Lille bilmuseum ved Assens
Fra : Torben S. Frederikse~

Dato : 14-10-04 18:33

Hej Gruppe
Jeg har været på bilmuseumsbesøg idag, det var en stor oplevelse og jeg
syntes lige jeg ville gøre opmærksom på samlingen her da den ikke har åben
så tit men dog næste week-end.
Her er samlingens hjemmeside: http://www.vedstaarup.dk/bil/
Det er ejeren selv der viser rundt han kan fortæle historie om de
forskellige biler. Nogle startes op, jeg havde fornøjelsen af at høre Aston
Martin V12 og en gammel 6 cyl RR hvor han stillede en 10ér på højkant på
ventildækslet og sænkede omdrejningerne til ca. 400 omdr/min.....
Jeg sender lige lidt fotos op i dk.binaer.motor.
Mvh. Torben

Fra : Mogens

Dato : 15-10-04 05:40

"Torben S. Frederiksen" <torbenf@fjernpost12.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> syntes lige jeg ville gøre opmærksom på samlingen her da den ikke har åben

1) Tilsyneladende en Mercedes "mågevinge" - dælme sjælden i DK!
www.kfz.de/bildergalerie/mercedes/300-sl
http://formen.ign.com/news/22771.html
2) Det var en del besøgende?
3) Hvor mange biler var der i samlingen, vil du tro?

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 15-10-04 20:45

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP

og et link til en artikel i vores lokale avis (måske dør det om et par
dage):
http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=244&bfv_articleid=482913#

Mvh
Morten

Fra : Per Tolbøll

Dato : 16-10-04 10:54

> 1) Tilsyneladende en Mercedes "mågevinge" - dælme sjælden i DK!
> www.kfz.de/bildergalerie/mercedes/300-sl
> http://formen.ign.com/news/22771.html

Det er vistnok en replica

/Per

Fra : Torben S. Frederikse~

Dato : 19-10-04 16:31

Hej igen
MågevingeMerceren var rigtig fin, og læg mærke til at der ingen afmærkning
er som man skal holde sig bag... Det var helt iorden at røre... Flere gange
fik vi at vide at vi bare kunne lukke op..

Jeg havde ikke regnet med at der var ret mange besøgende, men jeg tog
fejl... Det var dagens sidste rundvisning jeg var mødt op til og der var
nærmest sort af mennesker, men jeg kan bruge mere tid end de fleste sådan et
sted så efterhånden tyndede det ud..

Der var nok ca. 50 biler i det hele.

Mvh. Torben