Øresundsbroen eller Helsingør-Helsingborg
Fra : TKL

Dato : 21-10-04 10:09

Jeg har været inde på en ruteplanlægger og checke afstand hhv. tidsforbrug
på de 2 alternative ruter. Fra fx Køge Til Gøteborg "påstås", at afstanden
via broen er ca. 40 km. længere end med færge, men man sparer ca. 20
minutter. Er der nogle som har prøvet begge ruter og lyder tidsbesparelsen
"rimelig" i jeres ører?

Hilsen Thomas

Fra : TGD

Dato : 21-10-04 11:44

"TKL" <SSLETTESmono@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> via broen er ca. 40 km. længere end med færge, men man sparer ca. 20
> minutter. Er der nogle som har prøvet begge ruter og lyder tidsbesparelsen

Det lyder ikke rigtigt, vi tager altid færgen hvis vi skal højere op end
Helsingborg og tidsmæssigt er det Det samme som hvis vi bruger broen, det er
endog billigere med færge (HH ferries koster omkring 250-300 kr TR) og man
kan "shoppe" toldfrit ;).

Fra : F.B.

Dato : 21-10-04 16:03

TGD wrote:
> [...]
> hvis vi bruger broen, det er endog billigere med færge (HH
> ferries koster omkring 250-300 kr TR) og man kan "shoppe"

Tag dog broen, så os der bor heroppe kan få lidt mere plads på
Kongevejen.

--
Hilsen

FB
Slet: *getlost*

Fra : TGD

Dato : 21-10-04 21:14

"F.B." <zillyink@getlosthotmail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Tag dog broen, så os der bor heroppe kan få lidt mere plads på Kongevejen.

Kan du så ikke lige sparke din nordsjællandske naboer og bede dem om at lade
bilen stå der hjemme, da vi Københavnere ikke gider at have jeres biler
herind

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-10-04 07:48

> endog billigere med færge (HH ferries koster omkring 250-300 kr TR) og man
> kan "shoppe" toldfrit ;).

Der er ikke noget toldfrit salg imellem 2 EU lande.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGD

Dato : 22-10-04 13:13

<KLIP>

> Der er ikke noget toldfrit salg imellem 2 EU lande.

Jo der er du er åbenbart ikke ryger?

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-10-04 13:39

> Jo der er du er åbenbart ikke ryger?

Ja heldigvis da - iflg. EU komissionen er der ikke noget toldfrit salg:
http://www.europakommissionen.dk/eu-politik/fakta/alle/index071/

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGD

Dato : 22-10-04 13:51

<KLIP>

> Ja heldigvis da - iflg. EU komissionen er der ikke noget toldfrit salg:
> http://www.europakommissionen.dk/eu-politik/fakta/alle/index071/

Læg evt. mærke til det de skriver om den usædvanlige lange overgangsperiode
på 7½ år

Og som ryger vil du sætte pris på bandarolen "Duty Free" hvilken du får på
dine smøger...

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 22-10-04 13:56

> Og som ryger vil du sætte pris på bandarolen "Duty Free" hvilken du får på
> dine smøger...

Ok - jeg bøjer mig selvfølgelig overfor ekspertviden - jeg kan bare huske
dengang i 99, da jeg pludselig ikke kunne købe min whiskey i
taxfreeshopperne i de forskellige lufthavne i Europa mere

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : TGD

Dato : 22-10-04 14:00

> [...]
> dengang i 99, da jeg pludselig ikke kunne købe min whiskey i
> taxfreeshopperne i de forskellige lufthavne i Europa mere

Der må være forskel på lufthavne og både her lige et citat fra hhferries.se
side:
Ved afgang fra Sverige handler du skattefri cigaretter de første 11
minutter!
.. De sidste 11 minutter handler du øl, vin og spiritus!

.. Ved afgang fra Danmark handler du øl, vin og spiritus de første 11
minutter!
.. De sidste 11 minutter handler du skattefri cigaretter!

Ovenstående regler p.g.a. toldbestemmelser. Øvrigt sortiment ombord sælges
under hele overfarten!

Fra : Henning

Dato : 22-10-04 14:19

On Fri, 22 Oct 2004 14:13:22 +0200, "TGD"
<mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> wrote:

>"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
><KLIP>

>Jo der er du er åbenbart ikke ryger?

Husk nu at gøre som de lokale - kør i selvbetjeningsbanen og tryk 5
for antallet af personer i bilen. Så får du 5 cigaretbilletter, ingen
checker noget videre

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : TGD

Dato : 22-10-04 14:41

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Husk nu at gøre som de lokale - kør i selvbetjeningsbanen og tryk 5
> for antallet af personer i bilen. Så får du 5 cigaretbilletter, ingen
> checker noget videre

Hos HH el Scandlines ?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 22-10-04 15:28

Henning wrote:

> Husk nu at gøre som de lokale - kør i selvbetjeningsbanen og tryk 5
> for antallet af personer i bilen. Så får du 5 cigaretbilletter, ingen
> checker noget videre

Har du nogensinde spekuleret på at der er en grund til at
færgeselskaberne gerne vil kende det nøjagtige passagertal? Det
gælder også på indenrigsruter og har ikke en døjt med kontrol af
toldfrit salg at gøre.. Jeg synes det er ugennemtænkt hvis
redningspersonel skal risikere livet for at finde "fire forsvundne
personer", blot fordi du gerne vil have ekstra smøger..

--
Hygge..
Thomas

Fra : TGD

Dato : 22-10-04 16:30

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> redningspersonel skal risikere livet for at finde "fire forsvundne
> personer", blot fordi du gerne vil have ekstra smøger..

Hvad man ikke gør for at snyde skattefar for 4 * 7 kr

Fra : phk

Dato : 21-10-04 16:03

> [...]

> via broen er ca. 40 km. længere end med færge, men man sparer ca. 20
> minutter. Er der nogle som har prøvet begge ruter og lyder tidsbesparelsen

Turen med færgen har formentlig ikke indregnet ventetid.

--
Per, Esbjerg

Fra : Brizz

Dato : 21-10-04 19:46

> Turen med færgen har formentlig ikke indregnet ventetid.

God pointe. selvom ventetiden dog aldrig bliver så lang men hvis man er
uheldig kan den da godt blive 20min.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-10-04 19:50

Brizz wrote:

> God pointe. selvom ventetiden dog aldrig bliver så lang men hvis man
> er uheldig kan den da godt blive 20min.

De km der er fra motorvejs-slut i Danmark til motorvejs-start i Sverige er
ihvertfald med en gns-fart der er uhyggeligt lav...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Leonard

Dato : 21-10-04 19:57

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:

>Turen med færgen har formentlig ikke indregnet ventetid.

Og heller ikke kø-tid på Helsingørmotorvejen, så den udregning er
meget afhængig af at det ikke sker i myldretiden.

--
Leonard