/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Bøde for at køre for tæt
Fra : phk


Dato : 20-10-04 19:16

Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en politibil.

http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=346426/

Politiet plejer ellers ikke at lave en sag ud af den slags når de selv er
part i sagen.


--
Per, Esbjerg



 
 
Morten Fruergaard (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 20-10-04 19:17

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en
> politibil.
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=346426/
>
> Politiet plejer ellers ikke at lave en sag ud af den slags når de
> selv er part i sagen.

Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Ukendt (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-04 19:57


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4176abb2$0$77019$14726298@news.sunsite.dk...
> phk telepaterede følgende til sin PC:
>> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en
>> politibil.
>> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=346426/
>>
>> Politiet plejer ellers ikke at lave en sag ud af den slags når de
>> selv er part i sagen.
>
> Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...

Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
køreprøve

--
Tom



Ukendt (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-04 20:07

Det burde da være det sorte dyr der skulle op til en køreprøve, han har
garanteret siddet og gloet i bakspejlet mere end fremad, til fare for alle
andre og ham selv.
/Esben

Der har det med panserne som med katte, jeg kan bedst li dem når de ligger i
vejkanten.


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4176b4f1$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4176abb2$0$77019$14726298@news.sunsite.dk...
> > phk telepaterede følgende til sin PC:
> >> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en
> >> politibil.
> >> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=346426/
> >>
> >> Politiet plejer ellers ikke at lave en sag ud af den slags når de
> >> selv er part i sagen.
> >
> > Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...
>
> Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
> køreprøve
>
> --
> Tom
>
>



Ukendt (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-04 20:19


"Mr.Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4176b74a$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det burde da være det sorte dyr der skulle op til en køreprøve, han har
> garanteret siddet og gloet i bakspejlet mere end fremad, til fare for alle
> andre og ham selv.
> /Esben

Tja vi har da (næsten) alle taget kørekort engang og kunnet reglerne for
hvordan et køretøj skal føres rundt.
At vi ikke gider følge dette mere er en ting, men det nytter ikke at tude
over det når straffen falder og det kan næppe heller komme som en
overraskelse at der er en straf når det bliver opdaget.

--
Tom



Andersen [3650] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 20-10-04 20:32

"Mr.Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4176b74a$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Der har det med panserne som med katte, jeg kan bedst li dem når de ligger
i
> vejkanten.
>

Jeg syntes det nærmer sig kratluskeri når de ligger
i vejkanten med deres "microovn" og skyder dem
der ikke nosser rundt og sinker trafikken

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk



Basil (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Basil


Dato : 20-10-04 20:43

Andersen [3650] wrote:
> Jeg syntes det nærmer sig kratluskeri når de ligger
> i vejkanten med deres "microovn" og skyder dem
> der ikke nosser rundt og sinker trafikken

Hørt !



Per Beer Hansen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-10-04 21:13

Andersen [3650] wrote:
>
> Jeg syntes det nærmer sig kratluskeri når de ligger
> i vejkanten med deres "microovn" og skyder dem
> der ikke nosser rundt og sinker trafikken

Og jeg synes at det nærmer sig tudefjæseri, når de (billisterne)
"stortudende" står på posthuset og skal sætte penge ind på Politiets
girokonto.

Der er jo trods alt kun én at takke for en fartbøde, og det er én selv

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Andersen [3650] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 20-10-04 21:18

Jeg har nu aldrig tudet over mine fartbøder, kun
lidt muggen på mig selv fordi jeg ikke fik spottet
dem i tide
Det er jo trods alt nogle elendige billeder til en
vild overpris *GGG* (hvis det var fotovognen
der fik "skudt" mig)

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4176c6d2$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Andersen [3650] wrote:
> >
> > Jeg syntes det nærmer sig kratluskeri når de ligger
> > i vejkanten med deres "microovn" og skyder dem
> > der ikke nosser rundt og sinker trafikken
>
> Og jeg synes at det nærmer sig tudefjæseri, når de (billisterne)
> "stortudende" står på posthuset og skal sætte penge ind på Politiets
> girokonto.
>
> Der er jo trods alt kun én at takke for en fartbøde, og det er én selv
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
>
>



Per Beer Hansen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 20-10-04 21:26

Andersen [3650] wrote:
> Jeg har nu aldrig tudet over mine fartbøder, kun
> lidt muggen på mig selv fordi jeg ikke fik spottet
> dem i tide

Jeps, den samme indstilling har jeg, det er jo trods alt en selv der kvajet
sig

> Det er jo trods alt nogle elendige billeder til en
> vild overpris *GGG* (hvis det var fotovognen
> der fik "skudt" mig)

Jeg har kun fået 3 fartbøder (1 i Tyskland + 2 i DK) på 22,5 år bag rattet,
så det synes jeg egentlig ikke er så galt.
Jeg er dog aldrig blevet fotograferet for at køre for stærkt.

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Emil Jensen [2100] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 20-10-04 20:23

>> Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...
>
> Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
> køreprøve

Det var nu altså kun en betinget frakendelse af kørekortet, så det koster
ham ikke noget i køretimer og køreprøve.

Emil



Ukendt (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-10-04 20:28


"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:4176bb26$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...
>>
>> Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
>> køreprøve
>
> Det var nu altså kun en betinget frakendelse af kørekortet, så det koster
> ham ikke noget i køretimer og køreprøve.

Kan man foretage en ny prøve i egen bil da?

--
Tom



Emil Jensen [2100] (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 20-10-04 23:25

>>>> Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...
>>>
>>> Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
>>> køreprøve
>>
>> Det var nu altså kun en betinget frakendelse af kørekortet, så det koster
>> ham ikke noget i køretimer og køreprøve.
>
> Kan man foretage en ny prøve i egen bil da?

Betyder betinget frakendelse af kørekortet ikke, at man beholder kortet
indtil en vis "prøvetid" er overstået uden yderligere færdselsforseelser?
Eller skal man vitterlig op til køreprøve, og bestå den, ellers mister man
kørekortet? Er det dét der menes med betinget frakendelse?

Mvh

Emil



Henning (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 21-10-04 08:06

On Thu, 21 Oct 2004 00:25:04 +0200, "Emil Jensen [2100]"
<lime@jensen73.dk> wrote:

>>>>> Det var da en lille bøde i forhold til en betinget dom...
>>>>
>>>> Hehe så kommer han af med adskillige tusinde Kr til køretimer og ny
>>>> køreprøve
>>>
>>> Det var nu altså kun en betinget frakendelse af kørekortet, så det koster
>>> ham ikke noget i køretimer og køreprøve.
>>
>> Kan man foretage en ny prøve i egen bil da?
>
>Betyder betinget frakendelse af kørekortet ikke, at man beholder kortet
>indtil en vis "prøvetid" er overstået uden yderligere færdselsforseelser?
>Eller skal man vitterlig op til køreprøve, og bestå den, ellers mister man
>kørekortet? Er det dét der menes med betinget frakendelse?

Ja, du skal op til ny teori- og praktisk køreprøve. Består du ikke den
skal du aflevere dit kort indtil du er bestået. Når du er bestået skal
du køre rigtig pænt i tre år - ellers mister du det ubetinget en
periode på 3, 6, 12 mdr osv. alt efter forseelsen.

Morten Fruergaard (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-10-04 08:47

Henning telepaterede følgende til sin PC:
> Ja, du skal op til ny teori- og praktisk køreprøve. Består du ikke den
> skal du aflevere dit kort indtil du er bestået. Når du er bestået skal
> du køre rigtig pænt i tre år - ellers mister du det ubetinget en
> periode på 3, 6, 12 mdr osv. alt efter forseelsen.

Og hvis man får en ubetinget i stedet for "blot" en betinget, har man slet
ikke muligheden for at gå op til prøve før dommen er udløbet. Der er det
bare at aflevere kortet ved skranke 1.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Emil Jensen [2100] (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 21-10-04 11:43

>> Ja, du skal op til ny teori- og praktisk køreprøve. Består du ikke den
>> skal du aflevere dit kort indtil du er bestået. Når du er bestået skal
>> du køre rigtig pænt i tre år - ellers mister du det ubetinget en
>> periode på 3, 6, 12 mdr osv. alt efter forseelsen.
>
> Og hvis man får en ubetinget i stedet for "blot" en betinget, har man slet
> ikke muligheden for at gå op til prøve før dommen er udløbet. Der er det
> bare at aflevere kortet ved skranke 1.

