Bilen drypper fra motoren - hvad er mon de~
Fra : Henrik

Dato : 13-10-04 18:12

Hej,

Min Toyota Corolla fra 1986 drypper ganske lidt væske fra motoren (op
dagede det ved at der var pletter på fliserne - se det første billede)

Jeg er ikke selv bilkyndig - så jeg har brug for en diagnose.

Jeg har taget lidt billeder (beklager størrelsen) som i forhåbenlig
kan tyde:

http://www.sser.dk/pic/bil1.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil2.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil3.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil4.jpg

Venlig Hilsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 13-10-04 18:59

> Jeg er ikke selv bilkyndig - så jeg har brug for en diagnose.

Hej

Jeg har ikke forstand på Corolla, så dine billeder siger mig ikke så meget,
som en rutineret corollamand vil få ud af dem.
Måtte du iøvrigt vende den på hovedet for at tage dem ?

Der er vist ingen tvivl om, at dit problem er kølervæske.

Det 3. billede kunne tyde lidt på, at det bare er din køler der er utæt,.
men billede 1 og 2. mere tyder på en vandpumpe.

Hvis det er vandpumpen, vil du kunne se, at vandet er løbet ned af
motorblokken oppe fra selv vandpumpen, der bliver trukket af samme rem.

Både vandpumpe og køler er en overkommelig rep, når bare man tager fat inden
al kølervæsken løber af.

Kim Olsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-04 19:32

Henrik telepaterede følgende til sin PC:

> [...]
> dagede det ved at der var pletter på fliserne - se det første billede)
>
> Jeg er ikke selv bilkyndig - så jeg har brug for en diagnose.

Tja.. Jeg nåede at hente det første billede, så gad jeg ikke mere...

Kunne du ikke ligge billederne i en lidt lavere opløsning?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik

Dato : 13-10-04 19:56

Her kommer billedere i lavere opløsning:

http://www.sser.dk/pic/bil1_low.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil2_low.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil3_low.jpg
http://www.sser.dk/pic/bil4_low.jpg

Fra : Henrik

Dato : 13-10-04 20:33

Det er nok en utæt pakdåse ved krumtap hjulet.
Hvis den skal skiftes skal t-remmen af, så den kan du skifte i samme omgang.
Det tager ikke lang tid, kan laves på 15 minutter hvis man giver den gas.

MVH

Henrik