Ulækkert - What ???
Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 16:39

Hej NG.

Her idag, var jeg nede på en tank, for at kunne tilfredsstille mine lunger
med en pakke Prince Light ;)
Jeg parkeret bilen udenforan, hvor der SKAL holde biler.
Der var ingen kunder i butikken, så jeg lod bilen stå i tomgang, og gik ind
for at købe smøger.
20 sekunder efter, havde jeg netop betalt kassen-manden, og jeg bliv prikket
på skulderen af en herre i 40'erne (jeg er selv 25), som sagde - og jeg
citere os begge:

Manden:
Er det dig der har en rød bil stående derude med motoren kørende ?

Mig:
Undskyld ?

Manden:
Er det dig der har en rød bil stående derude med motoren kørende ?

Mig:
Ja, det er det.

Manden:
Nå... syntes du ikke det er ulækkert ?

Mig:
Ulækkert ?
....hvad mener du ?

Manden:
Jamen jeg gider sket ikke snakke med dig, når du ikke forstår noget.

(her begynder jeg så at blive MEGET forvirret)

Mig:
Hvad ulækkert syntes du der er ved, at der holder en rød bil parkeret
udenforan med motoren kørende ?
(her syntes jeg så jeg er meget omfattende, og venter naturligvis på en
fornuftig forklaring fra herren)

Manden:
Hør her, jeg gider ikke snakke med dig når du er sådan.

Jeg ryster på hoved, og siger til ham med en ganske normal stemme:
"Du er sgu en underlig lille mand" - jeg tager mine smøger i lommen, og
forlader forretningen.

Udenfor kunne jeg (desværre) ikke dy mig, og kigget på ham igennem ruden, og
da han endelig fik øjenkontakt med mig, roteret jeg min pege-finger på
hovedet (i ved, signalere til at man syntes han er underlig).
Han begyndte at gå hen mod mig, i en rimelig hurtige fart.

Jeg tænkte; 'Vorherre bevares', og begyndte at køre.

Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder
udenforan ?
....eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

;)

Med venlig hilsen,
Michael.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-10-04 16:43

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse news:4175352a$0$13750$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder udenforan ?
> ...eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

Helt sikkert!

En rød bil er bare for klam

/Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 21:17

Jakob Jeppesen telepaterede følgende til sin PC:
> En rød bil er bare for klam

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-10-04 09:31

Jakob Jeppesen wrote:
> "Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Helt sikkert!
>
> En rød bil er bare for klam

*ROFL*

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Michael Nielsen

Dato : 19-10-04 16:47

Hej Michael

> Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder
> udenforan ?
> ...eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

Noget af en historie der
Mon ikke at han hentydede til at du holdt med motoren tændt og at det så
forurenede unødigt?

Mvh.
Michael

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 16:55

> Noget af en historie der
> Mon ikke at han hentydede til at du holdt med motoren tændt og at det så
> forurenede unødigt?

Jo- det vil jeg også mene, men herregud - jeg var inde i MAX 40 sekunder.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 19-10-04 17:43

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> wrote in message

> Jo- det vil jeg også mene, men herregud - jeg var inde i MAX 40 sekunder.

Jeg synes nu også det er forkert at lade bilen stå og forurene når du ligeså
godt kan slukke den.

Men ulækkert??? Tjah, det er et spørgsmål om ordvalg... jeg ville nok sige
uforsvarligt, ubetænksomt, tankeløst... osv

Det tidsmæssige aspekt taget i betragtning er du jo ikke den største synder,
men som sagt så synes jeg det er en principsag. Jeg bliver selv møgforarget
hver gang jeg afleverer vores datter i vuggestue og der holder et par tomme
biler med motoren kørende udenfor. Det er altså noget svineri.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email.
Eller lad være, men så får jeg den ikke

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 21:19

Anders B. Hyltoft telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> selv møgforarget hver gang jeg afleverer vores datter i vuggestue og
> der holder et par tomme biler med motoren kørende udenfor. Det er

Har du tænkt over, hvor meget det sviner at lade en bil holde i tomgang i 2
min frem for at slukke den? Dette sammenlignet med hvor mange biler der
kører hele tiden o. lign, kan jeg ikke se noget problem.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 22:35

On Tue, 19 Oct 2004 22:18:32 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>min frem for at slukke den? Dette sammenlignet med hvor mange biler der
>kører hele tiden o. lign, kan jeg ikke se noget problem.

Mange bække små...

Desuden kan man da heller "gemme" sig bag de andres "svineri"... fordi
en halv zillion biler ligger og forurener, så kan jeg da godt lige
tillade mig, at forurene unødvendigt her et par minutter. Nah...

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-10-04 22:36

meddelelse news:4175769b$0$77017$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> min frem for at slukke den? Dette sammenlignet med hvor mange biler der
> kører hele tiden o. lign, kan jeg ikke se noget problem.

Mange bække små... og så manglen på omtanke - det vidner jo ikke om den
store tankevirksomhed oven i knolden.

NS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 06:30

Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:
> Mange bække små... og så manglen på omtanke - det vidner jo ikke om
> den store tankevirksomhed oven i knolden.

Skal jeg kalde dig for en NAR, og bede dig om at holde tonen på et
adstændigt plan?

Jeg beklager, at du ikke kan forstå, at det ikke er alle der er enige med
dig.

EOD.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 20-10-04 15:32

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> adstændigt plan?
>
> Jeg beklager, at du ikke kan forstå, at det ikke er alle der er enige med

Nå ja, men det er jo rigtigt. Det ER da mangel på omtanke at lade sin bil
holde og svine vores miljø. Hvad vil du ellers kalde det. Uskyldigt gris?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 16:08

> [...]
> Nå ja, men det er jo rigtigt. Det ER da mangel på omtanke at lade sin
> bil holde og svine vores miljø. Hvad vil du ellers kalde det.

Er det så ikke også mangel på omtanke, at vi alle ikke kører i Lupo 3L?
Hvad kører du i af sluger? 3L?, nej vel. Skulle du ikke tænke dig lidt mere
om? Miljøsvin!

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 18:46

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse

> Det ER da mangel på omtanke at lade sin bil
> holde og svine vores miljø.

Tar' jeg bilen på arbejde
næste dag, istedet for at cykle,
så har jeg alligevel forurenet VÆSENTLIG
mere, end lade den gå i tomgang 2 minutter !!!

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 19:57

> [...]
> næste dag, istedet for at cykle,
> så har jeg alligevel forurenet VÆSENTLIG
> mere, end lade den gå i tomgang 2 minutter !!!

Hmmm... og det forsvarer så al anden forurening eller hvad? Det er
argumenter på et højere plan... f.eks. efter indtagelse af LSD eller PCP.
Alt sammen noget der bringer en op på et højere plan.

NS

Fra : Olesen

Dato : 21-10-04 16:49

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmmm... og det forsvarer så al anden forurening eller hvad?

Jeg vil ikke ta' del i din forurening, nej.
Men jeg lader gladelig bilen stå i tomgang
1-2 minutter hvis det er mest bekvemt.
Jeg tænker hverken på miljø eller
merudgiften på benzin, korrekt.

> Det er
> argumenter på et højere plan... f.eks. efter indtagelse af LSD eller PCP.
> Alt sammen noget der bringer en op på et højere plan.

Jeg kender desværre ikke nævnte produkter,
som du tydeligvis har gjort en måske ikke
hel ubetydelig erfaring med ??
Iøvrigt kan man ikke argumentere fornuftigt
FOR at slukke motoren.
Når man koger risengrøden, så bør
man også stille gryden i sengen, så kulværket
ikke forurener unødigt...find selv flere eksempler.
Grundlaget for debat ER for tyndt.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 21-10-04 19:30

SNIP en masse bavl

Jeg er lige pludselig småforvirret...

Hvorfor ser det ud som om du svarer på mit indlæg, når jeg ikke har skrevet
noget af det du svarer på?

Eller har Skaaning skrevet et indlæg og derefter slettet det før jeg har
fået det hentet?

Anyways... jeg går ikke udfra at dit småfilosofiske (og fjollede) indlæg var
møntet på mig. For jeg ved godt nok ikke hvad jeg skal svare til en sådan
gang tillempet stortænkeri

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 18:05

meddelelse news:4175f7c0$0$77010$14726298@news.sunsite.dk...
> Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:
>
> Skal jeg kalde dig for en NAR, og bede dig om at holde tonen på et
> adstændigt plan?

Føler du dig truffet siden du ser dig nødsaget til at kalde mig grimme
navne?

> Jeg beklager, at du ikke kan forstå, at det ikke er alle der er enige med
> dig.

Ikke desto mindre har jeg ret.

NS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 18:20

Niels Skaaning telepaterede følgende til sin PC:

> Føler du dig truffet siden du ser dig nødsaget til at kalde mig grimme
> navne?

Truffet? Ja, jeg giver min mening, og du skriver, at folk med den mening "og
så manglen på omtanke - det vidner jo ikke om den store tankevirksomhed oven
i knolden.", så ja jeg føler mig truffet.

Og jeg kalder dig ikke grimme navne. Jeg spørger blot om jeg skal synke så
dybt som dig og undlade at holde en sober tone.

> Ikke desto mindre har jeg ret.

Hvordan kan man have ret, når der er tale om en mening?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 20-10-04 18:29

> Ikke desto mindre har jeg ret.

Niels Skaaning - den kendte cyklist? Eller hvilken bil kører du rundt i - en
Ellert?

--
Per, Esbjerg

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 19:54

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Niels Skaaning - den kendte cyklist? Eller hvilken bil kører du rundt i -
en
> Ellert?

Ingen. Jeg har en cykel lige for tiden. Men når jeg har bil så kunne jeg
aldrig drømme om at tage den til bageren eller lign. Der fungerer mine ben
og min cykel fint. En bil er efter min bedste overbevisning hovedsageligt
til transport af større mængder gods og til langtursfart - ikke fordi man er
doven og gerne vil anlægge hængevom på vej ned efter cigaretter (som heller
ikke er en større mængde gods). Kørsel for sjov i ny og næ er også tilladt.

NS

Fra : phk

Dato : 21-10-04 06:49

> en
>
> Ingen. Jeg har en cykel lige for tiden. Men når jeg har bil så kunne jeg
> aldrig drømme om at tage den til bageren eller lign.

Når du så har bil, så har du selvfølgelig seneste model, som er stort set
forureningsfri i forhold til ældre biler?

Og når du ryger, så går du selvfølgelig uden for hver eneste gang, så alle
dem der opholder sig i samme lokaler (bemærk flertalsformen) ikke skal døjes
med din røg?

Og du mener kørsel i ny og næ er tilladt - endda for sjov?
Det er da dobbeltmoral der vil noget i forhold til det du ellers har skrevet
i denne tråd.

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 21-10-04 16:45

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> En bil er efter min bedste overbevisning hovedsageligt
> til transport af større mængder gods og til langtursfart -

En bil for mig er ren legetøj,
og har man een gang haft 'vinger',
så vil man nødig undvære, selvom
det er dyrt.

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 18:44

> Mange bække små... og så manglen på omtanke - det vidner jo ikke om den
> store tankevirksomhed oven i knolden.

Jeg tror sågar, mange biler bruger næsten lige meget benzin i
startfasen, som at lade den tøffe på vågeblus et par minutter.

Fra : phk

Dato : 20-10-04 19:02

> Jeg tror sågar, mange biler bruger næsten lige meget benzin i
> startfasen, som at lade den tøffe på vågeblus et par minutter.

Det gør de så ikke ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:25

> Det gør de så ikke ;)

Min tripcomputer siger ca. 1.2 L/time med kold motor og 0.8 L/time med varm
motor,

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 19:35

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Min tripcomputer siger ca. 1.2 L/time med kold motor og 0.8 L/time
> med varm motor,

Så på 40 sek. bruger den hele 9 ml...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:50

meddelelse news:4176aff0$0$77010$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:
>
> Så på 40 sek. bruger den hele 9 ml...

Hvilket igen svarer til ca. 130 meters kørsel

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 20:05

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Hvilket igen svarer til ca. 130 meters kørsel

He he...

Hvor er det dog dybt umoralsk at køre forkert, da det medfører en
unødvendigt forurening... ROFL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 08:02

> Tom telepaterede følgende til sin PC:
>
> He he...
>
> Hvor er det dog dybt umoralsk at køre forkert, da det medfører en
> unødvendigt forurening... ROFL

Hvor hurtigt kan man så tjene et navigationssystem ind ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 19:02

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hvor hurtigt kan man så tjene et navigationssystem ind ?

Hurtigt hvis man hedder Tom !
Jeg kørte næsten til Rostock da jeg skulle have været til Berlin engang jeg
kom fra Hannover
Gosh mand det var over 2*100 Km forkert

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-10-04 19:47

> Jeg kørte næsten til Rostock da jeg skulle have været til Berlin engang
> jeg kom fra Hannover
> Gosh mand det var over 2*100 Km forkert

Det er lige som ham tyskeren der missede Hamborg og havnede i Skagen, hvor
han tågede snosk forvirret rundt ))).

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 19:54

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> skrev i en meddelelse

> Det er lige som ham tyskeren der missede Hamborg og havnede i Skagen,
> hvor han tågede snosk forvirret rundt ))).

Men han var 80 år og det er jeg langtfra

--
Tom

Fra : phk

Dato : 21-10-04 20:41

> Men han var 80 år og det er jeg langtfra

Hvor gammel er du egentlig Tom ... 120?

Eller er det bare hvad din bil kan rende?

Nu skal jeg nok stoppe med dig for i aften :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-04 20:44

> Hvor gammel er du egentlig Tom ... 120?

12½

> Eller er det bare hvad din bil kan rende?

meget tæt på

> Nu skal jeg nok stoppe med dig for i aften :)

hehe

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-10-04 19:17

> Jeg tror sågar, mange biler bruger næsten lige meget benzin i
> startfasen, som at lade den tøffe på vågeblus et par minutter.

Hvorfor skulle de det?, hvis de får mere fuel end der kan forbrændes drukner
den jo.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 19:55

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror sågar, mange biler bruger næsten lige meget benzin i
> startfasen, som at lade den tøffe på vågeblus et par minutter.

Næppe og iøvrigt også totalt uunderbygget fra din side.

NS

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 20-10-04 15:29

> [...]
> min frem for at slukke den? Dette sammenlignet med hvor mange biler der
> kører hele tiden o. lign, kan jeg ikke se noget problem.

Oki.. så det er "når alle andre også gør det" undskyldningen vi skal rette
os efter?

Nej vel?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 16:09

Anders B. Hyltoft telepaterede følgende til sin PC:
> Oki.. så det er "når alle andre også gør det" undskyldningen vi skal
> rette os efter?
>
> Nej vel?

Det har da ikke noget med det at gøre. Hvis det var sådan, så skulle jeg jo
sammenligne med, at andre også lod deres biler holde i tomgang, ik?

Det jeg mener, at at den samlede mængde forudrening taget i betragtning, så
er det sgu flueknepperi, at brokke sig over en bil, der holder i tomgang i
40 sek.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 08:04

> [...]

> er det sgu flueknepperi, at brokke sig over en bil, der holder i tomgang i

Det i lyset af al den anden forurening er det da underordnet om jeg hælder
de 4,5 liter motorolie jeg lige har tappet af bilen i afløbet, alle de biler
som er utætte drypper jo langt mere.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-04 08:44

Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
> Det i lyset af al den anden forurening er det da underordnet om jeg
> hælder de 4,5 liter motorolie jeg lige har tappet af bilen i afløbet,
> alle de biler som er utætte drypper jo langt mere.

Det kan du da overhovedet ikke sammenligne.
De 9 ml en Mondeo bruger på 40 sek. er jo ingenting i forhold til det
samlede.

4,5 L motorolie er en langt større del i forhold til den samlede spildte
mængde... (Som du heller ikke ved hvor stor er)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-10-04 08:50

> Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Det kan du da overhovedet ikke sammenligne.
> De 9 ml en Mondeo bruger på 40 sek. er jo ingenting i forhold til det
> samlede.

Hvis man gør det 52 gange om året.
Og der er mange flere som gør dette.

> 4,5 L motorolie er en langt større del i forhold til den samlede spildte
> mængde... (Som du heller ikke ved hvor stor er)

Hvis man gør det 2-3 gange om året.
Der er ikke ret mange som kan finde på dette.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-10-04 11:45

Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
SNIP

Dette er for latterligt, så EOD fra mig.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 21-10-04 19:26

> jo sammenligne med, at andre også lod deres biler holde i tomgang, ik?
> så er det sgu flueknepperi, at brokke sig over en bil, der holder i
tomgang i

Hej hej hej... tænk nu lige den tanke til ende... Vil du helt alvorligt
begynde at argumentere med om en given handling er rigtig på baggrund af om
andre gør noget der er langt værre.

Hvis du mener at den argumentation holder, så kan du jo "forsvare" næsten al
umoralsk handlen så længe der findes nogen der gør noget værre.

"Jamen jeg voldtog hende jo bare... Der er da folk der dræber kvinderne
også, så det er vel ikke så slemt hr. dommer?"
Langt ude eksempel... men du fanger vel pointen?

Principielt er det da forkert at forurene, selvom det er lidt, hvis man kan
undgå det?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-10-04 22:42

> [...]
> tomme
> biler med motoren kørende udenfor. Det er altså noget svineri.

Jeps, og ulovligt. 3 min. tomgang er tilladt, det samme som v. en
standsning.
BTW. Hvis bilen forsvinder under de omstændigheder, er det for egen
regning. Ingen forsikring dækker hvis bilen er efterladt m. nøglen i,
motoren i gang.

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:26

> [...]
> BTW. Hvis bilen forsvinder under de omstændigheder, er det for egen
> regning. Ingen forsikring dækker hvis bilen er efterladt m. nøglen i,

Færdselsloven siger ganske klar at det er ULOVLIGT at efterlade et køretøj
som ikke er tyverisikret så....

--
Tom

Fra : niels larsen

Dato : 19-10-04 16:52

> [...]
> ikke er i nærheden.Men nu er jeg så ærlig at jeg ikke kunne finde på at
> hoppe ind i bilen og stikke af med den, bare den 3 mulighed der er.

Niels

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 16:56

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder
> udenforan ?
> ...eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

Jeg ved ikke om du er blevet undervist i politivedtægten for Vejle by og
omliggende grevskaber.

Her er det forbudt at gøre det du gjorde med motoren kørende.

Havde det været politiet, der havde prikket dig på skulderen, havde det
kostet en bøde....;-(

Bjørn Jørvad

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 16:58

> Jeg ved ikke om du er blevet undervist i politivedtægten for Vejle by og
> omliggende grevskaber.

Desværre nej :)

> Her er det forbudt at gøre det du gjorde med motoren kørende.
>
> Havde det været politiet, der havde prikket dig på skulderen, havde det
> kostet en bøde....;-(

Ok - det vidste jeg ikke.

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 17:01

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ok - det vidste jeg ikke.

Det ville således have været den rene guldrøgelse, der havde stået fra dine
cigaretter..

Bjørn Jørvad

Fra : Ricky

Dato : 19-10-04 17:10

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> [...]
> omliggende grevskaber.
>
> Her er det forbudt at gøre det du gjorde med motoren kørende.

Ah, ikke helt korrekt. Det er tilladt i max. 1 minut.

http://www.vejle.dk/page1787.asp?searchString=tomgang

Mvh/ Ricky

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 17:18

"Ricky" <rFJERN@DETTEvricky.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ah, ikke helt korrekt. Det er tilladt i max. 1 minut.
>
> http://www.vejle.dk/page1787.asp?searchString=tomgang

O.k., så er han i følge eget udsagn reddet med 20 sekunder...

Bjørn Jørvad

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-10-04 17:19

Ricky wrote:
> Ah, ikke helt korrekt. Det er tilladt i max. 1 minut.
>
> http://www.vejle.dk/page1787.asp?searchString=tomgang

At forlade en bil med nøglerne siddende i?
Næppe

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 17:21

"Søren C. Fischer" <soren@fischer.as.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> At forlade en bil med nøglerne siddende i?
> Næppe

Var den ikke under opsyn..?..

Bjørn Jørvad

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 17:50

> Var den ikke under opsyn..?..
>
> --

Nej :/

Fra : BJ

Dato : 19-10-04 22:03

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej :/

Det var ikke så godt.

Ellers kan man da godt forlade bilen med nøglerne i.

Man kan jo skulle lavet et eller andet på potten, der kræver nøgler...)

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 11:50

> [...]
>
> Ellers kan man da godt forlade bilen med nøglerne i.
>
> Man kan jo skulle lavet et eller andet på potten, der kræver nøgler...)

Fjerne kyskhedsbæltet f.eks.
--
Møller

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 11:57

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Fjerne kyskhedsbæltet f.eks.

LOL .... en mulighed.

Bjørn Jørvad

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-10-04 22:49

On Tue, 19 Oct 2004 18:10:02 +0200, "Ricky" <rFJERN@DETTEvricky.dk>
wrote:

>"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

>Ah, ikke helt korrekt. Det er tilladt i max. 1 minut.
>
>http://www.vejle.dk/page1787.asp?searchString=tomgang

hmmm Taxaerne må ikke, ,men gør det nu alligevel.

Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:28

> hmmm Taxaerne må ikke, ,men gør det nu alligevel.

De kører også over for rødt lys

--
tom

Fra : Rasmus

Dato : 19-10-04 17:03

> [...]
> Jeg parkeret bilen udenforan, hvor der SKAL holde biler.
> Der var ingen kunder i butikken, så jeg lod bilen stå i tomgang, og gik

Hvad er lige årsagen til at du lader bilen stå i tomgang mens du køber
smøger?

.....er det ikke allerede efter ca 3 sekunders tomgang at motoren har brugt
mere benzin end en start koster?

Iøvrigt lidt risikabelt at lade bilen stå i tomgang jeg kender en som fik
stjålet hans fine grønne Skoda 105 på den måde. (jeg mener faktisk han fik
en bøde da han anmeldte det til politiet, fordi han havde forladt bilen med
tænding på)

mvh
Rasmus

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-10-04 17:19

> ....er det ikke allerede efter ca 3 sekunders tomgang at motoren har brugt
> mere benzin end en start koster?

Øøøh -- hvis du kan starte en bil med den lille bitte smule brændstof en bil
bruger på 3 sekunder, så tror jeg du skal være mere end dygtig. Det er ikke
mange dråber der ryger gennem motoren på 3 sek, så jeg vil nok tro du
nærmere skal op på 30 sek. -- Okay-- det var så også 40 sek. i dette
tilfælde, men så kan jeg jo så spørge om, hvor mange der holder for rødt,
der stopper motoren, og starter den igen når det bliver grønt -- ikke mange
vel? Og helt ærligt, så tror jeg det giver mere forurening at stoppe og
starte sin bil hver gang man holder i en kort tid, og med en kort tid mener
jeg så under 30 sek. Næsten alle der starter en bil giver lidt gas når de
drejer nøglen, og dermed vil der flyde mere brædstof i motoren, end ved
tomgang.

Men det er så min mening.

Jesper

Fra : Rasmus

Dato : 19-10-04 17:30

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> mange dråber der ryger gennem motoren på 3 sek, så jeg vil nok tro du
> nærmere skal op på 30 sek. -- Okay-- det var så også 40 sek. i dette

VW påstår 3 sek(hvis jeg husker rigtigt), det gælder nok ikke en koldstart.
Hvad skulle ellers være ideen med det automatisk system der slukker motoren
når du holder for rødt som nogle VAG biler har? (som PSA forøvrigt også vil
indføre på nogle af deres biler).

> [...]
> jeg så under 30 sek. Næsten alle der starter en bil giver lidt gas når de
> drejer nøglen, og dermed vil der flyde mere brædstof i motoren, end ved

Hvem fanden giver gas når de drejer nøglen?, og hvad skulle ideen være med
det?
Jeg har haft biler med manuel choker, automatchoker og indsprøjtning og
ingen af dem skulle have gas når man drejer nøglen.

mvh
Rasmus

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-10-04 17:34

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:41753e74$0$77011$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> end dygtig. Det er ikke mange dråber der ryger gennem motoren på 3 sek, så jeg vil nok tro du nærmere skal op på 30 sek.

Er det noget du ved eller noget du gætter på?

> men så kan jeg jo så spørge om, hvor mange der holder for rødt, der stopper motoren, og starter den igen når det bliver grønt --
> ikke mange vel?

Er det ikke netop det der praktiseres i en Lupo og som er med til at
holde det lave forbrug?

> Næsten alle der starter en bil giver lidt gas når de drejer nøglen

Det burde da ikke være nødvendigt - og slet ikke hvis motoren er varm.
Personligt giver jeg da aldrig gas - bare for sjov skyld - når bilen startes.

/Jakob

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 19-10-04 18:10

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:41753e74$0$77011$14726298@news.sunsite.dk...

> Er det noget du ved eller noget du gætter på?

Det er kun noget jeg gætter på.

> Er det ikke netop det der praktiseres i en Lupo og som er med til at
> holde det lave forbrug?

Det mener jeg det er, men det er så også en forholdsvis ny konstruktion, og
den kan man vel næppe forvente bliver standard i alle biler det første
stykke tid. Samtidig skal man være opmærksom på, motoren i den bil er
specielt egnet og konstrueret til formålet.

> Det burde da ikke være nødvendigt

Enig - men mange gør det alligevel, især med en kold motor. Motoren skal
være veltrimmet, og justeret for at den starter uden man giver gas, og det
er der desværre for mange motorer der ikke er. Jeg påstår ikke med dette, at
folk gør det hverken bevidst eller uvevidst, men det er det jeg oplever ved
at bevæge mig rundt i daglidagen på de store parkeringspladser her i
vestjylland.

> - og slet ikke hvis motoren er varm.

Nej i det tilfælde burde det heller ikke være nødvendigt.

> Personligt giver jeg da aldrig gas - bare for sjov skyld - når bilen
> startes.

Hvilket er et udsagn mange kommer med, og til trods for det, så vipper de
lige en hurtig gang med pedalen når de starter. Jeg siger ikke _du_ gør det,
men mange gør.

Jesper

Fra : Per O.

Dato : 19-10-04 18:27

> Hvilket er et udsagn mange kommer med, og til trods for det, så
> vipper de lige en hurtig gang med pedalen når de starter. Jeg siger
> ikke _du_ gør det, men mange gør.
>

> Jesper

Ja folk i gamle biler som ikke kan gå rent i tomgang

Per O.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-10-04 22:42

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:41754a79$0$77012$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er kun noget jeg gætter på.

Det kan jo ikke bruges til så meget.

> [...]
> stykke tid. Samtidig skal man være opmærksom på, motoren i den bil er
> specielt egnet og konstrueret til formålet.

Hvad hedder din syge moster?

Der er da overhovedet ikke forskel på kontruktionen af en Lupo-motor og
enhver anden bilmotor, når vi taler virkemåde.

> [...]
ved
> at bevæge mig rundt i daglidagen på de store parkeringspladser her i

Det gælder kun gamle karburatormotorer, der er dårligt vedligeholdt og dem
er der ikke så mange af mere.

NS

Fra : Basil

Dato : 19-10-04 18:09

Jesper Jacobsen wrote:

> [...]
> jeg så under 30 sek. Næsten alle der starter en bil giver lidt gas når de
> drejer nøglen, og dermed vil der flyde mere brædstof i motoren, end ved

Det var egenligt også min første indskydelse, men gad ikke skrive så langt
et indlæg.
Det var sikkert også en kort tur, så det ville give 2 koldstarter osv. osv.
Kai

Fra : Lars Frandsen

Dato : 19-10-04 17:31

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> en bøde da han anmeldte det til politiet, fordi han havde forladt bilen

Det manglede da bare - at opfordre folk til at stjæle sådan en livsfarlig
potte

....og ja, jeg kører selv i Skoda
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Per O.

Dato : 19-10-04 18:23

Michael Petersen wrote:
> [...]
> sagde - og jeg citere os begge:
>
> Manden:
> Er det dig der har en rød bil stående derude med motoren kørende ?

Bortset fra at din forsikring ikke dækker hvis en låner bilen, så synes jeg
det er en underlig vane at man ikke gider at slukke sin bil, når man ikke
bruger den. Hvis du har problemer med at starte den igen, kan det måske gå,
men ellers er det bare en beskidt vane ! Det er nok at vi forurener når vi
kører, men at forurene når man køber forurening til lungerne er for klamt !
Manden har ret .. det er åndssvagt efter min mening !

Per O.

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 18:34

> [...]
> forurener når vi kører, men at forurene når man køber forurening til
> lungerne er for klamt ! Manden har ret .. det er åndssvagt efter min

Ret og ret - hvis man må holde i tomgang i 60 sekunder lovligt - mon det så
ikke er loven der er ånsvagt.
Men det er ikke det jeg mener her, manden siger jo "Det er ulækkert" - og
senere "Jamen jeg gider ikke snakke med dig om det", uden jeg har sagt/gjort
noget - og ordvalget "ulækkert" passer vist ikke ind i samtalen.

Men ellers er jeg nu enig - man skal da ikke stå i tomgang - så skal folk
også til at slukke bilen når de holder for rødt :/

;)

Fra : Per O.

Dato : 19-10-04 19:22

Michael Petersen wrote:

> Ret og ret - hvis man må holde i tomgang i 60 sekunder lovligt - mon
> det så ikke er loven der er ånsvagt.
Jeg udtalt mig om min mening, og jeg er ligeglad hvad lover siger .. det er
en beskidt vane for dovne bilister efter min mening ikke lovens.

> [...]
> og senere "Jamen jeg gider ikke snakke med dig om det", uden jeg har
> sagt/gjort noget - og ordvalget "ulækkert" passer vist ikke ind i
Jeg gad ikke engang påtale det for en som er så dum at gøre den slags, de er
for det meste uimodtagelige for fornuft alligevel, så hvorfor spilde sin
tid. Det kan være han er kommet i tanke om det lidt for sent.

> Men ellers er jeg nu enig - man skal da ikke stå i tomgang - så skal
> folk også til at slukke bilen når de holder for rødt :/

Forskellen er den væsentlige, at du sidder i bilen når den holder for rødt,
men du sidder ikke i bilen når du køber ind i den nærliggende forretning !

Per O.

Fra : Olesen

Dato : 19-10-04 18:47

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder
> udenforan ?

Nej.
Du har blot været udsat for en emsig lille mand,
som ene og alene mener, han kan redde verden.

Jeg har oplevet noget lign.
I byen har vi en 'kælling',
en drukmås, som man ser
ofte på en tur gennem byen.

I den lokale kiosk blev jeg også
nærmest overfuset af hende, hvorfor
jeg lod den holde i tomgang osv. osv...

Jeg kom først ud med mine indkøb,
og hun 1 minut efter.

Da hun skulle låse sin cykel op,
bakkede jeg ud fra P-båsen,
og gav 'den røde' lidt at leve af,
og da ventilstammepakningerne
HAR set bedre dage efter små
284000 km., kan I selv gætte resten.

.... -jeg havde det da morsomt
da jeg kørte derfra...

Fra : Per O.

Dato : 19-10-04 19:27

Olesen wrote:
> [...]
>
> Nej.
> Du har blot været udsat for en emsig lille mand,
> som ene og alene mener, han kan redde verden.

For mig lyder det som om du opførte dig som et lille forkælet barn, som er
blevet skældt ud, og som lige skal afreagere ved at te sig åndssvagt !. Tror
du at du fik hende til at se dig som mere intelligent på grund af den
opførsel ??

Per O.

Per O.

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 18:42

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> For mig lyder det som om du opførte dig som et lille forkælet barn, som er

For mig, var det netop SÅDANT et indlæg som dit jeg ventede på *S*.
Din kommentar er typisk og forventeligt, og minder mig om en
lille lalleglad 'far'-type, som mener han har sit på det tørre,
og nu sidder og forsøger at hævde sig, -måske pga.
en ret dårlig samvittighed

> blevet skældt ud, og som lige skal afreagere ved at te sig åndssvagt !.

Ingenlunde tilfældet, men hun fik bare hvad hun har godt af.
Enhver svarer sit, og behøver ikke blive belært af en sur kælling/stodder,
som lige fik benet forkert ud af sengen dên dag.

> Tror du at du fik hende til at se dig som mere intelligent på grund af den
> opførsel ??

Tror du, jeg ville føle mig bedre tilpas, hvis hun så
på mig på en hvilken som helst måde ?
-nej, vel ?

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-10-04 22:50

> Nej.
> Du har blot været udsat for en emsig lille mand,
> som ene og alene mener, han kan redde verden.

> [...]

Du lyder da ikke som om det er hjernen, der trykker dig platfodet!... og
fordi hun er dranker, betyder vel ikke hun har uret eller ikke må skælde dig
ud! Mon ikke du lige skulle prøve at skue lidt indad på din egen opførsel.
"kællingen" har da tydeligt mere omløb i hovedet end du har.

NS

Fra : Olesen

Dato : 20-10-04 18:58

> Du lyder da ikke som om det er hjernen, der trykker dig platfodet!...

Hvis enhver svarer sit, så har jeg det fint.

Behøver slet ikke blive irettesat af nogen kællinger,
hverken dem af hun- eller hankøn...

Havde hun ytret sit ønske, hvad min tomgang angår,
så kunne hun, nu vi var i offentlig rum, havde henvendt
sig pænt istedet for at stå med sit bevidst fedtede hår
og spille dum-smart og fredsøkolog.

> og
> fordi hun er dranker, betyder vel ikke hun har uret eller ikke må skælde
dig
> ud!

Både det visuelle og det talte indtryk fik mig ikke
til at ta' hende særlig seriøs.

> Mon ikke du lige skulle prøve at skue lidt indad på din egen opførsel.
> "kællingen" har da tydeligt mere omløb i hovedet end du har.

Jeg vil ikke kalde det dårlig opførsel,
at lade bilen snurre et par minutter fra eller til.
Det er typer som dig, der sviner samfundet til
med mund-bavl, og I ved det godt, vil bare
presse citronen længst muligt, for at se hvor lang
i kan gå.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 20:06

> Hvis enhver svarer sit, så har jeg det fint.

Ja, og så havde nazityskland nok vundet krigen og fagforeninger forbudte og
andet godt. Jo det det er en dejlig ting ikke at blande sig i noget.

> sig pænt istedet for at stå med sit bevidst fedtede hår
> og spille dum-smart og fredsøkolog.

Flere dumsmarte og ignorante udtalelser på én gang. Fint nok at du står frem
som det gode eksempel.

> Både det visuelle og det talte indtryk fik mig ikke
> til at ta' hende særlig seriøs.

Hvordan er dit visuelle indtryk (dit talte kender jeg allerede)? Går du i
pænt og moderne, rent og helt tøj? Får du klippet dit hår pænt og nutidigt?
Ryger du? Dyrker du motion eller står den på bleg ølmave? Bare lige et par
spørgsmål til dig inden du dømmer andre - for det er sku pinligt at tilhører
dem man selv fordømmer.

Jaja... se ovenfor.

NS

Fra : Olesen

Dato : 21-10-04 16:56

> Ja, og så havde nazityskland nok vundet krigen og fagforeninger forbudte
og
> andet godt. Jo det det er en dejlig ting ikke at blande sig i noget.

Jeg får næsten lyst til at lade bilen
varme op i 10 minutter i morgen fredag,
før jeg kører 1.7 km. på arbejdet, hvilket
jeg iøvrigt gør ret tit.
(jeg har endda lige ofret 600,- på rep. af cyklen....)

> Flere dumsmarte og ignorante udtalelser på én gang.

Det mener du, ok, men det mener jeg ikke, så
hvor står vi nu ???
Du vil gøre dig til smags-dommer over for mine meninger,
som om , du har et referencepunkt resten af
verden sikkert ikke kender til.

> [...]
> Ryger du? Dyrker du motion eller står den på bleg ølmave? Bare lige et par
> spørgsmål til dig inden du dømmer andre - for det er sku pinligt at

Jeg ser godt ud, er ikkeryger, skal klippes i morgen (sort naturligvis),
dyrker den motion min samvittighed kræver.
Drikkes øl er det helst en iskold Bud, men det
er 4 uger siden nu, desv.

> Jaja... se ovenfor.

-og som flere i gruppen påpeger, så er merforbruget
og svineriet i tomgang næppe værre end al anden motoriseren.

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 21-10-04 19:41

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
SNIP

> Drikkes øl er det helst en iskold Bud, men det
> er 4 uger siden nu, desv.

Budweiser er ikke øl... det er en lettere alkoholiseret vandig substans som
er plagieret af en nogenlunde bedre tjekkisk bryg.

Ahhh... ikke noget som en bilist uden miljøomtanke og med en ringe smag i
øl

Nu er jeg forholdsvis ny i gruppen, men har denne diskussion ikke nået et
niveau hvor selv en fladfisk ikke kan nå ned?

Hvorfor svine miljøet mere end højst nødvendigt? Det er vel det som det hele
drejer sig om...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-10-04 15:55

> [...]

> som
> er plagieret af en nogenlunde bedre tjekkisk bryg.

SUBSCRIBE!!, men selv ifht org. produktet har de bedre. Og det siger IKKE så
lidt ;).