Okay, så lærte jeg lidt her. Så alle de betingede frakendelser jeg har hørt
om har alligevel ikke været blødsødne

Mvh

Emil



Thomas Strandtoft (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 21-10-04 17:32

Tom wrote:

> Kan man foretage en ny prøve i egen bil da?

Ja, hvis din bil er en godkendt skolevogn..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Michael Petersen (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 20-10-04 21:05


> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en politibil.
>

Hvem helvede er også så dum, at køre 7 meter bag en politibil på en
1200M-strækning ?
....damn ;)



phk (21-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 21-10-04 06:40


"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
news:4176c4ef$0$23068$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
>> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en politibil.
>>
>
> Hvem helvede er også så dum, at køre 7 meter bag en politibil på en
> 1200M-strækning ?
> ...damn ;)

Der findes en hel del bilister derude der slet ikke kan lave fejl. Det er
f.eks. komplet umuligt for dem at se logikken i at man kan køre for tæt på
forankørende bil.


--
Per, Esbjerg



Morten Fruergaard (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 21-10-04 08:48

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Der findes en hel del bilister derude der slet ikke kan lave fejl.
> Det er f.eks. komplet umuligt for dem at se logikken i at man kan
> køre for tæt på forankørende bil.

Ja, dem er der sikkert nogle af.
Men de fleste har sikkert svært ved at se, at man kan gøre det bag en
reklamevogn...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



Martin Bak (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 21-10-04 10:04


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41774d9c$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>
>>> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en politibil.
>>>
>>
>> Hvem helvede er også så dum, at køre 7 meter bag en politibil på en
>> 1200M-strækning ?
>> ...damn ;)
>
> Der findes en hel del bilister derude der slet ikke kan lave fejl. Det er
> f.eks. komplet umuligt for dem at se logikken i at man kan køre for tæt på
> forankørende bil.
>
>
Det er da også noget af det mest irriterende..... Særligt når det som i
dette tilfælde er over en længere strækning. Hvis de så bare lige kunne
skynde sig at smutte udenom og så væk, så er det til at leve med, men at
have sådan en dårlig ånde i nakken giver mig altid lyst til at tro, at der
løber et barn ud foran mig så jeg bliver nødt til at bremse hårdt...

Martin



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 11:32


"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

mig altid lyst til at tro, at der
> løber et barn ud foran mig så jeg bliver nødt til at bremse hårdt...
>
Dårlig ide, tro for hvis du bremser for noget mindre end en hund, og der
sker en ulykke, får du pålagt skylden. Og så materialistiske tvivler jeg på
dine tanker er ;).



Christian B. Andrese~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-10-04 11:33


"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote in message
news:41778fa1$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> mig altid lyst til at tro, at der
> > løber et barn ud foran mig så jeg bliver nødt til at bremse hårdt...
> >
> Dårlig ide, tro for hvis du bremser for noget mindre end en hund, og der
> sker en ulykke, får du pålagt skylden. Og så materialistiske tvivler jeg

> dine tanker er ;).

Det har jo faktisk ikke noget med størrelsen men dyreracen at gøre.
Grunden er så simpel at hunde har ansvarsforsikringer, det har katte, rådyr
og bævere ikke.


--
mvh/rg. Christian



phk (21-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 21-10-04 16:05


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4177906c$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Dårlig ide, tro for hvis du bremser for noget mindre end en hund, og der
>> sker en ulykke, får du pålagt skylden. Og så materialistiske tvivler jeg
> på
>> dine tanker er ;).
>
> Det har jo faktisk ikke noget med størrelsen men dyreracen at gøre.
> Grunden er så simpel at hunde har ansvarsforsikringer, det har katte,
> rådyr
> og bævere ikke.

Jeg er nu temmelig sikker på at hvis du bremser for et rådyr så hænger ham
der kører ind i bagdelen på dig på den.


--
Per, Esbjerg



Hans L. Jørgensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 21-10-04 17:32

phk wrote:
>
> Jeg er nu temmelig sikker på at hvis du bremser for et rådyr så
> hænger ham der kører ind i bagdelen på dig på den.

