Ny "brugt" bil...?
Fra : Juggernaut

Dato : 17-10-04 11:46

Hejsa.
Kæresten og jeg overvejer kraftigt at skifte vores aldrende Skoda Favorit ud
med en nyere brugt. Men hvad skal det dog være?
Bilen skal være en station car, ikke være før år 2000. Den skal være
forholdsvis billig i drift, være pålidelig og priserne på reservedele skal
ikke være sindssyge.

Vi har kigget lidt på en Seat Cordoba 1,4 Stella 16v fra januar 2001. Den
koster omkring 125.000,- Det er samtidigt et absolut loft. Gerne billigere
hvis det er muligt. Endnu en ting er kilometerne. Hvis man køber ovenstående
model, er der så ikke noget med at de skal have skiftet rem og hjul ved de
100K km? Det er også en ekstra udgift man skal regne med.

Takker på forhånd.

Mvh
Brian

Fra : Mogens

Dato : 17-10-04 11:53

"Juggernaut" <juggernaut@streetREMOVEbike.dk> skrev i en meddelelse

> Kæresten og jeg overvejer kraftigt at skifte vores aldrende Skoda Favorit
ud
> med en nyere brugt. Men hvad skal det dog være?

Det oplagte valg for jer vil vel være
en ny eller brugt Fabia Combi...

Du finder såvel nye som brugte hér:
www.skoda.dk

Fra : Juggernaut

Dato : 17-10-04 12:02

> Det oplagte valg for jer vil vel være
> en ny eller brugt Fabia Combi...
>
> Du finder såvel nye som brugte hér:
> www.skoda.dk

Det har vi også kigget på, men brugtpriserne for Fabia combi er nok lidt i
overkanten :(

Fra : anders majland

Dato : 20-10-04 12:27

> Det har vi også kigget på, men brugtpriserne for Fabia combi er nok
> lidt i overkanten :(

Hvis i ellers har været tilfredse med servicen fra det lokale skoda
værksted så overvej den lidt igen. Renten er lav for tiden og jeg tror
ikke det er de sidste lånte 20000kr fra eller til der gør den store
forskel i det samlede regnestykke. Vi har netop lånt (det meste) til en
fabia combi 1.2 til en rente under 2% (og med rimelige
stiftelsesomkostninger) hos Skoda Finans. (Nogle skodaforhandlere bruger
andre - bla. skandiabankens bilfinans). Vores er en 2004 med 2år/30000km
som serviceintervaller - der alt andet lige bør være billigere i service
end forrige årgang der havde 15000km som interval.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 12:09

Juggernaut wrote:
> Men hvad skal det dog være?

Et forslag: tag ud og kig på en 2000 Fiat Palio.

F.eks. denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=374300861&page=3
Motoren er en fin maskine som også ligger i Bravo/Brava/Marea (jeg har en
Brava med den motoren, og er rigtigt godt tilfreds)

Den er NOGET billigere end Skoda og Seat, da det tilsyneladende er en
overset bilmodel.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk

Fra : Juggernaut

Dato : 17-10-04 12:17

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brava med den motoren, og er rigtigt godt tilfreds)
>
> Den er NOGET billigere end Skoda og Seat, da det tilsyneladende er en

Tak for rådet :)
Jeg har desværre kun hørt dårligt om italienske mærker. Noget med eludstyret
og der var vist også nogle andre ting. Jeg har, som du nok kan regne ud,
ikke helt fulgt med, men kun hvad andre har snakket om i krogene. Men jeg
prøver da lige og kigge på den.

Mvh
Brian

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 12:55

Juggernaut wrote:
> [...]
> Jeg har desværre kun hørt dårligt om italienske mærker. Noget med
> eludstyret og der var vist også nogle andre ting.

Alle kender jo en der har haft en Fiat Uno fra starten af 80'erne.
Men det er altså en helt ny verden med bilerne fra omkring 2000
Det gælder jo de fleste mærker....
Jeg ville heller ikke røre ved en japser fra starten af 80'erne, men idag er
det jo en ganske anden sag.

Uden at skulle starte en religionskrig, så oplever jeg overhovedet ikke, at
en Fiat fra f.eks. 2000 er værre end andre mærker. Overhovedet ikke.
Tværtimod måske endda

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 12:57

Juggernaut wrote:
> Jeg har desværre kun hørt dårligt om italienske mærker.

Men kender du en der har en Fiat der er nyere end f.eks. 1996 ?

Fra : Juggernaut

Dato : 17-10-04 13:13

> Men kender du en der har en Fiat der er nyere end f.eks. 1996 ?

Det gør jeg faktisk ikke :)
Nu har jeg luret lidt på Bilbasen og der er da nogle fornuftige bud. Bl.a.
denne 406:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=309900498&page=4

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 14:04

Juggernaut wrote:

> Det gør jeg faktisk ikke :)
> Nu har jeg luret lidt på Bilbasen og der er da nogle fornuftige bud.
> Bl.a. denne 406:

Og du skrev tidligere "ikke være før år 2000"
Den betingelser har du da godt revideret ganske betydeligt...
Den 406'er er jo 7 år gammel, imod dit tidligere krav på max 4 år.....

Fra : Juggernaut

Dato : 17-10-04 14:25

> Og du skrev tidligere "ikke være før år 2000"
> Den betingelser har du da godt revideret ganske betydeligt...
> Den 406'er er jo 7 år gammel, imod dit tidligere krav på max 4 år.....

Hej igen.
Ja jeg ved det godt. Det kan godt være at situationen vil at jeg bliver nødt
til at slække lidt på kravene. Iøvrigt virker bilen ret fornuftig. Hvis ikke
liige at det var pga alderen. Men igen...Gør det nu så meget?

Mvh
Brian

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 16:17

Juggernaut wrote:

> [...]
> bliver nødt til at slække lidt på kravene. Iøvrigt virker bilen ret
> fornuftig. Hvis ikke liige at det var pga alderen. Men igen...Gør det

JEG ville ikke købe en 7 år gammel Peugeot med 120.000 km på bagen...
Men det er baseret på ren intuition...

Fra : Olesen

Dato : 17-10-04 16:24

> JEG ville ikke købe en 7 år gammel Peugeot med 120.000 km på bagen...
> Men det er baseret på ren intuition...

Selvom jeg måske kan følge dêt indlæg lidt,
så er der vel også kvalitetsforskelle inden
for Peugeots egne rækker ?

Så vel ikke alle 7-årige Peug'er er 'lige slemme',
hvis vi skal runde det pænt af ?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-10-04 18:31

Olesen wrote:
> [...]
> så er der vel også kvalitetsforskelle inden
> for Peugeots egne rækker ?
>
> Så vel ikke alle 7-årige Peug'er er 'lige slemme',

Aner det ikke, men det kan da godt være.....
Jeg ved bare, at jeg ikke ville købe en 7 år gammel Peugeot med 120.000 km
på bagen
Iøvrigt ville jeg da heller ikke købe en 7 år gammel Fiat med 120.000 km på
bagen... Når man i samme prisramme kan få en 4 år gammel Fiat til færre
penge med færre km

Jeg synes ikke at Palio er en fed bil, men den jeg fandt er ret ok. Finfin
motor, ok alder, ok km-tal, og ok pris. Men jeg er da klar over at ikke alle
kan leve med Fiat Palio, dog lød det oprindelige spm. i tråden som om der
ikke var de store tanker i retning af "fed bil"

Fra : Anders Sørensen

Dato : 17-10-04 21:21

Den Sun, 17 Oct 2004 12:46:17 +0200, skrev "Juggernaut"
> [...]

>model, er der så ikke noget med at de skal have skiftet rem og hjul ved de
>100K km? Det er også en ekstra udgift man skal regne med.

Hvad med sådan en:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?front=2&page=1&id=238602767
Der skal ikke skiftes tandrem, da den har kædetrukket knast. Der er
meget plads for pengene.
Min har kørt 100000 km og kører f.eks. stadig på originale bremser og
ustødning. Der er ikke brugt reservedele ud over olie og filtre.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Henrik Daae

Dato : 18-10-04 11:02

> [...]
> model, er der så ikke noget med at de skal have skiftet rem og hjul ved de
> 100K km? Det er også en ekstra udgift man skal regne med.

Hvad med en Renault Megane fra 2000 til 124.999,- med 60.000 km. på
tælleren?

http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=501892&page=1

Den har masser af plads og stort set alt i udstyr...

Mvh. Henrik