Hjælp til at vælge billig ræc
Fra : Jacob

Dato : 17-10-04 17:30

Hej NG,

Jeg vil gerne have en ræcerbil med automatgear, klimaanlæg og hele
svineriet, men jeg gider ikke betale for det (lyder bekendt?)

Det vil sige, mit prismax ligger omkring 170.000kr - det er det
absolutte max. Jeg ville foretrække ca. 100-150.000, men ved godt at
det så nok skal være brugt. Det er nu heller ikke noget problem hvis
det er nyere brugt. Jeg er ligeglad med bagsæder, men vil til gengæld
ikke have en mini-bil som f.eks. de gamle guleplade-Golf'er.

Jeg har kigget mig omkring og har fået følgende tilbud, som jeg selv
synes er godt. Jeg prøvekørte den og syntes godt den kunne bruge en
bedre acceleration, men den fås ikke med større motor.

Fabriksny Citroen Xsara Picasso 2.0i ExclusiveVan Aut.: 166.000,-
(listepris 184.000)
Dette inkluderer alt i udstyr: automatgear, fuldautomatisk klimaanlæg,
træk, og meget mere.
Motoren er på 138HK og går 0-100km/t på ca. 11sek.
http://www.citroen.dk/model.asp?mid=25&tid=125&ctid=18

Måske har jeg allerede fat i det bedste jeg kan få inden for mine
kriterier, men jeg er meget åben for andre forslag.

På forhånd tak,

--
Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 17-10-04 18:30

Jacob wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg vil gerne have en ræcerbil med automatgear, klimaanlæg og hele
> svineriet, men jeg gider ikke betale for det (lyder bekendt?)

Racer og automatgear, hvordan kommer de ind i samme sætning?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens

Dato : 17-10-04 18:40

> Racer og automatgear, hvordan kommer de ind i samme sætning?

Chevrolet Corvette/Camaro/Mustang !
Meeen det er svært

Fra : Mogens

Dato : 17-10-04 18:47

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Chevrolet Corvette/Camaro/Mustang !

FORD Mustang!

Fra : Niels Skaaning

Dato : 17-10-04 18:59

> FORD Mustang!

En billig racer kunne være en Citroën Xantia V6 med Activa og manuelt gear.
Så fikser du lige et autmatgear fra en Exclusive over i og så har den
automatgear. Voila! Et stk. bil med ca. 200 hk og vilde svingegenskaber.

NS

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-10-04 11:05

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så fikser du lige et autmatgear fra en Exclusive over i og så har den
> automatgear. Voila! Et stk. bil med ca. 200 hk og vilde svingegenskaber.

Jo, men kan sådan en Citroen holde til at lege racerbil ??

Jeg tror det ikke !

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-10-04 11:45

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo, men kan sådan en Citroen holde til at lege racerbil ??
>
> Jeg tror det ikke !

Vel lige så godt som de fleste andre biler som f.eks. BMW, Mercedes osv.
Ellers kan den jo forstærkes lidt hist og her.

NS

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-10-04 12:01

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vel lige så godt som de fleste andre biler som f.eks. BMW, Mercedes osv.
> Ellers kan den jo forstærkes lidt hist og her.
>
> NS

Jeg tvivler ...men OK, de kan da ha' forbedret sig

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-10-04 15:13

> Jeg tvivler ...men OK, de kan da ha' forbedret sig

Nåååhhhh... ja... det er også rigtigt. Alle Citroëner er jo bygget over den
samme platform som 2CV'en. Der er ikke sket nogen ændringer der siden
1940'erne, vel!? Jesus, hvor folk forstokkede.

NS

Fra : Mogens

Dato : 18-10-04 16:52

> [...]
> samme platform som 2CV'en. Der er ikke sket nogen ændringer der siden
> 1940'erne, vel!? Jesus, hvor folk forstokkede.

Den nybagte verdensmester i rally hedder Sebastian Loeb.
Han kører i Citroen!
www.bilbasen.dk/nyheder/motorsport/show_article.asp?id=3131

Fra : Jacob

Dato : 18-10-04 18:49

"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> wrote in message news:<4172b262$0$77019$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
> Så fikser du lige et autmatgear fra en Exclusive over i og så har den
> automatgear. Voila! Et stk. bil med ca. 200 hk og vilde svingegenskaber.

Hm, et rigtig godt bud, men tror du ikke det ville være nemmere at
flytte støddæmperne end gearkassen?

Kan man evt. købe et tilsvarende støddæmpersystem til en tilfældig
anden bil, eller er Activa systemet begrændset til denne ene model?

--
Jacob

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-10-04 19:16

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> FORD Mustang!

Kan en Mustang være andet end Ford.

Men ok, isen var vist lige tynd nok

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Brian Sørup

Dato : 18-10-04 11:05

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan en Mustang være andet end Ford.

Jeps - en Hest, Campingvogn eller sågar en cykel......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-10-04 11:23

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps - en Hest, Campingvogn eller sågar en cykel......

Brian!
Husk du befinder dig i følgende nyheds-gruppe:
dk.fritid.bil
Så må jeg vel nok også synes at isen knager lidt vel meget under dig.

--
mvh Uffe (der 'vistnok' er FORD fan
FORD Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : John Sahl

Dato : 17-10-04 18:48

Mogens wrote:
> Chevrolet Corvette/Camaro/Mustang !
> Meeen det er svært

Jeg gentager gerne: Hvor kommer ordet racer ind i den sætning?

De er nok "hurtige" biler, men racere er de da ikke.

Fra : Mogens

Dato : 17-10-04 18:58

> Jeg gentager gerne: Hvor kommer ordet racer ind i den sætning?
> De er nok "hurtige" biler, men racere er de da ikke.

