Ny firmabil...
Fra : René Jeppesen

Dato : 19-10-04 18:51

Jeg står og mangler en brugt firmabil, til et lille fritidsfirma. Den må
koste omkring 30.000 Jeg har kigget på følgende:

Toyota Previa 1994-1996--> Der er mange brugte, men jeg er blevet frarådet
at købe sådan en.

Peugot Jumper 1998->? (Postbil) --> Har ikke hørt noget grimt om den, men
den er svær at få til prisklassen

Nissan Serena 1995-1996 --> Har fået et godt tilbud, men ved ikke noget om
bilen.

Hvad synes I om disse, og har I ellers nogle gode forslag?

Mvh René

Fra : Henning

Dato : 20-10-04 12:36

On Tue, 19 Oct 2004 19:50:56 +0200, "René Jeppesen" <admin@vipz.dk>
wrote:

>Jeg står og mangler en brugt firmabil, til et lille fritidsfirma. Den må
>koste omkring 30.000 Jeg har kigget på følgende:

Firmabil i ordets forstand? Husk på, at er det en hvidpladebil bliver
du beskattet af minimum 160.000,- selv om du kører i en gammel en til
30.000,-.

Fra : Jacob

Dato : 20-10-04 18:21

"René Jeppesen" <admin@vipz.dk> wrote in message news:<cl3k6a$22ee$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> koste omkring 30.000 Jeg har kigget på følgende:
>
> Toyota Previa 1994-1996--> Der er mange brugte, men jeg er blevet frarådet

Af hvem og hvorfor?

> Peugot Jumper 1998->? (Postbil) --> Har ikke hørt noget grimt om den, men
> den er svær at få til prisklassen

Du mener en Peugeot Boxer, Citroën Jumper eller Fiat Ducato - samme
bil med forskellige mærker.

Jeg har selv en Citroën Jumper 2.8HDI anno sidste år. Jeg er sådan set
godt tilfreds, da jeg ikke har haft nogle store problemer, men et par
kolleger som kører 2.2HDI (én Boxer og én Jumper) udgaven har haft
mange motorproblemer. Små og billige at reparere, men delene tager
flere måneder om at komme hjem og det er et tilbagevendene problem -
vel ca. 4 gange årligt. Jeg er ikke fortrolig med den tidligere model
af bilen, men jeg vil tro den er ca. lige så pålidelig, blot man ikke
vælger 2.2HDI motoren.

Jeg har hørt et rygte om at Fiat Ducato har problemer med tandremmen,
men jeg ved ikke om det er rigtigt - selvom det er samme bil bliver de
ikke nødvendigvis samlet samme sted, så der kan godt være forskel.

En anden ting er at jeg aldrig ville købe en postbil, eller nogen
anden firmabil hvor brugeren ikke står til at tabe penge ved at
mishandle bilen. En vognmand som selv har købt/leaset bilen eller
lign. ville jeg godt turde købe af, da han har haft en interesse i
ikke at smade bilen.

> Nissan Serena 1995-1996 --> Har fået et godt tilbud, men ved ikke noget om
> bilen.

Ej heller jeg.

> Hvad synes I om disse, og har I ellers nogle gode forslag?

Det kommer jo i høj grad an på dit behov. Boxer/Jumperen har
splitbagdøre og kan tage paller og andet stort gods, men hvis du ikke
har brug for dette kan du sikkert få mere bil for pengene med noget
mindre. MPVer som f.eks. Previaen er dog ikke nødvendigvis billige
bare fordi de er små.

--
Jacob