Oktantal
Fra : LL

Dato : 23-10-04 17:49

Hej Gruppe

Jeg er ved et uheld kommet til at fylde 92 blyfri på min bil i stedet for 95
blyfri - en hel tankfuld endda. Så mit spørgsmål er: Kan der ske noget ved
det? Bilen kører lidt mere "trægt" end normal, men går pæn og jævnt. Kan jeg
evt. efterfylde med noget "Oktan Booster" (eller hvad det hedder...) for at
rette op på fejlen?

Bilen er en Seat Ibiza 1.8GLXi 90hk fra 1993...

På forhånd tak
L. Lauridsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 17:56

LL skrev:

> [...]
> og jævnt. Kan jeg evt. efterfylde med noget "Oktan Booster" (eller hvad
> det hedder...) for at rette op på fejlen?

Kør du bare videre men lad være med at lade den sejtrække da du kan
risikere tændingsbanken.

Næste gang tanker du bare som normalt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : LL

Dato : 23-10-04 18:12

?

> Kør du bare videre men lad være med at lade den sejtrække da du kan
> risikere tændingsbanken.
>
> Næste gang tanker du bare som normalt.

Takker for hurtig svar...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-10-04 18:15

LL skrev:

> Takker for hurtig svar...

Velbekomme

Fra : Olesen

Dato : 24-10-04 08:37

"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> ?

> Takker for hurtig svar...

Men husk, selv en lille slat af 92 kan få bilen
til at banke, så du er nok først fri at dit problem
efter 2 tankninger.

Fra : Keld Rasmussen

Dato : 25-10-04 22:33

Olesen wrote:

> Men husk, selv en lille slat af 92 kan få bilen
> til at banke, så du er nok først fri at dit problem
> efter 2 tankninger.

Hæld 98 på når du har brugt en lille halv tank så jævner det sig

--
Keld Rasmussen

Fra : Henrik B.

Dato : 25-10-04 22:51

"Keld Rasmussen" <khr@fjernpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hæld 98 på når du har brugt en lille halv tank så jævner det sig

Det er ikke nødvendigt.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 23-10-04 17:58

On 10/23/2004 18:49:09 "LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote:

[SNIP]

> Kan jeg [SNIP] rette op på fejlen?

Se en Olsen Banden film. De har en udemærket løsning på den slags
problemer
--
Jacob

Fra : Babba-Papa

Dato : 25-10-04 16:17

Der var engang en bruger ved navn Jacob Jorvang
<email@slash-dot-dash-dot-slash.com> der skrev:

>Se en Olsen Banden film. De har en udemærket løsning på den slags
>problemer

- Sut !
- Det smager så forbandet, mester...

Mon ikke det var i "Olsen-banden deruda'" ?
- -
Babba-Papa

Jeg går ind for kvindekampen, så længe at den foregår i mudder,
og man kan satse penge på vinderen.