Carina 2 - Oliespild fra benzinpumpe
Fra : Jesper Mathiesen

Dato : 14-10-04 00:12

Hej.

jeg har en carina 2 fra 86 med en 4A motor.

Jeg har længe bemærket at motoren svedte meget nede på bagsiden (siden ind
mod kabinen) men her forleden dag besluttede jeg mig for at finde ud af hvor
det kom fra....

Efter at have startet og stoppet motoren et par gange kunne jeg konstatere
at der nederst på benzinpumpen er et lille hul, hvor olien pibler ud.

Meget mystisk....

Er der nogle der ved om der skal sidde en skrue eller noet i det hul? Jeg
har prøvet at stoppe hullet med en lille prop...Det stopper oliespildet og
bilen kører faktisk væsentligt bedre efter denne lille "justering".. Der er
mere jævn trækkraft og hvor den før rystede når man satte igang er der nu
intet overhovedet.

Men men men.. Det ser ud som om toyota godt er klar over at motoren kan
spilde lidt olie fra benzinpumpen. I hvert fald har de under pumpen monteret
en lille plastik skål til opsamling af spild.

Mit spørgsmål er så.... Er der nogle som har oplevet det samme?
Ved i om der skal sidde en skrue, prop eller noget lignende i hullet nederst
på benzinpumpen?
Hvor får jeg billigst en ny pumpe?

På forhånd tak!

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 14-10-04 18:09

> Mit spørgsmål er så.... Er der nogle som har oplevet det samme?
> Ved i om der skal sidde en skrue, prop eller noget lignende i hullet
> nederst på benzinpumpen?
> Hvor får jeg billigst en ny pumpe?

Hej

jeg har haft en corolla med samme motor, den havde samme problem, altså den
spildte olie fra benzinpumpen.

løsningen blev at skrue den ud, få fat på en ny pakning og så ellers rense
pumpe og motorblok godt af. Og så ellers samle det hele igen.

Bagefter har den ikke spildt noget olie derfra overhovedet. Pumpen sidder
spændt fast med enten 2 bolte eller 2 møtrikker (kan ikke lige huske det)

du har ikke mulighed for at tage et billede af det hul på pumpen som du
omtaler?

ellers hvis du skal have en ny pumpe så køb en ved t-hansen, de virker
ganske udmærket, en af mine kammeraters carina'er kører ihvertfald på en
t-hansen pumpe på 5. år.

Held og lykke med projektet.

og hvis det ikke virker er du velkommen til at skrive til mig. hvis det er i
nærheden kan jeg eventuelt tage et kik på vognen.

MVh Kim Lehmann Poulsen