Nu "kører" det hos Opel i Bochum.
Fra : BJ

Dato : 15-10-04 13:18

Nu "kører" det da først rigtigt hos Opel i Bochum.

Der er strejke..!!..da medarbejderne frygter at miste deres arbejde....

Bjørn Jørvad

Fra : Peter

Dato : 15-10-04 13:39

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Nu "kører" det da først rigtigt hos Opel i Bochum.
>
> Der er strejke..!!..da medarbejderne frygter at miste deres arbejde....

Den slags strejker er altså vildt sjove - det giver slet ingen mening LOL

/Peter

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 13:54

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den slags strejker er altså vildt sjove - det giver slet ingen mening LOL

Normalt ikke, men tyskerne kan slet ikke begribe, der kan opsiges
medarbejdere.

De har ingen tradition for det (siden den sidste krig).

Bochum skal af med 4.100 ud af en samlet medarbejderstyrke på 9.600.

Det er dog ikke IG Metall, der har iværksat strejken ..... denne gang.
'
Bjørn Jørvad

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 01-11-04 23:33

On Fri, 15 Oct 2004 14:53:43 +0200, "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

Det er en sjov tankegang - lad os vise vi er stabile medarbejdere, der er
værd at satse på, ved at nedlægge arbejdet.

>Normalt ikke, men tyskerne kan slet ikke begribe, der kan opsiges
>medarbejdere.

Var det sidste år at de tyske fagforeninger krævede kæmpe lønforhøjelser
samtidigt med at arbejdsløsheden var den største i flere årtier?

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 14:41

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
> Nu "kører" det da først rigtigt hos Opel i Bochum.
>
> Der er strejke..!!..da medarbejderne frygter at miste deres arbejde....

I kan da også bare købe opler i stedet for alt det kia og hyundai fra asien

--
Tom

Fra : Basil

Dato : 15-10-04 14:49

Tom wrote:
> "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> I kan da også bare købe opler i stedet for alt det kia og hyundai fra
asien

Så skal de da lige hæve kvaliteten, sænke prisen og gøre deres designs bare
en smule attraktive
Kai

Fra : Per O.

Dato : 16-10-04 09:18

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> asien
>
> Så skal de da lige hæve kvaliteten, sænke prisen og gøre deres designs
> bare
> en smule attraktive
> Kai

Det har de ikke tid til .. de strejker jo
At det går ned ad bakke med salget er vel meget betegnende for deres biler
og service ! Papfirma !

Per O.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-10-04 14:48

BJ skrev:

> Nu "kører" det da først rigtigt hos Opel i Bochum.
>
> Der er strejke..!!..da medarbejderne frygter at miste deres arbejde....

Jeg ville da også blive lidt underlig i fjæset hvis min arbejdsplads
meldte ud at der skulle fyres over halvdelen.. så skal man IMHO være
svineheldig for *ikke* at være blandt de "udvalgte".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 15:21

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville da også blive lidt underlig i fjæset hvis min arbejdsplads
> meldte ud at der skulle fyres over halvdelen.. så skal man IMHO være
> svineheldig for *ikke* at være blandt de "udvalgte".

Tror ikke de smider de Uheldige ud.
Det plejer ofte at være de folk som har dårligste "ydelse", mest fravær,
svære at arbejde sammen med og lign. De gode kan så blive tilbage

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 15:31

KLIP

> De gode kan så blive tilbage

Tjaee.... det er i hvert fald det, nogen af dem er 112% overbevist om.

I langt de fleste tilfælde lukker biksen alligevel efter en sådan drastisk
nedskæring.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 15:47

> KLIP

> Tjaee.... det er i hvert fald det, nogen af dem er 112% overbevist om.
>
> I langt de fleste tilfælde lukker biksen alligevel efter en sådan drastisk
> nedskæring.

Mon ikke tyske politikere på et eller andet tidspunkt vågner op?
Globalisering er godt, men det er igen som at p*sse i bukserne, vi skyder i
sidste ende os selv i foden ved at blive ved med at købe fra østen

Men du har ret jeg ville ikke købe aktier hos Opel og næppe heller hos Ford,
VW og et par mere. Da tysk bilindustri er hjertet i lokomotivet så varer det
næppe længe før det får bremset opsvinget her.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 15:52

KLIP

> Men du har ret jeg ville ikke købe aktier hos Opel og næppe heller hos
> Ford, VW og et par mere. Da tysk bilindustri er hjertet i lokomotivet så
> varer det næppe længe før det får bremset opsvinget her.

Jeg har nu slet ikke noget indtryk af, opsvinget på noget tidspunkt har ramt
Tyskland, tværtimod.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 15:53

> KLIP

> Jeg har nu slet ikke noget indtryk af, opsvinget på noget tidspunkt har
> ramt Tyskland, tværtimod.

Ja det er gået uden om dem

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 15:55

KLIP

> Ja det er gået uden om dem

Bare alene i dag, har Tyskland mistet 15.000 arbejdspladser.

Oven på alle fortrædelighederne kommer så en dramatisk prisstigning for
olien.

Det ser ikke rosenrødt ud for Euroland pt.

Bjørn Jørvad

Fra : Henrik B.

Dato : 17-10-04 21:23

> Oven på alle fortrædelighederne kommer så en dramatisk prisstigning for
> olien.
>
> Det ser ikke rosenrødt ud for Euroland pt.

Men heldigvis godt for "Os" andre.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-10-04 15:49

Tom skrev:

> Tror ikke de smider de Uheldige ud.

> Det plejer ofte at være de folk som har dårligste "ydelse", mest
> fravær, svære at arbejde sammen med og lign. De gode kan så blive
> tilbage

Ja de ryger først. Så mangler de jo bare lige 4000 ekstra mand.. så er
der kun de gode at tage af.

Fra : Per O.

Dato : 16-10-04 09:24

> [...]
> Det plejer ofte at være de folk som har dårligste "ydelse", mest fravær,
> svære at arbejde sammen med og lign. De gode kan så blive tilbage

Hvis man kan have 50% af arbejdsstyrken som er 'dårlige' medarbejdere, så
har lederne ikke været deres job voksent ! Ifølge mine egne erfaringer som
leder, kan det være svært at skulle vælge personer ud, når der skal skæres
ned, da man jo har ryddet op i medarbejderstaben løbende og fyret de
uheldige som det hedder i feregående indlæg. Så jeg har stort set altid
måttet vælge mellem personer som jeg gerne ville beholde, hvilket jo bestemt
ikke gør opgaven sjovere.

Hvis man er blandt de heldige som bliver, så er det fordi man er blandt den
halvdel som chefen bedst kan li' ... basta. Om han så vælger ud fra den ene
eller anden grund kan jo være svært at vide.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-10-04 09:50

Per O. skrev:

> Hvis man er blandt de heldige som bliver, så er det fordi man er blandt
> den halvdel som chefen bedst kan li' ... basta. Om han så vælger ud fra
> den ene eller anden grund kan jo være svært at vide.

Det er så sandt som det er skrevet.

Fra : Christian

Dato : 15-10-04 19:47

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Jeg ville da også blive lidt underlig i fjæset hvis min arbejdsplads
> meldte ud at der skulle fyres over halvdelen.. så skal man IMHO være
> svineheldig for *ikke* at være blandt de "udvalgte".

50/50 er da ingenting...på min arbejdsplads var det ca 80% der blev fyret,
fra 1800 til 400 worldwide,-tag den told og skat