/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
mazda 626
Fra : Johnny B 2000


Dato : 17-10-04 00:45

skal skifte rotor, dæksel, tændrør og kabler, men der er noget med at det
hedder "1342" den måde cylinderne tænder på og man starter fra ventre ikk' ?
men hvordan finder jeg ud af hvad der er 1,2,3,4 på rotordækslet ?

mazda 626 GD 2,0 (115hk) '88-'89

på forhånd tak

--
Johnny [2000 Frb.]
---------------------------------------------
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail
---------------------------------------------




 
 
jan@fedtegreven.dk (17-10-2004)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 17-10-04 05:34

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> skrev :

>men hvordan finder jeg ud af hvad der er 1,2,3,4 på rotordækslet ?


Der er ofte et lille hak, eller en anden indikation, der fortæller
det. Alternativet, er at se på hvilken pind, rotoren peger, når
motoren står på sine pasmærker - eller når cylinder 1 er i top, og
begge ventiler er lukkede.

De dovne plejer at tegne det ned på et stykke pap inden man skiller
tingene ad ;)


--
jan@Fedtegreven.dk

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Beer Hansen (17-10-2004)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 17-10-04 08:39

Johnny B 2000 wrote:
> skal skifte rotor, dæksel, tændrør og kabler, men der er noget med at
> det hedder "1342" den måde cylinderne tænder på og man starter fra
> ventre ikk' ? men hvordan finder jeg ud af hvad der er 1,2,3,4 på
> rotordækslet ?

Det nemmeste vil nok være at sætte de nye kabler på samme måde som de gamle,
så skal du ikke tænke så meget på tændingsrækkefølgen.
Du løfter det gamle dæksel af fordeleren og holder det nye ved siden af, så
det vender nøjagtigt samme vej (det kan kun sidde på én måde på fordeleren).
Herefter monterer du et nyt kabel ad gangen og vupti, så er den klaret.
Det forudsætter selvfølgelig at de gamle sidder korrekt

--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport



Ukendt (17-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-10-04 08:58

> mazda 626 GD 2,0 (115hk) '88-'89

Har den ikke kun 110..?

Det var 2,2´erne, der havde 115 hk.

--
/Jan W Nielsen



Søren C. Fischer (17-10-2004)
Kommentar
Fra : Søren C. Fischer


Dato : 17-10-04 10:11

Jan W. Nielsen wrote:
>> mazda 626 GD 2,0 (115hk) '88-'89
>
> Har den ikke kun 110..?

Der var en 626 2.0i-16V 1992-1996 der havde 115hk
Men det er vist ikke den han har....

> Det var 2,2´erne, der havde 115 hk.

Yep, sådan en slås jeg med p.t.
Dens TPS (Throttle Position Sensor) driller, og den er fandme ikke for hvide
mennesker
Den er manuelt justérbar; sikke dog noget lort!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Debat om KIA biler: http://kiaforum.dyndns.dk


anders majland (19-10-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 19-10-04 20:27

> Yep, sådan en slås jeg med p.t.
> Dens TPS (Throttle Position Sensor) driller, og den er fandme ikke
> for hvide mennesker
> Den er manuelt justérbar; sikke dog noget lort!

Jeg har en "so wirds gemacht" tilovers der passer bilerne i tråden -
smid en mail hvis den har interesse.


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Johnny B 2000 (20-10-2004)
Kommentar
Fra : Johnny B 2000


Dato : 20-10-04 20:33

jamne problemet er at det nye og det gamle rotordæksel ikke ligner hinanden,
det gamle stikker alle dimserne til kablerne lige op og på det nye ...
ligner de det som kalder alm. dæksel ... hvor der er en i midten og 4 rundt
om ... jeg er sikkert nok umulig

har rodet meget med biler, men har aldrig fundet ud af det
tændings-dippedut-noget

--
Johnny [2000 Frb.]
---------------------------------------------
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail
---------------------------------------------


" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:4171b280$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> skal skifte rotor, dæksel, tændrør og kabler, men der er noget med at det
> hedder "1342" den måde cylinderne tænder på og man starter fra ventre ikk'
> ?
> men hvordan finder jeg ud af hvad der er 1,2,3,4 på rotordækslet ?
>
> mazda 626 GD 2,0 (115hk) '88-'89
>
> på forhånd tak
>
> --
> Johnny [2000 Frb.]
> ---------------------------------------------
> fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail
> ---------------------------------------------
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste