hvis han står i vejkanten og skal over vejen.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-10-04 21:49

> [...]

> Der gælder ikke noget med 'hvis han var gået normalt over'.
> Det gælder også hvis han står i vejkanten og skal over vejen.

Jeg kender godt reglerne, og hvis du læser det oprindelige indlæg står
der også i bunden at jeg godt ved hvad man burde have gjort. Jeg kender
skam godt færdselsloven....

--
-René

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 25-10-04 13:52

> Jeg kender godt reglerne, og hvis du læser det oprindelige indlæg står
> der også i bunden at jeg godt ved hvad man burde have gjort. Jeg kender
> skam godt færdselsloven....

Men det virker som om du føler dig hævet over den. Kan det virkelig passe?

Mvh
Claus

Fra : Thl

Dato : 25-10-04 13:06

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> Igen mangler der det visuelle indtryk - ingen ved jo hvor langt inde
> på fodtussernes territorie bilen egentligt holdt .........
>
> 10 cm ? ½meter ?
En ikke uvæsenlig detalje. Vi har heller ingen oplysninger om hvor mange
fodgængere der skulle passere bilen, det er heller ikke helt uden betydning.
Jeg ser jævnligt her i Kbh. en tæt strøm i begge retninger, gerne iblandet
flere barnevogne,
der skal dele de tiloversblevne meter. Det er godt nok noget rod.

mvh
Thorbjørn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:29

"Thl" <Amagerfoto@c.dk> skrev :

>En ikke uvæsenlig detalje.

netop ;)

Og vi ved heller ikke om fordgængeren lige tog den for rødt ....

>Vi har heller ingen oplysninger om hvor mange fodgængere der skulle passere
>bilen, det er heller ikke helt uden betydning.

I det hele taget, er det sgu' utroligt at en debat kan udvikle sig
sådan, på så spinkelt grundlag

men ok - gruppen afspejler jo virkelighedens verden på godt og ondt.
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 17:27

jan skrev:

> (alle kender vel den type fordgængere der pludseligt går demonstrativt
> langtsomt)

Er det dem der bliver kørt ned du tænker på?

Jeg ser frem til at 90% misforstår mit indlæg men det tager jeg med. Jeg
kan selvfølgelig ikke finde på at køre folk ned.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 17:42

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev :

>Er det dem der bliver kørt ned du tænker på?

Nøehhhh - bare de der klaphatte, der tror sig fredhelliget inde på
zebrastriberne

>Jeg ser frem til at 90% misforstår mit indlæg men det tager jeg med. Jeg
>kan selvfølgelig ikke finde på at køre folk ned.

Århhhhhh la' vær.... <grin>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 17:43

jan skrev:

> Nøehhhh - bare de der klaphatte, der tror sig fredhelliget inde på
> zebrastriberne

LOL zebrastriberne.. den var ny (i min verden)

> Århhhhhh la' vær.... <grin>

Okay jeg lader være. LOL

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 25-10-04 18:38

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev :

>LOL zebrastriberne.. den var ny (i min verden)

Suk ! ud har lige gjort mig opmærksom på min dåbsattest's dato ;)

anyway - jeg forstår sgu'tte den mentalitet mange disker op med, som
andre også udtrykker i tråden. Er det noget man lærer i skolen, at
man skal gøre alt for at hævde sig/være selvretfærdig.....

sådan lidt med henblik på vores ven fordgængeren's behov for at påpege
en "fejl"

<sarkasme!>

Måske han en dag lærer, at ret, ikke kan bruges til ret meget, hvis
man ligger på hospitalet - men at man måske burde prøve at være lidt
mere overbærende, hvis man ser folk begå, en i og for sig harmløs
fejl.

Fodtussen lidt jo ikke nogen nød, og nok heller noget angreb på sit
verdensrum (sine udfoldelelsesmuligheder) bare fordi en tilfældig
billist, kommer lidt langt frem.

</sarkasme>

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-04 19:37

jan skrev:

> Suk ! ud har lige gjort mig opmærksom på min dåbsattest's dato ;)

Sorry Men ja du ku' nok være min far hvis det var.

> anyway - jeg forstår sgu'tte den mentalitet mange disker op med, som
> andre også udtrykker i tråden. Er det noget man lærer i skolen, at man
> skal gøre alt for at hævde sig/være selvretfærdig.....

Hmm jeg ved det ikke rigtig. Jeg har ikke fulgt 100% med i det så jeg kan
ikke udtale mig så meget om det.

> Måske han en dag lærer, at ret, ikke kan bruges til ret meget, hvis man
> ligger på hospitalet - men at man måske burde prøve at være lidt mere
> overbærende, hvis man ser folk begå, en i og for sig harmløs fejl.

Det har min far altid sagt. "Sønnike det kan godt være du har
forkørselsret, men den hjælper dig ikke når du ligger på hospitalet
fordi fjolset ikke så dig".

Fra : Brian

Dato : 25-10-04 19:47

Hejsa

jan@fedtegreven.dk skrev:

> anyway - jeg forstår sgu'tte den mentalitet mange disker op med, som
> andre også udtrykker i tråden. Er det noget man lærer i skolen, at
> man skal gøre alt for at hævde sig/være selvretfærdig.....

Mere eller mindre ja, sådan er det da generalt i hele samfundet.
Som en anden skrev, er selv denne gruppe en spejling af samfundet, og
man kan jo bare tage et tit på noget af skribleriet i denne tråd.

/Brian