Duran Duran
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 15-05-01 09:01

Nu så jeg jo et godt program Behind the Music omkring dette geniale
band, og de resterende medlemmer skulle jo stadig være aktive. Nogen,
der ved om Duran Duran kommer med noget nyt snart?

--
Interesseret i fodbold?

Kig ind på nyhedsgrupperne dk.sport.fodbold og dk.sport.fodbold.engelsk

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-01 09:07

In an article of 15 May 2001 Anders H. Jørgensen wrote:

> Nu så jeg jo et godt program Behind the Music omkring dette geniale
> band, og de resterende medlemmer skulle jo stadig være aktive. Nogen,
> der ved om Duran Duran kommer med noget nyt snart?

Efter planen udkommer der sandsynligvis et nyt album i 2002.

Du er vel bekendt med, at de udgav det geniale album "Pop Trash" for et
lille års tid siden. Burde kunne fås hos enhver pladehøker.

Nu du nævner "de resterende medlemmer", så er der jo sket store ændringer
her for ganske, ganske kort tid siden.

Warren Cuccurullo har forladt Duran Duran og har sammen med de gamle
medlemmer fra Missing Persons gendannet Missing Persons. Det er et band,
som jeg ikke kender meget til, men de har vist været ret populære i
starten af 80'erne. Har ofte tænkt mig at kigge nærmere på dem, da det
er Warrens gamle band, men så langt er jeg aldrig nået.

Simon le Bon og Nick Rhodes er stadig tilbage i Duran Duran. Til gengæld
er Roger Taylor, Andy Taylor og John Taylor tilbage i Duran Duran, og
for de første tos vedkommende er det jo 15 år siden de forlod gruppen og
fire år for sidstnævntes vedkommende.

Jeg er spændt på, hvad det skal føre til. Umiddelbart virker det lidt som
en gruppe og nogle personer i pengenød, der ved en sådan reunion kan skabe
en masse opmærksomhed omkring sig og om deres kommende plade, som
umiddelbart burde dukke op i 2002.

Skulle jeg bestemme, så havde jeg beholdt Warren inden og Taylorne ude, for
jeg har meget begejstret for det produkt, som Warren og Nick får lavet. Men
nu skal jeg jo ikke bestemme, og jeg venter da absolut stadig spændt på at
se, hvad det vil ende med.

--
Uffe Holst

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-05-01 10:46

On 15 May 2001 08:07:25 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

> [...]

Programmet var fra 1999. Synes det er synd vi skal se sådanne gamle
udsendelser. Men der var da meget nyt i programmet for mig, selvom
programmet var ALT for positv over for gruppen. Det var jo ren
reklame.

>Warren Cuccurullo har forladt Duran Duran og har sammen med de gamle
>medlemmer fra Missing Persons gendannet Missing Persons.

Blev de ikke spillet i Pop Shop på P3 igår?

> [...]
>er Roger Taylor, Andy Taylor og John Taylor tilbage i Duran Duran, og
>for de første tos vedkommende er det jo 15 år siden de forlod gruppen og

Hvor ved du det fra? Er det ikke bare et rygte? Jeg har kun hørt det
som et rygte.

> [...]
>en gruppe og nogle personer i pengenød, der ved en sådan reunion kan skabe
>en masse opmærksomhed omkring sig og om deres kommende plade, som

Det lyder jo da spændende.

> [...]
>nu skal jeg jo ikke bestemme, og jeg venter da absolut stadig spændt på at

Jeg synes alrig at Warren har hørt hjemme i Duran Duran.

Det kunne være sjovt om Arcadia også blev gendannet! Power Station
synes jeg tilgengæld var lidt af en flop. I udsendelsen blev der også
sagt at Robert Palmer fik en kickstart i sin karierre - han var da
MEGET kendt og populær inden, så det er da vist en sandhed med
modifikationer.
Hvad laver Palmer egentlig i dag. Det er ved at være nogen år siden vi
sidst har hørt fra ham?
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-01 11:29

Se http://www.duranduran.com

> Jeg synes alrig at Warren har hørt hjemme i Duran Duran.

Tjah... Han har jo også kun været der i 15 år. Og jeg må egentlig erkende,
at jeg har været ganske godt tilfreds med de album, som er blevet udgivet
i hans tid, selvom jeg nu absolut ikke har noget imod de ældre album.

> [...]
> sagt at Robert Palmer fik en kickstart i sin karierre - han var da
> MEGET kendt og populær inden, så det er da vist en sandhed med

Jeg har også altid set Power Station som et forsøg på at få gang i Robert
Palmers karriere. På det tidspunkt gik det vist ikke specielt godt for
Robert Palmer, og ved at alliere sig med John Taylor og Andy Taylor kunne
han sole sig kraftigt i den popularitet, som Duran Duran havde på det
tidspunkt.

Da Power Station spille koncerter, deltog Robert Palmer mig bekendt heller
ikke, for da havde han så travlt med at få gang i sin egen karriere, at han
ikke gad tage på turne med Power Station. Derfor havde de en anden sanger
med på turne, kan desværre ikke huske hans navn.

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-01 11:48

Palmer did not want to tour, so he was replaced by Michael Des Barres, but
the band split soon after

Ifølge www.allmusic.com - under power station

Så vidt jeg kan se er des barres mest kendt for at have været med i film som
commando og under siege (http://allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=BP|18727)

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-01 11:49

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> wrote in message
> Så vidt jeg kan se er des barres mest kendt for at have været med i film
som
> commando og under siege
(http://allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=BP|18727)

Eller rettere: Han har lavet flere film end plader. Han ser ikke just ud til
at have fat mange store roller.

/Nikolaj

Fra : Søren Andersen

Dato : 15-05-01 23:48