Re : Strafgift for gule plader
Fra : Jacob Madsen

Dato : 19-10-04 15:09

Hej

Så var jeg lige på motorkontoret og få ordnet det. Men de vidste ikke ret
meget, da det primært er en sag for Told og Skat, så vi må jo se hvad de
siger. Men hun tog min reg. attest og jeg skrev under på tro og love at jeg
ikke bruger min bil til andet en kørsel i firmaets tjeneste. Jeg kan nemlig
lige så godt sætte privatkrøslen ned til 0. Køre kun ca. 80 km privat om
måneden, idet vi har en bil/bus nummer to, som kan fragte alle vores unger,
hvilket en Toyota Sportsvan ikke er særlig velegnet til.

Jeg fatter det dog stadig ikke - at man kan slippe for at betale en afgift!!
Det er nok derfor der ikke står noget på told og skats hjemmeside.

Jacob

Toyota Sportsvan 2,2 TD 1998
VW Caravelle 2,4D 1992

Fra : Doodley

Dato : 20-10-04 14:51

> [...]
unger,
> hvilket en Toyota Sportsvan ikke er særlig velegnet til.

Det var også min erfaring fra besøget på motorkontoret - altså ikke noget
med bare at vise en lønseddel hvorpå der er udbetalt kørselsgodtgørelse.
Men jeg tror at jeg registrerer min kone som bruger, hun fører kørebog, og
så skal der vel bare være et par kørsler i den, og jeg må vel som ejer også
køre i den.

Mvh Jan Petersen
Picasso van - C3 hdi