OPRÅB TIL DEN DANSKE BEFOLKNING
Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 16:00

¨Så få da for søren skiftet de forlygtepærer som er
defekte.....nærrige.....dovne....

--
Tom

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-10-04 16:16

Tom wrote:
> ¨Så få da for søren skiftet de forlygtepærer som er
> defekte.....nærrige.....dovne....

Næ, ingen af delene. Det er bare sommetider umuligt at gørde det selv.
Så må man vente til weekenden er overstået og værkstedet åbner igen.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 17:14

Niels Jacobsen skrev:

> Næ, ingen af delene. Det er bare sommetider umuligt at gørde det selv.

Mener du virkelig umuligt eller er det bare besværligt?

> Så må man vente til weekenden er overstået og værkstedet åbner igen.

Jeg gad godt nok ikke betale for at få skiftet en pære.. så skal det
virkelig være totalt umuligt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning Lund

Dato : 16-10-04 17:38

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg gad godt nok ikke betale for at få skiftet en pære.. så skal det
> virkelig være totalt umuligt.

Der findes jo "kontorfolk".

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 17:59

Henning Lund skrev:

> Der findes jo "kontorfolk".

Alt kan vel læres. Ellers har man for mange penge at rutte med - gad godt
have det

Jeg kan ikke forestille mig at betale:

400+moms = 500,- for en time på værksted (runde tal)
100+moms = 125,- for en pære (runde tal)
I alt = 625,-

Det er alt for dyrt.

Og så tanken om at ens bil bliver svinekørt af en lærling/arbejdsdreng
til og fra værksted :-/

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 16-10-04 20:09

Martin Johansen [6000] wrote:

> Alt kan vel læres. Ellers har man for mange penge at rutte med - gad godt
> have det

Som kontornusser af anden grad (jeg skifter selv pærer - H4 - og masser
af dejlig plads, men fx olien betaler jeg mig fra) vil jeg godt lige
forsvare min "stand"

Det handler ikke om at have mange penge. Når man ikke har forstand på
det og det heller ikke interesserer en, så:

a. har man typisk ikke viden til, at gøre det selv.
b. har man ikke værktøjet til at gøre det selv [kender folk som vist
opfatter en stjerneskruetrækker som noget eksotisk].
c. hele ens vennekreds interesserer sig heller ikke for det - der er
altså ikke lige en god kammerat man kan ringe til, hvis man er i tvivl.

Selvfølgelig kan man lære det ved at prøve sig frem - man lærer vel af
sine fejl. Én af mine bekendte var meget overbevist om, at der med at
skifte pære kunne han sagtens selv. Han fik ødelagt selve fatningen til
pæren og det kostede knap 2000 at få skiftet dén på et værksted :-/

> 400+moms = 500,- for en time på værksted (runde tal)
> 100+moms = 125,- for en pære (runde tal)
> I alt = 625,-

Afskrevet over 30.000 kilometer = 2 øre/kilometer (og så har jeg da
endnu ikke givet en mekker over 375 kroner inkl. moms pr time - faktisk
træls - der hvor jeg boede før, fandt jeg en ganske god mekker som kun
tog 250 ekskl. moms/time).

Knus
Regnar

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 22:57

Regnar Bang Lyngsø skrev:

> Som kontornusser af anden grad (jeg skifter selv pærer - H4 - og masser
> af dejlig plads, men fx olien betaler jeg mig fra) vil jeg godt lige
> forsvare min "stand"

Hehe fair nok

> Det handler ikke om at have mange penge. Når man ikke har forstand på
> det og det heller ikke interesserer en, så:

Altså. Hvis man i et månedsbudget (nu kan jeg kun tale for mig selv) kan
"undvære" 600,- .. bare sådan lige.. måske endda næste måned også
pga. en pære mere... ja så har man "mange" penge.

> a. har man typisk ikke viden til, at gøre det selv.

Den er fair - det kan læres ved at prøve det en gang så kan man det
næste gang.

> b. har man ikke værktøjet til at gøre det selv

Det kan jeg ikke sætte mig ind i. Det forekommer mig helt usædvanligt at
der ikke i ethvert hjem skulle være værktøj til det mest alm.

Måske pga. jeg er opflasket med en boremaskine i hånden.. men jeg kan
bare ikke forestille mig det. Pt. har jeg ikke bil men der er så meget
andet værktøjet bruges til i huset.

> c. hele ens vennekreds
> interesserer sig heller ikke for det - der er altså ikke lige en god
> kammerat man kan ringe til, hvis man er i tvivl.

Det kan blive et problem. Men så findes der Haynes.

> [...]
> skifte pære kunne han sagtens selv. Han fik ødelagt selve fatningen til
> pæren og det kostede knap 2000 at få skiftet dén på et værksted :-/

Tilgiv mig at spørge.. hvordan hulen kan man ødelægge en fatning hvis
man ikke knokler med det?

> [...]
> endnu ikke givet en mekker over 375 kroner inkl. moms pr time - faktisk
> træls - der hvor jeg boede før, fandt jeg en ganske god mekker som kun

Her i byen er det så hut jeg hvisker 435,- + moms de fleste steder. I
Københavnstrup er det hvis på den forkerte side af 600,-.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:11

On Sat, 16 Oct 2004 23:57:11 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

> [...]
>"undvære" 600,- .. bare sådan lige.. måske endda næste måned også
>pga. en pære mere... ja så har man "mange" penge.

Pærer skal altid skiftes sætvis ;)

Så vi snakker om 1200 i den indeværende måned og ikke noget i den næste.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 18:51

Thunderbird [7100] skrev:

> Pærer skal altid skiftes sætvis ;)

De *skal* ikke men de *bør*.

Hvis du vidste hvor mange gange jeg kun har solgt en pære til en kunde
fordi det kun er den ene der er sprunget...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 23:09

On Sun, 17 Oct 2004 19:51:07 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>De *skal* ikke men de *bør*.
>
>Hvis du vidste hvor mange gange jeg kun har solgt en pære til en kunde
>fordi det kun er den ene der er sprunget...

Synes bare det ser pænt dumt ud at køre rundt med 2 pærer der hver i sær
lyser forskelligt.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 23:46

Thunderbird [7100] skrev:

> Synes bare det ser pænt dumt ud at køre rundt med 2 pærer der hver i
> sær lyser forskelligt.

Det er Hr. og Fru Danmark fløjtende ligeglad med.

Jeg har haft diskutionen med "dem" mange gange... få lytter.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 14:11

On Mon, 18 Oct 2004 00:46:07 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Det er Hr. og Fru Danmark fløjtende ligeglad med.
>
>Jeg har haft diskutionen med "dem" mange gange... få lytter.

Hader så personligt når at det sker. Jeg blev da også nødt til endnu en
gang at gøre "firmaets mekker" (vores biler bliver lavet på det lokale
toyota værksted) opmærksom på at den ene pærer altså skulle skiftes da
den var gået i stykker. Men skulle ikke undrer mig at min chef egt er
ligeglad med det.

Så længe at bilerne kan kører så er de lige glade med om lyset halvvejs
ikke virker, eller om bilerne er ved at smide udstødningen.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 21:44

Thunderbird [7100] skrev:

> Så længe at bilerne kan kører så er de lige glade med om lyset
> halvvejs ikke virker, eller om bilerne er ved at smide udstødningen.

Det har du evigt ret i.. det er jo bare et transport middel så hvor bruge
tid og penge på at vedligeholde det synes holdningen at være :-/

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 18-10-04 23:13

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message news:<js95n0tk6oucv7les929gni7av3r3sqad8@4ax.com>...
> [...]

wow, ka' man overhoved ha' bil hvis det er et problem at finde den slags beløb?

> Pærer skal altid skiftes sætvis ;)
>
> Så vi snakker om 1200 i den indeværende måned og ikke noget i den næste.

mon ikke det er lidt billigere hvis man skifter begge :)

-Lasse

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-10-04 09:07

Lasse Langwadt Christensen skrev:

> wow, ka' man overhoved ha' bil hvis det er et problem at finde den slags
> beløb?

Sagtens.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 18-10-04 18:36

Martin Johansen [6000] wrote:

> Her i byen er det så hut jeg hvisker 435,- + moms de fleste steder. I
> Københavnstrup er det hvis på den forkerte side af 600,-.

I jyder må altså styre jeres vilde forestillinger om det generelle
prisniveau i København :)

Mvh.

Fra : Brian

Dato : 18-10-04 19:06

Hejsa

Lars L. Hansen skrev:

> I jyder må altså styre jeres vilde forestillinger om det generelle
> prisniveau i København :)

Det er svært, når vi ikke hører om andet fra jer tudefjæser
på Djævleøen

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 21:44

Brian skrev:

> Det er svært, når vi ikke hører om andet fra jer tudefjæser på
> Djævleøen

ROFL u said it pal!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 21:45

Lars L. Hansen skrev:

> I jyder må altså styre jeres vilde forestillinger om det generelle
> prisniveau i København :)

Var det ikke Roberto der fortalte om Yoda i staden der skulle have
700-et-eller-andet + jysk moms?

Fra : JIB

Dato : 17-10-04 00:14

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg kan ikke forestille mig at betale:
>
> 400+moms = 500,- for en time på værksted (runde tal)
> 100+moms = 125,- for en pære (runde tal)

Yep. En Citroën C5 er håbløst at skifte pære på. Så man kører blot ind
på værkstedet, siger "forlygtepære", og kører derfra igen 15 min.
senere, 230,- kr. fattigere.

Det kan jeg da godt leve med...

> Og så tanken om at ens bil bliver svinekørt af en lærling/arbejdsdreng
> til og fra værksted :-/

Hvad? Få dig et kørekort, så kan du selv køre bilen derhen...

Vh. JIB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 00:26

JIB skrev:

> Hvad? Få dig et kørekort, så kan du selv køre bilen derhen...

Skal jeg få mig et kørekort? Hmmm har da de første 150kkm bag mig...

Fra : JIB

Dato : 17-10-04 20:36

> Skal jeg få mig et kørekort? Hmmm har da de første 150kkm bag mig...

I guder! Så er det da på tide...

Vh JIB

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 20:53

JIB skrev:

> I guder! Så er det da på tide...

LOL du er sjov hva'?!

Hvorfor mener du jeg skal få mig et kørekort når jeg har haft det i
mange år?

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 17-10-04 22:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor mener du jeg skal få mig et kørekort når jeg har haft det i
> mange år?

Med mindre du ikke har kørekort, hvorfor skal bilen så køres til/fra
værksted af en lærling/arbejdsdreng? (Hint: Det er gas!)

\Mandal

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 22:38

Brian Fisker [8900] skrev:

> Med mindre du ikke har kørekort, hvorfor skal bilen så køres til/fra
> værksted af en lærling/arbejdsdreng? (Hint: Det er gas!)

Den skal da fra gården og ind på værkstedet og ud igen.

Og der plejer bilerne at få *gas*

Fra : Jacob

Dato : 17-10-04 10:25

"JIB" <ji@iteration.dk> wrote in message news:<4c946224d74a936a6c33e1914c35e4b6.82435@mygate.mailgate.org>...
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

[SNIP]

> Yep. En Citroën C5 er håbløst at skifte pære på. Så man kører blot ind
> på værkstedet, siger "forlygtepære", og kører derfra igen 15 min.
> senere, 230,- kr. fattigere.

Citroen er vist et pragteksemplar på latterlige forlygter. For at
skifte lyset på min Jumper skal jeg skrue plastikfrongrillen af, så
hele lampen ud, for så at åbne den og skifte pæren. Det er i sig selv
ikke så svært når man først lige har set hvordan, men det er meget
nemt at komme til at knække nogle små plastikben under lamperne, som
holder den fast på undersiden - Det havde ham som viste mig det f.eks.
gjort.

Når så man skal skifte pærer en gang hver eller hver anden måned
begynder man at blive lidt træt af det - men det skal selvfølgeliv
gøres.

Nu har jeg da fået et spændings-reduktions-kit, så de holder ca. 4
måneder.

[SNIP]

--
Jacob

Fra : J S L

Dato : 17-10-04 18:56

"Jacob" <avatar_1000@hotmail.com> skrev i en meddelelse >

> Nu har jeg da fået et spændings-reduktions-kit, så de holder ca. 4
> måneder.

Hej!

4 mdr.......... de sidste pærer jeg satte i min volvo holdt i næsten 5
år.....ja ÅR.....

De blev chekket regelmæssigt for evt. fejl osv..... måske det lige skal
nævnes, at det var phillips rally 100wats pærer.......

Mvh
JSL

Fra : Klaus G.

Dato : 17-10-04 11:12

> Jeg kan ikke forestille mig at betale:
>
> 400+moms = 500,- for en time på værksted (runde tal)
> 100+moms = 125,- for en pære (runde tal)
> I alt = 625,-
>
> Det er alt for dyrt.
Min mekker skifter gratis lys i min bil, da jeg købte 2stk pærer ud ved
ham... At det så er nemt på en Pug405 Mi16, er så en anden sag. Men jeg gad
ikk have beskidte fingre den dag, og så spurgte jeg pænt om han ikke gad.
Det ville han da selvfølgelig. Men måske det hjælper at have en gammel bil,
som skal på værksted tit? :) Så ved han jo at man kommer igen, når man har
fået god behandling :D

> Og så tanken om at ens bil bliver svinekørt af en lærling/arbejdsdreng
> til og fra værksted :-/

Man stoler vel på sin mekker?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 11:25

Klaus G. skrev:

> [...]
> gammel bil, som skal på værksted tit? :) Så ved han jo at man kommer
> igen, når man har fået god behandling :D

Det er så en anden sag = du fik det gratis

> Man stoler vel på sin mekker?

Hmm... lad mig tænke... hmmm... nej!! Eller rettere jeg gør ikke. Jeg
har arbejdet på diverse værksteder og det er ikke morfarkørsel de biler
udsættes for hverken på gårdspladsen eller ude på de små landeveje
hvor bilen skal "testes" til det yderste.

Så nej jeg stoler ikke på min mekker selvom han er nok så flink.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-10-04 07:40

> [...]
> udsættes for hverken på gårdspladsen eller ude på de små landeveje
> hvor bilen skal "testes" til det yderste.

Er det ikke på tide at skifte ham ud så?
Jeg stoler på min megger og han ved godt det ikke bare er en "gavebod" hvor
han skifter efter godt befindende eller kører dørtræk i min bil.
Men der åbenbart forskel på jyske meggere og så de 'andre' :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 10:29

Dennis Pedersen skrev:

> Er det ikke på tide at skifte ham ud så?

Jeg kan ikke skifte noget ud jeg ikke har. For flere år siden fravalgte
jeg værkstederne og gik over til at lave alting selv med hjælp fra min
mekanikerven.

Så ved jeg det bliver lavet ordentlig.

> Jeg stoler på min megger og
> han ved godt det ikke bare er en "gavebod" hvor han skifter efter godt
> befindende eller kører dørtræk i min bil. Men der åbenbart forskel på
> jyske meggere og så de 'andre' :)

Hvordan ved du han ikke kører råddent i din bil? Hvordan ved du det ikke
er hans lærling der kører i den istedet for?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-10-04 10:54

> Jeg kan ikke skifte noget ud jeg ikke har. For flere år siden fravalgte
> jeg værkstederne og gik over til at lave alting selv med hjælp fra min
> mekanikerven.
>
> Så ved jeg det bliver lavet ordentlig.

Jeg går også ind for "gør det selv" - men det er ligesom perlegrus
uddanelsen er lidt langsommelig :)

> Hvordan ved du han ikke kører råddent i din bil?

Fordi en af mine buddies bor lige overfor hans værksted?! :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 11:22

Dennis Pedersen skrev:

> Jeg går også ind for "gør det selv" - men det er ligesom perlegrus
> uddanelsen er lidt langsommelig :)

JA den tager sq ikke kun 4 år.. hehe

> Fordi en af mine buddies bor lige overfor hans værksted?! :)

Ahh

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 18-10-04 14:13

On Mon, 18 Oct 2004 11:29:04 +0200, "Martin Johansen [6000]"
> [...]

>Hvordan ved du han ikke kører råddent i din bil? Hvordan ved du det ikke
>er hans lærling der kører i den istedet for?

Nem løsning. Man indstallerer et GPS alarm system og sætter det til at
holde øje med bilen og så fx sætter det til at sende en Sms hvis at
bilen ryger over 110-130 Km/t og/eller forlader et vidst område.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-10-04 21:46

Thunderbird [7100] skrev:

> Nem løsning. Man indstallerer et GPS alarm system og sætter det til at
> holde øje med bilen og så fx sætter det til at sende en Sms hvis at
> bilen ryger over 110-130 Km/t og/eller forlader et vidst område.

Lyder dyrt :-/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:10

On Sat, 16 Oct 2004 18:59:03 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Og så tanken om at ens bil bliver svinekørt af en lærling/arbejdsdreng
>til og fra værksted :-/

Så er der dem der selv henter, og som får den vasket :D

(Har dog ikke selv bil, så nøjes med at hente firmabilerne)
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 16-10-04 18:13

Martin Johansen [6000] wrote:

> Mener du virkelig umuligt eller er det bare besværligt?

Jeg har ikke selv haft en bil endnu, hvor det har været umuligt at
skifte pæren selv. Men på min forrige bil, en Punto Sporting årg.00, var
det besværligt, der skulle sikringsboksen skrues løs for at skifte pæren
i venstre side, og jeg kører altså ikke rundt med et topnøglesæt i
bilen. Så vidt jeg husker kan man _ikke_ selv skifte tågelygte pærerne
på en Punto Sporting. Men der plejer da at være en artikel i div. aviser
på denne årstid, om hvor svært det er blevet på visse biler at skifte
pærerne. Derudover har jeg haft en Bravo, en Mondeo, og en række
Escorter hvor der ikke har været den slags problemer
På min nuværende Peugeot 206 SW HDi, har jeg ikke prøvet at skifte pære
endnu.

M.v.h
Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 18:20

Niels Jacobsen skrev:

> [...]
> besværligt, der skulle sikringsboksen skrues løs for at skifte pæren i
> venstre side, og jeg kører altså ikke rundt med et topnøglesæt i

Hvis det er sådanne ting så er det jo intet problem.

