Ny bil.
Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 22:38

Jeg skal have mig en ny bil.

Smertegrænsen er en halv mill.

Er diesel vejen frem?
Gode ideer modtages.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Frederik

Dato : 20-10-04 22:48

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> Jeg skal have mig en ny bil.
>
> Smertegrænsen er en halv mill.
>
> Er diesel vejen frem?
> Gode ideer modtages.
>
> --
> /Claus
>
> http://vwfanatic.dk
>
> '

Hvad med VW?

Ser fin ud din GT TDI.

Jeg ville smutte ud og prøve en 3-serie 330D let brugt...

Ellers en BMW 120D lille pispotte til 447.000 (gakgak)

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 20-10-04 22:50

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> [...]

Må man være direkte og spørge, hvad sådan en GT TDI står i på danske plader?

Mvh.

Frederik

Fra : Christabel & Anders

Dato : 20-10-04 23:33

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Må man være direkte og spørge, hvad sådan en GT TDI står i på danske
> [...]

Den ser ellers rigtig flot ud
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 11:38

> Må man være direkte og spørge, hvad sådan en GT TDI står i på danske
plader?

> Mvh.
>
> Frederik

Ja det må du da godt.

Bilen kostede godt 50.000 klargjort til syn med tandrems/olie/filter/bremse
service.
Så ville toldvæsnet have at jeg skulle deponere knap 75.000 kr. (chock) pga.
det lave km tal fik den lige knap 10K ekstra.

Så 125.000 er ikke helt ved siden.

Men den er jo endeligt opgjort endnu, så der blive måske en lille justering
på afgiften, men de er ikke just hurtige i den butik.

Bilen bliver til salg umiddelbart efter nytår når jeg skal have mig en ny
bil.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-10-04 23:28

> Jeg skal have mig en ny bil.
>
> Smertegrænsen er en halv mill.
>
> Er diesel vejen frem?
> Gode ideer modtages.

Skal det være en egoist-bil med plads til kun to personer, eller en
almindelig sedan, eller en familiebil som en stationcar/MPV'er? Ud over de
allerede nævnte er der flere klasser/typer at vælge mellem. Kort sagt, hvad
skal du bruge den bil til?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 11:33

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> almindelig sedan, eller en familiebil som en stationcar/MPV'er? Ud over de
> allerede nævnte er der flere klasser/typer at vælge mellem. Kort sagt,

Det skal være en bil med plads til familien, men ikke overdådig - heller
lille og vågen er vist et godt princip.
Så en mellemklasse bil / MPV er nok det jeg går efter.

/Claus

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 22-10-04 00:32

> Det skal være en bil med plads til familien, men ikke overdådig - heller
> lille og vågen er vist et godt princip.
> Så en mellemklasse bil / MPV er nok det jeg går efter.

Lille og vågen --> Hvad med en "Alfa Romeo 156 2,4 JTD 20V L Sportswagon"
(Stationcar)?
Den koster omkring 470.000 kr, så der er lidt til ekstraudstyr
Det er en stationcar, så der burde være plads til familien, samtidig er Alfa
Romeo kendt for deres køreglæde.
Jeg har dog ikke prøvet netop den model.

Mvh

Emil

Fra : Lars

Dato : 21-10-04 08:16

Heysa,

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> Jeg skal have mig en ny bil.
> Smertegrænsen er en halv mill.
> Er diesel vejen frem?

Skal den være ny-ny?

Ville klart købe en diesel hvis du kører mere end små sjatture.

Vi har købt en 2½ år gammel BMW E39 530dA Touring i Tyskland. Den kostede
knap 22.000 euro (cirka 165.000 dkk) med alt i udstyr, vil tro at de danske
plader kan erhverves til en pris så den samlede pris holder sig under den
halve million... Bilen er superlækker, kører fedt formår både at rykke
rimelig pænt hvis man lukker de 193 heste af stalden, men kan også cruise
rigtig smooth 140 uden et pip at høre fra motoren.

Indvendigt er den faktisk som ny, udvendigt er det eneste der indikerer, at
den er brugt nogen stenslag på fronten.

Er 5-serien for stor til din smag fås 3-serien også med samme motor. Samme
3-serie kan også fås i en 320d udgave, der vist nok skulle være noget mindre
forslugen - den er vældig populær i Tyskland som pendlerbil... Men den
mangler jo så to ben!

> http://vwfanatic.dk

Men det går jo ikke hvis det skal være en VW....

** Lars

Fra : Frederik

Dato : 21-10-04 09:20

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message
> [...]
> mangler jo så to ben!

> Men det går jo ikke hvis det skal være en VW....

Hej

Har vist sagt før, jeg synes, du har en lækker øse..