Magnussen klarede det da meget godt...

Fra : John Sahl

Dato : 17-10-04 19:16

Mogens wrote:
> Magnussen klarede det da meget godt...

Automatgear, jeg ved det ikke, men jeg tvivler.?

Så var det ordet billige der må være forkert i sætningen.

Fra : Mogens

Dato : 17-10-04 19:22

> Automatgear, jeg ved det ikke, men jeg tvivler.?

Det er jo næsten at sammenligne med aut. -> nutidens
racere. Jeg så motorcykel GP forleden - dér bruger
man også kun kobling og gearskifte ved nedgearing.
Den anden vej klarer transmissionen det selv!

?

Fra : John Sahl

Dato : 17-10-04 20:04

Mogens wrote:
> Det er jo næsten at sammenligne med aut. -> nutidens
> racere. Jeg så motorcykel GP forleden - dér bruger
> man også kun kobling og gearskifte ved nedgearing.
> Den anden vej klarer transmissionen det selv!

Ingen tvivl om at racing bliver mere og mere avanceret.

> ?

Se subjekt som jeg opponerede imod.

Fra : koolberg

Dato : 18-10-04 14:17

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message news:<ckubr4$30es$1@news.cybercity.dk>...
> "John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Magnussen klarede det da meget godt...

Øhhh var det ikke en Shelby stang med 4 trins manuel ?

/koolberg

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-10-04 09:16

John Sahl wrote:

> Racer og automatgear, hvordan kommer de ind i samme sætning?

Kommer an på hvad du difinere en racer som? Jeg har set flere biler som
kører 1/4 mile på under 10 sek og som bruger automatgearkasse, og det er i
mærker som supra, mustang, corvette og buick..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-10-04 10:46

Anders Houmark wrote:

> Kommer an på hvad du difinere en racer som? Jeg har set flere biler
> som kører 1/4 mile på under 10 sek og som bruger automatgearkasse, og
> det er i mærker som supra, mustang, corvette og buick..

Ja og på et tidspunkt kørte hele Formel 1 feltet da også med automatgear

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 18-10-04 11:07

Per Beer Hansen wrote:
> Ja og på et tidspunkt kørte hele Formel 1 feltet da også med
> automatgear

Var det ikke noget semi automatisk?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-10-04 11:10

John Sahl wrote:

> Var det ikke noget semi automatisk?

Det kan man godt kalde det, men bilerne skiftede selv helt automatiskt.
Det hele blev overvåget af en computer, som viste nøjagtigt hvornår der
skulle skiftes.
I dag foregår det på stort set samme måde, dog uden brug af computeren, så
det er køreren selv der bestemmer hvornår der skal skiftes.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 18-10-04 11:09

Anders Houmark wrote:
> Kommer an på hvad du difinere en racer som? Jeg har set flere biler
> som kører 1/4 mile på under 10 sek og som bruger automatgearkasse, og
> det er i mærker som supra, mustang, corvette og buick..

Race er i mine øjne noget der også indeholder sving,
ikke "bare" at køre lige ud.

Men jeg kan jo selvfølgelig godt se jeg har fødderne
i lidt vand med min udtalelse

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-10-04 11:26

> Race er i mine øjne noget der også indeholder sving,
> ikke "bare" at køre lige ud.

Dvs. at feks. Striben aldrig kører ræs?

> Men jeg kan jo selvfølgelig godt se jeg har fødderne
> i lidt vand med min udtalelse

Jeg tror ikke du kan nøjes med fødderne

--
mvh Uffe (der godt kan lide organiseret ræs
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : John Sahl

Dato : 18-10-04 11:50

Uffe Bærentsen wrote:
> Dvs. at feks. Striben aldrig kører ræs?

Ikke i mine øjne.

> Jeg tror ikke du kan nøjes med fødderne

hehe

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 09:21

> [...]
> træk, og meget mere.
> Motoren er på 138HK og går 0-100km/t på ca. 11sek.

hehe racer HEHEHE

Kig dog efter en BMW 535i eller ligende.. eller an audi V8 !
138Hk jeg har haft en puch maxi med flere hk....

Mvh
Morten

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 14:35

On Mon, 18 Oct 2004 10:20:59 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>hehe racer HEHEHE
>
>Kig dog efter en BMW 535i eller ligende.. eller an audi V8 !
>138Hk jeg har haft en puch maxi med flere hk....

Mitsubishi Galant 2,0 GTI 16V, med 150 Heste *G*. Der er da mere racer
over den end over den Citroen her ovenfor.
Flemming Jacobsen

Fra : Juel

Dato : 18-10-04 17:00

> Mitsubishi Galant 2,0 GTI 16V, med 150 Heste *G*. Der er da mere racer
> over den end over den Citroen her ovenfor.

Ja skal vi derover, så ville jeg nu kigge efter Sigmaen istedet V6

Mvh
Morten

Fra : Jacob

Dato : 18-10-04 18:53

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:<7ih7n0dkhf1thfkuo6isvmc19oj4f6eugq@4ax.com>...

> Mitsubishi Galant 2,0 GTI 16V, med 150 Heste *G*. Der er da mere racer
> over den end over den Citroen her ovenfor.

Og disse biler holder sig altså inden for kravene til alder og pris?

--
Jacob

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 20:21

On 18 Oct 2004 10:53:04 -0700, avatar_1000@hotmail.com (Jacob) wrote:

>Og disse biler holder sig altså inden for kravene til alder og pris?

Ja da, for er faktisk ikke engagn sikker på at Galant GTI'en forefindes
i en nyere udgave?
Flemming Jacobsen