Campingvogn
Fra : phk

Dato : 19-10-04 13:20

Hvor mange her kører med campingvogn - hvad med at lave et lille træf - kun
os? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 13:28

> Hvor mange her kører med campingvogn - hvad med at lave et lille træf -
kun
> os? :)

Må os som køre med trailer eller tågelygter, eller 6cylindre så komme med,
eller skal vi lave vores eget træf ?? ))))

Mvh
Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-04 13:34

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> kun
>
> Må os som køre med trailer eller tågelygter, eller 6cylindre så komme med,
> eller skal vi lave vores eget træf ?? ))))

Ja, det var også min tanke - straks skal man diskrimineres bare fordi man
ikke kører med campingswugn....

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-10-04 14:04

On Tue, 19 Oct 2004 14:33:38 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det var også min tanke - straks skal man diskrimineres bare fordi man
>ikke kører med campingswugn....

>--

Hør nu her, Henrik.

Hvis du og jeg blev inviteret til sådan et tam-tam, ville vi jo
muligvis have et par ting vi ønskede debatteret. Jeg tænker i den
forbindelse på diverse trafikale situationer, som ikke altid bliver
løst på den smidigste måde.

Det kan de ellers udmærkede campister sikkert ikke være tjent med.

På den anden side: Hvis et sådant træf indeholder underholdende
indslag, som f.eks. konkurrencer i præcisionsbakning, og præmierne er
attraktive, så melder jeg mig også som diskrimineret.

Venlig hilsen
Folmer

Der som vanligt stikker af til Finland, når der er øretæver i luften.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 14:21

> På den anden side: Hvis et sådant træf indeholder underholdende
> indslag, som f.eks. konkurrencer i præcisionsbakning, og præmierne er
> attraktive, så melder jeg mig også som diskrimineret.

hehe den er jeg frisk på !! jeg er en haj med en trailer på.. )

Mvh
Morten

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-10-04 14:40

Juel wrote:

> hehe den er jeg frisk på !! jeg er en haj med en trailer på.. )

Må se mere eller mindre komisk ud

/Jakob

Fra : S.B.

Dato : 19-10-04 21:38

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Må se mere eller mindre komisk ud
>
> /Jakob

Men nemt, en haj kan ikke bakke :)

/Søren

Fra : phk

Dato : 19-10-04 15:19

> På den anden side: Hvis et sådant træf indeholder underholdende
> indslag, som f.eks. konkurrencer i præcisionsbakning, og præmierne er
> attraktive, så melder jeg mig også som diskrimineret.

Det arrangerer jeg gerne såfremt fremmødet kan formodes at blive
overvældende ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : phk

Dato : 19-10-04 13:50

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> kun
>
> Må os som køre med trailer eller tågelygter, eller 6cylindre så komme med,
> eller skal vi lave vores eget træf ?? ))))

I må da gerne komme med.

Hvad vil I sove i? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-04 13:58

> I må da gerne komme med.
>
> Hvad vil I sove i? ;)

"Vi" kører i STORE biler. ;-p

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-10-04 14:12

On Tue, 19 Oct 2004 14:58:03 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

>"Vi" kører i STORE biler. ;-p

>--

Hvis det ikke generer nogen, har vi selv soveværelse med.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : phk

Dato : 19-10-04 15:20

> Hvis det ikke generer nogen, har vi selv soveværelse med.

2 rigtige af to mulige - hvis du tager lastbilen med ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : S.B.

Dato : 19-10-04 21:44

> Hvis det ikke generer nogen, har vi selv soveværelse med.
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Synes godt folk der kører Ford kunne få lov at deltage på dispensation.
Deres biler kører vel lidt som min campingvogn.
over 135 km/t så begynder den også at slingre *G*

/Søren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-10-04 14:21

Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:
> "Vi" kører i STORE biler. ;-p

Nemlig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 19-10-04 15:21

meddelelse news:417514d9$0$77012$14726298@news.sunsite.dk...
> Henrik B. telepaterede følgende til sin PC:

> Nemlig...

Har hørt en fugl synge om 4-hjulstrækkere ikke er særlig velegnede til at
bakke med når der er påhæng på ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-10-04 16:19

phk wrote:

> Har hørt en fugl synge om 4-hjulstrækkere ikke er særlig velegnede
> til at bakke med når der er påhæng på ;)

Hvorfor ikke???

Det er da alene et ? om at kende sit køretøj.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 19-10-04 18:50

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke???
>
> Det er da alene et ? om at kende sit køretøj.

Dét er det faktisk ikke. Jeg ved det fra mig selv - i 94 Mondeo (senere
modeller drejer åbenbart ikke så skarpt) bakkede jeg perfekt med campingvogn
. I Golf´en er det knapt så godt af flere grunde.

1. Den drejer ikke så skarpt (lige som firhjulstrækkeren)

2. Man er meget tæt på campingvognen, hvilket ved baglæns højresving
bevirker at campingvognen skal dreje ret meget før man kan se siden af den
når man kikker bagud og dermed se hvor meget den drejer.

3. Udhænget er meget kort på Golfen hvilket gør det svært at få
campingvognen til at dreje skarpt på lille plads og hvilket også gør det
sværere at komme uden om forhindringer hvis man er kommet liiige tæt nok på
et eller andet ved fremadkørsel (ved at dreje endnu skarpere i den retning
man er ved at dreje kan man rent faktisk få campingvognen til at køre lige
ud før den drejer (og dermed forhåbentlig forbi forhindringen) endnu mere.

4. Der er sikkert flere uforståelige og glemte forskelle.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 20-10-04 10:02

phk wrote:

> [...]
> forhåbentlig forbi forhindringen) endnu mere.
>
> 4. Der er sikkert flere uforståelige og glemte forskelle.

Alt meget rigtigt, men stadig et ? om at kende sit køretøj.

Nogle ret vigtige faktorer,

styretøjet evne til at dreje, servo, max svingegenskaber.

Ligeledes afstanden fra bagsksel på til trækkrog på bil, jo kortere afstand,
jo sværer/langsommere er det at fange/korrigere en afvigelse.

Jeg kan godt følge dig, der er ofte kort afstand fra bagerste aksel til
trækkrogen på en kort model af en firhjulstrækker, dette bevirker at den
bliver vanskeligere at håndtere ved bakning..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : phk

Dato : 20-10-04 14:03

> Jeg kan godt følge dig, der er ofte kort afstand fra bagerste aksel til
> trækkrogen på en kort model af en firhjulstrækker, dette bevirker at den
> bliver vanskeligere at håndtere ved bakning..

4-hjulstrækker kan som regel ikke dreje så skarpt - stor vendediameter.

--
Per, Esbjerg

Fra : hanzen

Dato : 19-10-04 16:23

> "Vi" kører i STORE biler. ;-p

Ja, bare fordi man KAN trække en campingvogn behøver man jo ikke gøre det.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-10-04 14:09

> Hvad vil I sove i? ;)

Soveposen, hvad ellers

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 14:21

> Soveposen, hvad ellers

)

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 20-10-04 18:49

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> kun
>
> Må os som køre med trailer eller tågelygter, eller 6cylindre så komme med,
> eller skal vi lave vores eget træf ?? ))))

Jeg har da trailer og tåbelygter

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 18:53

KLIP

> Jeg har da trailer og tåbelygter

Jeg har alt fra 4 cylindre, trailer, tåbelygter og op til 8 cylindre, så jeg
må også have en chance..

Jeg er sikker på Jan (Stevns) også kan matche dette...

Bjørn Jørvad

Fra : Leonard

Dato : 20-10-04 20:04

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Jeg har alt fra 4 cylindre, trailer, tåbelygter og op til 8 cylindre, så jeg
>må også have en chance..

Hvad med 5 cylindre til at trække en trailer, hvor lasten har 8
cylindre og en samlet længde på vogntoget på 13,5 m ?
Nå, ja og for at det ikke skal blive for nemt, så har trækkeren 4wd.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 20-10-04 20:26

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad med 5 cylindre til at trække en trailer, hvor lasten har 8
> cylindre og en samlet længde på vogntoget på 13,5 m ?
> Nå, ja og for at det ikke skal blive for nemt, så har trækkeren 4wd.

LOL .... du er selvskreven til at deltage.

Bjørn Jørvad

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-10-04 21:46

> Hvor mange her kører med campingvogn - hvad med at lave et lille træf -
kun
> os? :)

God ide

Jørgen, Helsinge

Fra : phk

Dato : 20-10-04 05:07

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
> kun
>
> God ide

Hvis jeg skal arrangere noget - og det gør jeg gerne - så bliver det i
Jylland ;)

--
Per, Esbjerg