Porsche 911 Carrera
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 13:29

Hey

Havde fødselsdag i går og havde ikke rigtig nogen ønsker. Så giver fruen mig
et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004 som jeg
må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

HOLD FAST DET VAR BARE FOR VILDT

Gavekortet viste at vi skulle til Hamborg for at hente kræet, så det kunne
ikke gå hurtigt nok med at komme dertil i mondeo'en.
Vel ankommet og efter at have ordnet de sidste papir-formaliteter får jeg
udleveret nøgler til en 350 HK 5 mdr gammel bil med fuld tank.
Nærmest i løb finder vi hurtigt parkeringshuset hvor "min" Porsche står,
starter med at tage en masse billeder af den og så skal jeg ellers have
pakket alt fotogrej i bagagerummet.

Bilalarmen starter med at gå igang, men jeg får den hurtigt stoppet. Chock
hvor "bagagerummet" foran er lille, der kan MAX være 3 indkøbsposer.

Da jeg så skal ind i bilen bliver man noget overrasket over hvor lidt plads
der er i sådan en 911'er. Leder lidt rundt efter tændingslåsen som sidder i
venstre side. Så begynder lyset pludselig helt af sig selv at dæmpe sig
langsomt og navigationsanlæget skriver "PORSCHE" på TFT skærmen.
I frigear med pinden og drejer nervøst nøglen......F*CK mand sikken en lyd
og det er MIG som sidder bag rattet.
Prøver at lave et hurtigt overblik over de mest basale knapper og så skal vi
ellers i listefart ud af P-huset som allllt for mange biler har ridset deres
lak på

Et lille puf på speederen afslører med det samme at man her har med en
køremaskine at gøre som virkelig vil noget. Det går bare dvælende langsomt
med at komme ud af Hamborg alt imens jeg prøver at give den lidt pedal når
der er lidt afstand til den forankørende. Porchen springer frem hver gang,
med et brøl ))

Efter mindst en halv time kommer vi ud på motorvejen hvor en sådan bil hører
hjemme.
Jeg prøver i 3. at give fuld gas..........NØJ mand hvor den flytter sig så
efter 2-3 sekunder i 4. .....her rykker den lige så voldsomt.......5 her
rykker den også....men trafikken er så tæt at den ikke kommer i 6. den næste
times tid.

Ligger konstant i yderbanen og hold da fast hvor folk foran kan finde ud af
at give plads
Den rykker helt vildt i 4. gear og går fra 130-180 på nogle få sekunder så
det er den rene fornøjelse af overhale.

Ikke for sarte sjæle i danmark:
Da trafikken på et tidspunkt er løsnet op skal jeg lige prøve den helt ud.
Ja det lyder helt utroligt men den har faktisk på intet tidspunkt sådan at
det tager lidt tid at nå de sidste Km/t, den accellerer helt vild i alle 6
gear. 200 Km/t er lynhurtigt passeret, det samme med 250 Km/t hvor en
"stakkels" stor BMW prøver at følge med. Men da det går forrygende hurtigt
så skal man allerede begynde at bremse ned 1 Km før man er henne ved dem som
ligger i indersporet.......
ENDELIG er der fri bane i begge spor.......nu skal de bare ha' .....275
Km/t....(siger min tomtom GPS også). Og der er stadig mere tilbage men jeg
TØR ikke mere. Det var en rimelig strid modvind og man kan føle hvordan
vinden nærmest er lige ved at løfte forenden på bilen og lade den flyve
rundt i luften. Gosh at jeg skulle opleve at jeg ikke tør køre en bil helt
ud )

Nå men jeg får i hvert fald tømt en hel tankfuld inden den kommer tilbage
igen. Det er dog den skønnenste maskine jeg nogensinde har kørt.

Og motorlyden.......WRRROOOOAAPP fra den 3.5 Liters boxermotor, det er det
fineste musik i ørene.
De 0-100 på 5 sekunder lyder meget realistiske......hold da fast hvor det
går hurtigt ))
Andre bilister inde i Hamborg kæmper sig frem i gearene, mens Porschen bare
med et lille wrroarp er 200 m foran uden at have fået mere end halv gas.

Da bilen skal tilbage er det ikke lykkedes mig at lave så meget som en
eneste ridse eller bare været tæt på, så det var jo godt nok.
Det er simpelthen den bedste fødselsdagsgave jeg har fået.

Jeg smider billeder op i binær.motor så i rigtig kan savle (sammen med mig)

Det var ellers em lam fornøjelse at køre hjem i mondeo'en igen mens alle de
store bimmere og mercedeser passerede forbi

--
Tom

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-10-04 13:34

> [...]
som jeg
> må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

[snip en god fødselsdag]

Hvor var det du fandt din kone ?
Har hun evt. en ledig søster ?
)
- jeg er *IKKE* misundelig - <savlelyde.wav>
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 13:50

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvor var det du fandt din kone ?

Vil jeg også gerne vide

Tak for en sjov fortælling fra en herlig dag.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 13:59

"Peter" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> Vil jeg også gerne vide
>
> Tak for en sjov fortælling fra en herlig dag.

hehe.
Billederne er lagt i news:dk.binaer.motor nu

Den er bare for fed sådan en bil.

