Opel Astra 1.6 Caravan (1997) - problemer ~
Fra : Palle

Dato : 14-10-04 22:56

Hej.

Jeg har lidt problemer med min ellers velfungerende Opel Astra 1.6
Caravan (benzin)

Jeg oplever af og til, med skiftende frekvens, at bilen går i stå når
jeg holder i et lyskryds eller lignende hvor bilen står stille og
koblingen er trådt ud.
Der kommer en "tøffende" løs som om bilen ikke får brændstof eller luft
nok til at holde tomgangen i live. Herefter går bilen i stå hvis jeg da
ikke når at give lidt gas for at holde den i live.

Efterfølgende kan bilen være svær at starte, men starter typisk efter
1-2 forsøg. Herefter kan motorens omdrejningstal stige kraftigt (kan
ikke huske til hvilket niveau, men det kan af og til lyde ganske
voldsomt...), men falder typisk igen efter 5-15 sekunder og falder igen
når koblingspunktet er fundet og bilen igen er i fremdrift.

Andre der kender lignende problemer?

mvh. Palle

Fra : Jacob Madsen

Dato : 15-10-04 08:26

"Palle" <palle@NIXENBIXENfreeshell.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> voldsomt...), men falder typisk igen efter 5-15 sekunder og falder igen
> når koblingspunktet er fundet og bilen igen er i fremdrift.

Havde en gang en VW Passat 92 med lignende symptomer. Løsning : alle
eletriske forbindelser blev gået efter, renset osv. Herefter ingen
problemer. Men det kan naturligvis også være så meget andet.

Jacob

Fra : Palle

Dato : 28-10-04 07:37

Med en udskiftning af temperaturføleren er problemet nu løst...