/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Chrysler 300C.
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 11:42

Hallehøj.

Var ude og kigge lidt på den nye Chrysler 300C.

Du alt forbarmende, hvor er den potte stor og særegen i udseende.

Jeg havde overhovedet ingen problemer med at finde en perfekt kørestilling,
da alt kan justeres, selv pedalerne....

Fik den dog ikke ud af udstillingslokalet.

Nogen som har prøvet potten og kan fortælle lidt om den, evt. har købt en
sådan..?

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



 
 
Morten Fruergaard (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 13-10-04 11:57

BJ telepaterede følgende til sin PC:
> Fik den dog ikke ud af udstillingslokalet.

Havde du ikke parkeret potten tæt nok på eller?

Hvad koster sådan en svend?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/



BJ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 12:04


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:416d0a03$0$56894$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Havde du ikke parkeret potten tæt nok på eller?

... Jeg var ikke lige ude for at købe ny bil, så jeg ville ikke ulejlige
sælgeren. Jeg skal nok få en chance for at prøve potten. Det der
interesserer mig mest, er pottens evne til at cruise med høj tysk
motorvejsfart..?

> Hvad koster sådan en svend?

Den er faktisk prissat meget konkurrencedygtigt, når man sammenligner med
andre fabrikater i det segment.

Fra 676.900,- Kr. med et ganske omfattende standardudstyr (excl..
læderkabine ..... op til 999.900,- Kr. med den store V8 Hemi-motor på 340 Hk
(inkl. læderkabine).

Der skal så tillægges ca. 60.000 til 100.000 Kr. for det sidste ekstraudstyr
(navigation koster en "bagatel" af 57.400,- Kr. ... !!!!!!!).

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Folmer Rasmussen (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 13-10-04 12:20

On Wed, 13 Oct 2004 13:04:29 +0200, "BJ"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>
>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
>meddelelse news:416d0a03$0$56894$14726298@news.sunsite.dk...
>
>KLIP

>
>Der skal så tillægges ca. 60.000 til 100.000 Kr. for det sidste ekstraudstyr
>(navigation koster en "bagatel" af 57.400,- Kr. ... !!!!!!!).

>--

Er det nu så galt?

FIAT beregner sig da 34.000 for det store navi-anlæg til en almindelig
Stilo. Så er det ganske vist også integreret i resten af
audio-systemet, så chancen for tyveri er minimal, meeen alligevel?

BJ, hva' vil du med sårn en amerikanerbil?

Tror jeg stikker af til Finland, inden represalierne når gennem
bredbåndet.

Venlig hilsen
Folmer


BJ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 12:26


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:dg3qm05fqeihoatcht6a2njd8ajfbk6r88@4ax.com...

KLIP

> FIAT beregner sig da 34.000 for det store navi-anlæg til en almindelig
> Stilo. Så er det ganske vist også integreret i resten af
> audio-systemet, så chancen for tyveri er minimal, meeen alligevel?

Volvo's koster også en bondegård.

Jeg finder det horribelt at skulle betale registreringsafgift for sligt.

Det er helt ude af proportion at skulle give *så* meget for så "lidt".

(Chrysler anvender det samme som MB).

> BJ, hva' vil du med sårn en amerikanerbil?

Aner det ikke, men pladsen du, den er imponerende for sådan en lille
spirrevip som mig...))

> Tror jeg stikker af til Finland, inden represalierne når gennem
> bredbåndet.

God tur til Finland ...... Daaaassskkkkkkk...

