Strafafgift for guleplader?
Fra : Mads

Dato : 18-10-04 11:05

Hej

Hørte for et stykke tid siden noget om en mulighed for at halvere
strafafgiften for guleplader, nogen der ved hvad det gik ud på?

Fra : Jacob Madsen

Dato : 18-10-04 13:00

"Mads" <Dono@mail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hørte for et stykke tid siden noget om en mulighed for at halvere
> strafafgiften for guleplader, nogen der ved hvad det gik ud på?

KOmbineret erhvervsmæssigt og privat brug af bilen. Ikke noget for os
almindelige dødelige, men hvis du har bilen som en del af din virksomheds
momspligtige aktiviteter, så kan du gør brug af det.
Med andre ord - så bliver du pålagt halv afgift ved anvendelse af firmaøsen
privat.

Jacob

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 13:22

"Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse

> KOmbineret erhvervsmæssigt og privat brug af bilen. Ikke noget for os
> almindelige dødelige,

Passer ikke...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-10-04 13:35

> "Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse

> Passer ikke...

Joeh, det passer fint.....

Michael

Fra : bme

Dato : 18-10-04 13:38

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Joeh, det passer fint.....

Du skal bare køre een gang om året for din virksomhed med skattefri
kørselsgodtgørelse - så kan du få den halve strafafgift.

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 13:43

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> Du skal bare køre een gang om året for din virksomhed med skattefri
> kørselsgodtgørelse - så kan du få den halve strafafgift.

Nemmerli'...

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jørgen L.

Dato : 18-10-04 17:13

> Du skal bare køre een gang om året for din virksomhed med skattefri
> kørselsgodtgørelse - så kan du få den halve strafafgift.

og hvordan gør man lige det, sådan rent praktisk ?

Hilsen Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 17:26

"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse

> og hvordan gør man lige det, sådan rent praktisk ?

Man skal blot have én lønseddel i årets løb, hvorpå der er kilometer-penge
fra arbejdsgiver. Det kan f.eks. have været i forbindelse med
kursusdeltagelse. Så retter man henvendelse til motorkontoret og fortæller
at man benytter bilen til delvis erhverv, for arbejdsgiver. Vupti, nu
betaler du "kun" 2520,- i strafafgift.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Jacob Madsen

Dato : 18-10-04 22:02

> [...]
> kursusdeltagelse. Så retter man henvendelse til motorkontoret og fortæller
> at man benytter bilen til delvis erhverv, for arbejdsgiver. Vupti, nu

Hold da kæft hvor er jeg lige pludselig glad for at jeg er så dum. Jeg
ringer fluks til motorkontoret i morgen. Jeg kører 70000 km for firmaet om
året, så der skulle vel være en mulighed for at få det nedsat.

Jacob

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-04 08:07

"bme" <bme@fritid.tele.hej> wrote in message

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal bare køre een gang om året for din virksomhed med skattefri
> kørselsgodtgørelse - så kan du få den halve strafafgift.

For at citere min chef: "Hvor står det henne" ?
Det lyder jo vældig godt - men næsten også for godt til at være sandt så der
er en catch ved det.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-04 10:21

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4174bcf9$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> For at citere min chef: "Hvor står det henne" ?

Jeg gider ikke finde det, men jeg er sikker på at det kan findes på f.eks.
http://www.danske-lov.dk/
Men et opkald til enhver bilforhandler vil bekræfte at når bilen benyttes
til "delvis erhverv", så er der afgiftsreduktion. De har også tro- og love
erklæringer liggende, man indsender sammen med registringen på nye og brugte
biler. Men ændrer situationen sig senere, er det blot at ringe på
motorkontoret og gøre dem opmærksom på at det forholder sig såden.

> Det lyder jo vældig godt - men næsten også for godt til at være sandt så
> der
> er en catch ved det.

Nope. Blot SKAL det være en gulpladebil - altså med varerum.