Ja - som en gammel betjent sagde da han ankom til et trafikuheld, hvor en
personvogn havde brugt bagenden af en lastvogn som stopklods. De har kørt
for stærkt, det mente føreren af personvognen dog ikke, da han som han sagde
"ikke havde kørt for stærkt", hertil replicerede betjenten, - du nåede ikke
at stande inden du ramte den forankørende, - ergo har du kørt for stærkt.
Logik i barnehøjde


--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 19:12


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:%uRdd.6007$YN7.3178@news.get2net.dk...
> phk wrote:
>>
>> Jeg er nu temmelig sikker på at hvis du bremser for et rådyr så
>> hænger ham der kører ind i bagdelen på dig på den.
>
> Ja - som en gammel betjent sagde da han ankom til et trafikuheld, hvor en
> personvogn havde brugt bagenden af en lastvogn som stopklods. De har kørt
> for stærkt, det mente føreren af personvognen dog ikke, da han som han
> sagde
> "ikke havde kørt for stærkt", hertil replicerede betjenten, - du nåede
> ikke
> at stande inden du ramte den forankørende, - ergo har du kørt for stærkt.
> Logik i barnehøjde

Enig......der findes virkelig folk der tror at vejskiltene kan fortælle alt
om hvor hurtigt man altid må køre.

--
Tom



phk (21-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 21-10-04 19:31


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4177fc05$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Enig......der findes virkelig folk der tror at vejskiltene kan fortælle
> alt om hvor hurtigt man altid må køre.

Har du drukket, Tom? Hvordan er det lykkedes dig at få mit svar op for oven?


--
Per, Esbjerg



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 19:34


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41780053$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4177fc05$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Enig......der findes virkelig folk der tror at vejskiltene kan fortælle
>> alt om hvor hurtigt man altid må køre.
>
> Har du drukket, Tom? Hvordan er det lykkedes dig at få mit svar op for
> oven?

???

--
Tom



phk (21-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 21-10-04 20:39


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4178012b$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41780053$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:4177fc05$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>>> Enig......der findes virkelig folk der tror at vejskiltene kan fortælle
>>> alt om hvor hurtigt man altid må køre.
>>
>> Har du drukket, Tom? Hvordan er det lykkedes dig at få mit svar op for
>> oven?
>
> ???

Jeg trækker hånen tilbage :) Du svarer Hans og den besked har jeg ikke
fået...

TDC i en nøddeskal.


--
Per, Esbjerg



Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 20:42


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4178103e$0$207$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4178012b$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:41780053$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>>> news:4177fc05$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>>> Enig......der findes virkelig folk der tror at vejskiltene kan fortælle
>>>> alt om hvor hurtigt man altid må køre.
>>>
>>> Har du drukket, Tom? Hvordan er det lykkedes dig at få mit svar op for
>>> oven?
>>
>> ???
>
> Jeg trækker hånen tilbage :) Du svarer Hans og den besked har jeg ikke
> fået...
>
> TDC i en nøddeskal.

Hm du bruger vel ikke dtext.news.tele.dk? Den er klart hurtigere end
news.tele.dk hvis man ikke vil miste indlæg.

--
Tom



Hans L. Jørgensen (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 21-10-04 20:02

phk wrote:
>
> Har du drukket, Tom? Hvordan er det lykkedes dig at få mit svar op
> for oven?

Uhuh - nu ikke håne *ROFL*



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Jacob Jorvang (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 21-10-04 20:11

On 10/21/2004 18:32:14 "Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

> Ja - som en gammel betjent sagde [SNIP] Logik i barnehøjde

Ja så kan politiet lige følge med
--
Jacob

Christian B. Andrese~ (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 22-10-04 08:00


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:4177cfd9$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:4177906c$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Dårlig ide, tro for hvis du bremser for noget mindre end en hund, og
der
> >> sker en ulykke, får du pålagt skylden. Og så materialistiske tvivler
jeg
> > på
> >> dine tanker er ;).
> >
> > Det har jo faktisk ikke noget med størrelsen men dyreracen at gøre.
> > Grunden er så simpel at hunde har ansvarsforsikringer, det har katte,
> > rådyr
> > og bævere ikke.
>
> Jeg er nu temmelig sikker på at hvis du bremser for et rådyr så hænger ham
> der kører ind i bagdelen på dig på den.

Det tror jeg også.


--
mvh/rg. Christian



koolberg (21-10-2004)
Kommentar
Fra : koolberg


Dato : 21-10-04 22:25

> Det har jo faktisk ikke noget med størrelsen men dyreracen at gøre.
> Grunden er så simpel at hunde har ansvarsforsikringer, det har katte, rådyr
> og bævere ikke.

Ville til en hver tid blokke bremsen for et rådyr, det laver grimme
store buler, og ville nok instinktivt smide foden i bund på den
midterste pedal, og er også temmelig sikker på, at hvis der er en der
kører op bag i mig, ja så er det stadig hans fejl, da han ikke har
holdt nok afstand.

Mener forøvrigt at det er fuldstændig ligemeget hvad du bremser for,
den bag ved skal holde sin afstand uanset og vil ved uheld altid få
skylden. Men ka da være jeg tager fejl, så er der nogen der ved noget
med sikkerhed om dette emne?

/koolberg

Ukendt (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 21-10-04 22:31

On 21 Oct 2004 14:24:47 -0700, jesper-k@mail.dk (koolberg) wrote:

<...>

>Mener forøvrigt at det er fuldstændig ligemeget hvad du bremser for,
>den bag ved skal holde sin afstand uanset og vil ved uheld altid få
>skylden. Men ka da være jeg tager fejl, så er der nogen der ved noget
>med sikkerhed om dette emne?
>
Du skal have en såkaldt trafikal begrundelse for at bremse. I modsat
fald deler i skylden. Dyr betragtes kun som trafikal begrundelse, hvis
de er større end en kat, sådan forstår jeg praksis, men andre kan vide
mere om den sag.
--
Ivan Madsen
Xsara Week-end HDI

Emil Jensen [2100] (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Emil Jensen [2100]


Dato : 21-10-04 23:41

>>Mener forøvrigt at det er fuldstændig ligemeget hvad du bremser for,
>>den bag ved skal holde sin afstand uanset og vil ved uheld altid få
>>skylden. Men ka da være jeg tager fejl, så er der nogen der ved noget
>>med sikkerhed om dette emne?
>>
> Du skal have en såkaldt trafikal begrundelse for at bremse. I modsat
> fald deler i skylden. Dyr betragtes kun som trafikal begrundelse, hvis
> de er større end en kat, sådan forstår jeg praksis, men andre kan vide
> mere om den sag.

Hunde kan godt være mindre end en kat, men der skal bremses for dem, da de
har en hunde-forsikring som dækker ved uheld. Altså skal man gøre (næsten)
alt for at undvige en hund, også selvom den er lille og ikke udgør nogen
risiko for bilens fører og passagerer. Store dyr skal der dog bremses for,
da de jo kan smadre en bil betydeligt mere, eller kan ryge ind i kabinen ved
et sammenstød, og det er jo en trafikal grund til at bremse.

Mvh

Emil



Jacob Jorvang (22-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Jorvang


Dato : 22-10-04 17:05

On 10/21/2004 23:30:36 Ivan Madsen <> wrote:

> On 21 Oct 2004 14:24:47 -0700, jesper-k@mail.dk (koolberg) wrote:

>> Mener forøvrigt at det er fuldstændig ligemeget hvad du bremser for,
>> den bag ved skal holde sin afstand uanset og vil ved uheld altid få
>> skylden. Men ka da være jeg tager fejl, så er der nogen der ved noget
>> med sikkerhed om dette emne?

> Du skal have en såkaldt trafikal begrundelse for at bremse. I modsat
> fald deler i skylden. Dyr betragtes kun som trafikal begrundelse, hvis de
> er større end en kat, sådan forstår jeg praksis, men andre kan vide
> mere om den sag.

Jeg er ret sikker på at katte, for et par år siden, blev godkendt som
begrundelse på lige fod med hunde.
--
Jacob

phk (22-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 22-10-04 22:08


"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:1022185.ATNMXGEU@dtext.news.tele.dk...

> Jeg er ret sikker på at katte, for et par år siden, blev godkendt som
> begrundelse på lige fod med hunde.

Til gengæld vil jeg vædde med dig om at det i lang tid tilbage - lang tid
før Lars E. Christiansen´s og Trafikradio´ens tid - altid har været sådan at
hvis katte gav anledning til buler i bagskærmen, så var det ens egen skyld.

Der er iøvrigt trafikradio om fredagen på P2 ... rart der er nogen i
medierne der gider beskæftige sig med trafikken. Til gengæld løjer de af med
trafikmeldinger i resten af ugen.


