Atter en hård konkurrent: www.lookout.dk..~
Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-10-04 14:18

Som enkelte måske husker, så var der en af mine konkurrenter der for et par
måneder siden var så snedig at anbefale sig selv under andre navne her i
nyhedsgrupperne for et stykke tid siden. Ideen er sørme også god. Kan man
klappe sig selv på ryggen i uhæmmet grad og endda lade som om man er en
tilfreds kunde, så burde det kunne lokke andre kunder til. Men etisk er det
faneme det værste svineri man kan forestille sig og det underminerer i høj
grad troværdigheden af hvad man kan læse her i grupperne.

Her er seneste eksempel:

---

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=64c5b966.0406090548.64c973fc%40posting.google.com&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26q%3Dlookout%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.*

En Karsten Klokkerholm prøver at komme af med nogle Garmin'er fra sit firma
Lookout. Han skriver fra en mailadresse at lookout.dk. Det er sådan set fair
nok, dog ikke helt godkendt i en privat gruppe.

---

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=cisehg%2429em%241%40news.cybercity.dk&rnum=5&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26q%3Dlookout%26btnG%3DS%25C3%25B8g%26meta%3Dgroup%253Ddk.*

Her efterlyser Karsten Klokkerholm nogle varer til sin butik, dog med en
anden mailadresse fra Cybercity.

---

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=415130e9%240%24161%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=14&prev=/groups%3Fq%3Dlookout%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.*%26start%3D10%26sa%3DN

Så går det galt. Samme Karsten - eller en "KK" i dette tilfælde - spørger nu
om et produkt han har set i denne fantastiske butik, som man dog ud fra hans
e-mail adresse kan se er hans egen. Mistanken er vækket....

---

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=cl0pkh%242cjn%241%40news.cybercity.dk&rnum=15&prev=/groups%3Fq%3Dlookout%26hl%3Dda%26lr%3D%26group%3Ddk.*%26start%3D10%26sa%3DN

Her går det helt galt.... En Hans C spørger til en Garmin 2620 han har
fundet til en god pris. Han bliver anbefaler at købe den hos Lookout af Leif
Steffensen, der selv har købt en tilsvarende maskine der med stor succes.
Det ender (naturligvis) med, at Hans C køber en 2620 hos Lookout hvor han
oven i købet får en super service.

Så er alt jo godt - skulle man tro. Men lidt problemer er der dog. Lidt
søgen på nettet har vist, at

Karsten Klokkerholm
KK (ok, den var for nem)
Leif Steffensen og
Hans C ...... er en og samme person - Karsten Klokkerholm fra
www.lookout.dk!!!!

Her er Karsten Klokkerholm:

From: "Karsten K" dsl143895@FJERN.vip.cybercity.dk

Newsgroups: dk.marked.kommerciel
Subject: købes: telte og soveposer
Date: Wed, 22 Sep 2004 20:06:14 +0200
17:59:12
Her er Hans C:

62.66.184.215 (22 Sep 2004 17:59:12 GMT)

Og her er Leif Steffensen:

62.66.184.215 (17 Oct 2004 11:22:25 GMT)

Jeg må indrømme, at min harme over sådan noget klamt svineri stort set ingen
grænser kender. Jeg håber sq, at der er et eller andet dumt svin som i den
grad får en dårlig smag i munden nu og jeg håber ikke, at der er nogle som
har købt som ham på baggrund af en "fin" anmeldelse.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-10-04 14:36

Thomas Landberg wrote:

SNIP!

Hvad har det med biler og bilstereo at gøre?
Navigationsgruppen er muligvis interesseret (læser den også selv), men
det passer vel egentlig heller ikke ind der - ?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 15:43

> Hvad har det med biler og bilstereo at gøre?
> Navigationsgruppen er muligvis interesseret (læser den også selv), men
> det passer vel egentlig heller ikke ind der - ?

Vi har haft problemet her i gruppen også...

Det er direkte usmageligt og ødelæggende for nyhedsgrupper, hvilket betyder,
at ALLE grupper på have fokus på det.

Desværre ser man en stigende tendens i engelske og amerikanske fora, hvor
ansatte "sniger" skjult reklame ind i grupperne.

Jeg vil sige tak, til Landberg for igen at sætte fokus på problemet.

Der er intet galt i også at sælge et produkt - men det skal ud i det åbne.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-10-04 15:55

> [...]
>
> Jeg vil sige tak, til Landberg for igen at sætte fokus på problemet.
>
> Der er intet galt i også at sælge et produkt - men det skal ud i det åbne.

Tak til Jan for at besvare spørgsmålet bedre end jeg selv kunne have gjort
det.

Jeg har to ting i klemme her. Dels mener jeg det er unfair konkurrence
overfor mit firma når andre firmaer fører sig frem på den måde. Det er ikke
nogen hemmelighed, at jeg også tjener på at "gamle" kunder anbefaler mig,
men disse anbefaliner er intet værd hvis det bliver den gængse opfattelse,
at de er lavet af en selv eller familie og venner.
Den anden ting er, at jeg er flittig læser af nyhedsgrupperne. Når jeg ser i
en gruppe, at en eller anden har gode erfaringer med et produkt eller en
forretning, så har jeg da en vis forhåbning om, at det jeg læser er rigtigt.
Det er et spørgsmål om tillid. Hvis denne tillid ryger er nyhedsgrupperne
ubrugelige.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-10-04 16:39

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en meddelelse news:41752acb$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har to ting i klemme her. Dels mener jeg det er unfair konkurrence overfor mit firma når andre firmaer fører sig frem på den
> måde.

Det er forståeligt. De par gange jeg har oplevet det synes jeg
nu ret hurtigt det er blevet opdaget og udbasuneret til almen
oplysning - hvilket jeg mener er måden at gøre det på.

Derfor undrer det mig også at der nu skrives om en KK, der
bla. sælger gps'er, i en gruppe, hvor han aldrig har optrådt
(mig bekendt).

Nuvel - nok om det.

Problemet er helt sikkert kommet for at blive og det vil med
garanti blive værre endnu, så lidt sund fornuft og påmindelse
skader jo aldrig

/Jakob

Fra : Peter

Dato : 19-10-04 14:48

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41751417$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

[klip]

> [...]
> grad får en dårlig smag i munden nu og jeg håber ikke, at der er nogle som
> har købt som ham på baggrund af en "fin" anmeldelse.

Du bør nok orientere klovnen om eksistensen af nærværende tråd - blot for
god ordens skyld.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Coach [4130]

Dato : 19-10-04 15:34

> [...]
> det faneme det værste svineri man kan forestille sig og det underminerer i
> høj grad troværdigheden af hvad man kan læse her i grupperne.

<klip>

en Dr. Jekyll and Mr. Hyde er på spil derude

Klamt.

mvh
Bri@n

Fra : C. Caspersen

Dato : 19-10-04 16:15

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41751417$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Hehe - fint efterforsket

Drop det dér bokstuning - politiet mangler folk!

Fra : Jacob

Dato : 19-10-04 22:20

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message news:<41751417$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

[SNIP]

Tak for advarslen. Den slags vil jeg skam ikke støtte.

--
Jacob

Fra : Frank Leegaard

Dato : 20-10-04 00:05

Troede ikke man måtte X poste - Det er vel heller ikke smart
nyhedsgruppeadfærd?
/FL

Fra : phk

Dato : 20-10-04 05:06

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse

> Troede ikke man måtte X poste - Det er vel heller ikke smart
> nyhedsgruppeadfærd?

Lad os antage du har ret - hvor smart er det så IKKE at slette i indlægget?
Hvor smart er det at crossposte i stedet for at nøjes med at sende til den
RIGTIGE gruppe (som jeg undtagelsesvis ikke FUTTER til?
Og hvor har du lært at topposte - hvert fald ikke på www.usenet.dk/netikette
!!

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Landberg

Dato : 20-10-04 08:39

> Troede ikke man måtte X poste - Det er vel heller ikke smart
> nyhedsgruppeadfærd?

Tja, nu har jeg postet i de nyhedsgrupper jeg fandt relevant. Mener nu ikke
det er ulovligt, men jeg kan godt se, at jeg med min post er en forbryder i
samme grad som den gode KK....