P.S. Jeg arbejder ogs
--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-04 10:26

> P.S. Jeg arbejder ogs
> --
> M.v.h.
> -------------------------------------
> Livet er for kort til lange overhalingerå hos en bilforhandler.

Ok, så gik det da HELT GALT for OE....!!

Jeg prøver igen: P.S. Jeg arbejder også hos en bilforhandler.

M.v.h.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-04 10:33

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> meddelelse news:4174bcf9$0$227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg gider ikke finde det, men jeg er sikker på at det kan findes på f.eks.

Jeg var fordi troll og skvats hjemmeside og der kunne jeg nemmerlig ikke
finde noget om det

> Nope. Blot SKAL det være en gulpladebil - altså med varerum.

Aaahh - det er der den ligger :)
Så er det jo pludselig snævret en del ind hvad der kan bruges til formålet.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Henrik B.

Dato : 19-10-04 10:59

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4174df5c$0$269$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Aaahh - det er der den ligger :)
> Så er det jo pludselig snævret en del ind hvad der kan bruges til
> formålet.

Nej, for det har hele tiden været gulpladebiler vi har snakket om, da det er
de eneste der har den ekstra (straf)vægtafgift på 5040,- oveni den normale
vægtafgift.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-10-04 11:08

> [...]
er
> de eneste der har den ekstra (straf)vægtafgift på 5040,- oveni den normale

Det var bare mig der troede træerne groede ind i himlen..
Men det er da også værd at tage med at man kan slippe for den dummebøde -
det er jo ikke helt uvæsentligt beløb hvert år man skal donere til
statskassen :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-10-04 13:40

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Jacob Madsen" <c@tis.dk> skrev i en meddelelse

> Passer ikke...

Link? :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-10-04 23:32

Jacob Madsen wrote:
> [...]
> virksomheds momspligtige aktiviteter, så kan du gør brug af det.
> Med andre ord - så bliver du pålagt halv afgift ved anvendelse af

Dog skal du være opmærksom på at der ikke må være løftet moms af på
køretøjet, så vidt jeg er orienteret.

Hvilket jo også kun kan være tilfældet hvis du er momsregistreret.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 18-10-04 19:52

Henrik B. skrev i Message-ID:
<4173ee90$0$188$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> [...]
> motorkontoret og fortæller at man benytter bilen til delvis erhverv,
> for arbejdsgiver. Vupti, nu betaler du "kun" 2520,- i strafafgift.

Er dette virkeligt alt? Holder den i byretten?

Jeg har fået kilometerpenge fra mit arbejde - kan jeg blot tage på
motorkontoret med min lønseddel?

Derudover har jeg mit eget firma - kan jeg bare skrive en erklæring til
mig selv? Det lyder for let. Er der ikke andet beskatning, der spiller
ind?

(Det ville være rart at spare 2500!)

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : Henrik B.

Dato : 18-10-04 20:42

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Er dette virkeligt alt? Holder den i byretten?

Jep.

> Jeg har fået kilometerpenge fra mit arbejde - kan jeg blot tage på
> motorkontoret med min lønseddel?

Du behøver ikke at medbringe lønseddel. Du ringer blot til dem og gør
opmærksom på at du benytter bilen delvis til erhverv (dit arbejde). I
teorien skal man også kunne fremskaffe en arbejdsgivererklæring på at de
kræver at man benytter bilen for firmaet. Men jag har aldrig hørt om nogen
der er blevet afkrævet dokumentation.

> Derudover har jeg mit eget firma - kan jeg bare skrive en erklæring til
> mig selv? Det lyder for let. Er der ikke andet beskatning, der spiller
> ind?

Hvis du i forvejen har et firma er der slet ikke nogen grund til alt det med
lønseddel o.s.v.
Noget helt andet er - hvis du har eget firma, hvorfor hulen har du ikke
leaset bilen???

> (Det ville være rart at spare 2500!)

Tjah, jeg drikker Tuborg.

--