USA chirp ved låsning Er det lovlig?
Fra : Kim

Dato : 17-10-04 16:53

Jeg har købt et Chirp modul til centrallås , men er lidt i tvivl om man må
bruge det i Danmark ??

Mvh. Kim

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 17-10-04 17:29

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev :

>Jeg har købt et Chirp modul til centrallås , men er lidt i tvivl om man må
>bruge det i Danmark ??

Hvorfor tror du man ikke må bruge det (hvad det så end måtte være)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim

Dato : 17-10-04 17:59

> Hvorfor tror du man ikke må bruge det (hvad det så end måtte være)

Der se jo så mange regler herhjemme man ikke kan forstå
Jeg spørger fordi , jeg ved ikke om det er lovligt , har hørt at det ikke
skulle være det , og har heller ikke lagt mærke til om nogle biler siger
bib- bib ved låsning,
Mvh. Kim

Fra : alexbo

Dato : 17-10-04 17:58

"Kim" skrev

> Jeg har købt et Chirp modul til centrallås , men er lidt i tvivl om man må
> bruge det i Danmark ??

Tja, jeg tror ikke der nogen bestemmelse om det, det er samme
problemstilling med lyssignal,
at bruge blinklyset til centrallås, er sådan set imod deres normale brug,
men jeg har aldrig hørt om nogen der har fået vrøvl over det.

Lyssignalet er egentlig "værre", en bilist der låser sin bil op, kan
forveksles med en bil der er på vej ud af parkeringsrækken.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 18:44

> [...]

> Lyssignalet er egentlig "værre", en bilist der låser sin bil op, kan
> forveksles med en bil der er på vej ud af parkeringsrækken.

Lyssignalet er lovligt i DK, men jeg er ret sikker på at lydsignalet ikke
er.
En org. VW/Audi centrallås/alarm kan begge dele men hornsignalet er slået
fra fra fabrikken på biler til DK.
Jeg mener at have læst i noget VW materiale at det ikke er lovligt i EU.

Jeg har prøvet at slå det til på min tidligere VW, men slog det hurtigt fra
igen, jeg synes ærligt talt at det der dyt/bib/båt er lidt pinligt.
F.eks hvis man kommer sent hjem og naboens unger lige har lukket det ene øje
og man så lige fyrer hornet af når man låser bilen.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : alexbo

Dato : 17-10-04 19:04

"Claus Petersen" skrev

> [...]
øje
> og man så lige fyrer hornet af når man låser bilen.

Det hele lyder rigtigt, der er også rigeligt med dyt/bib/båt her i
tilværelsen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Allan Møller

Dato : 17-10-04 20:25

> [...]
> Jeg mener at have læst i noget VW materiale at det ikke er lovligt i EU.
>
> Jeg har prøvet at slå det til på min tidligere VW, men slog det hurtigt

Tror du man kan slå det til på en Passat 2001 ?
Hvis ja - hvordan ?

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 06:34

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 06:35

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> fra
>
> Tror du man kan slå det til på en Passat 2001 ?
> Hvis ja - hvordan ?

Ved at ændre opsætningen på alarmen, enten med værkstedets VAG1551 eller med
VAG-COM.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Kim

Dato : 17-10-04 23:04

> [...]
> øje
> og man så lige fyrer hornet af når man låser bilen.

Er der ikke forskelige styrker af sådan en låse kvitering, noget der kaldes
Soft og selve lydstyrken kan også reguleres på nogle
Har i set Reklamefilmen for AUDI som vises på TV2 , der giver bilen en
bibelib lyd som lyder ret sejt, da den låses op

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 06:33

> [...]
> Har i set Reklamefilmen for AUDI som vises på TV2 , der giver bilen en
> bibelib lyd som lyder ret sejt, da den låses op

Ja, og sjovt nok har de fra i går aftes fjernet biplyden fra reklamen.
Og godt det samme for det er slet ikke en lyd en Audi kan lave med en org.
alaram.
Så det er nok en brøler fra reklameberauets side.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 19-10-04 03:47

On Sun, 17 Oct 2004 19:43:57 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]

>F.eks hvis man kommer sent hjem og naboens unger lige har lukket det ene øje
>og man så lige fyrer hornet af når man låser bilen.

Jeg bryder mig ikke om at hornet er tilsluttet alarmen, det er lidt
for meget dyt-båt for min smag.

Min alarm har en svag bib lyd, så det er mere diskret. Et bib når
alarmen slås til, og to bib når den slås fra. Skulle der komme fem bib
i stedet for to, så betyder det, at alarmen har været i gang siden jeg
låste bilen.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Kim

Dato : 19-10-04 05:39

> Min alarm har en svag bib lyd, så det er mere diskret. Et bib når
> alarmen slås til, og to bib når den slås fra. Skulle der komme fem bib

Vil det sige at lyden ikke generer evt, sovende naboer, når man kommer sent
hjem ??

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-10-04 04:43

On Tue, 19 Oct 2004 06:38:34 +0200, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Vil det sige at lyden ikke generer evt, sovende naboer, når man kommer sent
>hjem ??

Absolut ikke, den eneste hos os, der kan høre det bib er vores hund,
men han har jo temmelig gode ører i forvejen

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-04 15:13

> og to bib når den slås fra. Skulle der komme fem bib
> i stedet for to, så betyder det, at alarmen har været i gang siden jeg
> låste bilen.

Ahaaaa - det var en fed feature.

Vi andre dødelige er nødt til selv at tjekke om bilen er der endnu og om der
har været indbrud i den :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-10-04 04:50

On Tue, 19 Oct 2004 16:13:21 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Ahaaaa - det var en fed feature.
>
>Vi andre dødelige er nødt til selv at tjekke om bilen er der endnu og om der
>har været indbrud i den :)

Faktisk den bedste feature. Min alarm er ikke superfølsom (så den
reagerer ikke på en Harley, der drøner forbi), så hvis den har været
igang, så har er sikkert været en god grund til det. Men på trods af
utallige fordomme om USA og kriminalitet, så vil jeg vove den påstand,
at det er sikrere at parkere en sjov bil her, end det er i Danmark.
Jeg har aldrig haft indbrud, parkerer ofte med taget nede, og jeg har
flere gange glemt at låse bilen.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang