kørsel med campingvogn ude nr
Fra : jan g kristensen

Dato : 19-10-04 20:24

hej.

Jeg skal have flyttet en campingvogn, jeg har fået at vide
at hvis jeg kun køre 30 km/t så er det lige som at køre med en skurvogn,
(der er ingen nr plade på den)
jeg regner med at sætte en stor trekant bag på.

troer i at det kan passe ?

mange tak.

mvh jan.

Fra : Brizz

Dato : 19-10-04 20:25

> [...]
> (der er ingen nr plade på den)
> jeg regner med at sætte en stor trekant bag på.

Tror jeg faktisk ikke. For hvis der ikke er plader på den er den heller ikke
forsikret. Tror ikke det er lovligt.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 20:39

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Ved det egentlig ikke, men jeg har tidligere hørt noget lignende.

> Tror jeg faktisk ikke. For hvis der ikke er plader på den er den heller
> ikke
> forsikret. Tror ikke det er lovligt.

En campingvogn er omfattet af bilens Ansvarsforsikring, og der kræves derfor
ikke nogen som helst forsikring af en sådan, men det er dog en god ide hvis
ens husstands/indbo forsikringer ikke dækker indbrud mv., at tegne en sådan
forsikring.

Dannie

Fra : Leonard

Dato : 19-10-04 20:49

"jan g kristensen" <garsdal@webspeed.dk> wrote:

>troer i at det kan passe ?

Nope, der skal plader på.
Lej prøveplader til den, så bliver du godt nok nødt til at lade som om
den skal på værksted eller noget andet gyldigt, da prøvepladerne ikke
må bruges til bare at flytte den i vinterhi.

--
Leonard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 21:26

Leonard telepaterede følgende til sin PC:

Korrekt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : alexbo

Dato : 19-10-04 21:42

"jan g kristensen" skrev

> troer i at det kan passe ?

Nej, men det er en almindelig misforståelse, der har været en lignende tråd
med en bådtrailer.
Et køretøj der kan indregisteres skal være det, når det bruges.
En brændekløver/cementblander f.eks. kan ikke indreg. og må derfor trækkes
som arbejdsredskab.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lars G

Dato : 20-10-04 05:22

> En brændekløver/cementblander f.eks. kan ikke indreg. og må derfor
> trækkes
> som arbejdsredskab.

Men pas på jeres kørekort

30km/t +70% er jo ikke ret meget.

Mvh
Lars G

Fra : phk

Dato : 20-10-04 05:47

"Lars G" <lbg_@_adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Men pas på jeres kørekort
>
> 30km/t +70% er jo ikke ret meget.

Det er nu 60% for biler uden påhæng. Og i dette tilfælde er der påhæng på,
såhh 30km/t + 40% ... det er heller ikke meget ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Sune

Dato : 20-10-04 21:49

> Det er nu 60% for biler uden påhæng. Og i dette tilfælde er der påhæng på,
> såhh 30km/t + 40% ... det er heller ikke meget ;)

Jeg tror nu det er 30 km/t + 60% (først efter 30 er det 40%)

vh Sune

Fra : phk

Dato : 21-10-04 11:15

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu det er 30 km/t + 60% (først efter 30 er det 40%)

Hvor har du det fra?

--
Per, Esbjerg

Fra : Sune

Dato : 22-10-04 14:55

> "Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor har du det fra?

Færdselsloven paragraf 126 stykke3 som bl.a. siger :
"med mere end 70 pct. for hastighedsgrænser på højst 30 km i timen eller med
mere end 40 pct. for hastighedsgrænser på over 30 km i timen, "

De 70% er, som du selv nævner senere ændret til 60%.

vh Sune

Fra : phk

Dato : 22-10-04 15:38

> [...]

> mere end 40 pct. for hastighedsgrænser på over 30 km i timen, "
>
> De 70% er, som du selv nævner senere ændret til 60%.

Allright - men 60% kommer man jo også hurtig op på.

--
Per, Esbjerg