--
Tom

Fra : Kim Emax

Dato : 13-10-04 14:12

Tom wrote:

> Billederne er lagt i news:dk.binaer.motor nu

Der er sgudda ikke nogen billeder af dine kone?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 14:45

"Kim Emax" <newsgroup@fjern-mig-emax.dk> skrev i en meddelelse

> Der er sgudda ikke nogen billeder af dine kone?

Også min første tanke

/Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 13:58

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Jo det har hun faktisk

> )
> - jeg er *IKKE* misundelig - <savlelyde.wav>

Jeg har stadig ikke vænnet mig til mondeo'en

--
Tom

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-10-04 13:57

Tom <> wrote:

> Jo det har hun faktisk

Hvor gammel er hun? ;)

> Jeg har stadig ikke vænnet mig til mondeo'en

Nu er det måske snart ved at være tid til noget turbo på Mondeoen? :)

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:04

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel er hun? ;)

ca 30

> Nu er det måske snart ved at være tid til noget turbo på Mondeoen? :)

Det giver vel heller ikke 350 HK?

--
Tom

Fra : Rene Joergensen

Dato : 13-10-04 14:05

Tom <> wrote:

> ca 30

Kan du ikke lige smide nogle billeder? ;) Så er hun jo på alder med min
sidste kæreste

> Det giver vel heller ikke 350 HK?

Kommer jo an på..... Hvis du nu kan liste en 6 cylindret boxer ned
sammen med turboen... ;)

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:14

> Kan du ikke lige smide nogle billeder? ;) Så er hun jo på alder med min
> sidste kæreste

> Kommer jo an på..... Hvis du nu kan liste en 6 cylindret boxer ned
> sammen med turboen... ;)

hehe
Næh men jeg tror at det ikke er hestene alene. Sådan en 911 er bare lavet
til at køre hurtig. Den ligger klippefast på motorvejen selv ved 250 Km/t.
og så virker den til at have så lav en cw og frontareal, at en stor klodset
mondeo aldrig vil kunne måle sig med den

--
Tom

Fra : Hans Joergensen

Dato : 13-10-04 14:13

Tom wrote:
> Det giver vel heller ikke 350 HK?

Dengang jeg i tidernes morgen var mekanikerlærling hos Ford,
snakkede jeg da med nogle på et kursus om den her mekaniker de havde
nede hos dem der havde udstyret sin Mondeo 2,0 med turbo+intercooler
og derved hevet +300hk ud af den...

Men vi snakkede godt nok også om at bilen vist ikke holdt så satans
længe, og at vejgrebet ikke helt følge med.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-10-04 11:06

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> snakkede jeg da med nogle på et kursus om den her mekaniker de havde
> nede hos dem der havde udstyret sin Mondeo 2,0 med turbo+intercooler

Øj hvor må jeg være gammel, for jeg kan slet ikke få "i tidernes
morgen" og "mondeo" til at matche.. Havde du skrevet "Taunus 17m"
eller "Amazon", så havde det passet meget bedre..

> Men vi snakkede godt nok også om at bilen vist ikke holdt så satans
> længe, og at vejgrebet ikke helt følge med.

Det er mange gange problemet med hjemmetuninger. Når jeg er "ude i
felten" for at se fx. clubrace og clubsport, så er der en del der
har leget med hjemmestrik trykladning og andre der har tunet
konventionelt. Ejerne af de konventionelt tunede biler kører fra
morgen til aften, mens de trykladede biler oftest kører en 3-4
omgange for fuld skrue og så bruges der en masse pittid på at
genmontere slanger, stille tænding, tørre oliespild op osv. osv.
Hvis de trykladede får kørt 15% af sådan en banedag, så har det
været en succes..

Af "hjemmefuskere" tror jeg egentlig kun jeg kan komme i tanke om
Thomas fra Hondaklubben med sin 240 hk Civic der er rimeligt
stabilt kørende.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Peter

Dato : 13-10-04 14:46

[klip]

> ca 30

Lyder fint

/Peter

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-10-04 13:48

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
jeg
> må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

*mumle noget om jantelov*
Jaloux - nej SLET IKKE! :)

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 14:00

KLIP .... en rigtig god historie.

Tillykke med fødselsdagen.

Med sådan en kone, bør du helt klart til næste år, få et gavekort til
banekørsel med Porsche.

Så får du rigtig øjnene op for, hvor sådan en pottet virkelig hører
hjemme..

Bjørn Jørvad

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-04 14:22

Tom telepaterede følgende til sin PC:
SNIP.

Hvad kostede sådan en omgang så?
Og hvad med selvrisikoen, hvis du havde ødelagt noget?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:31

meddelelse news:416d2beb$0$56885$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:
> SNIP.
>

> Hvad kostede sådan en omgang så?

Jeg spurgte hende ikke, hun sagde at det var ikke helt vildt dyrt.

> Og hvad med selvrisikoen, hvis du havde ødelagt noget?

900 Euro selvrisiko

--
Tom

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 13-10-04 14:41

> [...]
> meddelelse news:416d2beb$0$56885$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg spurgte hende ikke, hun sagde at det var ikke helt vildt dyrt.

Nej, hun kan ikke få mange tasker for de 199 euro det koster...

<http://www.avis.de/avisonline/de/avis.nsf/FFrameSets/D2D40F6684383E62C1256D4F005938EA?OpenDocument&~Default&_S1_394CBDB5473477D7C12568B9002FA647_ECA91E6238659DAAC1256CCB004BEA91_D2D40F6684383E62C1256D4F005938EA>

Br,
Morten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-10-04 14:33

TILLYKKE!

> Gavekortet viste at vi skulle til Hamborg for at hente kræet, så det kunne
> ikke gå hurtigt nok med at komme dertil i mondeo'en.

Vi, du glemte da at hente mig på vejen

> [...]

> Da bilen skal tilbage er det ikke lykkedes mig at lave så meget som en
> eneste ridse eller bare været tæt på, så det var jo godt nok.

Andre skal jo også kunne få fornøjelsen.

> Det er simpelthen den bedste fødselsdagsgave jeg har fået.

Tror det gerne, skal huske at skrive det på MIN ønskeseddel

> Jeg smider billeder op i binær.motor så i rigtig kan savle (sammen med
> mig)

Det er vist ikke nødvendigt med billeder for at savle.

> Det var ellers em lam fornøjelse at køre hjem i mondeo'en igen mens alle
> de store bimmere og mercedeser passerede forbi

Tror på dig

Misundelig, nej egentlig ikke rigtig,
tror jeg skulle have nye underhylere efter sådan en tur.

(men ville sgu gerne have prøvet det alligevel )))))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:43

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> TILLYKKE!

Tak tak

> Vi, du glemte da at hente mig på vejen

Der er kun 2+2 sæder i en 911 og så er dette bestemt ikke overdrevet.

> tror jeg skulle have nye underhylere efter sådan en tur.
>
> (men ville sgu gerne have prøvet det alligevel )))))

Det har også været min drengedrøm i mange år at køre en rigtig fuldbolds
ræcer.
Fruen havde godt nok undersøgt med Ferrari og Lamborghini man da måtte jeg
ikke køre selv, så det blev Porschen der "vandt"

--
Tom

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 20:58

On Wed, 13 Oct 2004 15:43:16 +0200, "Tom"

dvs 4 sæder eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 21:06

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> dvs 4 sæder eller?

I princippet ja, men bagsæderne er ubrugelige.
Man kan kun side på tværs - og kun udholde
det ned til bageren!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 22:48

On Thu, 14 Oct 2004 22:06:05 +0200, "Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk>
wrote:

>"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

>I princippet ja, men bagsæderne er ubrugelige.
>Man kan kun side på tværs - og kun udholde
>det ned til bageren!

Ok, undrede mig bare over måden at skrive det på :)
Flemming Jacobsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 13-10-04 14:36

Hvor mange km. kan man nå på sådan en dag og en tankfuld ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 14:40

> Hvor mange km. kan man nå på sådan en dag og en tankfuld ?

Glemte at se hvor mange Km det blev til men jeg skyder på en 400 Km. Tror
ikke benzinøkonominen var den bedste for den fik noget at leve af. Den lyder
bare kanon fra 4-7.000 RPM.

Den lyder som en RIGTIG racer-motor skal lyde og ikke bare som en lille
potte med sportsudstødning )

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 15:00

> [...]
jeg
> må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Hej Tom

Sikke en god historie - fedt med den begejstring...!!

Hjertligt tillykke med fødselsdagen - og køreturen...!!

(Men hvad kostede sådan en dag - i billeje?)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 15:05

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> mig
> jeg
>
> Hej Tom
>
> Sikke en god historie - fedt med den begejstring...!!

Jep, det er VIRKELIG en oplevelse at have prøvet sådan en bil.
En skam at den skal være så dyr i danmark

> Hjertligt tillykke med fødselsdagen - og køreturen...!!

Tak

> (Men hvad kostede sådan en dag - i billeje?)

Morten skriver 199 Euro incl. 200 Km kørsel

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 15:11

> Morten skriver 199 Euro incl. 200 Km kørsel

Det er sikkert pengene værd - bare for at have prøvet det een gang.

Jeg har kun prøvet R32 (245 hk), S 60R (300 hk) og Cayenne Turbo (450
hk)blandt de hurtige biler - men det var også fedt nok....selvom ingen af
dem jo er så sportslige som den, du nu har kørt i.

Måske skulle kan kaste sig over sådan en Porsche en dag......

Jeg overvejer stadig et af de mange kørekurser, der udbydes i England til
sporpriser - i de fedeste biler....

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 15:26

> [...]
> hk)blandt de hurtige biler - men det var også fedt nok....selvom ingen af
> dem jo er så sportslige som den, du nu har kørt i.

Næ der kunne de voldtunede Cossier jeg har prøvet heller ikke følge med.

> Måske skulle kan kaste sig over sådan en Porsche en dag......

Du vil ikke fortryde, tro mig

> Jeg overvejer stadig et af de mange kørekurser, der udbydes i England til
> sporpriser - i de fedeste biler....

Ja vi lever kun alt for kort og en gang

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-10-04 22:29

> Næ der kunne de voldtunede Cossier jeg har prøvet heller ikke følge
> med.

Erhmm..... så har du vist ikke prøvet en hurtig Cosworth. Hvad ligger du i
"voldtunede"???

Sådan en Porsche vil til hver en tid få baghjul af en Cosworth med stage 3
kit = ca. 330hk! Men jeg vil selvfølgelig også helst ha' Porschen af andre
grunde, jeg siger bare at en mindre tunet Cosworth sagtens kan følge og køre
fra en Porsche 996 m. 350hk.

Og tillykke med fødselsdagen og tak for historien! :)

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 14:39

> siger bare at en mindre tunet Cosworth sagtens kan følge og køre
> fra en Porsche 996 m. 350hk.

Det kommer efter min mening meget an på, hvor og hvordan.

Jeg vil mene, at Porschen er overlegen på motorvejen - med hastigheder på
200 km/t og derover.

Porschen har mindre frontareal, bedre CW-værdi og 20 hk mere.

Det kan i min verden kun betyde baghjul til Cossien - når hastigheden
overskrider 200 km/t, og Porschen fortsætter mod sine maksimale 293 km/t....
(Med 355 hk)

Dermed ikke være sagt, at en Cossie med 330 hk ikke er næsten skræmmende
hurtig...

Selv med 250 hk sparker den temmelig heftig røv.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 15:55

> Dermed ikke være sagt, at en Cossie med 330 hk ikke er næsten skræmmende
> hurtig...
>
> Selv med 250 hk sparker den temmelig heftig røv.

Det gør en 911'er med 350 HK også ))
Den fedter bare ikke så meget rundt fordi motoren og det meste af vægten
også ligger i bag. Den er simpelthen bare lavet til ræs .....fra ende til
anden er en 911'er lavet til at køre hurtig.

--
Tom

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 16:52

> Den fedter bare ikke så meget rundt fordi motoren og det meste af
> vægten også ligger i bag.

Prøv en rigtig Cosworth med 4-hjulstræk ;)

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 15:52

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Erhmm..... så har du vist ikke prøvet en hurtig Cosworth. Hvad ligger du
> i "voldtunede"???

Over 300 HK

> [...]
> kit = ca. 330hk! Men jeg vil selvfølgelig også helst ha' Porschen af
> andre grunde, jeg siger bare at en mindre tunet Cosworth sagtens kan følge

Nu tror jeg ikke der var stage 3 på den cossie jeg prøvede for en del år
siden (ikke min).
Men jeg ville gerne se om den virkelig skulle være hurtigere end sådan en
911'er. Den er bare ganske seriøst hurtig og vi kørte endda i strid modvind
hvor den ikke havde det fjerneste problemer med 275 Km/t og begrænsningen lå
ved mig.
Hvis du kigger på fotoet så kan du se at sådan en 911 er noget lavere end
selv en sænket Sierra og den er bestemt også smallere i kabinen så det må
alt andet lige give mindre vindmodstand, hvilket er den totalt afgørende
faktor for tophastigheden. Særligt oppe ved de hastigheder vi taler om, har
vinden en ret stor betydning.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 16:49

> Over 300 HK

Men stadigvæk ikke over 330hk? Så er den sgutte voldtunet - der skal du
over 500hk!

> [...]
> sådan en 911'er. Den er bare ganske seriøst hurtig og vi kørte endda
> i strid modvind hvor den ikke havde det fjerneste problemer med 275

Jeg taler ikke topfart, men 0-100, 0-200, 1/4 mile, mellemacceleration på
motorvej osv. hvor Cossie'en m. 330hk altid vil give en 350hk Porsche
baghjul. En stage 3 Cosworth er f.eks. fra 0-100 på ca. 4,5 sek.!

Hvis en Cossie skal over 300 kmt, skal den op og ha' 500+++ pga. CV-værdien,
men som du selv skriver, så er 275 kmt vist rigelig :) Og op til 250 kmt
tror jeg også Cossie'en kører fra Porsche pga. den allerede har fået
forspring.

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 17:57

> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Over 300 HK

Mange biler er født med 300 hypper under the hood.
Det er først når en Brian eller Ronny har haft snitterne i den, at man
kan kalde den for voldtunet.
Og så larmer den mere, end den kører.
Og så er den voldtunet.
Hvorfor ikke bare købe en bil, som er født med mange heste fra
fabrikken.
Chevy, Mercedes, Chrysler, BMW, Porsche, Cadillac m.fl.
Alt andet er for brian.

/J.

Fra : Torben E

Dato : 14-10-04 18:07

"Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fabrikken.
> Chevy, Mercedes, Chrysler, BMW, Porsche, Cadillac m.fl.

Problemet er bare at man faktisk ikke kan købe en almindelig
bil der gør det slemme ved en voldtunet sierra/escort cossi

Torben E

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 18:34

> Problemet er bare at man faktisk ikke kan købe en almindelig
> bil der gør det slemme ved en voldtunet sierra/escort cossi

Eller SAAB ;)

Det eneste jeg har mødt der kunne køre fra mig var en BMW M5, men det var
kun minimalt han kørte fra mig....

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 18:38

> Det eneste jeg har mødt der kunne køre fra mig var en BMW M5, men det var
> kun minimalt han kørte fra mig....

Hmm - mente at Brian Laudrup IKKE kunne være med?

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 19:48

> Hmm - mente at Brian Laudrup IKKE kunne være med?

Jeg fik lige så lidt baghjul som Omega 3000 24v vs R32, men jeg lå bag ham =
mindre vindmodstand. For at kunne køre fra en M5 m. 400hk, skal man have
omkr. 300hk.

Fra : Torben E

Dato : 14-10-04 18:34

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
> Eller SAAB ;)
>
> Det eneste jeg har mødt der kunne køre fra mig var en BMW M5, men det var
> kun minimalt han kørte fra mig....

Men i Saab´ens tilfælde er det kun oppe i fart, jeg er sikker på en
cossi tager en M5´er 0-100 hvis de holder helt stille.

Torben E

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 19:27

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eller SAAB ;)
>
> Det eneste jeg har mødt der kunne køre fra mig var en BMW M5, men det
> var kun minimalt han kørte fra mig....

Var det på Anderstorp?

/J.

Fra : Cosworth POWER

Dato : 14-10-04 19:48

> Var det på Anderstorp?

Nej?

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 19:26

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse
>
> Problemet er bare at man faktisk ikke kan købe en almindelig
> bil der gør det slemme ved en voldtunet sierra/escort cossi

Er en Porsche, Cadillac eller BMW ikke alm. biler?

/J.

Fra : Torben E

Dato : 14-10-04 19:30

> Er en Porsche, Cadillac eller BMW ikke alm. biler?

Joda

Torben e

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 19:44

> "Jimmy" <J-man@what-is-micro-and-soft.com> skrev i en meddelelse

> Joda

Så forstår jeg ikke problemet?

/J.

Fra : Torben E

Dato : 14-10-04 19:43

> Så forstår jeg ikke problemet?

Heller ikke jeg

Torben E

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 19:59

> Så forstår jeg ikke problemet?

Problemet er, at de ikke kan følge med.

Har du nogensinde været til konkurrencen "Danmarks Hurtigste Bil"....?

Her ser man, at en Ferrari pludselig er en sløv gammel spand, der kører 13,6
på en quarter mile...... Det er meget, når de tunede Toyota´er kører 10,8
sek...Rigtig meget..langsommere...

Ikke mange "almindelige biler" rammer 218 km/t på 10 sekunder. Det gør en
"Brian-supra".

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jimmy

Dato : 14-10-04 20:19

> Problemet er, at de ikke kan følge med.
>
> Har du nogensinde været til konkurrencen "Danmarks Hurtigste Bil"....?

Nej. Men jeg ser da Le Mans, når det foregår.

> [...]
> kører 13,6
> på en quarter mile...... Det er meget, når de tunede Toyota´er kører

Og toyotaerne, yallahgryderne og de andre brianbiler er godkendte og
synede til kørsel på offentlig vej?

> Ikke mange "almindelige biler" rammer 218 km/t på 10 sekunder. Det gør
> en
> "Brian-supra".

Jeg ville hverken eje eller have en supra.
Den eneste Toyota, jeg vil have, står der Lexus på.
Den er tidligere blevet kåret som verdens mest lydsvage og vibrationsfri
bil.
Og den trækker fint fra de fleste biler på de danske veje.
Den sidste jeg havde fornøjelsen af at være pasager i, (man har vel
chauffør på), svarede til denne:
Lexus LS 430 aut. Det er kræs.

/J.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 23:23

> Nej. Men jeg ser da Le Mans, når det foregår.

Ud af lige vej, er der ikke meget ved Le Mans, der følger med den nævnte
Supra....

(Jeg har også været dernde)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-10-04 20:10

Jan W. Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg har kun prøvet R32 (245 hk), S 60R (300 hk) og Cayenne Turbo (450
> hk)blandt de hurtige biler - men det var også fedt nok....selvom
> ingen af dem jo er så sportslige som den, du nu har kørt i.

Den vildeste jeg har prøvet er en '02 M3 med 342 hk, svjh. Den kørte nu
meget godt...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-10-04 20:59

On Wed, 13 Oct 2004 16:11:07 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

> [...]
>
>Måske skulle kan kaste sig over sådan en Porsche en dag......
>
>Jeg overvejer stadig et af de mange kørekurser, der udbydes i England til

Du er ikke den eneste :)
Flemming Jacobsen

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 15:08

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> (Men hvad kostede sådan en dag - i billeje?)

Her er nogle eksempler:

http://www.ps-vermietung.de/

Klik på typebetegnelsen og en Euro står dags dato i 7,4377 danske kroner.

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 15:27

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.ps-vermietung.de/
>
> Klik på typebetegnelsen og en Euro står dags dato i 7,4377 danske kroner.

Vi lejede hos AVIS og det gik ganske fint

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 15:32

KLIP

> Vi lejede hos AVIS og det gik ganske fint

O.k., det burde heller ikke være noget problem.

Bjørn Jørvad

Fra : Martin P.

Dato : 13-10-04 16:25

> [...]
> mig et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004
> som jeg må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Det er da godt nok den fedeste fødselsdags gave man kan tænke sig -
tillykke!

- Martin

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-10-04 17:02

Tom wrote:
> Hey

Hej

Jeg er ikke engang kommet mig over din/jeres sommerferie endnu og nu
dette....
Jeg er dybt rystet.
Sig mig engang, hvor mange penge bruger du på blomster om måneden ?

> Havde fødselsdag i går

Tillykke med det

> og havde ikke rigtig nogen ønsker. Så giver
> fruen mig et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4
> årgang 2004 som jeg må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Kan du ikke tage min kone i lære et stykke tid ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 18:39

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dette....
> Jeg er dybt rystet.
> Sig mig engang, hvor mange penge bruger du på blomster om måneden ?

Ikke mange

> Tillykke med det

Tak

> Kan du ikke tage min kone i lære et stykke tid ?

Ja det er faktisk slet ikke så dårligt

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 13-10-04 19:06

> Sig mig engang, hvor mange penge bruger du på blomster om måneden ?

Tom har garanteret bare givet fruen sin egen blomsterhave.
Det er meget lettere, hun får nøjagtig de blomster hun kan lide

En nem måde at klare den slags på

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 19:14

> [...]
>
> Tom har garanteret bare givet fruen sin egen blomsterhave.
> Det er meget lettere, hun får nøjagtig de blomster hun kan lide

Så er det vist lettere at købe blomster end det med at hente muldjord på
containerpladsen, køre haveaffald væk, luge ukrudt, rette kanter og det kun
er hende som beskærer dem

--
Tom

Fra : Kito

Dato : 13-10-04 17:11

Jeg kender godt fornemmelsen, det noget i stil med at køre Peugeot 206
Det må have været en fed oplevelse.

Poul

Fra : Lars Knudsen

Dato : 13-10-04 17:13

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> fruen mig et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4

> Gavekortet viste at vi skulle til Hamborg for at hente kræet, så det

Noget andet er: Må man som dansker bosiddende i .dk godt føre en udenlandsk
indregistreret udlejningsbil i .dk?

Iøvrigt vil jeg godt anfægte Toms beskrivelse af Carrera'en som værende en
"ræcer". Jeg tror der er himmelvid forskel på en Carrera og en GT3, for
slet ikke at tale om RS-udgaven..[1]

[1]: Dette afsnit naturligvis kun formuleret for at skjule misundelsen..

/lars

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 18:19

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Noget andet er: Må man som dansker bosiddende i .dk godt føre en
> udenlandsk
> indregistreret udlejningsbil i .dk?

Ja da, såfremt du er lejeren og f.eks. har lejet bilen i Køln og aftalt
aflevering i København.

Bjørn Jørvad

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 13-10-04 19:24

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ja da, såfremt du er lejeren og f.eks. har lejet bilen i Køln og aftalt
> aflevering i København.

Nix, afgiften falder!

Br,
Morten

Fra : BJ

Dato : 13-10-04 20:58

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nix, afgiften falder!

O.k., jeg har søgt lidt på nettet, men kun fundet noget omkring leasing og
ikke udlejningsbiler.

Bjørn Jørvad

Fra : Cosworth POWER

Dato : 13-10-04 22:31

> Nix, afgiften falder!

Du skriver at man skal betale afgift på hele bilen af en lejet bil fra
udlandet? Hvor står det?

Fra : Kim Emax

Dato : 14-10-04 09:41

Morten Brokjær Klostergaard wrote:

> Nix, afgiften falder!

Øhh? jeg har da flere gange kørt til eller fra f.eks. Oslo eller Stockholm i
en Avis dyt og stillet den, hvor jeg kom frem, så det kan sagtens lade sig
gøre...

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 15:57

> Øhh? jeg har da flere gange kørt til eller fra f.eks. Oslo eller Stockholm
> en Avis dyt og stillet den, hvor jeg kom frem, så det kan sagtens lade sig
> gøre...

Jep, så skal man bare betale extra

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-10-04 18:29

> [...]

> en Avis dyt og stillet den, hvor jeg kom frem, så det kan sagtens lade sig

Dvs. at du som dansk statsborger, ikke har kørt med bilen i DK.
Deri ligger den store forskel

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Kim Emax

Dato : 15-10-04 11:04

Uffe Bærentsen wrote:

> Dvs. at du som dansk statsborger, ikke har kørt med bilen i DK.
> Deri ligger den store forskel

niksen, jeg er kørt fra DK til enten Oslo eller Stockholm, skal jo også ud
af landet en gang i mellem

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 17-10-04 18:18

> niksen, jeg er kørt fra DK til enten Oslo eller Stockholm, skal jo også ud
> af landet en gang i mellem

Hvis du har lejet bilen i DK, så er det jo en DK bil du har kørt i

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Kim Emax

Dato : 18-10-04 10:26

Uffe Bærentsen wrote:

> Hvis du har lejet bilen i DK, så er det jo en DK bil du har kørt i

Jeps, alle biler har været DK indregistreret, men det var ikke en DK bil
(f.eks. Ellert

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-10-04 16:03

"Kim Emax" <newsgroup@fjern-mig-emax.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps, alle biler har været DK indregistreret, men det var ikke en DK bil
> (f.eks. Ellert

Problemet opstår først, hvis du lejer en bil i feks. Sverige.
Hvis du kører ind i DK med en fremmed indregisreret bil, så falder
afgiftshammeren.
Dog kan du som andre har beskrevet, det køre gennem DK, i transit, altså
uden stop.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-04 17:45

> [...]
> afgiftshammeren.
> Dog kan du som andre har beskrevet, det køre gennem DK, i transit, altså

Men det kan man vel alt dårligt, når nu at ham hos AVIS udtrykkeligt
fortalte mig 2 gange at jeg ikke måtte køre til andre lande end østrig og
scweitz

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 14-10-04 09:58

On Wed, 13 Oct 2004 20:23:41 +0200, "Morten Brokjær Klostergaard"
<mkg@tera.dk.invalid> wrote:

>"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

>Nix, afgiften falder!

Var oppe at vende i et af de nyeste numre af FDM's Motor.
Du må gerne leje en bil i Tyskland og køre lige gennem DK til ex.
Sverige. Du må ikke stoppe op, købe ind, liiige pakke bilen osv. Det
skal kunne dokumenteres at du er på vej til Sverige.
Ligeledes må du aflevere en lejet bil i DK, såfremt du kører lige fra
grænsen til afleveringspunktet. Ingne svinkeærinder undervejs.
Det var bl.a. på denne baggrund at Don Ø ikke skulle betale afgift, da
han blev stoppet i sin BMW på franske plader i Danmark.

Fra : Leonard

Dato : 14-10-04 10:16

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:

>Det var bl.a. på denne baggrund at Don Ø ikke skulle betale afgift, da
>han blev stoppet i sin BMW på franske plader i Danmark.

Han hentede den ellers på værksted og kørte til fodboldkamp i Esbjerg,
inden han kørte ud af landet ... så vidt jeg husker.

--
Leonard

Fra : BJ

Dato : 14-10-04 10:17

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Var oppe at vende i et af de nyeste numre af FDM's Motor.

Her læste jeg det også, men FDM kunne jo have taget fejl.

Bjørn Jørvad

Fra : Mogens

Dato : 14-10-04 17:44

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> men FDM kunne jo have taget fejl.

I vanlig stil :)

Fra : BJ

Dato : 14-10-04 18:32

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> I vanlig stil :)

Denne gang er jeg nu sikker på, de har..;)

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-04 18:43

> [...]
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in

> Noget andet er: Må man som dansker bosiddende i .dk godt føre en

Ikke i flg. AVIS, så måtte jeg kun køre rundt i tyskland, sweiz og østrig,
men jeg måtte ikke køre til danmark i den.

> Iøvrigt vil jeg godt anfægte Toms beskrivelse af Carrera'en som værende en
> "ræcer". Jeg tror der er himmelvid forskel på en Carrera og en GT3, for
> slet ikke at tale om RS-udgaven..[1]

Det ER en ræcer selv om de findes endnu vildere. 275 Km/t er ganske meget.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-10-04 17:24

Noget af en tur du har haft.
Måske skulle du næste gang få kæresten til at byde på denne her auktion.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=18444&item=7107021618&rd=1

Niels

Fra : Thomas H.

Dato : 13-10-04 22:01

> [...]
> mig et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004
> som jeg må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Sikke en tur - er pisse misundelig da!!
Kunne godt tænke mig at vide, hvad du havde gjort, hvis du havde boet på
denne lorteø vi andre bor på, havde du holdt dig på 110,0 og 130,0 km/t,
eller kunne du have fundet på lige at vurdere, om der mon ikke liige var
plads på en lige strækning, til at knibe den op på 140-145 stykker

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 16:04

> [...]
> eller kunne du have fundet på lige at vurdere, om der mon ikke liige var
> plads på en lige strækning, til at knibe den op på 140-145 stykker

Sagt mellem os to så havde jeg nok fundet et stykke øde (læs ØDE) motorvej
hvor jeg kunne prøve den. Hvis man sidder i sådan en 911'er så er der ingen
der kan bilde mig ind at man kan holde sig under 170 på motorvejen......det
er jo kun 4. gear.

Og motorvejene i dk er i mindst lige så god stand som i tyskland, så hvis
den var øde i begge spor i bare et par minutter, så ville det være nok til
at teste bilen.

Men det ville slet ikke være sjovt at køre rundt i sådan en Porsche i
danmark alt for længe, nej den hører til i tyskland hvor det er tilladt at
køre hurtigt.
Ikke at jeg ville ligge på længere strækninger med så høj hastighed, men det
er meget sjovt liiige at prøve et minut at "toppe" hastigheden.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 15-10-04 07:52

> [...]
ingen
> der kan bilde mig ind at man kan holde sig under 170 på

Godt at høre

> Og motorvejene i dk er i mindst lige så god stand som i tyskland,

Og mange steder bedre og mere øde

>så hvis
> den var øde i begge spor i bare et par minutter, så ville det være nok til
> at teste bilen.

Som jeg før har prøvet at sige, bare der lige er 800 meter op til en
forankørende, kan man uden problemer lige prøve at nå 200-220, slippe gassen
og nå ned på 120-130 inden man nærmer sig ham, uden panik. Men jeg tror bare
folk der kører Kadett 1,2 til hverdag har ufatteligt svært ved at forstå
dette

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 08:51

> [...]
bare
> folk der kører Kadett 1,2 til hverdag har ufatteligt svært ved at forstå

Fuldkommen korrekt.

Folk der ikke har prøvet at køre rigtig hurtige biler tror, at man skal
ligge og køre som en sindssyg over længere distancer, for at nå op over 200
km/t.

I de rigtigt potente biler, sker dette på blot få hundrede meter og helt
kontrolleret, før man evt bremser ned til normal hastighed igen.

Men som du siger - mange forstår det ikke..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Thomas H.

Dato : 15-10-04 09:00

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Men som du siger - mange forstår det ikke..

.....men det forhindrer dem ikke i at kalde os psykopater og meget andet,
mens de holder sig for ørene og nægter at lytte efter

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 09:56

> ....men det forhindrer dem ikke i at kalde os psykopater og meget andet,
> mens de holder sig for ørene og nægter at lytte efter

Nej - men uvidenhed har aldrig holdt folk tilbage.

Se blot de folkevalgte - en del af dem har en mening om alt, som de ikke ved
en bjælde om.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 10:02

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej - men uvidenhed har aldrig holdt folk tilbage.

Så er det da herligt, vi har alle de experter, vi har...

> Se blot de folkevalgte - en del af dem har en mening om alt, som de ikke
> ved
> en bjælde om.

Tjaee ... de er jo valgt af .... hmmmm .... folket..!..)

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-04 10:25

> Så er det da herligt, vi har alle de experter, vi har...

Jep - nogen må jo berette om, hvordan det er at køre mere end 110 km/t..
He-he...

Jeg går principielt ikke ind for at bryde loven - men heldigvis kan man da
slå sig løs syd for grænsen - på en sikker måde.

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 15-10-04 11:58

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg går principielt ikke ind for at bryde loven - men heldigvis kan man da
> slå sig løs syd for grænsen - på en sikker måde.

Endnu ... og helt enig.

Bjørn Jørvad

Fra : Thomas H.

Dato : 15-10-04 13:16

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Jeg går principielt ikke ind for at bryde loven - men heldigvis kan man da
> slå sig løs syd for grænsen - på en sikker måde.

Nu er vi jo en del der bor 1000-1200 kroner og 8 timer tur-retur fra at
kunne nå i 3. gear i en hurtig bil, så vi må nok bare leve med risikoen
....og med risiko mener jeg ikke "på en sikker måde" som du skriver, for jeg
ser ikke den store forskel på at peake med 220-230 i en super hurtig bil i
Dk fremfor i Tyskland - tværtimod er det nok tit lettere, på halvtomme
flotte danske motorveje med perfekt asfalt

Fra : stefan

Dato : 13-10-04 22:33

> [...]
> rundt i luften. Gosh at jeg skulle opleve at jeg ikke tør køre en bil helt

er ikke alle tyske biler låst til 250 Km/t ????? eller har AVIS pillet ved
dem

mvh
Stefan

Fra : Deaster

Dato : 14-10-04 09:58

stefan wrote:

> er ikke alle tyske biler låst til 250 Km/t ????? eller har AVIS
> pillet ved dem

Nope, det er svjv. kun Audi, Mercedes, og BMW som praktiserer det i
Tyskland.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-04 16:08

> er ikke alle tyske biler låst til 250 Km/t ????? eller har AVIS pillet
> ved
> dem

Nej Porsche er ikke med i den "klub", det var også ganske tydelig at se da
den her store sorte BMW bagved "stoppede" ved 250. Alligevel kunne bimmeren
heller ikke følge med i accellerationen, men han kom trods det hele tiden op
bagved fordi man kun lige har nogle korte øjeblikke hvor der ikke er andre i
begge spor.
Allerede når man kan se nogen i indersporet 2 Km fremme, så skal man begynde
at tænke på at sænke farten, det går seriøst hurtigt.

--
Tom

Fra : Diesell

Dato : 13-10-04 22:59

> [...]
mig
> et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004 som
Utroligt hvad blomster kan gøre

Jesper

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-10-04 07:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:<416d1f89$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004 som jeg
> må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Ahhh, hun elsker dig virkelig!

Tillykke med fødselsdagen - og tillykke med at du har fundet sådan en
dejlig kone

Ebbe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-10-04 10:52

Tom wrote:

> Havde fødselsdag i går og havde ikke rigtig nogen ønsker. Så giver fruen mig
> et gavekort på 1 dags leje af en Porsche 911 Carrera RA4 årgang 2004 som jeg
> må køre som jeg har lyst til )))))))))))))))))

Tillykke med dagen og herligt at høre at du havde en fed dag..

--
Hygge..
Thomas