--
Per, Esbjerg



Lars Frandsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 23-10-04 05:25

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:417976e1$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
<snip>
> Der er iøvrigt trafikradio om fredagen på P2 ... rart der er nogen i
> medierne der gider beskæftige sig med trafikken. Til gengæld løjer de af
med
> trafikmeldinger i resten af ugen.
>

Jeg plejer at høre det på P4
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



phk (23-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-10-04 07:55


"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4179dd30$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Der er iøvrigt trafikradio om fredagen på P2 ... rart der er nogen i
>> medierne der gider beskæftige sig med trafikken. Til gengæld løjer de af
> med
>> trafikmeldinger i resten af ugen.

> Jeg plejer at høre det på P4

Nu du siger det - men jeg hørte det så sent som i går i et par timer på en
tur fra Esbjerg til Århus - og det var på regionalradioerne, bl.a.
P2Aarhus - såhh det!

:)

--
Per, Esbjerg



Lars Frandsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 23-10-04 09:35

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:417a03f5$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:4179dd30$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Der er iøvrigt trafikradio om fredagen på P2 ... rart der er nogen i
> >> medierne der gider beskæftige sig med trafikken. Til gengæld løjer de
af
> > med
> >> trafikmeldinger i resten af ugen.
>
> > Jeg plejer at høre det på P4
>
> Nu du siger det - men jeg hørte det så sent som i går i et par timer på en
> tur fra Esbjerg til Århus - og det var på regionalradioerne, bl.a.
> P2Aarhus - såhh det!
>

Jeg troede kun, der var regionalradio på p4, f.eks. kan vi jo i dit og mit
område høre p4 radio syd og p4 kanal 94
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



phk (23-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-10-04 10:36


"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:417a17b9$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:417a03f5$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4179dd30$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> Nu du siger det - men jeg hørte det så sent som i går i et par timer på
>> en
>> tur fra Esbjerg til Århus - og det var på regionalradioerne, bl.a.
>> P2Aarhus - såhh det!

> Jeg troede kun, der var regionalradio på p4, f.eks. kan vi jo i dit og mit
> område høre p4 radio syd og p4 kanal 94

Jeg var lige nede i bilen for at se hvordan og hvorledes - det er så på
bl.a. P4Aarhus jeg har hørt trafikradio :)

--
Per, Esbjerg



Lars Frandsen (23-10-2004)
Kommentar
Fra : Lars Frandsen


Dato : 23-10-04 13:39

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:417a25db$0$195$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:417a17b9$0$175$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:417a03f5$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> >> "Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> >> news:4179dd30$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Nu du siger det - men jeg hørte det så sent som i går i et par timer på
> >> en
> >> tur fra Esbjerg til Århus - og det var på regionalradioerne, bl.a.
> >> P2Aarhus - såhh det!
>
> > Jeg troede kun, der var regionalradio på p4, f.eks. kan vi jo i dit og
mit
> > område høre p4 radio syd og p4 kanal 94
>
> Jeg var lige nede i bilen for at se hvordan og hvorledes - det er så på
> bl.a. P4Aarhus jeg har hørt trafikradio :)
>


Du var lige ved at få mig til at tro, at P2 også sender Trafikradio
Når jeg nu tænker over det: Hedder programmet iøvrigt ikke også "Trafik på
4'eren"?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming
http://home25.inet.tele.dk/lars/



phk (23-10-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-10-04 14:03


"Lars Frandsen" <lars.nyheder@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:417a50ee$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Du var lige ved at få mig til at tro, at P2 også sender Trafikradio
> Når jeg nu tænker over det: Hedder programmet iøvrigt ikke også "Trafik på
> 4'eren"?

Det har jeg ikke lige bidt mærke i - blot at det er om trafik :)


--
Per, Esbjerg



Christian B. Andrese~ (21-10-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 21-10-04 07:50


"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:4176ab3b$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Det gav en bøde og betinget frakendelse at køre for tæt på en politibil.
>
> http://www.jv.dk/esbjerg/artikel:aid=346426/

Fair nok.

>
> Politiet plejer ellers ikke at lave en sag ud af den slags når de selv er
> part i sagen.

Hvorfor skulle de ikke det ?


--
mvh/rg. Christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408652
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste