Rystelser under accelleration??
Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 19-10-04 09:28

Hej!

Jeg har et fænomen i min vogn som jeg godt kunne tænke mig lidt input
til.

Hvis jeg accelererer kraftigt i f.eks. 3. gear kan jeg mærke en
rystelse i bilen som om den ikke accelererer helt jævnt.. trækket er
som sådan fint og jævnt, men det føles nærmest som om den trækker
hårdest i skiftevis den ene og den anden side (forhjulstrækker)! Bedre
kan jeg næsten ikke forklare det! :)

Det er ikke meget, men det kan mærkes og jeg synes ikke det er noget
jeg har mærket i mine tidligere biler (hondaer allesammen), men nu
kører jeg så ford mondeo og har bemærket ovenstående fænomen.

Er det normalt? Er det unormalt og i så fald, hvad kan det være? Er
det ikke til at forstå hvad jeg mener?
--
Beowulf Schaeffer
2000'er Ford Mondeo 2,0i Ambiente 4d

Fra : TG4600

Dato : 19-10-04 09:55

"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> wrote in message
> [...]
> kører jeg så ford mondeo og har bemærket ovenstående fænomen.
>
> Er det normalt? Er det unormalt og i så fald, hvad kan det være? Er

Uden at vide for meget om det ville min mistanke pege på defekte
støddæmpere, som vil kunne medføre et lille 'slip', feks ved "kraftig"
acceleration.

/TG

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 19-10-04 10:02

On Tue, 19 Oct 2004 10:54:52 +0200, "TG4600" <no @ where . dk> wrote:

> [...]
>
>Uden at vide for meget om det ville min mistanke pege på defekte
>støddæmpere, som vil kunne medføre et lille 'slip', feks ved "kraftig"

Ok. Så må jeg ud og trykke på den! Umiddelbart synes jeg dog den
ligger fremragende på vejen, men tak for tippet. Det skal da checkes.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-10-04 14:07

On Tue, 19 Oct 2004 10:27:49 +0200, Beowulf Schaeffer <noway@noway.no>
wrote:

> [...]
>kører jeg så ford mondeo og har bemærket ovenstående fænomen.
>
>Er det normalt? Er det unormalt og i så fald, hvad kan det være? Er

Er der ikke noget med at forhjulstrukne biler gør dén slags, som
kompensation for at trækakslerne ikke er lige lange?

Mener at have hørt dette et eller andet sted.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 19-10-04 14:19

On Tue, 19 Oct 2004 15:07:05 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Er der ikke noget med at forhjulstrukne biler gør dén slags, som
>kompensation for at trækakslerne ikke er lige lange?
>
>Mener at have hørt dette et eller andet sted.

Hmm.. jamen det kan da godt være. Jeg har bare ikke lagt mærke til det
før i de andre forhjulstrækkere jeg har haft. Honda civic'er hele
bundtet!

Fra : phk

Dato : 19-10-04 15:22

"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> som sådan fint og jævnt, men det føles nærmest som om den trækker
> hårdest i skiftevis den ene og den anden side (forhjulstrækker)! Bedre

Sådan gør min bil også. Det er fordi den mister grebet på forskellige
tidspunkter i højre og venstre side ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Beowulf Schaeffer

Dato : 20-10-04 08:01

On Tue, 19 Oct 2004 16:22:13 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

>Sådan gør min bil også. Det er fordi den mister grebet på forskellige
>tidspunkter i højre og venstre side ;)

Haha.. ja det var der også en kammerat der foreslog mig og jeg må da
indrømme at det var på våd vej at det skete .. men at der skulle være
så meget træk (og så dårlig micheliner) på dytten at det skulle ske,
eller at antispinnen var årsagen havde jeg ikke regnet med :)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-10-04 11:32

wrote:

>"Beowulf Schaeffer" <noway@noway.no> skrev i en meddelelse

>Sådan gør min bil også. Det er fordi den mister grebet på forskellige
>tidspunkter i højre og venstre side ;)

Ah der er derfor at det ryster sårn i hele bilen fra tid til anden.
Flemming Jacobsen