Var det dig, der havde "kørt om kap" med en 156 2,4 JTD?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars

Dato : 21-10-04 10:49

Hey,

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> Har vist sagt før, jeg synes, du har en lækker øse..

Hehe.. Tak

> Var det dig, der havde "kørt om kap" med en 156 2,4 JTD?

Neeeej.. Det kan jeg ikke prale af - ikke lige en Alfa... Men den tager nu
de fleste hvis man vil Bare slemt farligt at gøre for meget, trækker
helt rent og ubemærket langt over "farvel-kørtekort"-grænsen på
motorvejen... *ups*

*GG*

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 11:46

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mangler jo så to ben!

> Men det går jo ikke hvis det skal være en VW....

Det skal de heller ikke nødvendigvis, men det kan godt gå hen at blive en
VW.

En 5 serie er nok lidt stor, men jeg har faktisk overvejet en importeret
320/330d st.car.
Om den har 4 eller 6 ben er ikke afgørende, bare den ikke støjer.

Jeg har prøvet VW's 2,0 TDI og den virker OK for mig, så det må en 320d også
være.
Jeg hælder måske mere til Audi en BMW, men en A4 avant 130 TDI med masser af
udstyr er en dyr fætter. Selv brugt.

/Claus

Fra : Lars

Dato : 21-10-04 12:03

Hej Claus,

> En 5 serie er nok lidt stor, men jeg har faktisk overvejet en importeret
> 320/330d st.car.

Ja OK. Hos os blev 3'eren netop fravalgt fordi vi godt ville have den ekstra
plads. Jeg kender en, der har en 320i Touring som han er ganske glad for -
der er fin plads i den.

Hans primære årsag til nok ikke at ville ha' den igen er at han siger det
generer at speederen sidder lidt for langt til høje i forhold til
midterkonsolen, så han er nødt til at sidde en smule skævt i den. Jeg har
kun siddet i den kort, men umiddelbart kan jeg godt se at han nok har ret -
det er ihvertifælde værd lige at være opmærksom på. Det er E46 han har.

> Om den har 4 eller 6 ben er ikke afgørende, bare den ikke støjer.

Det tror jeg ikke den gør hvis det er en nyere model. 320d fra 2001 har også
150 hk så vidt jeg kan se, så der er nok fint skub i den - og bedre økonomi
end 330d hvis du kører den rimeligt.

> Jeg hælder måske mere til Audi en BMW, men en A4 avant 130 TDI med masser
af
> udstyr er en dyr fætter. Selv brugt.

Er den værre end 320d - også i Tyskland? Jeg syntes A6 og BMW 5 lå ret ens
da jeg kiggede på brugtbiler dernede... Hvis det ikke skulle have været den
store størrelse havde jeg nu nok også kigget nærmere på en A4, den er ret
nice

** Lars

Fra : Frederik

Dato : 21-10-04 09:46

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message
> [...]

Hvis ikke diesel, så har Terminalen en april 2001 530i med aut. og navi,
bilen har gået 60.000 og koster 469K. Mon ikke de kan presses?

Mvh.

Frederik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-04 12:02

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
http://vwfanatic.dk

Hvad er fordelen med en loftlampe fra Passat W8?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : MM

Dato : 21-10-04 16:22

> Hvad er fordelen med en loftlampe fra Passat W8?

Hvis jeg husker rigtigt så sidder der 2 små røde dioder i plastikken ved
siden af selve lampen, de bruges til ambient belysning af instrumentbordet i
mørke.

~M

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 22:18

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker rigtigt så sidder der 2 små røde dioder i plastikken ved
> siden af selve lampen, de bruges til ambient belysning af instrumentbordet
> mørke.

Netop + symbolerne i kontakterne er belyste og kontakterne er elektriske
(ikke mekaniske) = lækker kvalitetsfornemmelse, og så er finishen på lampen
1200 pct. bedre.

Find selv på flere superlativer.

/Claus

Fra : JacWin

Dato : 21-10-04 12:32

Hej

Mit forslag er en VW Touran 2,0 TDI med DSG gearet prisen er fra 409.140 kr

måske kan en Golf med samme motor og gear være noget pris fra 341.611 kr

Ta' en prøve tur - jeg er i gang med at spare op til Touran'en ....

/Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 22:26

> [...]
>
> måske kan en Golf med samme motor og gear være noget pris fra 341.611 kr
>
> Ta' en prøve tur - jeg er i gang med at spare op til Touran'en ....

Jeg har prøvet Touran'en og den er ubetinget lækker, omend det er en bil jeg
har lidt svært ved at se mig selv i :)
En overlevelse pakke (=sænket undervogn og 18" alu) vil dog nok gøre den
mere spiselig.
Jeg prøvede 2,0 TDI med DSG gearkassen men var ikke specielt imponeret da
den tre gange kiksede indkobling af gearet, den sidste gang var jeg nødt til
at slukke bilen for at "resette" styringen, men OK selve skiftefunktionen
var i top og hurtig, når det virkede.
Jeg havde dog forventet et par skiftepaler bag rattet, men det er åbenbart
ekstra udstyr til knap 8000 kr. = for vildt.
Så DSG kan jeg godt undvære.

Golf 2.0 TDI står også ret højt på ønskelisten, lige efter A3 sportsback.
Jeg har dog umiddelbart svært ved at acceptere prisen på A3 når man ikke
engang får et klimaanlæg med. Der er umiddelbart en prisforskel på ca.
60.000.

/Claus

Fra : Jimmy

Dato : 21-10-04 12:44

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4176daa5$0$14253$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

http://www.vw.dk/main.asp?vk=21000211&fha=011&frame=brugte_biler

God fornøjelse.

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 22:28

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse
> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
> [...]

Tak for det !

Nu er moms jo godt nok ikke slået helt an her i nordjylland, men jeg kan nok
ikke få den "orange" så der skal lige lidt oveni til moms.
Og familien er der jo heller ikke siddepladser til - så det går nok ikke.

/Claus

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 21-10-04 18:20

> Jeg skal have mig en ny bil.
>
> Smertegrænsen er en halv mill.
>
> Er diesel vejen frem?
> Gode ideer modtages.
Jeg ville lægge 5000 kr. mere på bordet og købe en ny A6, 2.4 liters. Det er
faktisk muligt at få den presset ned på 505.000 til trods for den ellers
meget konkurrencedygtige pris.

Fra : Mogens

Dato : 21-10-04 18:28

> Jeg skal have mig en ny bil.

Det er ik' dårligt :)

> Smertegrænsen er en halv mill.

okay!

> Er diesel vejen frem?

Kommer an på, om det er firmabil, eller du selv
skal betale, samt hvor mange km du kører om året...

> Gode ideer modtages.

Firmabil = Vectra 3.2 GTS !

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 23:39

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er ik' dårligt :)

> okay!

Den må meget gerne koste mindre, det er ikke et mål i sig selv at få brugt
500K

> Kommer an på, om det er firmabil, eller du selv
> skal betale, samt hvor mange km du kører om året...

Betale selv, men får penge af firmaet for at lægge bil til.
25000 for firmaet + 10 -12000 privat.

> Firmabil = Vectra 3.2 GTS !

Tjaahh, har aldrig sådan for alvor været Opel fan, har kørt nogle stykker
som firmabil, men indrømmet den nye Vectra falder i min smag.
Men det kræver at jeg sluger en kamel, da jeg tit har hånet
kammerater/kollegaers Opel biler :)

Og den kunne jo gå hen at blive en klassiker, måske er 2005 den sidst Opel
årgang :)

/Claus

Fra : Mogens

Dato : 22-10-04 05:39

> Tjaahh, har aldrig sådan for alvor været Opel fan

Ach - først nu ser jeg, hvem du er.
Så er der jo ikke andet end VAG, der duer.
Så køw du dig så'n een

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 17:46

> "Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Ach - først nu ser jeg, hvem du er.
> Så er der jo ikke andet end VAG, der duer.
> Så køw du dig så'n een

Så-så rolig nu Mogens.

Selv jeg synes at en VW er ved at være lidt for dyr.
Specielt deres ekstra udstyrspriser støder mig 37K for lædersæder i en Golf.

Jeg har faktisk kigget både på Saab 9-3 og Volvo V50 (og en brugt S60), jeg
er bare lidt usikker på afskrivngen på disse biler.
Det er jo en helt ny verden for mig :)
Men begge biler er meget interessante, specielt Saab'en tiltaler mig og de
har nogle helt fine udstyrspakke med fornuftige priser.
F.eks tager de kun 9800 for læder i 9-3 sport sedan.

Jeg har jo også tidligere kørt Citrobang - (så det bliver det altså ikke
igen - jeg har rigeligt med frustrationer i forvejen).

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-10-04 19:58

> Jeg skal have mig en ny bil.
> Smertegrænsen er en halv mill.
> Er diesel vejen frem?
> Gode ideer modtages.

Turbo er vejen frem - og det betyder diesel, hvis man gerne vil køre langt
på literen og have en lav afskrivning.

Hvad med den nye Octavia 2.0 TDi 16V - 140 hk og 6-trins-gearkasse...?

Med læder etc. er den rigtig, rigtig lækker, IMO.

......eller også køb den R32, som du også gerne vil have..

/Jan W Nielsen