køb af Golf II
Fra : Beowulf

Dato : 22-10-04 08:39

Hvad skal man holde øje med på en Golf II årg. 85- 87
Har de nogle svage punkter ????

Mvh B

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-04 08:48

> Hvad skal man holde øje med på en Golf II årg. 85- 87
> Har de nogle svage punkter ????

Masser..

Kig på golf2.dk under guider der kan du læse om hvad man skal se efter
vedkøb af en G2..

Mvh
Morten

Fra : Gert

Dato : 22-10-04 09:10

"Beowulf" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad skal man holde øje med på en Golf II årg. 85- 87
> Har de nogle svage punkter ????

hejsa

tjae jeg ka da nævne hvad der er og har været inde for de sidste 4 år,
på min Golf II 1,8 fra 86. med ca 330000 km på bagen

rust ved /bag tankdæksel
rust begge sider foran baghjul ved/i panel
rust i begge sider i vange foran baghjul (kaldet zone c til syn)
rust i bagklap (kan vist ikke undgås på Golf fra de årgange)
rust i inderskærm baghjul føreside

(til rusten skal det siges at bilen aldrig har været undervogns behandlet ud
over det fra fabrikken så den har holdt fantastisk godt)

almindelige sliddele
hjul lejer hele veje rundt (de er nok alt efter hvor km bilen har kørt)
kardanled begge sider (det anbefales ikke at købe dem fra Thansen de holder
max 3 år)
Bære kugler begge sider
styre kugler begge sider
div. køleslanger udskiftet.

ellers er der (mens jeg har haft den) skiftet :

generator(almindeligt slid)
toppakning 2 gange (pag defekte køleslanger) begge gange uden at planslibe
topstykke
vandpumpe (almindeligt slid)
bremserør /slanger (de kan ikke li jernrør i synshallen)
bremse cylendere bag (utætte)
håndbremsekabel
Køler (pga frost og min egen dumhed)
olietryk måler
termostat
termostat til køleblæser

før jeg fik den blev der skiftet:

kobling
2 gange autochoker (vw kunne ik finde fejlen, (som viste sig at være en
knækket ledning,) det kunne en lille mekker til gengæld)
alle ventilløftere (pga af noget af det først "super bensin" det ku den ikke
li)

så ud fra mit kendskab til golf II skal du se efter rust i vanger og paneler
i bag.
og self alt det andet man ellers ser på når man køber bil.

gernerelt rust hele vejen rundt
motors udseende (oliespild)
styrtøj og bremser

en Golf II fra de årgange er en go bil med mange km i sig endnu, hvis man
altså ikke er bange for selv at lave lidt på dem.og de ellers er blevet
vedligeholdt
min skal dog til syn for sidste gang inden længe,
da den er ved at være en dyr fætter at holde i gang, men den er heller ikke
blevet behandlet overvældene pænt, så alt i alt så har den holdt godt, der
er massere af power i motoren endnu, på trods af dem mange km.
den bruger ikke vand, men grisser med olie pga utæt topdæksel pakning

men erstatnings bilen er købt hjem, og gæt hvad det er for en ??

jeps en Golf II 1,8 i fra 1987 impoteret fra Tyskland.

Med Venlig Hilsen
Gert Møller

www.classic-ford-bornholm.dk