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Frederik (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 13-10-04 21:15


"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
news:416d0bbd$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:416d0a03$0$56894$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
> > Havde du ikke parkeret potten tæt nok på eller?
>
> ... Jeg var ikke lige ude for at købe ny bil, så jeg ville ikke
ulejlige
> sælgeren. Jeg skal nok få en chance for at prøve potten. Det der
> interesserer mig mest, er pottens evne til at cruise med høj tysk
> motorvejsfart..?
>
> > Hvad koster sådan en svend?
>
> Den er faktisk prissat meget konkurrencedygtigt, når man sammenligner med
> andre fabrikater i det segment.
>
> Fra 676.900,- Kr. med et ganske omfattende standardudstyr (excl..
> læderkabine ..... op til 999.900,- Kr. med den store V8 Hemi-motor på 340
Hk
> (inkl. læderkabine).
>
> Der skal så tillægges ca. 60.000 til 100.000 Kr. for det sidste
ekstraudstyr
> (navigation koster en "bagatel" af 57.400,- Kr. ... !!!!!!!).
>
> --
> Med venlig hilsen
> Bjørn Jørvad
>
>

Hhmmm I US koster Hemien $32,995 ungefähr 200.000 kr., det er da kun en
faktor 5, vi betaler mere.

Mvh.

Frederik



BJ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 21:56


"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
news:416d8cbc$0$232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> Hhmmm I US koster Hemien $32,995 ungefähr 200.000 kr., det er da kun en
> faktor 5, vi betaler mere.

Gad vide hvad SRT-8-versionen med 400 Hk, permanent 4-hjulstræk og
Brembo-bremser kommer til at koste..?

I Tyskland koster den kun: 49.950 Euro og bl.a. navigation er standard
(372.000,- kr.)

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Neser (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 13-10-04 15:24

> Hallehøj.
>
> Var ude og kigge lidt på den nye Chrysler 300C.
>
> Du alt forbarmende, hvor er den potte stor og særegen i udseende.
>
> Jeg havde overhovedet ingen problemer med at finde en perfekt
kørestilling,
> da alt kan justeres, selv pedalerne....
>
> Fik den dog ikke ud af udstillingslokalet.
>
> Nogen som har prøvet potten og kan fortælle lidt om den, evt. har købt en
> sådan..?
>
Ja, jeg har kørt i én.. eftersigende den første der kom til DK. (Ifg. en
sælger ved Ejner Hessel i Herning)

Jeg havde den ære at køre den fra Auto-Logik i Vamdrup via Vejle og videre
til Ejner Hessel i Herning.

Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig rap
i optrækket størrelsen taget i betragtning. Den er også _yderst_ støgsvag
ved hastigheder på ca. 140 km/t. Der var desværre ikke mulighed for meget
større hastigheder pga. trafikken på motorvejen mellem Kolding og Vejle.

Én ting der til stadighed imponerer når jeg kommer ind i den er pladsen. Der
er oceaner af plads, også til bagsædepassagererne - selvom førersædet er
godt kørt tilbage.

Én ting jeg syntes er lidt sjovt, er at hvor førersædet er 100%
el-justerbart, er kun sædebunden i passagersiden, og ikke ryggen.

Min persolige mening er at det er en meget flot bil, specielt udseendet kan
jeg godt lide, den er meget maskulin og stor, men samtidig virker den ikke
så stor pga. de lave ruder.
Man kan først rigtigt forestille sig hvor stor den er, når den holder ved
siden af én anden bil. Eks. er den større end en årg. 2000 MB E-klasse
st.car.

- Neser



BJ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 15:42


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:416d3a6b$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig
> rap
> i optrækket størrelsen taget i betragtning. Den er også _yderst_ støgsvag
> ved hastigheder på ca. 140 km/t. Der var desværre ikke mulighed for meget
> større hastigheder pga. trafikken på motorvejen mellem Kolding og Vejle.

O.k., jeg har lige gået specs igennem og de siger 249 Hk.

Jeg tror faktisk, det er den som er kommet til Vejle.

Hvad mest undrer mig i specs, er tankstørrelsen, taget i betragtning, bilen
er en cruiser.

At bygge en tank ind med blot 72 liters kapacitet er ikke ret meget (når man
betænker forbruget som vist nok er lidt optimistisk opgivet iht. amerikanske
tests).

> Én ting der til stadighed imponerer når jeg kommer ind i den er pladsen.
> Der
> er oceaner af plads, også til bagsædepassagererne - selvom førersædet er
> godt kørt tilbage.

Det var eksakt det, der også slog mig.

> Én ting jeg syntes er lidt sjovt, er at hvor førersædet er 100%
> el-justerbart, er kun sædebunden i passagersiden, og ikke ryggen.

Det er "snyd", da de forreste sæder beskrives som 'elektriske'.

> Min persolige mening er at det er en meget flot bil, specielt udseendet
> kan
> jeg godt lide, den er meget maskulin og stor, men samtidig virker den ikke
> så stor pga. de lave ruder.

Jeg stod også og betragtede den en stund og faldt mere og mere for
udseendet.

Én ting er helt sikker, kommer man trillende i sådan en potte, vækker man
opsigt i bybilledet..

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Neser (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 13-10-04 19:45

> > Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig
> > rap
> > i optrækket størrelsen taget i betragtning. Den er også _yderst_
støgsvag
> > ved hastigheder på ca. 140 km/t. Der var desværre ikke mulighed for
meget
> > større hastigheder pga. trafikken på motorvejen mellem Kolding og
Vejle.
>
> O.k., jeg har lige gået specs igennem og de siger 249 Hk.
>
> Jeg tror faktisk, det er den som er kommet til Vejle.
>
Det passer meget godt... Den blev klargjort i Herning og kørt til vejle 2
dage senere.

Der har i sidste uge også holdt én i Herning med plader på, og har også set
én sort i Herning - dog uden plader. Så nu er der ikke længere kun én i DK,
men nok nærmere en 3-4 stykker :)

> Hvad mest undrer mig i specs, er tankstørrelsen, taget i betragtning,
bilen
> er en cruiser.
>
> At bygge en tank ind med blot 72 liters kapacitet er ikke ret meget (når
man
> betænker forbruget som vist nok er lidt optimistisk opgivet iht.
amerikanske
> tests).
>
Ja, det vil jeg give dig ret i... nu er jeg dog ikke så meget inde i
specifikationerne på bilen.

> Jeg stod også og betragtede den en stund og faldt mere og mere for
> udseendet.
>
Ja, jeg håbede ved første øjeblik også at jeg kunne få en tur i den, 2 min.
senere fanddt jeg ud af at det var den jeg skulle køre i hele vejen hjem, og
ikke én eller anden Chrysler Voyager.

> Én ting er helt sikker, kommer man trillende i sådan en potte, vækker man
> opsigt i bybilledet..
>
Uden tvivl!

- Neser



Morten Brokjær Klost~ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 13-10-04 19:21


"Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message
news:416d3a6b$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig
> rap
> i optrækket størrelsen taget i betragtning.

11,1 fra 0-100???

V8'eren er nede på 6,4...

Br,
Morten



BJ (13-10-2004)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 13-10-04 21:01


"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:416d722e$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message
> news:416d3a6b$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig
>> rap
>> i optrækket størrelsen taget i betragtning.
>
> 11,1 fra 0-100???

Du har læst forkert.

3.5'eren klarer det på 9,2 sekunder.

--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad



Morten Brokjær Klost~ (14-10-2004)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 14-10-04 15:23


"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message
news:416d897d$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:416d722e$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Neser" <Neser@neser.dk> wrote in message
>> news:416d3a6b$0$286$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>> Den var udstyret med 3,5L V6 motoren, og efter min mening er den rimelig
>>> rap
>>> i optrækket størrelsen taget i betragtning.
>>
>> 11,1 fra 0-100???
>
> Du har læst forkert.
>
> 3.5'eren klarer det på 9,2 sekunder.

Wups, du har ret, 11,1 er 2,7'eren.

Br,
Morten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177519
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408658
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste