Prøvede en BMW E34 og en Mercedes W124
Fra : Frederik

Dato : 13-10-04 20:08

Bmw en 525i fra 1990 med automat
Merceren en E300 fra 1989.

Hvad skal man med nye biler?

Synes det var meget imponerende.

Tager jeg fejl?

Mvh.

Frederik

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-10-04 20:10

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:416d7cef$0$215$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Bmw en 525i fra 1990 med automat
> Merceren en E300 fra 1989.
>
> Hvad skal man med nye biler?

Bare jeg vidste det.......

> Synes det var meget imponerende.

Jouw-jouw.

> Tager jeg fejl?

Det vil jeg ikke håbe - jeg kører også i en gammel slæde...

--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car - årgang 1992

Fra : Brian S Jensen

Dato : 13-10-04 20:15

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]

Du tager ikke fejl - de kører begge fremragende - dog skulle du ha' prøvet
525'er i en 92' model og opefter - der kom de med 24 ventilet motor (sidst i
1991 vist)
- der er kæmpe forskel på de 2 motorer - ikke mindst er den klassiske
ventilstøj væk på 24v'ern - men den er også en hel del kvikkere

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Frederik

Dato : 13-10-04 20:51

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> - der er kæmpe forskel på de 2 motorer - ikke mindst er den klassiske
> ventilstøj væk på 24v'ern - men den er også en hel del kvikkere

Ved jeg godt.

Var mest imponeret over at en bil, der havde gået 252.000 og er snart 15 år
gammel, reelt set føltes ret ny...

Fra : Mikael L

Dato : 13-10-04 22:10

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

Klip.

> Var mest imponeret over at en bil, der havde gået 252.000 og er snart 15
år
> gammel, reelt set føltes ret ny...

Jeg vil give dig ret i at det er en lækker vogn en E34(har selv en) men de
føles altså ikke som nye, med de km. på bagen, det er der ingen biler der
gør, heller ikke en Mercedes, dem som påstår det har aldrig prøvet en ny
bil.

Men hvis du er i tvivl om hvad man skal med en ny bil, så gør som Thomas H.
skriver, prøv en af de nye. Der er en ufattelig forskel.
Jeg er meget imponeret over hvor meget de kan blive ved med at forbedre
bilerne. Jeg har kørt en del i en E38 (den gamle 7er) og synes det var en
rigtig lækker og lydløs bil, så prøvede jeg den nye 7er E66 og så var den
gamle ikke lydløs mere.

Mikael

Fra : Thomas

Dato : 13-10-04 21:21

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message
> Bmw en 525i fra 1990 med automat
> Merceren en E300 fra 1989.
>
> Hvad skal man med nye biler?
>
> Synes det var meget imponerende.
>
> Tager jeg fejl?
>
> Mvh.
>
> Frederik

Nu kender jeg ikke lige de 2 pågældende vogne personligt, men er selv meget
imponeret over gamle Audi 100'er, som jeg mener komfortmæssigt og
præstationsmæssigt, følger nye "alm." personslæder til dørs. Hvordan det
så er rent sikkerhedsmæssigt ved jeg så ikke. Så for at vende tilbage til
dit spørgsmål/pointe, så er det sikkert ikke en helt forkert opfattelse

Så kan man altid regne på om gamle eller nye biler er billigst i drift.....

Mvh

Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 21:24

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> [...]

Nææ det er kram, ganske enkelt ...men prøv en E39 525i eller en E60 525i, så
skal du se hvorfor der er nye biler

Fra : Frederik

Dato : 14-10-04 07:56

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Nææ det er kram, ganske enkelt ...men prøv en E39 525i eller en E60 525i,

> skal du se hvorfor der er nye biler

Nu gik sammenligningen ikke på nye bimmere til halve, hele og "halvandene"
millioner. Dem har jeg prøvet et par stykker af, og de er selvfølgelig
lækre. Dog synes jeg der er en tendens til, at bilerne kører med en og ikke
omvendt. De gamle er s'gu mere til mænd med vigende hårgrænse i en alder af
25 .

Sammenligningen på, at E34 kostede i indkøb 60.000 kr., overfor hvor lidt
200.000 kr. køber fra ny i dag.

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 14-10-04 08:10

> [...]
> 25 .
>
> Sammenligningen på, at E34 kostede i indkøb 60.000 kr., overfor hvor lidt

Ok der er jeg helt enig, en 15 år gammel E34 525i kan sagtens være både mere
komfortabel og lydløs end mange spritnye samlebåndsbiler

Fra : Frederik

Dato : 14-10-04 09:05

> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Ok der er jeg helt enig, en 15 år gammel E34 525i kan sagtens være både
mere
> komfortabel og lydløs end mange spritnye samlebåndsbiler

Herligt:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=425300207&page=1

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=646300021&page=1

http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076

Fede biler imho.

Mvh.

Frederik

Fra : Lars

Dato : 14-10-04 09:51

Hej Ferderik,

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=646300021&page=1
> http://www.autocarmag.com/RoadTest_Summary.asp?RT=200076
> Fede biler imho.

Meget... Jeg har haft min "nye" E39 530dA touring fra 2002 i en lille måneds
tid nu, jeg er bange for at jeg er tilbøjlig til at give dem ret der siger
at når man først én gang har haft BMW så slipper man aldrig af med dem igen.
Den kører super lækkert, perfekt på motorvej, ingen mislyde eller andet
halløj. Kørte før Citroën Xsara og en smule C5 - begge af cirka samme
årgang, der er en verden til forskel.

** Lars

Fra : Frederik

Dato : 14-10-04 11:37

"Lars" <news41dot@landligt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den kører super lækkert, perfekt på motorvej, ingen mislyde eller andet
> halløj. Kørte før Citroën Xsara og en smule C5 - begge af cirka samme

Hvad er "benzin" økonomien i sådan en i den virkelige verden?

Mvh.

Frederik

Fra : Lars

Dato : 14-10-04 13:07

Hejsa,

> Hvad er "benzin" økonomien i sådan en i den virkelige verden?

Jeg kører 13-14 km/L i den i snit iflg kørecomputeren. Automatgear. Lange
ture, meget god landevej og motorvej - plus en tur igennem København fra
Fields til Kbh K. I "ren" bytrafik med kø og stopsignaler ikke mere end 6-7
km/L, på motorvej med fartpiloten låst på 130 mellem 15 og 16.

Kører på nogen ret slidte 235/45 R17 dæk det bliver økonomien med garanti
ikke bedre af. Så snart de kommer hjem bliver der sat vinterdæk på i 205/55
R16 er lidt spændt på hvad/om det gør af forskel.

** Lars

Fra : Thomas H.

Dato : 14-10-04 12:23

> [...]

> tid nu, jeg er bange for at jeg er tilbøjlig til at give dem ret der siger
> at når man først én gang har haft BMW så slipper man aldrig af med dem

...velkommen til

Fra : Frederik

Dato : 14-10-04 12:39

> [...]
> tid nu, jeg er bange for at jeg er tilbøjlig til at give dem ret der siger
> at når man først én gang har haft BMW så slipper man aldrig af med dem

Troede da ikke, de var umulige at sælge....

Mvh.

Frederik