Jeg har altid kørt rundt med det mest nødvendige men ellers plejer jeg
nu også at skifte hjemme.

> Så vidt jeg husker kan man _ikke_ selv skifte tågelygte pærerne
> på en Punto Sporting.

Hvorfor kan mekanikeren når man ikke selv kan?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:30

On Sat, 16 Oct 2004 19:20:04 +0200, "Martin Johansen [6000]"
> [...]

>nu også at skifte hjemme.

>Hvorfor kan mekanikeren når man ikke selv kan?

Fordi at de kan snyde, i form af at de har en udførlig værkstedsmanual
de kan henfører til hvis at det går galt.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 18:52

Thunderbird [7100] skrev:

> Fordi at de kan snyde, i form af at de har en udførlig værkstedsmanual
> de kan henfører til hvis at det går galt.

Men alligevel... hvor svært kan det være? Motoren skal vel ikke pilles
ud..

Fra : Brian

Dato : 17-10-04 20:23

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Men alligevel... hvor svært kan det være? Motoren skal vel ikke pilles
> ud..

Nææ, men hvis man ikke har en lift i garagen, er tågelygterne ikke
altid lige tilgængelige.

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 20:53

Brian skrev:

> Nææ, men hvis man ikke har en lift i garagen, er tågelygterne ikke
> altid lige tilgængelige.

En donkraft under kan gøre underværker

Fra : Brian

Dato : 17-10-04 21:30

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> En donkraft under kan gøre underværker

Men ikke på alle biler.
Jeg ved ikke om du har prøvet at skifte en lampe på en tågelygte
men tit er hele lygten jo udformet på en måde, så mindst mulig vandpjask
undgåes = man ofte roder i blinde.... selvfølgelig kun på biler
man ikke har gjort det på før. Så hvis du har kogler der er store
nok til at du tør kravle under en bil, der kun er støttet af en donkraft,
har du ret.....

Sidst jeg gjorde det på min Vectra, tog det en god halv time - der er lygten
i passagersiden tilmed mere besværglig end den anden pga. noget luftbox
sjov. Næste gang kører jeg til mekkeren.

Alt andet lige vil jeg hellere køre til min mekaniker (som jeg stoler på
)
og få ham til at skifte dem begge, end at ligge og rode under bilen
15-20 minutter, blot for at spare 50,-

På den anden side, jeg bruger også vaskehal fremfor at stå i solskinnet
og vaske/polere bil med en kølig drik på postekassen

Der er sgu nok noget om det vennerne siger - jeg er en ugidelig karl

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-10-04 22:40

Brian skrev:

> [...]
> ikke har gjort det på før. Så hvis du har kogler der er store nok til
> at du tør kravle under en bil, der kun er støttet af en donkraft, har du

Jeg må have store kogler... jeg har altid rodet under mine biler med en
donkraft under. Kun en gang havde jeg den understøttet og det var pga. en
større operation - ellers gider jeg ikke finde bukke frem og alt muligt.

Hmm det bliver nok min død en dag

> og få ham til at skifte dem begge, end at ligge og rode under bilen 15-20
> minutter, blot for at spare 50,-

Tja - jeg elsker det

> På den anden side, jeg bruger også vaskehal fremfor at stå i solskinnet
> og vaske/polere bil med en kølig drik på postekassen

ARGH!! Vantro!

lol

> Der er sgu nok noget om det vennerne siger - jeg er en ugidelig karl

hehe

Fra : Elbarto

Dato : 17-10-04 02:42

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Escorter hvor der ikke har været den slags problemer
> På min nuværende Peugeot 206 SW HDi, har jeg ikke prøvet at skifte pære

Visse japaner er temlig svære at skifte pære på med mindre man har 17 led
på hver finger samt kan bøje hånden i alle retninger
På min egen gamle ford har jeg gjort det i mørke på 5 min
Min mutters almera tog mig knap ½ time og der var det lyst

Elbarto
OZ3BTO

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:32

On Sun, 17 Oct 2004 03:42:15 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:

> [...]
>På min egen gamle ford har jeg gjort det i mørke på 5 min
>Min mutters almera tog mig knap ½ time og der var det lyst

Jeg så en mekker hos Toyota skifte en pære i "vores" ene sportsvan. Det
tog ham ikke engang 5 min, så var den pære skiftet.
Flemming Jacobsen

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-10-04 17:17

> Næ, ingen af delene. Det er bare sommetider umuligt at gørde det selv.
> Så må man vente til weekenden er overstået og værkstedet åbner igen.
>
> M.v.h
> Niels

Måske for nogle, men jeg har nu i mere end 14 dage mødt 2 som mangler den
ene forlygte. Den ene kører helt uden lys i højre side. Jeg og flere af
medtrafikanterne har blinket til dem flere gange. Alligevel kører de troligt
videre. Hvor dum har man lov at være?
Matthias

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 16-10-04 18:14

> [...]
> ene forlygte. Den ene kører helt uden lys i højre side. Jeg og flere af
> medtrafikanterne har blinket til dem flere gange. Alligevel kører de

På hvilken måde generer dem med lys kun på den ene forlygte dig?
Jeg kunne bedre forstå hvis lyset blændede dig, at du så blinkede tilbage.

Jeg mener: Jeg selv er blevet for gammel til at lege politimand og blinke ad
enhver som ikke har deres bil i tiptop stand.

Mvh

Emil

Fra : Basil

Dato : 16-10-04 18:53

Emil Jensen [2100] wrote:

> [...]
ad
> enhver som ikke har deres bil i tiptop stand.

Personligt så forveksler jeg dem motorcykler, man kan ikke se dem køre ud
fra bag parkerede biler, man kan ikke se i bakspejlet hvis de ligger lidt
bagved og trækker ud osv.
Bare få fikset lyset hvis det er gået, det er til for dine medtrafikanter og
medmennesker, ikke primært for at du kan se.
Kai

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 16-10-04 19:16

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ad
> enhver som ikke har deres bil i tiptop stand.

Når jeg blinker, er det på ingen måde for at lege politimand. Trærtimod. Jeg
blinker for at mínde staklen på, at han ikke har set efter om der er lys i
alle lamper, så han kan få et bedre og mere sikkert lys. Heldigvis er det
lyset i den højre lygte der mangler på den ene bil. Men du mener sikkert
heller ikke at det gjorde noget, hvis det var i venste side? Bare du ikke
bliver blændet !
Iøvrigt er der da også mange der mangler at få justeret deres lygter.
Hilsen Matthias

Fra : JIB

Dato : 17-10-04 00:18

"Matthias H Matthiessen" <matthiessenSLET@dioder.dk> wrote in message

> [...]
> bliver blændet !
> Iøvrigt er der da også mange der mangler at få justeret deres lygter.

Det er sgu fint nok. Jeg har selv oplevet at få et par blink, hvorefter
jeg opdagede, at min ene forlampe var død. Det havde jeg altså ikke
opdaget...

Mvh. JIB

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-10-04 08:46

Emil Jensen [2100] wrote:

> På hvilken måde generer dem med lys kun på den ene forlygte dig?

Det ville genere mig på den måde, at hvis den anden pære også sprang, så
kunne der hurtigt opstå problemer.

>Jeg mener: Jeg selv er blevet for gammel til at lege politimand og blinke
>ad enhver som ikke har deres bil i tiptop stand.

Jeg synes det er helt fint, at folk giver et blink til dem der mangler en
pære, det er jo ikke sikkert at de selv er klar over det.
Det skal jo ikke tages så meget som wannabee policeman, men nok nærmere som
en "service oplysning".

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Kate

Dato : 17-10-04 11:59

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in

> Jeg synes det er helt fint, at folk giver et blink til dem der
> mangler en pære, det er jo ikke sikkert at de selv er klar over
> det.

Nej, derfor kunne det måske få dem til at tænke om der måske var
lygtefejl.

Jeg overhalede en sen afen en lastbil på motorvejen, hvorefter han
blinkede med det lange lys og tudede i hornet som en vanvittig. Da jeg
ikke mente at have overtrådt nogle regler eller været til fare for ham,
vi var ret alene på det tidspunkt, troede jeg at han måske gik i
selvsving over mine baglygter, men ved ankomst hjem kunne jeg
konstatere at jeg havde to lysende baglyger og ingen tågelygte tændt,
så jeg aner ikke hvad fyren gik i selvsving over. Men blinker nogen til
mig når jeg ellers ikke mener der er grund til det ser jeg da mine
lygter efter ved først kommende lejlighed.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Claus Smith

Dato : 16-10-04 18:10

Dejligt at man kører i en Volvo 440, den fortæller straks når den er gal med
en pære......lækkert når man opdager det inden det bliver mørkt og kan nå at
få det skiftet til nyt.

Claus

Fra : hanzen

Dato : 16-10-04 18:20

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> en pære......lækkert når man opdager det inden det bliver mørkt og kan nå

Det er dejligt når det lykkes at finde et enkelt lyspunkt
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt og pærer der kan skiftes på ingen
tid.

Fra : Claus Smith

Dato : 16-10-04 18:24

> Det er dejligt når det lykkes at finde et enkelt lyspunkt

Jeps....de kan jo bare købe en svensk bil istedet for!!! *G*

Claus

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-10-04 19:00

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev :

>Jeps....de kan jo bare købe en svensk bil istedet for!!! *G*

Nåehh nåehhh - selv en gammel Scorpio fra 93, har da et lampedisplay
, eller for den sags skyld en gammel Mazda 929'er

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 16-10-04 19:40

> Nåehh nåehhh - selv en gammel Scorpio fra 93, har da et lampedisplay
> , eller for den sags skyld en gammel Mazda 929'er

Wouw.....jeg kom først....min er fra '91 *G*

Claus

Fra : Allan Bojesen

Dato : 16-10-04 20:09

Claus Smith wrote:

> Wouw.....jeg kom først....min er fra '91 *G*

Min hedengangne BMW 635 csi fra -79 fortalte også når den manglede lys.

Allan Bojesen

Fra : Basil

Dato : 16-10-04 20:13

Allan Bojesen wrote:

> Min hedengangne BMW 635 csi fra -79 fortalte også når den manglede lys.
>
> Allan Bojesen

Det er der også en Honda ?? måske Accord fra sidst i 70'erne der gjorde.
Jeg kan huske en kammerats far der købte sådan en omkring da jeg startede i
skole, og det var meget imponerende at den havde det.
Kai

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-10-04 19:01

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>¨Så få da for søren skiftet de forlygtepærer som er
>defekte.....nærrige.....dovne....

Hør - det går da tilbage for dig Tom - hvis det virkeligt er det
eneste du har at klage over ;)

Hvad med alt det andet ?

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-04 19:02

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:
> Hør - det går da tilbage for dig Tom - hvis det virkeligt er det
> eneste du har at klage over ;)
>
> Hvad med alt det andet ?

Det kan vel vente?

Jeg har faktisk også "mindst" et opråb. Hvorfor i hele hule h...... kan "folk"
ikke lade være med at smide affald ud af deres biler? Normalt er det
cigaretskodder m.v. hvilket irriterer mig, men sidste søndag holdt jeg for rødt
lys i Birkerød og der sad en (ret sød) ung kvinde i en Polo to baner fra mig.
Hun tømmer det sidste i et sodavandsbæger fra McDonalds og hvad sker der så? Jo
da, hun stikker fandme poten ud af vinduet og smider sodavandsbægeret på
vejen... Jeg var _SÅ_ tæt på at gå over til hende og smide skraldet ind i bilen,
men så bliver man vel bare anholdt for trusler om vold e.lign. :-/

NØJ hvor jeg er irriteret over miljøsvin...

(Ja, Jan, du havde selvfølgelig reageret prompte!)

--
Mvh, Kim Schrader

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-10-04 19:21

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

>Det kan vel vente?

mjoehhhhhhh.....

>NØJ hvor jeg er irriteret over miljøsvin...

Det bliver jeg også ofte - men glemmer det vist, når jeg selv verfer
et skod ud af vinduet ;(

>(Ja, Jan, du havde selvfølgelig reageret prompte!)

Tænk - jeg tror jeg er ved at sløve af på den, eller også har en hvis
person fået banket lidt pli ind i bøtten på mig ?

forleden morgen, på vej nordpå, kom der i Ishøj sammenfletningen
pludseligt 2 kø'er traskende - Ja - rigtige dyr sgu'da

Og jeg glemte helt at fare ud af bilen, og hive fat i kreaturene, for
moderen havde da ring i trynen, og ville være utroligt nem at hive ind
til siden, og tøjre til autoværnet ....
(kalven ville følge med pr automatik)

Fandme for slapt !

Også at de 2 falck reddere i bilen foran mig, sad og snorkede

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-10-04 20:01

Hej!

jan@fedtegreven.dk wrote:

> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev :

> Det bliver jeg også ofte - men glemmer det vist, når jeg selv verfer
> et skod ud af vinduet ;(

Fy skamme!

> Tænk - jeg tror jeg er ved at sløve af på den, eller også har en hvis
> person fået banket lidt pli ind i bøtten på mig ?

Fruen?

> forleden morgen, på vej nordpå, kom der i Ishøj sammenfletningen
> pludseligt 2 kø'er traskende - Ja - rigtige dyr sgu'da

Hehe, steaks på ben :)

> Også at de 2 falck reddere i bilen foran mig, sad og snorkede

Se dét kan undre... Det siger nok bang hvis en kvie bliver ramt med 140km/t...!

--
Mvh, Kim

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 16-10-04 20:48

jan@fedtegreven.dk wrote in

> [...]
> (kalven ville følge med pr automatik)
>
> Fandme for slapt !
>
> Også at de 2 falck reddere i bilen foran mig, sad og snorkede

hehe så du dem også, jeg prøvede at spærre vejen for dem, inden de kom
op i svinget, de var godt nok på tur de 2. Altså ikke for de der
falckreddere for dem så jeg sq itte.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-10-04 23:46

apollo14 aka Kenneth Rugaard <apollo14dk@nospamhotmail.com> skrev :

>hehe så du dem også, jeg prøvede at spærre vejen for dem, inden de kom
>op i svinget, de var godt nok på tur de 2. Altså ikke for de der
>falckreddere for dem så jeg sq itte.

Jeg kunne ikke undgå at se dem, de vadede lige ud foran mig ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Kate

Dato : 17-10-04 12:01

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

> NØJ hvor jeg er irriteret over miljøsvin...

Ja, det får godt nok også mit pis i kog. Hvorfor kan man dog ikke bare
tage sit lort med hjem i skraldespanden

> (Ja, Jan, du havde selvfølgelig reageret prompte!)

LOL

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 18:39

On 17 Oct 2004 11:00:59 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

>Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in

>Ja, det får godt nok også mit pis i kog. Hvorfor kan man dog ikke bare
>tage sit lort med hjem i skraldespanden

Eller smide dem om i lastrummet på varevognen så at det kan blive herpet
ud sammen med alt det andet "lort" der ender med at ligge der efter en
hel dag "på farten"
Flemming Jacobsen

Fra : alexbo

Dato : 16-10-04 23:51

"Tom" skrev

> ¨Så få da for søren skiftet de forlygtepærer som er
> defekte.....nærrige.....dovne....

Uanset hvor højt du råber, er det ikke sandsynligt at dem der er ligeglade
med deres bil hører det, de er jo ikke her.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 07:56

> "Tom" skrev

> Uanset hvor højt du råber, er det ikke sandsynligt at dem der er ligeglade
> med deres bil hører det, de er jo ikke her.

SÅ mnage som jeg har mødt på sidste tur til bilmessen i Frediricia, så MÅ
der statistisk set også være nogle her i gruppen som kører rundt med defekte
pærer.

--
Tom

Fra : Thomas Landberg

Dato : 17-10-04 08:28

> SÅ mnage som jeg har mødt på sidste tur til bilmessen i Frediricia, så MÅ
> der statistisk set også være nogle her i gruppen som kører rundt med
> defekte pærer.

OT: Er den bilmesse noget der er værd at køre efter? Bor nord for Aalborg,
men hvis der er meget udstyr og lir, så kunne jeg da godt overveje at tage
turen.

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad

Fra : Ukendt

Dato : 17-10-04 08:30

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41721ece$0$219$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> OT: Er den bilmesse noget der er værd at køre efter? Bor nord for Aalborg,
> men hvis der er meget udstyr og lir, så kunne jeg da godt overveje at tage
> turen.

Det er mest til gamle biler men den var da alligevel helt ok synes jeg.

Hvis der er nogen der skal til den i dag, kunne en af Jer så ikke finde
navnet på den firma-stand hvor de sælger de her sorte jakker hvor man kan få
logo'er til BMW, Mercedes Ford osv osv?

please please

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 17-10-04 17:57

On Sun, 17 Oct 2004 09:30:12 +0200, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>navnet på den firma-stand hvor de sælger de her sorte jakker hvor man kan få

Bor i Vejle og har slet ikke hørt noget til den messse *PiiiiV*
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-10-04 20:02

> SÅ mnage som jeg har mødt på sidste tur til bilmessen i Frediricia, så MÅ
> der statistisk set også være nogle her i gruppen som kører rundt med
> defekte pærer.

Sagt med lav stemme:
Mig, har lige opdaget et defekt parkeringslys foran på Sierra
Der røg næste måneds SU nok.

Nå, så slemt er det vel ikke:
1) Pæren er lagervare.
2) Tager den 1 eller er det 2 minutter at skifte

Så det er bare at komme i gang!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Per O.

Dato : 17-10-04 13:34

Tom wrote:
> ¨Så få da for søren skiftet de forlygtepærer som er
> defekte.....nærrige.....dovne....

Brug e.v.t. pærerne fra de forpulede tåbelygter som nogen mener er
uundværlige for at orientere sig !

Per O.

Fra : Neser

Dato : 17-10-04 21:55

> Brug e.v.t. pærerne fra de forpulede tåbelygter som nogen mener er
> uundværlige for at orientere sig !

Så forleden en Volvo V70 med 1 stk. defekt venstre forlygte og 1 stk. defekt
højre tågelygte.

Den havde i det givne øjebilk da 2 fremadrettede pærer, men lovligt var det
nok alligevel ikke ;)

Skal man så kalde føreren for idiot da vedkommende kører med nærlys OG
tågelygter eller kreativ for at køre med én af hver? :)

- Neser