Hvor økonomisk er en Mitsubishi Pajero 2,8~
Fra : Mogens

Dato : 21-10-04 11:50

Hej

Er ved at se på en Mitsubishi Pajero 2,8 TD GLS 3 dr. fra 1999.
Har aldrig kørt i diesel før, så det er en "ny" verden for mig.

Hvor langt kan jeg forvente en sådan en kører på literen ?

Kan man sige noget om hvor dyr den er i vedligeholdelse ?

Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-04 12:49

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Er ved at se på en Mitsubishi Pajero 2,8 TD GLS 3 dr. fra 1999.
> Har aldrig kørt i diesel før, så det er en "ny" verden for mig.

Ok. Det er jo en gammel teknik med pumpe - ikke noget fint elektronisk
noget, hvor du får mange hk og en god brændstoføkonomi.

> Hvor langt kan jeg forvente en sådan en kører på literen ?

Kommer an på, hvordan du kører. Mellem 7,5 km/l og 10 km/l.

> Kan man sige noget om hvor dyr den er i vedligeholdelse ?

Dyrere end en alm. bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : DirectX

Dato : 21-10-04 17:52

> Kommer an på, hvordan du kører. Mellem 7,5 km/l og 10 km/l.
Det er nok ikke rent galt mellem 6 og 10 km/l

> Dyrere end en alm. bil...
ja gange 4, Mitsubishi er pokkers dyr i reservedele

Mvh
C@ss

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 21-10-04 20:17

On 10/21/2004 18:52:18 "DirectX" <stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

[SNIP]

> ja gange 4, Mitsubishi er pokkers dyr i reservedele

Gange yderligere 10 fordi det er en SUV, eller en
fiiiiire-hjuls-træææker.
--
Jacob

Fra : news.tele.dk

Dato : 21-10-04 21:26

> Gange yderligere 10 fordi det er en SUV, eller en
> fiiiiire-hjuls-træææker.
> --

OK jeg takker for input, og vil det ligge i baghovedet når jeg vælger "ny"
dyt

Mogens

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 23-10-04 12:15

> ja gange 4, Mitsubishi er pokkers dyr i reservedele

Hvor har du lige det fra? Jeg ved godt at det er en den gængse opfattelse
blandt folk, men hvis du sammenligner priserne hos mitsubishi (på
reservedele til ikke helt nye biler), er de mere eller mindre det samme som
mange andre mærker. Det er i hvert fald min erfaring. Og selvom de måske
skulle være dyrere, så er det slet ikke noget der ligner 4 gang - måske
nærmere 30% - og der det ser man jo f.eks. også hos Audi mv.
Derimod er det nok rigtigt som Jacob efterfølgende skriver, at den er dyrere
i dele fordi det er en SUV/4x4. Men det er jo også helt generelt for alle
mærker.

/Kasper Hansen

Fra : Esben Tærsker

Dato : 23-10-04 17:43

Kasper Hansen [8270] wrote:

> [...]
> i dele fordi det er en SUV/4x4. Men det er jo også helt generelt for alle

Min far og jeg fik for ca 4 år siden skiftet bremseskiverne ca samtidig
i vore biler. Hans en Mitsumishi Galant '91; min en Ford Escort '90.

Han blev noget lang i hovedet da han så at min pris var 1/4 af hans...

/Esben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-10-04 19:20

Esben Tærsker telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Escort '90.
> Han blev noget lang i hovedet da han så at min pris var 1/4 af hans...

Og nu er Ford Escort nok en af de billigste, så den sammenligning kan vist
ikke bruges...
Fik I skiftet det samme? 4 skiver eller 2 skiver og 2 bakker..

--
Mvh. Morten Fruergaard