Diesel-rugbød ?
Fra : Basil

Dato : 18-10-04 18:13

Hej.
Bare en nysgerrrig tanke jeg fik i dag.
Transporteren kender jeg bedst som en dieselhakker, men hvornår kom det
første "Rugbrød" egenligt på diesel (nu tænker jeg altså helt tilbage på
type1) ?
De gamle rugbrød jeg ser i dag, en sjælden gang, lyder og lugter af benzin,
synes jeg.
Kai

Fra : Birger Møller

Dato : 18-10-04 19:08

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> type1) ?
> De gamle rugbrød jeg ser i dag, en sjælden gang, lyder og lugter af

Type 1 og 2 findes ikke som diesel. Først med den sidste model fandt Vw på
at lægge en golf diesel motor bagi.

mvh.
Birger/Langeland

Fra : Basil

Dato : 18-10-04 19:10

Birger Møller wrote:
> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
>>

> Type 1 og 2 findes ikke som diesel. Først med den sidste model fandt Vw på
> [...]

He he, tænkte det nok.
Hvor er vi henne i årgang ?
Kai

Fra : Birger Møller

Dato : 18-10-04 19:25

> He he, tænkte det nok.
> Hvor er vi henne i årgang ?
> Kai

Jeg tror vi er henne i slut halvfjerdserne.

Mvh
Birger/Langeland

Fra : Jan Vennike

Dato : 18-10-04 19:26

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> He he, tænkte det nok.
> Hvor er vi henne i årgang ?
> Kai

Jeg har en type 2 benzin, den sidste årgang ('82 ).

Jeg erindrer at naboen havde en type 3 fra '83, så skillelinjen er nok
deromkring.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:55

"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse

> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg har en type 2 benzin, den sidste årgang ('82 ).
>
> Jeg erindrer at naboen havde en type 3 fra '83, så skillelinjen er nok
> deromkring.

Type 3 og 4 er ikke en varevogn. Men en personbil:

http://www.hallvw.clara.co.uk/type3.htm

http://www.hallvw.clara.co.uk/type4.htm

Type 2 som er varevogne gik fra 1949 til 1992, betegnelsen dækker således
fra den runde "hippiecontainer" til den mere firkantede model.

Transporter T4 og T5 navne refererre ikke til de tidligere "type" betegnelse
som VW brugte men er simpelthen et navn man har givet dem, jeg ved ikke helt
hvor det stammer fra.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:40

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

VW Type 1 er ikke et rugbrød men den gamle boble, Type 2 er rugbrødet og
dækker over aller generationer fra 1968 til 1992
hvor transporter T4 kom til.

Anyway den første dieselmotor i Type2 kom i 1981 og var den 50 Hk 1,6 D
(motortype CS),
og var i VW model 245 (Den firkantede transporter).
I 1984 kom så den første 1,6 Turbo Diesel med 70 HK (motortype JX).

Den første VW diesel motor er dog mig bekendt 1,5D med 50 Hk, i Golf 1 fra
1976.
I 1980 kom så den første 1,6D med 54 Hk i Golf 1, sådan en har jeg selv
været den stolte ejer af, da lærte man at planlægge sine overhalinger :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:57

> VW Type 1 er ikke et rugbrød men den gamle boble, Type 2 er rugbrødet og
> dækker over aller generationer fra 1968 til 1992

Rettelse - den første model fra 1949 til 1967 hed selvfølgelig også Type 2.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-10-04 19:16

Basil wrote:
> tilbage på type1

Jeg errindrer ikke at Type1 har været lavet med diesel...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk