Hvad er symptomerne på defekt turbo?
Fra : PCTN

Dato : 13-10-04 17:57

Jeg er meget i tvivl om min turbo er defekt.
Hvordan undersøger man dette?

Turboen drejer vel altid rundt, for ellers spære
den vel vejen for både udstødning og indsugning?

Fra : Torben

Dato : 13-10-04 18:09

Spørg evt. her:
http://www.nissanturbo.dk/phpBB2/viewforum.php?f=5&sid=01e1a520a3667886bde0d
f27f6985fb4
Der er en del der ved noget om den slags...

Fra : PCTN

Dato : 13-10-04 18:41

"Torben" <tobberharley@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Spørg evt. her:

http://www.nissanturbo.dk/phpBB2/viewforum.php?f=5&sid=01e1a520a3667886bde0d
> f27f6985fb4
> Der er en del der ved noget om den slags...

Det har jeg så gjort, men jeg synes det er ret uheldig at sprede
information og erfaringer ud på mange små lukkede forum.

Et helt generelt turbo-spørgsmål egner sig best her
efter min mening.
Jeg tror også at svaret vil interessere andre end mig.

Fra : John Sahl

Dato : 13-10-04 18:32

http://www.autohenter.dk/turbofejl.jpg

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : PCTN

Dato : 13-10-04 18:56

> http://www.autohenter.dk/turbofejl.jpg
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Ja, den er da informativ, men jeg kan ikke sådan lige finde mit symptom:

Det er en turbodisel som starter med det samme
man drejer nøglen, men efter nogle sekunder ryger den helt forfærdentlig,
og går ujævnt og har den stået længe kan den gå istå, og er så ikke så let
at starte
igen. Røgen er blålig

Jeg tror det kan være fordi der står og siver
olie ind i turboen på kompressor-siden når bilen ikke køre.
Det bliver så blæst ind i motorten kort efter
start. og når det er igennem så køre motoren fint
og uden at ryge
Symptomet er opstået i løbet af et par måneder.

Lyder det ikke sandsynligt ?

Fra : Henrik B.

Dato : 13-10-04 19:22

> [...]

> start. og når det er igennem så køre motoren fint
> og uden at ryge
> Symptomet er opstået i løbet af et par måneder.

Det lyder meget sandsynligt.

--
M.v.h.
-------------------------------------

Fra : John Sahl

Dato : 13-10-04 20:01

Henrik B. wrote:
> Det lyder meget sandsynligt.

Enig, til renovering med turboen inden den bliver _for_ slidt.

Fra : PCTN

Dato : 13-10-04 21:17

> Enig, til renovering med turboen inden den bliver _for_ slidt.
>
> --
> John Sahl,
> http://www.Bilstereobladet.dk
> Vi kæmper hårdt for det

Ja, jeg skruer den nok af inden så længe,
det lyder jo til at de er ret hurtige til at
renovere dem.