Var han mon en svindler?
Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 12:03

Jeg kigger i øjeblikket efter en billig bil til
min yngste søn. Dét er iøvrigt en svær affære
med alle de vrag, der kører rundt!

I formiddags var vi så atter ude at se på en
"velholdt..." "rustfri..." "nysynet..." samt "ny-
serviceret..." vogn.

Iflg. reg. attesten var bilen omregistreret
den 14/7-2004. Navnet i ejerfeltat var en "Helena
Jensen, Kolding" - men den nuværende var jvf.
Bilbasen "Johannes fra Helsinge". Jeg fik aldrig
hans fulde navn, ligesom han ville mødes på stationen.

Ovenstående må betyde, at der hér er tale om
een af den type ejere, man fra tid til anden læser
om i denne gruppe. De køber en bil "anonymt" vha
falsk identitet og omregistrer efterfølgende
aldrig bilen.

Jeg spurgte ham selvfølgelig ud om alle disse
unøjagtigheder, men fik mange historier. Jeg
tror ikke, han havde rent mel i posen.

Hvad mener I?

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-10-04 12:17

> Hvad mener I?

Jeg vil ikke tage stilling til om han var svindler eller ej, men man bør vel
aldrig handle (især) bil med én man ikke stoler bare nogenlunde på. Længere
er den vel ikke rigtigt?

/Kasper Hansen

Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 12:39

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

> man bør vel aldrig handle (især) bil med én, man ikke
> stoler bare nogenlunde på.

Enig

> Længere er den vel ikke rigtigt?

Næh, det var da blot for at få en debat igang...

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 23-10-04 12:23

On 10/23/2004 13:02:59 "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

[SNIP]

> [...]

> Jeg spurgte ham selvfølgelig ud om alle disse unøjagtigheder, men fik
> mange historier. Jeg tror ikke, han havde rent mel i posen.

Ring til politiet og giv dem registreringsnummeret. De må vel kunne se om
der er uregelmæssigheder.
--
Jacob

Fra : Mogens

Dato : 23-10-04 12:38

"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Ring til politiet og giv dem registreringsnummeret. De må vel kunne se om
> der er uregelmæssigheder.

Reg. nr. oplysninger ved politiet vil blot give
adressen på Helene, idet hun var nævnt i ejer-
feltet - som jeg skrev...

Fra : Martin Bak

Dato : 23-10-04 12:52

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Reg. nr. oplysninger ved politiet vil blot give
> adressen på Helene, idet hun var nævnt i ejer-
> feltet - som jeg skrev...

Måske kunne politiet alligevel have interesse i at høre om tilfældet. Eller
måske Helene gerne vil vide det?

Martin

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 23-10-04 16:36

On 10/23/2004 13:37:42 "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse

> Reg. nr. oplysninger ved politiet vil blot give adressen på Helene,
> idet hun var nævnt i ejer- feltet - som jeg skrev...

Det ved du vel ikke før du prøver.

Tjekkede du stelnummeret?

I øvrigt har du pligt til at kontakte politiet ved begrundet mistanke om
svindel. Ellers er det jo bare den næste som bliver snydt.
--
Jacob

Fra : Mogens

Dato : 24-10-04 08:19

> Det ved du vel ikke, før du prøver.

Jow, jow... - ellers bortfalder hele idé'en
med at have "et papir" på sin bil
(attesten var den originale)

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-10-04 13:01

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
> [...]
> Bilbasen "Johannes fra Helsinge". Jeg fik aldrig
> hans fulde navn, ligesom han ville mødes på stationen.

Du kan jo prøve at ringe til helena jensen i kolding på tlf
75559018 i følge krak og høre om der er lusk i den.
Hej Palle.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 27-10-04 22:14

> Du kan jo prøve at ringe til helena jensen i kolding på tlf
> 75559018 i følge krak og høre om der er lusk i den.
> Hej Palle.

Hmm, måske at Helena Jensen ikke er intreseret i at du giver hendes tlf. nr.
ud her, hvor det i øvrigt jo så kan findes år ud i fremtiden ???
Der findes "syge" mennesker som kan og evt. vil misbruge det... jeg ved
godt at alle kan slå det op, men det er jo så op til folk selv.

just my 5 cent...

MVH

Lars Bisgaard

Golf II 1.6 TD(I)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-10-04 07:52

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> wrote in message

> [...]
> Der findes "syge" mennesker som kan og evt. vil misbruge det... jeg ved
> godt at alle kan slå det op, men det er jo så op til folk selv.

Enig.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Leonard

Dato : 28-10-04 18:25

"Lars Bisgaard" <lcbNO@SPAMmail.dk> wrote:

>Hmm, måske at Helena Jensen ikke er intreseret i at du giver hendes tlf. nr.
>ud her,

Når det uden videre kan findes på krak.dk, så er det ikke specielt
hemmeligt.

--
Leonard