Fotovogn
Fra : sr

Dato : 17-10-04 15:05

Hej Hvordan er reglerne i forbindelse med Fotovogne når man bliver målt i en
firmabil, SKAL de oplyse hevm man er eller hvad??

Fra : Brizz

Dato : 17-10-04 15:15

> Hej Hvordan er reglerne i forbindelse med Fotovogne når man bliver målt i
en
> firmabil, SKAL de oplyse hevm man er eller hvad??

Mon ikke den hører hjemme i news:dk.videnskab.jura ? Men jeg mener ikke man
har pligt til at oplyse hvem føren er. Men mener stadig bøden skal betales
som så vil være på 500 kr. Så hvis du har kørt rigtig stærkt så bøden vil
blive højere end 500 kr kan det betale sig økonomisk at undlade at fortælle
hvem der har kørt bilen og betale de 500 kr.
Kan ikke henvise til nogen steder dette står men kan huske noget om det fra
en tidligere tråd.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 15:31

> [...]
> hvem der har kørt bilen og betale de 500 kr.
> Kan ikke henvise til nogen steder dette står men kan huske noget om det

Jeg ved fra et par fotobreve taget af min kone men stilet til mig ( :) ) at
jeg ikke har pligt til at udtale mig om hvem der kører bilen hvis ikke
føreren fører den på lovlig vis (beruset, ikke har kørekort el.lign). Hermed
underforstået at så bliver jeg sigtet for at udlåne bilen, til en der ikke
kan kører den på lovlig vis.

Ellers har jeg pligt til at oplyse hvem føren er, ellers bliver jeg indkaldt
til et "møde".

Så det er vist kun at betale ved kasse1, og det er vel også fair hvis man
har kørt for stærkt.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : ham-der

Dato : 17-10-04 18:02

> [...]
> til et "møde".
>
> Så det er vist kun at betale ved kasse1, og det er vel også fair hvis man

Der har lige været en sag, hvor en politibetjent nægtede at ville fortælle
hvem der kørte i hans bil da den blev " blitzet" han havde i første omgang
fået en bøde på 500,- men ville ikke betale, det endte vist i højeste ret
hvor han blev frikendt, med henvisning til en eller anden § hvor efter han
selv kunne straffes, det er indenfor de sidste 2 uger jeg har læst om det i
en af netaviserne.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:01

On Sun, 17 Oct 2004 16:14:52 +0200, "Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote:

> [...]
>hvem der har kørt bilen og betale de 500 kr.
>Kan ikke henvise til nogen steder dette står men kan huske noget om det fra

Forkert, Firmaet SKAL oplyse hvem føreren af bilen er, da de ikke må
betale fartbøden.
Flemming Jacobsen