Forlygte golf 4
Fra : nicolai hansen

Dato : 18-10-04 17:11

Hej,

Jeg har været uheldig at smadre glasset på højre forlygte på min VW Golf 4
2002.

Jeg kan skaffe en uorg. Valeo lygte til ca, 1200,00 inkl. moms. Vw vil have
1700 + moms og montage. Der er jo noget at spare ved selv at gøre det.

Men, er det muligt for alm. dødelige at skifte lygten selv uden spec.
værktøj eller skal man holde sigt lagt væk fra sådan noget? Jeg har ikke
rodet med biler andet end til husbehov.

PFT for svar.

Mvh
Nicolai

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 17:56

"nicolai hansen" <torsmark48@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men, er det muligt for alm. dødelige at skifte lygten selv uden spec.
> værktøj eller skal man holde sigt lagt væk fra sådan noget? Jeg har ikke

Jeg husker en som for et par år siden kom i problemer ved SB fordi den
uoriginale parabol havde et andet leddetal end den originale, så han kom til
at købe 2 paraboler i sidste ende.

Kig godt efter hvad du køber

--
Tom

Fra : nicolai hansen

Dato : 18-10-04 18:11

> Jeg husker en som for et par år siden kom i problemer ved SB fordi den
> uoriginale parabol havde et andet leddetal end den originale, så han kom
> [...]
Den orginale er også fra Valeo, men det er jo nok ikke ensbetydende med at
de er ens?

Men ligeså vigtigt. Den de svær at skifte?

Nicolai

Fra : nicolai hansen

Dato : 18-10-04 18:20

> til

> Den orginale er også fra Valeo, men det er jo nok ikke ensbetydende med at
> de er ens?

Prøver lige igen: Er den svær at skift?

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 19:08

> "nicolai hansen" <torsmark48@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøver lige igen: Er den svær at skift?

Den orginale er en Valeo, så du skulle fint kunne bruge en Valeo, jeg købte
på et tidspunkt en ny baglygte ved VW, den var i en Valeokasse, med et VW
nr. påklistret, så jeg tror ikke at der er forskel overhovedet.

Mht udskiftningen:
Det kommer an på hvad du mener er svært.
Man skal have foreste kofanger af for at skifte den, men det er forholdsvis
let.
Årsgen hertil er at skruerne som lygten er monteret med er skjult under
kofangeren.

Se her:

http://www.vwfanatic.dk/Billeder/G4Stossfaenger.jpg

Du skal ikke afmontere alle stumperne (og nummerpladen) fra kofangeren, kun
af med alle skruerne og kølergrillen.
Og derefter af med kofangeren komplet. Svjh. tager det ca 15-20 minutter at
afmontere den.

http://www.vwfanatic.dk/Billeder/G4Scheinwerfer.jpg

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Nicoai Hansen

Dato : 19-10-04 07:21

> [...]
> på et tidspunkt en ny baglygte ved VW, den var i en Valeokasse, med et VW
> nr. påklistret, så jeg tror ikke at der er forskel overhovedet.

Den er bestilt.

> [...]
> af med alle skruerne og kølergrillen.
> Og derefter af med kofangeren komplet. Svjh. tager det ca 15-20 minutter

Lige hvad jeg skulle bruge.

> --
> /Claus
>
> http://vwfanatic.dk

Tak for hjælpen Claus. Jeg prøver selv - der ser ud til at være muligt for
mening mand.