Håndsving
Fra : Aadam Heelmsa

Dato : 21-10-04 01:27

Hvilken bilmodel var den sidste det blev levet med håndsving til start?
(også modeller hvor der ud over sving var elektrisk starter).

/Aadam
Saab 900 Carlsson
ex. 90, 99, 900, 900i, 900t16

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 01:29

"Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvilken bilmodel var den sidste det blev levet med håndsving til start?
> (også modeller hvor der ud over sving var elektrisk starter).

Var det ikke 2CV..?

Bjørn Jørvad

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-10-04 01:41

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Aadam Heelmsa" <adamReMOOVE@REMOVEpost4.tele.dk> skrev i en
meddelelse

> KLIP

> Var det ikke 2CV..?

Vores hedengangne Lada 1200 Evergreen fra 1988 havde stadig gennemføring
i fronten til håndsving.......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 01:53

Fra : Kim Olsen

Dato : 21-10-04 06:57

Jeg jeg havde også en Lada classic, hvor det var hul til håndsving, men lige
bag hullet sad altså køleren - og først bag denne svinghjulet, hvor der var
plads til håndsvinget

Hilsen
Kim Olsen

Fra : Gevaldi

Dato : 21-10-04 08:58

Kim Olsen skriblede:

> Jeg jeg havde også en Lada classic, hvor det var hul til håndsving,
> men lige bag hullet sad altså køleren - og først bag denne
> svinghjulet, hvor der var plads til håndsvinget

Vandkølet :D

--
/Gevaldi

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-10-04 12:59

Kim Olsen wrote:

> Jeg jeg havde også en Lada classic, hvor det var hul til håndsving,
> men lige bag hullet sad altså køleren - og først bag denne
> svinghjulet,

Hmm, hvis du har haft svinghjulet siddende dér, så tror jeg sq at din bil
var samlet forkert
Svinghjulet sidder mellem motor og gearkasse, det andet er "kun" et
rem-hjul.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 01:54

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vores hedengangne Lada 1200 Evergreen fra 1988 havde stadig gennemføring
> i fronten til håndsving.......

Jeg mener at erindre, de sidste 4.000 stk. 2CV blev produceret i 1996.

Bjørn Jørvad

Fra : BJ

Dato : 21-10-04 02:22

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg mener at erindre, de sidste 4.000 stk. 2CV blev produceret i 1996.

Jeg tror, jeg blander noget sammen med Oltcit.

http://digilander.libero.it/cuoccimix/ENGLISH-automotorusse9HA-(Oltcit).htm#1

Bjørn Jørvad

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 21-10-04 15:34

Jeg mener at Land Rover Defender sradig fås med håndsving.