Hvilke viskerblade er de bedste?
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 07:45

kort og godt - hvis prisen er underordnet.

Mvh
Michael

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 09:45

"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en meddelelse

> kort og godt - hvis prisen er underordnet.

Valeo viskerbladene skulle være de bedste.
De har ovenikøbet en slid indikator

Fra : Uni Bull

Dato : 24-10-04 09:54

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
> Valeo viskerbladene skulle være de bedste.
> De har ovenikøbet en slid indikator

Jeg har prøvet både Valeo og Bosch.
Jeg ville vælge Bosch hvis prisen overhovedet ingen
indflydelse havde, men i *min* verden skal pengene
tjenes før de kan bruges. Derfor vælger jeg nu Valeo.
--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 10:04

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg har prøvet både Valeo og Bosch.
> Jeg ville vælge Bosch hvis prisen overhovedet ingen
> indflydelse havde, men i *min* verden skal pengene
> tjenes før de kan bruges. Derfor vælger jeg nu Valeo.

Jeg kører altid med Bosch-viskere

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-10-04 12:21

Mogens telepaterede følgende til sin PC:

Også her...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 12:46

> "Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse

> Jeg kører altid med Bosch-viskere

Huh?? Det fatter jeg ikke lige... Mogens siger Valeo er de bedste, men kører
med Bosch. Til gengæld er Bosch dyrere end Valeo (iflg. Uni Bull). Det gi'r
da ingen mening??

Anyway - Jeg har hidtil sværget til Bosch Twin, men kan pt. ikke finde nogen
der forhandler de rigtige til min bil... Derfor kigger jeg alternativer.

Er der iøvrigt nogen der har prøvet "Bardahl" med Silicone-blade som
Autodillen sælger?

Mvh
Michael

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 12:49

> Huh?? Det fatter jeg ikke lige... Mogens siger Valeo er de bedste

Nope - jeg skriver SKULLE VÆRE de bedste
(et citat fra tidligere)

> men kører med Bosch.

He, he...

> Til gengæld er Bosch dyrere end Valeo (iflg. Uni Bull).
> Det gi'r da ingen mening?

Der er så meget, der ikke gør mening.
En MB koster f.eks. det hvide ud af øjnene
på trods af den ruster ligeså meget som
Fiat går FØR i tiden...

> Anyway - Jeg har hidtil sværget til Bosch Twin, men kan pt. ikke finde
nogen
> der forhandler de rigtige til min bil... Derfor kigger jeg alternativer.

Bosch twin er også okay...

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 18:26

> Er der iøvrigt nogen der har prøvet "Bardahl" med Silicone-blade som
> Autodillen sælger?

Jeg har dem og kan ikke høre/se forskel sammenlignet med hvad jeg ellers
ikke har prøvet, så jeg er ikke tilfreds, selvom jeg gav ca. 350 kr. for et
sæt! Trico skulle også lave nogle specielle med PTFE, dem har jeg ikke
prøvet!

Jeg har både brugt Bosch og Champion og er ikke tilfreds med nogle af dem!
De begynder lynhurtigt at larme, hoppe hen over ruden og lave striber, men
de er helt klart at anbefale fremfor de billige som f.eks. Alaska!

Valeo har jeg ikke prøvet, så måske man skulle det, men hvem forhandler
dem???

Fra : Uni Bull

Dato : 24-10-04 21:42

"Jens" <-> wrote in message
> Valeo har jeg ikke prøvet, så måske man skulle det, men hvem forhandler
> dem???

Høyer...

--
Uni Bull
www.bull.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-10-04 15:09

Jens wrote:

> Valeo har jeg ikke prøvet, så måske man skulle det, men hvem
> forhandler dem???

mekonomen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-10-04 14:12

"Jens" <-> wrote in message

> [...]
> de er helt klart at anbefale fremfor de billige som f.eks. Alaska!
>
> Valeo har jeg ikke prøvet, så måske man skulle det, men hvem forhandler

Høyer,
Mekonomen,
Citroen og Peugeot forhandlere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 15:39

> Jeg har prøvet både Valeo og Bosch.
> Jeg ville vælge Bosch hvis prisen overhovedet ingen
> indflydelse havde, men i *min* verden skal pengene
> tjenes før de kan bruges. Derfor vælger jeg nu Valeo.

Jeg har prøvet begge dele, Valeo er billigst og bedst - ingen tvivl derom.
Og slidindiaktoren virker perfekt på Valeo viskerbladende.
Både VAG og PSA bruger Valeo som orginale viskerblade.
Bosch er efter min mening lidt opreklameret, jeg har p.t. Bosch blade på min
Passat og Valeo på min Golf.
Selv fra ny trækker Bosch bladene lidt striber. Pris 295 dask for Bosch Twin
ved Shell.
Valeo bladende på Golfen virker perfekt uden streger, pris 246 ved VW.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-04 12:10

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk>

> Valeo bladende på Golfen virker perfekt uden streger, pris 246 ved VW.

Jeg købte nogle noname i Aldi, tror jeg nok, flyttede gummibladene over på
de org Boschvisker. Køre perfekt, pris 30,-, men vi får se hvor længe ;).

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 14:07

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Valeo viskerbladene skulle være de bedste.

Jeg købte et Valeo viskerblad til bagruden på min Golf III og konkluderede
at det er et super blad som skraber i bund og som ikke støjer når det kører
hen over ruden.

Derfor valgte jeg også at købe Valero-viskerblade til forruden. Det har jeg
fortrudt. Viskerbladene virker som vingummi. De klæber til glasset og giver
en svag slæbende lyd når hastigheden når op over 60 km/t. Derudover giver de
et lille piv hver gang viskeretningen vendes.

Heldigvis gemte jeg de gamle originale viskerblade og har derfot planlagt et
besøg hos VW i næste uge. Her køber jeg nyt gummi til de gamle og afleverer
Valeo-viskerbladene hvor de blev købt.

> De har ovenikøbet en slid indikator

I.flg. min bror som har slidt mere end ét sæt Valeoviskerblade ned, kan den
slidindikator ikke brugs til ret meget andet end at forøge Valeos omsætning.
Viskerbladene er på ingen måde er slidt ned når indikatoren viser det.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 15:43

"Claus Nygaard-Pedersen" <nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
omsætning.
> Viskerbladene er på ingen måde er slidt ned når indikatoren viser det.

Deri er jeg ganske simpelt ikke enig, jeg har slidt mange sæt Valeo ned, jeg
har lige skiftet et sæt på min Passat (til Bosch !!! Tanken havde ikke andet
og jeg skulle køre langt næste morgen).
Og da der ikke var mere sort tilbage passede det med at viskebladet var
begyndt at hoppe lidt op af ruden. Og så er det vel tid at skifte.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 24-10-04 19:59

> [...]
> Og da der ikke var mere sort tilbage passede det med at viskebladet var
> begyndt at hoppe lidt op af ruden. Og så er det vel tid at skifte.

Tjah min bror der nok er den mest krakilske med sin bil - i min omgangskreds
i hvert flad - hævder at det bare er et spørgsmål om at holde viskerbladene
rene så kører de såmænd dobbelt så længe som det varer før slidindikatoren
melder tid til udskiftning.

Mvh
Claus

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 20:20

> jeg
> andet
>
> Tjah min bror der nok er den mest krakilske med sin bil - i min
omgangskreds
> i hvert flad

Nu er jeg jo heller ikke i din omgangskreds :)
Jeg holder min bil efter alle kunstens regler.
Men det er ikke normalt at stå at tørre sine viskerblade af hver gang man
stopper bilen.
Jeg vasker dem en gang ugentlig sammen med resten af bilen,
hvis jeg er inden på tanken og vasker ruder kører jeg lige svampen langs
viskerbladet også.
Så til normalt brug passer de fint.
Jeg tror nu også mest at det er udtørring af gummiet der er problemet på
viskerblade.
Mine viskerblade holder knapt et år eller 20 - 30000 km, det må siges at
være OK.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : ena

Dato : 24-10-04 10:06

Brug dem bilen er udsrutet med fra fabrikken det kan være valeo, champion
Bosch og lign.

Min havde Bosch fra fabrikken prøvede såvel Champion og Valeo - men havde
problemer da de manglede et styr (på BMW E46 sidder et lille styr på fører
side viskeren der sikrer at bladet ligger rigtigt an mod ruden) så min
erfaring er at der kan være detalie forskelle og de bedste er dem bilen har
fra fabrikken af.

I øvrigt var de org Bosch blade billigere hos BMW end hos Bosch

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 12:51

"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en meddelelse
> kort og godt - hvis prisen er underordnet.

Til mondeo er det Fords egne.
ALLE andre skwobler hen over ruden når man kommer over 130 i kraftig modvind

--
Tom

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 24-10-04 14:00

> ALLE andre skwobler hen over ruden når man kommer over 130 i kraftig
> modvind

Det gør man da heller ikke? ^o)

// Yoc.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 17:37

"Søren Aaholm Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør man da heller ikke? ^o)

Jo da.....når nu man kan..

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 24-10-04 17:37

> "Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> skrev i en
> meddelelse news:417b4ef4$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Til mondeo er det Fords egne.

Og hvem laver så dem?

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-04 20:31

> Og hvem laver så dem?

Aner det ikke. Der står godt nok Motorcraft på dem men det er vel bare en
eller anden underleverandør.

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-10-04 08:58

"Michael T. Jørgensen" <spamkillerSNABELAwebhiker.dk> wrote in message
> kort og godt - hvis prisen er underordnet.

Så vil jeg vælge Valeo.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Hans Pedersen

Dato : 26-10-04 16:40

On Sun, 24 Oct 2004 08:45:25 +0200, "Michael T. Jørgensen"
<spamkillerSNABELAwebhiker.dk> wrote:

>kort og godt - hvis prisen er underordnet.

Har lige købt Valeo Silencio til min dyt. En med spoiler og en uden.
Det er bare kram.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-04 17:09

"Hans Pedersen" <nospam@hanspedersen.dk> wrote in message

> Har lige købt Valeo Silencio til min dyt. En med spoiler og en uden.
> Det er bare kram.

Det er nok derfor, at det er standard på de fleste PSA-biler
--
Møller