405 helt gal...
Fra : Lars

Dato : 16-10-04 12:13

Hej

Opfølgning på mine Peugeot 405 1.8i 94' forureningsproblemer...

Jeg dumpede til syn pga. forurening, min mekaniker kunne ikke finde ud af
hvad der var galt, han kunne blot henvise til Bosch center. Da han mente den
kunne være chiptunet eller lign. da han ikke kunne få udlæst fejlkoder. Han
skiftede lambda sonden, uden held.
Jeg har nu inspiceret elboksen, og der er ingen tegn på at der har været
pillet i den, efter jeg genmonterede boksen virkede bilen stadig.
Her til morgen skete der så det at den hakkede og kunne ikke rigtig køre
mere, så tændte motor advarslen, og bilen kunne køre igen. Efter lidt tid
slukkede advarselslampen så igen, og bilen begynder igen at hakke og kan
ikke rigtig køre, nu tør jeg selvfølgelig ikke lige køre nogen steder da der
står i service bogen at katalysatoren kan tage skade hvis man kører når
advarselslampen lyser.
Fejlen forsvinder ikke når bilen bliver varm.

Er der nogen der nu kan give et bud på hvad der sker? Jeg har renset og
tjekket tændkabler, og det ser fint ud.

Håber virkelig nogen kan hjælpe..

MVH

Lars

(X-postet i dk.teknik.bil)

Fra : Torben E

Dato : 16-10-04 12:49

"Lars" <_@_dk> skrev i en meddelelse

> Håber virkelig nogen kan hjælpe..

Uden at vide det, lyder det præcis som en jeg lavede
for noget tid siden, det var mapsensoren.

Der var en måde at få den til at blinke motorfejl ud med
kontrollampen, jeg husker ikke præcis hvordan, men prøv
at søg på div. pug forums.

Såvidt jeg husker er det noget med en grøn ledning der skal
til stel i nogle kombinationer.

Hvis du kender en med en lignende psa bil så prøv at overflytte
map sensoren.

Torben E

Fra : Lars

Dato : 16-10-04 14:35

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Uden at vide det, lyder det præcis som en jeg lavede
> for noget tid siden, det var mapsensoren.

Okay, jeg er kun elektronikmekaniker, så kan du ikke fortælle hvor den
sidder, og hvad den laver. Evt. i forhold til dette diagram:
http://peugeot.mainspot.net/wiring405/index.shtml#5

> Der var en måde at få den til at blinke motorfejl ud med
> kontrollampen, jeg husker ikke præcis hvordan, men prøv
> at søg på div. pug forums.

øhh, jeg er ikke helt med, skal jeg tage en lampe ud, eller?

> Såvidt jeg husker er det noget med en grøn ledning der skal
> til stel i nogle kombinationer.

Stadig lidt lost, hvad snakker vi nu om?

> Hvis du kender en med en lignende psa bil så prøv at overflytte
> map sensoren.

Det skulle der være mulighed for, hvis du kan præcisere hvor og hvad det er.

Mange tak for hjælpen indtil vidre.

MVH

Lars

Fra : Torben E

Dato : 16-10-04 15:40

> [...]
> Okay, jeg er kun elektronikmekaniker, så kan du ikke fortælle hvor den
> sidder, og hvad den laver. Evt. i forhold til dette diagram:

Det er fætter´en benævnt 1312 på dit billede.

> øhh, jeg er ikke helt med, skal jeg tage en lampe ud, eller?
> Stadig lidt lost, hvad snakker vi nu om?

Det er en metode hvor man kan "snakke" med bilens conputer,
den kan så fortælle om eventuelle målefejl fra div. sensorer, dette
sker vedhjælp af motorfejlslampen i instrumentbrædtet.

Torben E

Fra : Lars

Dato : 16-10-04 19:25

> Det er fætter´en benævnt 1312 på dit billede.

Okay, mange tak, den vil jeg kigge nærmere på.

> Det er en metode hvor man kan "snakke" med bilens conputer,
> den kan så fortælle om eventuelle målefejl fra div. sensorer, dette
> sker vedhjælp af motorfejlslampen i instrumentbrædtet.

Yes, jeg har søgt lidt på nettet, og opdaget at man kun kan udlæse fejlkoder
når der har været meldt en fejl i panelet, og det er sikkert derfor min
mekaniker ikke kunne, men nu melder den fejl konstant, så det burde kunne
udlæses nu. Dog underligt at han ikke ved sådan noget....

MVH

Lars