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 22-10-04 18:43

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.hatessspam@os.dk> wrote in message

> SUBSCRIBE!!, men selv ifht org. produktet har de bedre. Og det siger IKKE

> lidt ;).

Og den besked fangede jeg så ikke lige???

Er "subscribe" et nyt akronym på usenet eller er jeg sat af?
Og hvad er det de har bedre af? Du giver keine mening.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 22-10-04 20:09

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> skrev i en meddelelse

> Er "subscribe" et nyt akronym på usenet eller er jeg sat af?

Det kan man sige; oversat fra "vestjysk" - underskrift, jeg skriver
under,giver dig ret ;).

> Og hvad er det de har bedre af? Du giver keine mening.

Tjekkerne har bedre øl end Budovar, org. Tjekkisk Budweiser, men den kan gå
an i mangel på alternativer ;). Smagen er god men den holder ikke så mange
%'er, der findes nogen lokale som sparker r.. + de smager GODT, de første
4-5 stk, derefter går der "druk" i den ;).

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 22-10-04 21:58

> Det kan man sige; oversat fra "vestjysk" - underskrift, jeg skriver
> under,giver dig ret ;).

Ahhh... så' ja mæ...

> [...]

> %'er, der findes nogen lokale som sparker r.. + de smager GODT, de første
> 4-5 stk, derefter går der "druk" i den ;).

Helt enig her også. Budvar er ikke den bedste fra tjekkerne, men er dog mere
øl end den patriotiske wannabe øl som Olesen nævnte

Men vi nævner os nok et emne som slet ikke bør have noget med biler at
gøre.... medmindre man er passager på en varm sommerdag?

Fra : Peter Weis

Dato : 24-10-04 20:52

"Anders B. Hyltoft" <anders1@FJERNDETTEhyltoft.dk> wrote:

> Er "subscribe" et nyt akronym på usenet eller er jeg sat af?
> Og hvad er det de har bedre af? Du giver keine mening.

Det er en lidt længere udgave af ordet "enig".

mvh
Peter

Fra : phk

Dato : 19-10-04 18:52

"Michael Petersen" <michael@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Manden:
> Nå... syntes du ikke det er ulækkert ?

Jeg synes ikke det er ulækkert - jeg synes det er dumt. Det er SÅ nemt for
andre at løbe af med din bil, din forsikring betaler ikke og du får en bøde
for at efterlade den med nøglen i.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:33

> [...]
>
> Jeg synes ikke det er ulækkert - jeg synes det er dumt. Det er SÅ nemt for
> andre at løbe af med din bil, din forsikring betaler ikke og du får en

Hvad hvis biltyven laver skader mens han låner bilen, så er der kun én
forsikring til at betale og de vil nok gøre alt hvad de kan for at få
pengene af den ene eller den anden.

--
Tom

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-10-04 19:11

> [...]
> udenforan ?
> ...eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

Det kan da godt være at loven giver lov til 60 sek. tomgang
men derfor er det stadigvæk "forkert" at svine unødigt.
Der kunne være 1372 årsager til at du blev "forsinket" og
så bliver forureningen bare værre endnu.
Derudover er der de andre "ulemper" som nævnt i tråden.
(bøde & tyveri).
Summasumarum nok er mandens ordvalg uheldigt, men
han havde en pointe som jeg tilslutter mig.

Men men men nu er vi alle herinde sikker på at du nok
slukker næste gang du tanker røg *GGG*

Forsat god fart.

--
/Andersen [3650]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-10-04 19:52

> Men men men nu er vi alle herinde sikker på at du nok
> slukker næste gang du tanker røg *GGG*
>
> Forsat god fart.

He he, det kan du tro ;)

Fra : C. Caspersen

Dato : 19-10-04 21:41

> [...]
> da han endelig fik øjenkontakt med mig, roteret jeg min pege-finger på
> hovedet (i ved, signalere til at man syntes han er underlig).

Igen et sørgeligt eksempel på, at man har ret til at synes, at alle andre
også er nogle idioter, hvis man selv har lavet en fejl.

> Han begyndte at gå hen mod mig, i en rimelig hurtige fart.
>
> Jeg tænkte; 'Vorherre bevares', og begyndte at køre.

Kylling...

> Sig mig, er det virkeligt ulækkert (læs: ulækkert) at en bil holder
> udenforan ?

Ja - har du håndsving el. lign på din bil ? Ellers kan jeg ikke se nogen
grund til at lade æsken køre...

> ...eller er det mig der har misset noget i folkeskolen ?

Nej, men du har misset et eller andet, da du læste færdselsloven. §28 tror
jeg. Regler om standsning og parkering. Man skal sikre at ens køretøj ikke
kan bruges uberettiget. Og det kunne man med din bil.

Du skulle have haft en bøde. Hvis en klaphat havde stjålet bilen skulle
politi og borgere udsættes for evt. fare, når narren ikke vil lade sig
standse...

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-10-04 14:32

En helt masse bits fra C. Caspersen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Ja - har du håndsving el. lign på din bil ? Ellers kan jeg ikke se nogen
> grund til at lade æsken køre...

Vi er nogle stykker der har diskuteret det ved flere lejligheder. Hvornår bør
man slukke/ikke slukke.

Gammel benzinbil med sugemotor i 1 minut?
Gammel benzinbil med sugemotor i 5 minutter?
Gammel benzinbil med sugemotor i et kvarter?
Nyere benzinbil med indsprøjtningsmotor i 1 minut?
Nyere benzinbil med indsprøjtningsmotor i 5 minutter?
Nyere benzinbil med indsprøjtningsmotor i et kvarter?
Gammel dieselbil med konv. dieselmotor i 1 minut?
Gammel dieselbil med konv. dieselmotor i 5 minutter?
Gammel dieselbil med konv. dieselmotor i et kvarter?
Nyere dieselbil med commonrail (e.l.) dieselmotor i 1 minut?
Nyere dieselbil med commonrail (e.l.) dieselmotor i 5 minutter?
Nyere dieselbil med commonrail (e.l.) dieselmotor i et kvarter?

Og så kan man gentage ovenstående spørgsmål for biler der lige har kørt 1
minut, 5 minutter eller et kvarter (eller mere) før pausen.

Hvor går grænsen?

Hvornår kan det betale sig at slukke i forhold til øget forurening ved
opstart, øget slid på motor o.s.v.?

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"I don't trust air i can't see"
-- Gene Hackman as Capt. Ramsey in 'Crimson Tide'

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-10-04 22:33

> [...]
prikket
> på skulderen af en herre i 40'erne (jeg er selv 25), som sagde - og jeg

*klip*

Jeg forstår ham udmærket. Hvor svært er det at dreje nøglen og standse
motoren, når man ikke sidder i bilen? Du lader da vel heller ikke motoren
kører, når du har parkeret bilen for natten, vel? Det er både spild af
penge, benzin og unødig forurening. Derudover er det skidt for motoren at gå
i tomgang i længere tid og oven i købet brændfarligt på en tankstation.

Er din bil svær at starte igen?

NS

Fra : koolberg

Dato : 20-10-04 08:30

Jammen dog, det er jo blevet en helt miljø skandale snak det her...

Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt, og hvis vi alle er så
hellige burde vi slet ikke kører bil, eller bruge varme, eller bruge
støm, eller spise grise, eller ... alt sviner, men vi vil ikke
undvære det, men heller ikke svine mere end nødvendigt... Jeg er
sikker på at de 20 smøger har lukket flere giftstoffer ud i
omverdenen, allerede inden de blev købt (fabrikation, lagring,
transport) end den bil ville kunne lukke ud, hvis den havde stået i
tomgang i 1 time.

Jeg kører en gammel bil, min kone kører en gl. bil, begge med
kaburatorer og begge med svinende benzin i, men jeg har sq ikke dårlig
samvittighed over det. Så længe politikerne i dette land mener at vi
skal have en co2 lov, men samtidig ikke sætter afgifterne ned på de
nye (læs mindre svindende) biler, kan jeg kun se dobbelt moral igen
igen.

Så længe du vil resikerer at miste din bil pga. at det var for
besværligt at tage nøglen med, og måske enda være skyld i andres
ulykke pga, biltyvens manglende evne bag rettet, jammen så kan jeg
altså ikke blive hidset op over de få partikler du sender ud af din
bil. Er sq mere bekymret over de polske og danske kulkræftværker.

Ved godt det her giver hug, er jo ikke en populær holdning, men
sålænge jeg ikke selv bor i et glashus, ja så vil jeg heller ikke
kaste stenene.

Ud over dette, ville jeg da gerne have set det lille optrin, tror det
ville have trukket mit smilebånd lidt bredere, og havde ikke vidst
hvem jeg ville syntes var den klogeste af de 2....

/koolberg

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 18:10

Sikke en holdning. Bare skide være med det for det er alligevel
dobbeltmoralsk!? Godt ikke alle tænker sådan, for så dumpede vi nok stadig
giftaffald i klitterne på Jyllands vestkyst og Proms Kemiske Fabrikker
levede stadig - i bedste velgående.

NS

Fra : phk

Dato : 20-10-04 18:31

> [...]
> dobbeltmoralsk!? Godt ikke alle tænker sådan, for så dumpede vi nok stadig
> giftaffald i klitterne på Jyllands vestkyst og Proms Kemiske Fabrikker

Ryger du, Niels?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:35

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ryger du, Niels?

Kan man blive høj af cigaretter?

--
Tom

Fra : phk

Dato : 20-10-04 19:56

> Kan man blive høj af cigaretter?

Du tænker på det han skriver - jeg tænker mere på om han forurener luften
for os andre. Men det kan han jo umuligt gøre med den moral han
tilsyneladende har.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:59

> Du tænker på det han skriver - jeg tænker mere på om han forurener luften
> for os andre. Men det kan han jo umuligt gøre med den moral han
> tilsyneladende har.

Tæller passiv rygning med

--
Tom

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 20:10

> Kan man blive høj af cigaretter?

Tjaa.. det kan man da godt, men det holder ikke særligt længe og man bliver
det kun hvis man ikke normalt ryger.

NS

Fra : Niels Skaaning

Dato : 20-10-04 19:49

> "Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ryger du, Niels?

Nix... fy for pokker nej da. Det er både nasty og usundt.

NS

Fra : koolberg

Dato : 21-10-04 14:37

> [...]
> dobbeltmoralsk!? Godt ikke alle tænker sådan, for så dumpede vi nok stadig
> giftaffald i klitterne på Jyllands vestkyst og Proms Kemiske Fabrikker

Nææ nej, der har du ikke læst rigtigt... jeg siger, tag fat i de store
syndere, og fej for din egen dør, før du kaster med bjørne der er
skudt i et glashus... eller noget.

Jeg mener selvfølgelig at der skal passes på miljø'et, men kan altså
ikke hidse mig op over en bil i tomgang i 1 min, når jeg tænker på
alle de andre miljø forurener, incl mig selv, kunne helt sikkert selv
være bedre til at passe på miljøet, men jeg har dårlige vaner og kan
lide min livsstil, og hvis du er så hellig NS, at du ikke bruger
strøm, aldrig køber noget der er pakket i plastik, vasker dit tøj i
koldt vand osv. osv... jammen så er det da fint, så har vi andre da en
at se op til, og du skal have lov til at kaste den første sten efter
mig.

/koolberg

Fra : Morgan Jones

Dato : 20-10-04 07:23

> Mig:

Var det en Fiat? Så har du forklaringen.

Morgan (Fiat ejer!)

Fra : Kim

Dato : 20-10-04 16:14

Hej

Mon ikke der er nogle der er lidt dobbelt moralske her, jeg ser mange om
vinteren der lige lader bilen gå i 10 min. inden de skal ud at køre, og
f.eks kørsel med bredde dæk forurener vel også unødvendig , når man kan få
smalle dæk med mindre rullemodstand, og kørsel med campingvogn ,jeg selv
starter oliefyret på bilen 10 min. før kørsel om vinteren , men det er nok
ikke bedre.
Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 19:21

> Jeg parkeret bilen udenforan, hvor der SKAL holde biler.
> Der var ingen kunder i butikken, så jeg lod bilen stå i tomgang, og gik
> ind for at købe smøger.

Jeg ville ikke ET sekund have ond af dig hvis der kom en og lånte bilen

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-10-04 19:36

Tom telepaterede følgende til sin PC:

> Jeg ville ikke ET sekund have ond af dig hvis der kom en og lånte
> bilen

Det er jo så en helt anden ting...

--
Mvh. Morten Fruergaard