Lakering af bil (forsikringskade) økonomis~
Fra : Dark Devil

Dato : 14-10-04 21:45

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. en forsikringskade på min Passat Variant.

Jeg har fået et værksted til at lave skade og jeg har fundet en autolakere..
Fint nok værkstedet får skildt bilen ad og sendt den til maler.. Da der
efter 1½ uge ikke er tegn på nogen form for aktivitet ringer jeg først til
værkstedet, som ikke har fået nogen melding. Så ringer jeg til autolakeren
og de er slet ikke gået i gang.. Og så kommer tårepersren om at en svend var
syg osv.. ikke mit problem.. Men de fattede ikke en skid.. Så snakker jeg
med nogle FDM jurister, som siger jeg skal give dem en frist for hvornår det
skal være færdigt.. Det gør jeg så.. og den frist holder de ikke.. De
overskrider den med en uge..

Og da bilen endenlig kommer tilbage til værkstedet, så er malerarbejdet
noget værre L..T.... Så en del af bilen skal males om.. Jeg snakker så med
værkstedet, som ringer til autolakeren og beder dem lave det om. Det lover
at de nok skal komme og hente bilen og lave det om.. Problemet er at de ikke
kommer og henter den. Så jeg ringer til taksatoren og han tager fat i dem,
hvilket får dem til at hente bilen...

Mit problem er så at jeg i 7 uger indtil videre har haft en lånebil.. Det
koster 250 kr om dagen. Og jeg kan da se at jeg vil mindst ville skulle have
den i 2 uger endnu... Det vil sige jeg ender med at have haft en lånebil i 9
uger, hvilket der efter min mening er 6 uger for meget (og i Kr er det en
ekstra udgift på 10.000)

Kan jeg kræve nogen form for kompensation fra autolakeren?? For han er i
sagen grund skyld i alt det her postyr.

Mvh

Kim M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-10-04 20:00

Dark Devil wrote:
> [...]
> ringer jeg til autolakeren og de er slet ikke gået i gang.. Og så
> kommer tårepersren om at en svend var syg osv.. ikke mit problem..

Men det er det jo så desværre blevet, man kan ikke hel gardere sig mod
sygdom, desværre

> [...]
> lave det om.. Problemet er at de ikke kommer og henter den. Så jeg
> ringer til taksatoren og han tager fat i dem, hvilket får dem til at

Jeg tror at du skulle have set dig lidt bedre om inden du valgte
malerværksted, eller også har du bare været svært uheldig

> [...]
>
> Kan jeg kræve nogen form for kompensation fra autolakeren?? For han
> er i sagen grund skyld i alt det her postyr.

Jeg tvilver på at du kan få noget, men det skader jo ikke at forsøge.
Prøv at forelægge ham dit problem, det værste der kan ske er at du får et
"Nej".

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Dark Devil

Dato : 18-10-04 20:08

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er det jo så desværre blevet, man kan ikke hel gardere sig mod
> sygdom, desværre
Nej det kan man ikke.. Men så må de jo bare omprioritere deres opgaver. De
har påtaget sig en opgave, men vælger at tilsidesætte den i forhold til
andre opgaver, og derved ikke overholde en leveringsaftale med værkstedet.
Og hvad der er mere grotesk er at de ikke engang giver værkstedet besked om
at bilen bliver forsinket. Plus at FDM har sagt at en svends sygdom aldrig
kan være mit problem.. Og først da jeg giver dem en frisk går det op for
dem, hvad de har gang i.
> Jeg tror at du skulle have set dig lidt bedre om inden du valgte
> malerværksted, eller også har du bare været svært uheldig

Ja man kan altid være bagklog. Og set i bagspejlet, så skulle jeg have valgt
en anden maler... Men sådan er det nu engang ikke.. Og jeg havde da heller
aldrig regnet med at det skulle komme så vidt.

> Jeg tvilver på at du kan få noget, men det skader jo ikke at forsøge.
> Prøv at forelægge ham dit problem, det værste der kan ske er at du får et
> "Nej".

Autolakeren er total ligeglad med hvad jeg siger... Og nu er vi på 8. uge
med den skade.. Hvilket er 5 uger for meget.. Men hvis de er total ligeglad
med den regning jeg sender, så må jeg gå til medierne og høre hvad de
mener..

mvh

Kim

Fra : Jacob

Dato : 20-10-04 22:16

"Dark Devil" <dd@nospamindbakke.dk> wrote in message news:<6xUcd.8826$xB6.5051@news.get2net.dk>...
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
> med den skade.. Hvilket er 5 uger for meget.. Men hvis de er total ligeglad
> med den regning jeg sender, så må jeg gå til medierne og høre hvad de

Jeg tror nu medierne er endnu mere ligeglade. De får nok 117.000 breve
om dagen hvor folk vil have dem til at hænge forskellige ud. Men jeg
forstår udemærket din harme. Jeg var selv kogt fuldstændig over...

Jeg ville meddele forsikringsselskabet at bilen skal til en anden
autolakør, da den valgte ikke har udført arbejdet, og at der ikke skal
betales for det får dårlige arbejde som allerede er udført. Som sagt
så gjort. Forhåbentlig er den nye autolakør så bedre (spørg evt. i
NGen efter en god.) Hvis de er så ringe til deres fag, hvorfor skulle
det så blive bedre denne gang?

Og nej, jeg hører ikke til de som mener at spasseren 'jo skal have
noget for sin tid' når arbejdet ikke er i orden - han skal bare have
nogle flade.

--
Jacob

Fra : Jacob Jorvang

Dato : 22-10-04 17:39

On 10/20/2004 23:15:41 avatar_1000@hotmail.com (Jacob) wrote:

> "Dark Devil" <dd@nospamindbakke.dk> wrote in message

[SNIP]

Ups, nu blev jeg så harm at jeg glemte at svare på spørgsmålet...

Jeg vil tro at lejebilen er dit problem, mest fordi du selv valgte
autolakøren. Hvis du var blevet henvist af forsikringsselskabet eller
værkstedet ville jeg mene det var den som henviste som hang på den.

Har du spurgt FDM?
--
Jacob