C-max
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-04 10:09

Er aircondition i Focus C-max = nedkøling af luft om sommeren? Og virker det
på de varmeste dage?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 10:12

> Er aircondition i Focus C-max = nedkøling af luft om sommeren? Og virker
> det
> på de varmeste dage?

Det er vel ikke kun om sommeren.
Det virker altid. Bedst er det når det er varmt men det virker da også med
f.eks +15°C udenfor, selv om det næppe er på dette tidspunkt man tænder for
AC

--
Tom

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-04 10:15

> Er aircondition i Focus C-max = nedkøling af luft om sommeren?

Hvad skulle det ellers være? Opvarmning?

--

MVH

Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Nu også med Garmin navigation til super priser.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-10-04 10:52

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4170e67e$0$225$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvad skulle det ellers være? Opvarmning?

Ja, konstant varme året rundt. Helt præcist: er det indbefattet et
køleelement?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : BJ

Dato : 16-10-04 10:59

KLIP

> Ja, konstant varme året rundt. Helt præcist: er det indbefattet et
> køleelement?

Jeg vil mene, du skal op i Ghia-versionen for at få klimakontrol.

(tyskerne har noget, de kalder 'Comfort Packett'. Om vi har det samme, ved
jeg ikke)

Der skal en kompressor samt en kondensator til at køle luften, så svaret er,
ja.

Bjørn Jørvad

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-10-04 11:05

> Ja, konstant varme året rundt. Helt præcist: er det indbefattet et
> køleelement?

Jamen selve hjertet i aircondition er kølingen. Det er det systemet er lavet
til. En ekstra gevinst er så, at luften også bliver affugtet. Desuden kan
visse anlæg (klimaanlæg/fyldautomatisk aircon) selv regulere temperatur,
hastighed og fordeling af luften til kabinen, så man blot taster "21" på
grader og så sørger anlægget for resten.
Jeg bruger mit året rundt, om vinteren primært for at få tør luft.