Bedst ud fra København (til Fyn) i myldret~
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-10-04 00:31

Hej

Imorgen kl 15:30 (fredag) skal jeg i bil fra København til Fyn. Jeg ved fra
tidligere at ved motorvejssamfletningen der hvor Køge Bugt motorvejen og
Motorring 4 smelter sammen (mellem udkørsel 26 og 27 på Køge Bugt
motorvejen), der kan der blive enorme kø'er ved myldretid, især på en fredag
hvor weekenden jo som bekendt starter.
Mit spørgsmål til jer lyder, om det kan betale sig at køre ud af København
via Gl. Køge Landevej, og først "hoppe" på Køge Bugt motorvejen efter
sammenfletningen af de to store motorveje? Altså først benytte motorvejen
fra ud-/indkørsel "nr 27 Greve Nord" eller "nr 28 Greve Centrum"?

Mvh

Emil

Fra : Mikael L

Dato : 15-10-04 00:55

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenfletningen af de to store motorveje? Altså først benytte motorvejen
> fra ud-/indkørsel "nr 27 Greve Nord" eller "nr 28 Greve Centrum"?

Du kan vælge mellem pest eller kolera. Der er ikke nogen nem vej ud af byen
fredag eftermiddag. Desværre.
Men regn med min. 30min. længere køretid end du plejer.

Mikael

Fra : martin

Dato : 15-10-04 07:16

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> [...]
> sammenfletningen af de to store motorveje? Altså først benytte motorvejen
> fra ud-/indkørsel "nr 27 Greve Nord" eller "nr 28 Greve Centrum"?

<ironi>
Ja selvfølgelig er det meget hurtigere, det er da derfor at alle holder i kø
på motorvejen
</ironi>

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-10-04 09:01

martin wrote:

> <ironi>
> Ja selvfølgelig er det meget hurtigere, det er da derfor at alle holder i kø
> på motorvejen
> </ironi>

Den ironi kan du godt pakke sammen. På et tidspunkt boede jeg i
Roskilde og læste i Lyngby. Hver morgen tog jeg de snoede veje
"over land" til Ballerup og videre derfra af ring 4 til Lyngby -
samlet transporttid ca. 40-45 minutter. En studiekammerat
insisterede på at tage motorvejen og brugte over en time hver
morgen. Jeg viste ham genvejen, men han gad ikke bruge den, for
"der var alt for mange sving til sådan en morgentur"..

Du bør ikke undervurdere folks magelighed, jeg føler mig ret
overbevist om at en del tager motorvejen blot fordi "man ikke skal
starte og stoppe og dreje hele tiden"..

Personligt synes jeg vi skal have flere motorveje, jo flere der
kan lokkes til at køre på dem, des bedre - det gør nemlig alle de
herligt snoede landeveje dejligt trafikfrie..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-10-04 01:55

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> samlet transporttid ca. 40-45 minutter. En studiekammerat
> insisterede på at tage motorvejen og brugte over en time hver

Kender vejen, syntes den er ret underholdende, så hellere sidde og glo inde
v. Fløng.....NOT ;).

Fra : Cosworth POWER

Dato : 15-10-04 08:01

> Imorgen kl 15:30 (fredag) skal jeg i bil fra København til Fyn.

Det er efterårsferie og der er kø for tiden.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Lars

Dato : 15-10-04 08:05

Hej Emil,

> [...]

> sammenfletningen af de to store motorveje? Altså først benytte motorvejen
> fra ud-/indkørsel "nr 27 Greve Nord" eller "nr 28 Greve Centrum"?

Har pendlet Kbh - Sorø i 3 år (nu er vi flyttet til Sverige og pendler
derfra, meget mindre trafik).

Anyway, der kan ikke siges noget generelt om det ene er bedre end det andet,
det kan variere fra dag til dag - og som regel kan du lige så godt tage
motorvejen - jeg syntes IKKE det andet er hurtigere de gange jeg har
prøvet - nærmere modsat faktisk.

Tit kan der også være godt med kø efter Greve helt ned til Køge - og faktisk
også ret ofte klumper og mærkelig kørsel videre ud af Vestmotorvejen hvor
man af en eller anden grund IKKE kan finde ud af at fise ind til højre når
der er plads.. Så laaaange køer i yderbanen og godt med plads i inderbanen
er ikke et særsyn dernede.

Have fun

** Lars

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 15-10-04 11:24

> [...]
> sammenfletningen af de to store motorveje? Altså først benytte motorvejen
> fra ud-/indkørsel "nr 27 Greve Nord" eller "nr 28 Greve Centrum"?

jeg ville nok køre længere ned ad gl. køge landevej eller tage
køgevej/tåstrupvej i tåstrup ned til jersie, den har jeg brugt et par gange
med stor succes

er du på motorvejen kan du dreje af ved ishøj afkørslerne( nr.6 & 26) og
smutte ad de mindre veje inden sammenfletningen ved hundige og køre ud igen
(nr.27 &28) alt efter hvor meget kø der er spare du lidt tid på det. har
gjort det 1 gang hvor vi var 2 biler afsted, og der sparede jeg ca15 min på
en tur til st. heddinge i forhold til den anden bil der blev på motorvejen
(04) fra folehaven.

--
Allan
Nissan Primera 2,0 se aut

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 15-10-04 12:49

Tak for alle jeres svar.

Som en skriver, så er det mageligt at køre på motorvejen, og det benytter
mig oftest af det selvom der måske ikke er tidsmæssigt gevinst. Men hvis der
er et kvarter at spare som en anden skriver, så skulle man måske prøve
alligevel. Men tak for alle jeres kommentarer og forslag. Jeg tager
beslutningen om hvor jeg vil køre når jeg nærmer mig knudepunktet.

Mvh

Emil

Fra : LostInSpace

Dato : 18-10-04 10:12

Bare fordi at man har fyraften på det tidspunkt, eller hvad ved jeg , så
plejer jeg gerne at sørge for at blive inviteret på en kop kaffe , indtil at
trafikken er normal igen , jeg gider nemlig heller ikke at blive påkørt
bagfra.i kø-kulturen.

Tænk også på hvor meget en kobling bliver slidt i sådan noget kørsel

Men som Buschauffør i KBH , er mit indtryk alligevel at myldertidstrafikken
er mere spredt ud om fredagen.
Da mange mennesker har fyraften fra middagstid , og frem til normal tid
ca.12.00 - 16.00/17.30 kontor