Bilen "Sejler"
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-10-04 07:26

Hej,

Min bil er begyndt at sejle, typisk ved hastigheder over 70-80 km/t og værst
hvis det blæser. Mine fordæk er ved at være godt slidt - kan dette "sejlen"
alene skyldes slidte dæk / dårlig sporing?
Ford Escort st.car fra 1994 hvis det kan hjælpe.

mvh

Carsten Pedersen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 17-10-04 07:39

"Carsten Pedersen" <carstennp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
"sejlen"
> alene skyldes slidte dæk / dårlig sporing?
> Ford Escort st.car fra 1994 hvis det kan hjælpe.

Slidte dæk får ikke bilen til at sejle.

Du skal i stedet kigge efter støddæmpere og bøsninger i undervognen.

Mvh
Claus

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-04 08:34

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> dette "sejlen" alene skyldes slidte dæk / dårlig sporing?
> Ford Escort st.car fra 1994 hvis det kan hjælpe.

Hvis din sporing er meget "ved siden af", så kan det sagtens være dét, der
gør det.
Men havd med dit dæktryk, hvordan ser det ud ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-10-04 12:56

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

Det er 195/50-15, og Jeg kører med 36 PSI for- og 34,5 PSI bag

Carsten

Fra : Troja

Dato : 17-10-04 12:23

Carsten Pedersen tastede følgende

> [...]
> dette "sejlen" alene skyldes slidte dæk / dårlig sporing?
> Ford Escort st.car fra 1994 hvis det kan hjælpe.

Bagerste krængningsstabilisator, kan meget nemt få den til at sejle hvis
bøsninger er slidt eller den er knækket.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 17-10-04 12:57

"Troja" <hotSLETTES@SLETTES_OGSÅcool.dk> skrev i en meddelelse
> Carsten Pedersen tastede følgende

> Bagerste krængningsstabilisator, kan meget nemt få den til at sejle hvis
> bøsninger er slidt eller den er knækket.

Jeg kører til mekaniker tirsdag, og får konstateret fejlen. Penge op af
lommen igen

Carsten

Fra : Elbarto

Dato : 17-10-04 13:21

> [...]
"sejlen"
> alene skyldes slidte dæk / dårlig sporing?
> Ford Escort st.car fra 1994 hvis det kan hjælpe.

Det er en ford den skal sejle når det blæser
Selv har jeg hevet min 40mm tættere på undergrunden samt fået den lidt mere
stiv. Det er forøvrigt en Ford Sierra

Elbarto
OZ3BTO

Fra : PHN

Dato : 18-10-04 05:38

On Sun, 17 Oct 2004 14:21:26 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
>>

>Det er en ford den skal sejle når det blæser
>Selv har jeg hevet min 40mm tættere på undergrunden samt fået den lidt mere

Det har du sikkert ret i

men når din bil den sejler på slidte fordæk - er det så ikke det man
kalder aquaplaning )
Mvh. PHN