Motorlampe lyser - Olie ok
Fra : Jacob

Dato : 19-10-04 15:14

Hej.

I morges da jeg startede min Polo fra 98 og havde kørt 20 meter begyndte
motorlampen at lyse. Jeg skyndte mig at stoppe og åbne hjelmen og tjekke olie
(Havde også tjekket olie om mandagen).
Starter derefter igen hvor den ikke lyser, og efter arbejde da jeg kører hjem er
der heller ikke noget... Hvad kan der være i vejen?

Mvh
Jacob

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.130.157)

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 15:31

> [...]
hjem er
> der heller ikke noget... Hvad kan der være i vejen?

Motorlampen har ikke noget med olie-stand/tryk at gøre det har sin egen
lampe.

Du er nødt til at have udlæst fejllageret på motorstyringen, det kan være
mange ting.
F.eks. defekt lambdasonde, maf-sensor, sekundær luft osv. osv.
Kun fejlkoden kan fortælle dig hvad der er galt.

Der skal bruges specielt diagnose udstyr til udlæsningen, f.eks. VW
værkstedet VAG1551 eller en Pc med VAG-COM.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 15:39

Lampen der lyste hedder "Motor - Olietryk" Også den du mener?

"Re: Motorlampe lyser - Olie ok"

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 16:15

> Lampen der lyste hedder "Motor - Olietryk" Også den du mener?

Nej - den som man "normalt" kalder motorlampen er den orange-gule fætter med
et motorsymbol med et lyn i.
Hvis det er den røde oliekande lampe der lyste, så har der været et problem
med olietrykket eller olietryksføleren.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : peter

Dato : 24-10-04 22:20

hvis det har været en gul olie lampe den lyste kan det betyde at der mangler
lidt olie

at du så åbner motor hjelmen tolker motorstyringen som at du har hældt olie
på og så dukker den op igen om ca 100 km